|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 30 av 30
|
| Postades 2010-08-29 13:07 | #1 |
QB-Naruto
 Medlem | Ja, som rubriken lyder så tänkte jag att vi kunde diskutera lite den här mystiska karaktären i Naruto. Han (Tobi) hävdar att han är Madara, men vi har aldrig fått se hans ansikte, och den den masken han har, varför är det bara hål för det högra ögat? Vi vet ju att Madara EMS, men så vitt jag vet så är ju han den förta som aktiverat det, och det kanske finns saker som han inte visste om, så detta är min personliga teori:
Under Tredje Shinobi Världskriget så började Madaras kropp inte fungera som den skulle, så han kom på en speciell jutsu likt Orochimarus teknik där han tar över andras kroppar, när han var klar med jutsun så behövde ju han en kropp, så han var ute och skulle hitta ett byte när han såg ett stenras, inuti stenraset kunde han höra någon, han tog bort alla stenarna och där såg han Obito. Han såg att han hade uchihas märke på sina kläder, perfekt tänkte han, honom skulle han ta (fastän Obito saknade vänstra ögat och hans hela hägra sida var krossat av stenarna). Så han utförde jusun på honom och Obito fick bli hans byte.
Trots allt detta finns det ju en lucka, Orochimarus jutsu var så att han var tvungen att byta kropp vart 3:e år, men jag tror att Madara kom på en bättre teknik där han helt enkelt fick byta kropp tills den blev gammal.
så nu är jag klar, fram med era teorier!
<<Diskutera>>
Inga manga-spoilers!!
@QB-Naruto Har inte du läst mangan? Snacka om sånt här i manga-delen istället då! + Redigerades av TheUnknown den 30/08 01:55.-I'm afraid that you have gone mad with power sir. -Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power? It's boring, nodody listens to you. |
| Postades 2010-08-29 14:02 | #2 |
FlytIlar
 FillerSlayer | Fräsch teori, aldrig hört den förut  多すぎる自由時間? |
| Postades 2010-08-29 14:26 | #3 |
QB-Naruto
 Medlem | Haha tack, kom på den medans jag skrev den, men vad tycker du själv om Madara -I'm afraid that you have gone mad with power sir. -Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power? It's boring, nodody listens to you. |
| Postades 2010-08-29 15:26 | #4 |
FlytIlar
 FillerSlayer | 多すぎる自由時間? |
| Postades 2010-08-29 15:30 | #5 |
QB-Naruto
 Medlem | aj fan, såg inte att det redan fanns en tråd om madra, fastan jag letade :) -I'm afraid that you have gone mad with power sir. -Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power? It's boring, nodody listens to you. |
| Postades 2010-08-29 15:35 | #6 |
Uzuto
 Kaizoku Oni (: | grym teori :D tror att Naruto våldtar Madara vilket som :pp - I wont let you.. touch my crew, OR THE SEA! |
| Postades 2010-08-29 15:42 | #7 |
QB-Naruto
 Medlem | Inga mangaspoilers. + Redigerades av TheUnknown den 30/08 01:54.-I'm afraid that you have gone mad with power sir. -Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power? It's boring, nodody listens to you. |
| Postades 2010-08-29 20:29 | #8 |
Uzuto
 Kaizoku Oni (: | QB-Naruto, du har feta teorier.. jag gillar dom :D + Redigerades av Uzuto den 29/08 20:29.- I wont let you.. touch my crew, OR THE SEA! |
| Postades 2010-08-29 20:52 | #9 |
QB-Naruto
 Medlem | Tack så mycket! Är det ngt annat du vill jag ska "teoria" om så bara fråga :) -I'm afraid that you have gone mad with power sir. -Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power? It's boring, nodody listens to you. |
| Postades 2010-08-29 21:19 | #10 |
Uzuto
