|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 30 av 134
|
| Postades 2010-08-23 01:10 | #1 |
Volbla
 Grim Raper | På grund av Itachitråden i mangadelen så började jag tänka lite på vilka av de allra starkaste som egentligen är starkast. Och vi har ju battledome :) Så jag tycker vi skulle kunna diskutera lite runt hur vi skulle kunna ranka de följande. Ingen speciell plats är bestämd utan vi ska räkna hur bra de fungerar overall i strid.
Sarutobi Hurizen Namikaze Minato Raikage Jiraiya Orochimaru Pain Uchiha Itachi Killerbee Hoshigaki Kisame Maito Gai
Som det kan diskuteras en del om men vi sett väldigt lite av: (Senju Hashirama) (Senju Tobirama) (Uchiha Madara) (Yakushi Kabutops)
Sarutobi räknas från när han är gammal. Nagato finns teoretiskt när det gäller just chibaku tensei (Pain måste vara nära), men han blir ingen slutboss. Om man har dödat alla sex kropparna så räknas det som att man besegrat Pain. Orochimaru och Itachi är förstås helt friska. Och säg till om det är någon på den här nivån som jag har glömt och ni tycker ska vara med, men inte Naruto eller Sasuke. De utvecklas för snabbt och är för huvudpersoner för att det ska vara kul att räkna med dem
Vem är starkast? + Redigerades av Volbla den 08/09 16:48.-I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-08-23 02:00 | #2 |
FlytIlar
 FillerSlayer | Bäst överst. (Aoba) Minato Sarutobi Orochimaru Jiraiya Tobirama Senju Hashirama Senju Itachi Pain Raikage
Som ninjor overall. Alltså inte räknat efter styrka 1 vs 1. 多すぎる自由時間? |
| Postades 2010-08-23 13:20 | #3 |
Pendulum
 Genesis | Hur kan inte Naruto vara med i listan?
Han sägs redan vara starkare än både Minato och Jiraiya.. Kisame hade inte en chans när han attackerade, Naruto bör vara med på listan.
Även Sasuke. Dead in the eyes of my friends, Will you take me out of here? When I'm staring down the barrel, When I'm blinded by the lights, When I cannot see your face, Take me out of here... |
| Postades 2010-08-23 13:46 | #4 |
TheUnknown
Hur menar du som "ninjor overall"? Att fixa information? Skydda en viktig person? Vill bara veta hur du rankar det där.
Den här listan är rolig, för det känns som att många har chansen att vinna mot varandra. Raikage är intressant på det sättet att tack vare att han är så sjukt powerful, så har han chans att vinna mot typ Pain och Minato med sin speed och styrka. Samtidigt känns det som att riktigt smarta karaktärer som Itachi, Sarutobi, Orochimaru och eventuellt Jiraiya (inte SÅ smart, men han har en fuckload med tekniker) bara är för taktiskt skickliga för att kunna förlora mot honom i slutändan.
Dessa karaktärer å andra sidan (speciellt Jiraiya och Orochimaru) skulle kanske inte ha lika stor möjlighet att besegra Pain och Minato som Raikage skulle haft.
Det är min syn på det i alla fall :) Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-08-23 15:13 | #5 |
Volbla
 Grim Raper | #2 Men nu tänkte jag ju mest 1v1 :3 Eller 1vflera också. Bäst på att slåss. Som sagt, vad räknar du med där egentligen?
#3 Som sagt för att de är tråkiga. De har gått från småungar till bäst på några år, men de på den här listan har varit på den här nivån genom hela serien. Naruto och Sasuke är för billiga. Dessutom kommer de båda väldigt snart bli ännu starkare eller visa något vi inte sett förut, och då skulle listan behöva ändras.
Men om vi börjar med vem/vilka som är absolut högst då. Nominerar Pain och Itachi i alla fall. Båda har bra offence och defence och stora attacker. Möjligen Minato också för han är hax. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-08-23 17:45 | #6 |
FlytIlar
 FillerSlayer | Aha. Menade bäst som ninjor overall. Skydda, slåss i team, taktik, slåss mot flera.
