Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Naruto 508 diskussioner/Naruto 509 idéer och teorier
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 508 diskussioner/Naruto 509 idéer och teorier

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 30 av 52
Postades 2010-09-02 11:34#1
Yakushi66

I'm a guy...
Läs kapitlet på mangastream

Kisame dör efter att ha gett oss alla en liten lektion i biologi och Gai blir biten i snoppen.

Nästa vecka: Tobi vs Konan?

Dickskutera!

Sorry mecum. Du får nästa, lovar ;)

+ Redigerades av Yakushi66 den 02/09 11:35.
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-09-02 12:03#2
Volbla

Grim Raper
Jag tycker vi fick en bättre biologilektion av Itachi. "We are humans, not fish." Det är förstås frågan hur mycket det gäller för Kisame.

Lol. Skulle det föreställa sentimentalt att Gai kommer ihåg hans namn nu? Kishi >_>

Tur för Kisame att hans hajar kan simma på land :)

Och hey, vi kanske äntligen får lite riktig action med Konan. Men det tror jag inte. Tobi är för stark. Han vill ifs ha info från henne, men det är han nog stark nog för också. Eller så kommer Sasuke från ingenstans och hjälper honom.

Var la ok kapitel.
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-09-02 12:13#3
Mecum

Medlem
Bra då ska jag få skriva nästa vecka längtar =)..

Som jag skrev förra veckan
"det kommer säkert sluta med att han har någon självmords jutsu som utplånar han själv. så ingen kan ta reda på som döljer sig"

HAha serien börjar bli för förutsägbar.
Nästa vecka kommer kanske den ojämnaste fighten på länge. Enda utvägen skulle vara om någon räddade konan men vem? tsunade kanske
Tsunade är min milf =)
Postades 2010-09-02 12:14#4
TheUnknown

-
Mysigt kapitel. Fick se lite trevligt om Kisame och Itachi, även om det kanske inte var hur nice som helst.
Kisame fick dö med lite värdighet i alla fall. Va det Itachis inspirerande snack?

Lite Konan kan också vara roligt att se. Kommer det bli showcase för EMS? Eller vill Tobi verkligen att Sasuke ska få reda på var Rinnegan finns. Han kanske vänder sig mot honom då?

Har Konan fortfarande Akatsuki-kappan på sig?
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-09-02 12:20#5
Volbla

Grim Raper
"Har Konan fortfarande Akatsuki-kappan på sig?"

Den är ju pimp. Fast det här skulle väl också varit nice.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-09-02 12:22#6
TheUnknown

-

Yeah, well. Hon har ju haft den på sig non-stop i säkert 10 år, så vem kan klaga på henne att hon har vant sig och har svårt att släppa den? ;)
Postades 2010-09-02 13:10#7
Mr.Panda

Medlem
Rätt bra kapitel, som många har sagt så dog Kisame med lite värdighet i behåll och för en gångs skull har en akatsuki medlem inte dött av plot enligt mig.:)

Itachi var ju tråkig i flashbacken, kisame var mycket mer nice. ;)
Postades 2010-09-02 13:24#8
TheUnknown

-
Flashbacken kunde varit mycket mer nice IMO. Ändå lite skoj att se de båda :)

Förövrigt.. vad hände med hattarna som de alltid hade i början? Itachi och Kisame kastade sina i Konoha - inga reserver?
Resten då? Det gillar vi inte.
Postades 2010-09-02 14:09#9
Volbla

Grim Raper
De hade bara hattarna innan de avslöjade sig för världen. Innan folk kände igen rocken så ville de vara inkognito, för akatsukimedlemmarna var ju annars rätt kända individer.

Eller nåt.

Apropå det. I förra kapitlet så såg vi ju att Madara länge haft planer. Så var det egentligen han eller Nagato som startade akatsuki?
Postades 2010-09-02 14:44#10
TheUnknown

-

Man kanske får se en liten backstory om hur Akatsuki startades nu när Konan ska möta Madara.
Konan har ju också varit med från första början.
Postades 2010-09-02 14:46#11
Maki

maki maki maki... !
sjukt va jag längtar tills nästa vecka !! konan vs madara .. :D

#9 haha aah undra de :P tror nog att det var pain endå som starta just akatsuki men madara kan ju gått med o utnyttjat dom . ( och beroende på när flashbacken var , tagit med sig kisame )
Postades 2010-09-02 15:14#12
Gangbang

Zucke!
"MOTHAFUCKA", gaaah Killerbee xD
Postades 2010-09-02 15:20#13
Volbla

Grim Raper
#10 Ah. Det är möjligt. Som att hon flashar tillbaks till första gången de möttes.