 Kaizoku Oni (: | Kommer jag att göra, fast tror nog Naruto kmr att som slåss mot Sasuke dock "vinner" Naruto men dödar honom inte och övertalar honom som du nämnde tror jag. Sasuke kmr att inse vad Madara har gjort och Sasuke vill då få "revenge" på Madara ang. Itachi och Naruto hjälper honom pga vad Madara gjorde då Naruto föddes och vad som hände 16år sen etc :D EPIC - I wont let you.. touch my crew, OR THE SEA! |
| Postades 2010-08-29 21:45 | #11 |
Great_Chaos
 Workin' hard or hardly workin? | Ser inte hur Sasuke "förtjänar" att komma levande ur den här storyn... Han är ju en troublemaker.... Tror ni någonstans att de andra byarna, vars kages sasuke har battlat, kommer att acceptera att sasuke återgår till ett vanligt liv i konoha!? Fuck no... Han är ju uberkriminell och med honom vid sin sida kommer naruto aldrig kunna skapa fred i ninjavärlden.... I got lost on the path of life *vissevissel*('U') (O) |
| Postades 2010-08-29 22:18 | #12 |
Mecum
 Medlem | Inga mangaspoilers! + Redigerades av TheUnknown den 30/08 01:53.Tsunade är min milf =) |
| Postades 2010-08-30 01:14 | #13 |
Uzuto
 Kaizoku Oni (: | Väldigt bra teori #12 - I wont let you.. touch my crew, OR THE SEA! |
| Postades 2010-08-30 01:52 | #14 |
TheUnknown
 - | Väldigt dålig teori i "generellt om Naruto" #12.
Ni har tur som slipper varningar.
Inga manga-spoilers!! Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-08-30 17:01 | #15 |
QB-Naruto
 Medlem | Great chaos: Du har en poäng där men du känner ju Naruto, "The Most Unpredictable Ninja NR 1. "
tror Naruto kommer övertala alla kages till slut att övertyga alla kages låta honom vara, nåt i stil med att han offrar sig för sasuke -I'm afraid that you have gone mad with power sir. -Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power? It's boring, nodody listens to you. |
| Postades 2010-08-30 17:15 | #16 |
ninetailedfox
 im wana be the hokage | Det var väll en effekt på hans sharingan att hans ögon till slut inte orkar med kanske var det så att hans vänstra öga slutade att fungera. Det är min teori. DATTEBAYO! |
| Postades 2010-08-30 18:01 | #17 |
QB-Naruto
 Medlem | #16 men om det är så som du säger varför ar det bara ena ögat då :) -I'm afraid that you have gone mad with power sir. -Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power? It's boring, nodody listens to you. |
| Postades 2010-09-03 15:07 | #18 |
Phail Medlem | Tobi har visat sitt ansikte i alla fall i animen. När man såg Tobis ansikte såg man att han var mycket äldra än vad Obito skulle ha varit. Skulle gärna vilja se ett svar från den som la upp denhär tråden
Tillagt 2010-09-03 15:15:45
En till sak bara #3 Fattar du inte att han var ironisk ._. |
| Postades 2010-09-03 15:59 | #19 |
QB-Naruto
 Medlem | Phail: När visade Tobi sitt ansikte i animen. Jag har inte sett det iallafal. Men som jag skrev i början så tror jag att madara kom på en teknik där han helt enkelt får byta kropp tills den blev gammal, det var ju faktiskt längesen obito blev begravd i stenmassorna.
Ironisk eller inte ironisk så tackar jag iallafall, capiche ;) -I'm afraid that you have gone mad with power sir. -Ofcourse I have, have you ever tried to go mad without power? It's boring, nodody listens to you. |
| Postades 2010-09-03 18:28 | #20 |
Yakushi66
 I'm a guy... | #16 Varför han bara har ett öga som funkar blir förklarat senare ;P "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2010-09-13 21:35 | #21 |
Naurto Medlem | D VA KRIG HAN KUNDE HITTA LIK ÖVERALLT, MEN ISTÄLLET VÄLJER HAN EN OBITOS TRASIGA KROPP, GG TEORI. + Redigerades av Naurto den 13/09 21:36. |
| Postades 2010-09-13 21:37 | #22 |
d.f.k
 Master Wanker | Kanske kunde han bara kunde ta en Uchiha-kropp? 私はあなたを愛して言う.