Men 1 vs 1:
(Aoba) Pein Minato Jiraiya Itachi Orochimaru Tobirama Hashirama Raikage Hiruzen
Väldigt svårt att avgöra dock. Vi har nästan inte sett något utav Hashirama och Tobirama. Vi kan bara utgå efter hypet.
Pein är överst pga massiva attacker, Flera kroppar, massiva attacker, fett med chakra.
Minato sedan pga allmänt hax, flashiga teckniker(;)) och teleport.
Jiraiya sedan pga, intellekt, Feta tekniker, rejäl kvantitet vad gäller jutsus, sagemode.
Itachi sedan pga Susano'o, kvickhet, tsukoyomi, sharinganhype, och whine från T_U om jag inte har honom högt upp :)
Orochimaru sedan pga rejält utbud av feta jutsus, "odödlighet"
Tobirama Pga allmänt hyp, feta vattenjutsus och speed.
Hashirama, Pga hyp och tred.
Raikage så pass långt nere pga enformighet mot motståndare som troligen han hålla jämnt tempo med honom. nått så när.
Hiruzen sist pga sin ålder, uthållighet, och brist på feta jutsus(om man jämför med dom andra på listan) 多すぎる自由時間? |
| Postades 2010-08-23 22:20 | #7 |
TheUnknown
Hehe, Pain vs Itachi är ju ett kapitel i sig - alla har väl sin egen uppfattning i den frågan. Det whinar jag inte på just här. Minato vs Itachi är väl också lite att man inte kan whina på, det är helt enkelt bara vad man tror, och vilken hype man låter gå före.
Jiraiya vs Itachi dock :/ Tycker detta är en väldigt självklar sak.. Tror Jiraiya är på Orochimarus nivå, och vi vet sedan innan att Orochimaru är en bra bit från Itachi. + Redigerades av TheUnknown den 23/08 22:21.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-08-24 09:19 | #8 |
Yakushi66
 I'm a guy... | I'd say:
1. (Aoba) Pain, Itachi
3. Minato
4. Jiraya, Orochimaru
5. Tobirama och Hashirama
6. Raikage
7. KillerBee
8. Hiruzen "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2010-08-24 18:11 | #9 |
Libaah
 Medlem | "Jiraiya vs Itachi dock :/ Tycker detta är en väldigt självklar sak.. Tror Jiraiya är på Orochimarus nivå, och vi vet sedan innan att Orochimaru är en bra bit från Itachi." Itachi sa Jiraiya=Itachi, och då hade han ingen aning om senjutsu. Alltså SM Jiraiya > Itachi med extrema svårigheter. |
| Postades 2010-08-24 18:24 | #10 |
Yakushi66
 I'm a guy... | #9 Syftar du på hans flykt tidigt i serien?
Jag skulle tro att han sade det bara för att ha en orsak till att inte behöva fortsätta anfallet och riskera att bli tvungen att döda Sasgay. Sedan kan det ha varit att han var rent uttröttad. Och om man ska döma efter det vi sett så är Itachi bättre än Jiraiya by longshot. ;P "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2010-08-24 19:11 | #11 |
Libaah
 Medlem | #9 skulle inte tro det, de är både på samma nivå |
| Postades 2010-08-24 19:18 | #12 |
Yakushi66
 I'm a guy... | No, they're not!
Orkar inte dras in i någon längre diskussion nu så någon annan får ta över detta. TU till exempel ;) "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
| Postades 2010-08-24 19:32 | #13 |
TheUnknown
Har du inte kollat på serien efter det där? Itachi var god, remember? Han ville ju inte döda någon.
Orkar inte göra någon ansträning just nu. Hänvisar till Truth's gamla tråd :) + Redigerades av TheUnknown den 24/08 19:33.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-08-24 19:58 | #14 |
xcool
 Ero-Sennin! | Prep?
