Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Naruto 508 diskussioner/Naruto 509 idéer och teorier
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 508 diskussioner/Naruto 509 idéer och teorier

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 31 till 52 av 52
Postades 2010-09-02 23:52#31
FlytIlar

FillerSlayer
Tror inte han hade brytt sig om Itachi var fake eller ej.
"Orden" var ju inte fake.
多すぎる自由時間?
Postades 2010-09-03 00:17#32
Volbla

Grim Raper
#30 Det beror ju på vad tachi faktiskt sa. Jag hängde inte riktigt med där.

Itachi säger att den som attackerar sina kamrater kommer dö en hemsk död. Kisame drar då den naturliga slutsatsen att de båda redan är hemska personer (vilket är samma sak som en hemsk död?) p g a vad de gjort. Itachi säger då emot sig själv med att de inte kan veta hur de är förens precis när de dör. Detta har på något sätt att göra med att de inte är rent instinktiva varelser som fiskarna. På något sätt...

Nej, jag hajar inte (no pun intended) hur det genom någon logik förlåter Kisame i slutet. Blev han precis i slutet lite ledsen över sina kompisar? Är det för att han behandlade sig själv precis lika för informationens skull? Eller har det något med de där 'lögnerna' som han och Madara jiddrade om i förra kapitlet?

+ Redigerades av Volbla den 03/09 00:18.
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-09-03 00:41#33
Pakkunforpreside..

:Ashkan:
Gillade flashbacken, hade gärna sett en liten ministrid där Itachi och Kisame spände musklerna lite. Kisame TORSKAR såklart
Just as I planned....
Postades 2010-09-03 06:26#34
xcool

Ero-Sennin!

Enligt mig följde Kisame ett typiskt tema för Naruto. Självuppoffring för den som gett ens liv en mening. Det han gjorde nu är likadant som Haku och Kimimaro gjorde.

Det är lätt att glömma att de faktist är ninjor och det är själva tilliten som är huvudsaken enligt mig. De dog som riktiga ninjor ska dö, alltså för sina mästare.
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-09-03 12:10#35
Volbla

Grim Raper
"De dog som riktiga ninjor ska dö, alltså för sina mästare."

Var inte en av de grejern som vi inte tyckte om i början? Ninjor ska inte bara vara verktyg för krig. Haku dog snarare för någon som han älskade, och nästan samma sak med Kimimaro. Orochimaru hade i alla fall blivit typ hans mening med livet. Kisame bara... dog. Han hade inget speciellt band med Madara. Om du inte vill insinuera att han dog för the moons eye plan.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-09-03 12:48#36
TheUnknown

-

Han dog väl för att skydda sin organisation. Eventuellt att han dog för att skydda sin "ninja way", precis som när han dödade sina kompisar för att skydda sin "ninja way".
Vet inte om Kishi ville få det till att om det inte vore för Itachis kloka ord, så hade Kisame bara sagt allt för att få leva?
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-09-03 13:40#37
QB-Naruto

Medlem
Kisame begick självmord bara för att jävlas med dem.
:)
-I'm afraid that you have gone mad with power sir.
-Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power?
It's boring, nodody listens to you.
Postades 2010-09-03 14:35#38
Volbla

Grim Raper
#36 Hans organisation finns inte längre :3

Det är Madaras plan i så fall. Men jag tycker fortfarande det borde betyda att Kisame är en bög eftersom han följer auktoriteten blint = är bara ett verktyg. Kishi lyckades inte att vara söt den här gången.
Postades 2010-09-03 15:51#39
xcool

Ero-Sennin!
"Var inte en av de grejern som vi inte tyckte om i början? Ninjor ska inte bara vara verktyg för krig. Han hade inget speciellt band med Madara."

Whu? Riktiga ninjor, you know. Inte sådana som springer omkring med oranga kläder c(:

"Haku dog snarare för någon som han älskade, och nästan samma sak med Kimimaro. Orochimaru hade i alla fall blivit typ hans mening med livet. Kisame bara... dog."

Ja, nu beskrev du ju att Haku och Kimimaro dog för sina mästare...

Madara blev ju hans mening i livet. Kolla om flashbacken. Madara upplyser honom om att lögner aldrig mer kommer att existera.