|
| Postades 2010-09-13 22:37 | #23 |
Uzuto
 Kaizoku Oni (: | Han kanske bara ville ta en Uchiha kropp, både för hans var utsliten och för han såg dåligt eftersom när man använder MS för mkt så blir man ju i princip "blind" efter ett tag, så tog han unge Obito både dels för han har ett fungerande Sharingan Öga, och för han har en ung kropp, OCH det kan ju vara så att Madara/Tobi bara har ett ögat på grund av att hans andra är det gamla som han har sen förut, och det fungerade är från Obito. Nåt i den stilen om ni fattar :p - I wont let you.. touch my crew, OR THE SEA! |
| Postades 2010-09-26 02:03 | #24 |
Sadana Medlem | Madara Obito är lika troligt som Danzou Obito, av nån anledning vill Masashi att vi ska spekulera men Obito är död och begraven. |
| Postades 2010-09-26 16:29 | #25 |
Yakushi66
 I'm a guy... | #21 Du är ju fan dum i huvudet >_> "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2010-10-01 15:18 | #26 |
Thure123
 Medlem | Vad jag har läst/förstått så blev Obitos högra öga krossat bland stenarna "Kakashi guiden" och det vänstra ögat gav Obito till Kakashi ! Och vi som läst manga vet ju vart Madara fick sina ögon ifrån , kanske tillomed visas i animen om jag inte minns fel ! Vet dock inte vems kropp han har , kanske är kroppen obitos men inte är det obitos ögon iaf ! + Redigerades av Thure123 den 01/10 15:20. |
| Postades 2010-10-01 16:05 | #27 |
d.f.k
 Master Wanker | Tänk så blev inte hans högra öga krossat? 私はあなたを愛して言う.
|
| Postades 2010-10-01 18:42 | #28 |
Thure123
 Medlem | även om det inte blev det så tog madara sin brors ögon .. !!? |
| Postades 2010-10-01 18:58 | #29 |
Uzuto
 Kaizoku Oni (: | kanske Madaras bror tog tebax sina ögon? eller jag menar, tog hans brors ögon? .. + Redigerades av Uzuto den 01/10 18:59.- I wont let you.. touch my crew, OR THE SEA! |
| Postades 2010-10-02 17:24 | #30 |
mrbiceps Medlem | Ögonen Madara tog från sin bror släkte han nog ljuset i mot första hokagen.. förmodligen hade han några special ögon mot 1st så han kunde kopiera hans abilities för att kunna bli complete, typ en motsats till en av itachis abilities eftersom han kunde ge folk abilities, ska bli kul å se vad han gav naruto för försvar mot madara. Madaras nuvarande kropp är säkert nån kropp av dem som dog av itachis slakt.. De är ju därifrån han å danzo fått sina sharingans.. även om de säkert redan innan med jämna mellanrum snodde ögon från folk. Gissar att Kabuto visade Madara sin riktiga kropp efter som Madara blev helt förstummad.. Antingen det eller så visade han honom the sage of six paths. Tycker serien är fett förutsägbar, för naruto har the sage kropp som vi har sätt nu i mangan. och sasuke ögonen.. även om inte sasuke har rinnegan.. Det kommer garanterat sluta med att sasuke förstår vilken bad guy Madara är å väljer å hjälpa naruto å besegra honom.. förmodligen dör sasuke fast Killer Bee kommer ju garanterat å dö för naruto.. och de kommer göra så att Raikage kommer tänka att Bee litade på naruto så då ska jag också det. om Sasuke överlever så blir de inga problem för de andra länderna å förlåta sasuke om han har varit med å hjälpt att stoppa Madara/Kabuto.
kommentera gärna/ Peace! |
|
| |
VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 30 |
|
|
|
 |