Känns lite Rukia-Gin :/
Postades 2010-09-02 15:27#14
UzumakiSabina

Medlem
"Tobi" säger ju till konan; i see you have no intention of telling me where you hid the rinnegan...nagato.

vad menar han med "...nagato." ?
Nagatos rinnegan eller är konan nagato? blev superförvirrad där hahah!
Art Is A Bang,Un.
Postades 2010-09-02 15:44#15
mokage

Das spoiler kage
#14 Skulle tippa på att han menar vart Nagatos kropp är någonstans.

Bra kapitel, gillar flashabacken. Känns som att Itachi/Kisame ändå var de, efter Nagato/Konan, som hade bäst relation utav teamen i Akatsuki som blev ihop parade. Dra jämförelsen Hidan/Kakazu t.ex. :D

Kändes lite nybörjaraktigt att öppna en scroll så som Gai gjorde. Kunde ju nästan räknat ut att det skulle hända.

Hur som helst, Madara vs Konan nästa kapitel. Tippar på en överaskning ifrån Konan, hon har säkert något ess under rockarmen som hon kommer att använda sig utav.
http://i55.tinypic.com/chrf6.jpg
Postades 2010-09-02 15:48#16
Edguy

Awesome
Som Sabina så funderar jag på det där också. Han kan omöjligt prata om kroppen så vidare inte Madara har seriösa problem med språket eller att översättarna tabbade sig. Madara måste mena att Konan är nagato även fast det är lite stört.

Mer Itachi <3
Hoppas att vi får se en Itachi chronicles efter Naruto =D
Lawrence of Suburbia, Real life is murder
Wake up from Utopia, On it again
All aboard the moneytrain!
Postades 2010-09-02 15:48#17
Volbla

Grim Raper
#14 Han menar väl typ att Nagato "är" rinnegan, eller snarare att han är bäraren av den. Kakashi har ju också kallats "Sharingan Kakashi" som om han är sharingan. Japanska är mongo vettu :)
Och likaså Naruto.

"Kändes lite nybörjaraktigt att öppna en scroll så som Gai gjorde. Kunde ju nästan räknat ut att det skulle hända."

Forest of Death, anyone?
Postades 2010-09-02 16:41#18
kiddy

Medlem
Najs med word of wisdom från itachi. Men lol, använde han mangekyo bara för att flasha? trodde han skulle dra fram nån jutsu.

Tror inte det blir en full length match. Men Madara säger ju att han suger, vad ska han göra warp'a bort henne?

Han kanske drar fram kabutomaro 8-]
Postades 2010-09-02 16:47#19
Great_Chaos

Workin' hard or hardly workin?
Jag hoppas han trollar fram sasuke ur sin hatt och låter honom pröva sin EMS?
I got lost on the path of life
*vissevissel*('U')
(O)
Postades 2010-09-02 16:57#20
xcool

Ero-Sennin!
Kapitlet får en 8,5/10

För god story, effekter och cliffhanger. Besvikelsen är som Mokage påpekat. Gai som blev chuunin vid 11 års ålder borde ha vetat bättre. Hans inkompetens kan dock ha berott på krig och oroligheter som gjort det lättare för ninjorna på den tiden att avancera.

Kisame är en best, helt klart. Självmord är däremot inte min "cup of tea" men vad skulle han annars ha gjort. Däremot bevisar det hur sjukt bra Madara är på att manipulera folk, han har ju trots allt sitt koppel runt Sasuke.

Lite mer info på deras relation men tyckte ändå det var onödigt eftersom vi innan fick veta att Kisame ansåg Itachi som sin överman men jag antar att det här var ett sätt för Kishi att verkligen visa att det är hur man dör som avgör legenden.

Konan...

Har hon aldrig hört talas om kremering?
Om hon har det är det bäst för henne att hon gjort det på Nagatos lik. Vill inte se någon Uchiha smutsa ner Rin'negan, det starkaste ögat. Däremot är jag sjukt intresserad på den kommande striden.