När de säger "hur man dör" menar dem ju såklart inte om det är självmord, om de blev dödade eller hur de dog utan vad dens död/uppoffring gav för konsekvens.

Haku - Zabuza överlever
Kimimaro - Orochimaru får Sasuke
Jiraiya - Konoha får intel om Pain
Kisame - Madara får information

+ Redigerades av xcool den 03/09 15:52.
Postades 2010-09-03 16:33#40
Volbla

Grim Raper
"Madara blev ju hans mening i livet."

Pjaa. Det funkar antar jag. Men om det är det som är meningen så har Kisames backstory introducerats alldeles för sent. Vi får inte alls samma känsla av hans band till Madaras plan som när det gällde Haku eller Kimimaro. Det känns fortfarande bara som om Kishi desperat ville ha ett sötare slut för Kisame och skohornade in något i sista sekund.

Bottom line: Det borde ha varit mera Kisame D:
Postades 2010-09-03 17:14#41
xcool

Ero-Sennin!

Absolut och jag håller med kishi får ofta för sig att smita in något.

Men tänk efter vill du ha en sorglig bakgrund på honom också?

Nej, jag njöt av Kisames råhet och destruktivitet, allt för många och coola karaktärer har förstörts av detta melankoliska tema som hemsöker Naruto. Tyckte det räckte med att ha hans motiv så att det inte blir lika mystiskt som Sasori. Annars håller jag med Kisame visades alldeles för lite precis som de andra Akatsuki medlemmarna speciellt vår favorit Itachi c(:
Postades 2010-09-03 18:59#42
danelul
Medlem
Är jag ute och snurrar nu eller är inte Nagato med här ?

manga.animea.net/naruto-chapter-490-page-1.html

eller har Konan tagit ur Nagatos ögon ?
Postades 2010-09-03 19:30#43
HakkeshouKaiten
Ikorose, Shinsou
Det där är Nagatos riktiga kropp.
Postades 2010-09-03 19:33#44
FlytIlar

FillerSlayer
*Det där är inte Nagatos riktiga kropp.
多すぎる自由時間?
Postades 2010-09-03 20:50#45
HakkeshouKaiten
Ikorose, Shinsou
Förlåt om jag uttryckte mig felaktigt. Det där är Nagato, fast med en annan kropp. Lite svårt att förklara. Kabuto offrade en annans kropp för att få tilbaka Nagato, som tar över kroppen.
Postades 2010-09-03 22:38#46
Volbla

Grim Raper
Då kan man ju undra om Kabutops Nagato har rinnegan också. Det skulle vara lite konstigt med tanke på att Madara letar efter orginalögonen, men när Shodai blev summonad så hade ju han fortfarande sin bloodline.
Postades 2010-09-04 14:06#47
sarutobi__

Medlem
"men när Shodai blev summonad så hade ju han fortfarande sin bloodline."

Alltså betyder det att Nagato också har sin bloodline kvar.
Postades 2010-09-04 16:31#48
Volbla

Grim Raper
Men Madara kan uppenbarligen inte ta hans ögon :/

Såvida inte Kabutops håller dem ifrån honom.
Postades 2010-09-04 17:03#49
sarutobi__

Medlem
Tror att Kabuto döljer någonting, eller har ett annat ess i ärmen.

Menmen.. Jag tror att Madara endast kan ta Nagatos ögon genom hans riktiga kropp, inte den kropp som blir åkallad genom Edo Tensei ^^
Postades 2010-09-08 11:41#50
Naurto
Medlem
INGEN FARA! SASUKE KOMMER FÅ NAGATOS ÖGON! LITE MER POWERUPZ!
Postades 2010-09-08 11:50#51
Yakushi66

I'm a guy...
#50 Shut up, ur gonna jinx i.... Oh wait, dont shut up.

Skippa gärna capsen dock O.o

+ Redigerades av Yakushi66 den 08/09 11:53.
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-09-09 07:59#52
nonno

Kumi-san!
Det nya har inte kommit upp än =(
Tråkigt att kisame dog så fort, men ja fan vad dumma de var med fällan... vad händer nu??..
Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥
   VISAR INLÄGG 31 TILL 52 AV 52
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 508 diskussioner/Naruto 509 idéer och teorier

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.