Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Gai vs Itachi
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  Gai vs Itachi

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 7 av 7
Postades 2010-08-27 21:43#1
GarKing

Tranquilo
Jah Gai mot Itachi.

Plats : Valley of the end
Avstånd : 50 m
Itachi är frisk och kan använda MS tekniker (Inte susano'o
Gai kan använda gates men bara till den sjunde (eftersom att vi bara sett honom använda den så här långt)

DISCUSS
Siempre
Postades 2010-08-28 00:00#2
xcool

Ero-Sennin!
Haha, vart är Unknown när man (Itachi) behöver honom.

Alltså ett slag räcker av Gai men frågan är hinner han innan han fastnar i en sharingan genjutsu. Vi vet att Gai är en utmärkt kandidat gentemot en Sharingan utövare eftersom han dels är snabber och sedan inte följer ögonen. Dock är Itachi snäppet längre inom både genjutsu och snabbhet vad gäller avarage Uchiha.

Finger Genjutsu följt av en Amaterasu bör göra susen.

Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-08-28 00:44#3
xelzy

-
Gai utvecklade gates för att kunna tävla med Kakashi. Men jag tror inte att det räcker för att ta Itachi. Jag tror att Gai klarar sig bra med gates speed boosten tills Itachi poppar Sasanoo
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-08-28 01:10#4
TheUnknown

-
Oj, intressant match faktiskt, när Susano'o inte finns med i bilden.

Med tanke på att Gai är jävligt skillad på att inte glo direkt in i Sharingan, så finns det ju en chans.

Som jag ser det, så blir hand to hand combat hyfsat jämt, med tanke på att Gai inte kan glo riktigt som han vill.
Risk för att han blir grillad av Amaterasu, om han nu inte glor direkt på Itachi.
Kanske att han kan undvika det genom att lägga en svett-vägg eller nåt, eller om de råkar slåss på vatten, så han kan se hans reflektion i vattenytan.

Itachi har ju sin lömska fingergenjutsu också. Kanske att Gai åker fast i den..
Kan Gai bryta genjutsun genom att öppna gates? Ingen aning.. Kommer han ens veta om att han är i en genjutsu?

Om han inte åker fast i en genjutsu, och kör på gates ganska direkt efter lite vanlig fight, så finns det dock fortfarande risk för Itachis kloner (snabbare än vad Kakashi med sharingan kunde se!) kan avleda..
Men om Gai har klart för sig att det är den riktiga Itachi framför sig, ingen genjutsu och han öppnar gates, så är jag säker på att det är slutet utan Susano'o.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-08-29 21:23#5
Yakushi66

I'm a guy...
Skulle tro att Itachi tar hem detta faktiskt. Men jävligt intressant match. Hans teknik i 7 gates var jag jääävligt maffig så... ;P
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-09-30 16:11#6
Rose-senpai

Medlem
Itachi kommer att vinna. Jag menar, visst, Gai är sjukt grym, men Itachi har Sharingan, Mangekyo Sharingan och Amaterasu, även om han inte har Susano'o. Summa sumarum: Itachi vinner, men med lite tur (Tur för Gai, inte Itachi) så blir han skadad.
I don't believe in god. I believe in action and consequences
Postades 2010-10-02 21:14#7
mrbiceps
Medlem
Itachi skulle vinna utan sin MS också..
Han är för genius, snubben behöver inte ens göra handseals för ninjutsu/genjutsu.
Itachi skulle typ låta han döda en water clone å sen en pungspark.. haha

Tillagt 2010-10-02 21:15:26

Men måste tillägga att Gai är en riktig MAN! =D
   VISAR INLÄGG 1 TILL 7 AV 7
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  Gai vs Itachi

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.