Konan är i ett sjukt underläge och jag är besviken på Kishi. Som ända tjej borde hon vara ett monster trots det kan hon inte slåss när det regnar och hon skall vara Akatsuki...

Madara borde ju i och försig inte kunna överaska henne från marken nu när de är på vatten men han verkar ändå ha ett grovt övertag.

+ Redigerades av xcool den 02/09 17:00.
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-09-02 17:12#21
Naurto
Medlem
ja madara syftar på nagatos kropp inget annat.

tror konan är väl förberedd eller har hjälp som hon kan ropa fram.. hon drog ju inte till hidden rain o väntade på att madara ska komma o rape:a henne precis..

och naruto ser d goda i folk som vanligt... kisame tänkte inte på sina kamrater utan på sin kod när han tog självmord för att inte de ska få info...

Kisame's info kom undan.. fyfan va ägda alla dom vart: 8TAIL, 9TAIL, 1ST HOKAGE KLON, GREEN BEAST O EN RANDOM MEN FYYYYYFAN VA ÄGDA!!!!!!
Postades 2010-09-02 17:35#22
Volbla

Grim Raper
"trots det kan hon inte slåss när det regnar"

Pain stoppade ifs regnet när Jiraiya kom (tänkte inte på det), men hon måste ju kunna göra nånting. Det regnar nu och hon har förväntat sig en fight. Om inte annat så har vi sett henne göra pappersshurikens i regnet, men hon kanske inte kan dela upp sig eller flyga runt.

Jag älskar Konan btw. Hennes teknik är cool :)
Postades 2010-09-02 17:58#23
Ramsam

Ramseyboy e häst mot folkgrupp
tycker också det verkade som att han talade till konan som om han var nagato...
That's my way of the ninja!
Postades 2010-09-02 18:30#24
Mr.Panda

Medlem
"Najs med word of wisdom från itachi. Men lol, använde han mangekyo bara för att flasha? trodde han skulle dra fram nån jutsu."

Tror han beredde sig på strid/blev förbannad då Kisame nästan muckade med honom. Samt att han slängde nog ut uttrycket "vi gillar att döda våran släkt" vilket Itachi inte alls tyckte var kul. ;) (hoppas jag inte drar citatet ur röven nu, men det är så jag minns det, kan ha fel. x)
Postades 2010-09-02 19:01#25
Turtle
Medlem
Helt ok chap. Börjar bli rätt så spännande, även om vi vet att Konan inte har någon chans.

Kisames hajar tog ju den dära scrollen och drog iväg. Antagligen till Tobi för att lämna över den till honom. Naruto och company följer efter och hittar Konan som berättar att Tobi gått för att hämta rinnegan... Det är i alla fall vad jag tror. c:
Postades 2010-09-02 19:04#26
QB-Naruto

Medlem

Tror faktiskt åxå att madra låter sasuke battlas mot konan, tror inte kishi vill visa madaras verkliga styrka än.
:)

+ Redigerades av QB-Naruto den 02/09 19:04.
-I'm afraid that you have gone mad with power sir.
-Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power?
It's boring, nodody listens to you.
Postades 2010-09-02 20:04#27
Volbla

Grim Raper
#24 Jomen han sa ju typ så. Itachi måste blivit förbannad :3
Postades 2010-09-02 21:11#28
GarKing

Tranquilo
Jag hoppas fan på att Konan har tagit ut Nagatos ögon och gjort dom till sina !
Siempre
Postades 2010-09-02 23:39#29
jiraya4ever

6th hokage
hon har säkert någon ultra skit som ingen väntade sig och som någon skrev så kommer väl sasuke eller någon i sista stund och dödar henne eller ngt sånt
Grattis du har vunnit en grön traktor i valfri färg :)
Postades 2010-09-02 23:49#30
TheUnknown

-
Hmm, visste Kisame alltså inte om att Itachi var fake även efter allt detta, och Madara avslöjat sig för honom?
Vet inte om han fortfarande haft sån "respekt" som det kändes som att han hade genom att dedikera sin sista tanke till att "visa" för Itachi att han trots allt inte var en sådan dålig människa, om han vetat att Itachi varit fake?
   VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 52
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 508 diskussioner/Naruto 509 idéer och teorier

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.