Annars är det väl som jag tidigare sagt(personlig åsikt) Nagato toppar ganska självklart tillsammans om inte under Rikudo. Men om vi tar bort gudarna så är ju Itachi starkast efter det vi har sett. De andra är tyvär antagnings-nissar. Shodaime verkar vara en Uchiha killer men hur skulle han klara sig mot t.ex Sandaime och Yondaime?
Btw, är Jiraiya och Oro med bör Sasuke och eventuellt Danzou vara med as well, Sasuke är bra. Tyvär.
Räknar man med prep tycker jag Kabutomaru också bör vara med.
Vad gäller andra potentiella deltagare så är det väl bara Killer Bee och kanske några utav Kagesarna. Bee är bättre än vad många vill erkänna. Han dödade i princip Sasuke tre gånger om... Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-08-24 20:01 | #15 |
Volbla
 Grim Raper | Bee håller jag med om, och kanske Danzou. Sasuke vill jag som sagt inte riktigt ha med än. Vi har inte sett vad hans ems innebär. Kabutops har vi också sett för lite av imo. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-08-24 21:13 | #16 |
TheUnknown
Fan, varje gång någon tar upp det med Shodai så blir jag varje gång först väldigt fundersam över hur han kunde besegra Madara, så jävla hypat bra han är, och sedan blir jag till slut alltid lika frustrerad över att det finns no way in hell att han skulle kunnat vinna, förutom "the will of fire" (the will of plot?).
Men, om han nu ÄR starkare än Madara var då, och det inte bara var lotto eller en tillfällighet, så är han typ starkast i serien ju :|
Angående Bee, så tycker jag inte det. Kisame ägde honom ganska ordentligt, och vi räknar ju knappast honom som en av de starkaste.
Några riktigt roliga matcher hade varit Kisame vs Pain eller Shodai vs Pain förresten. Lär bli rätt långa fighter, med många feta tekniker, med tanke på chakramängden de lär ha :P + Redigerades av TheUnknown den 24/08 21:16.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-08-24 21:51 | #17 |
xcool
 Ero-Sennin! | #16
Att säga att Kisame ägde bee är som att säga att Sasuke ägde Itachi, enligt mig. Läs om striden så ser du att Bee är i ett grovt underläge eftersom han måste slösa chakra och syre på att rädda sin sensei och tvättbjörnen. Så, nej Bee skall enligt mig definitivt räknas med som en av de starkaste.
Att Shodai vann över Madara är väl egentligen inte så konstigt. Det är väl bara det hela om att många av oss har tendensen att hypa upp Sharingan men frågan är vad händer med karaktären när Sharingan är värdelöst?
Madara var/är förmodligen typen som alltför mycket förlitar sig på sitt triumfkort vilket råkar vara Sharingan/MS om man då tar bort det lär han ju försämras totallt. Shodai råkar även ha en teknik som stjäl synen från fienden och som sagt Madara är förmodligen inte som Sandaime utan förlitar sig enbart på ögonen. + Redigerades av xcool den 24/08 21:52.Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-08-24 22:25 | #18 |
TheUnknown
Itachi lät ju Sasuke vinna.
Bee lät absolut inte Kisame vinna. Först fick Bee hjälp (då var de inte ivägen), sedan gick Kisame inte all out.
Köper inte det där andra du säger, eftersom det egentligen inte är en teknik som tar bort synen (typ som Zabusas teknik), utan det är en genjutsu. En A-rank...
En vanlig sharingan hade förmodligen kunnat ta bort en genjutsu av den rangen (Kurenais genjutsu mot Itachi va A-rank). Nu snackar vi en av de starkaste (om inte DEN starkaste) Uchihan genom tiderna, som dessutom har EMS. No way att han inte skulle kunna ta bort den. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-08-25 00:53 | #19 |
Volbla
 Grim Raper | Jao, Kisame ägde Bee rätt hårt. Bee fick in ett slag men det blev helat av Samehada. Om han har samehada och vi räknar med superhajtekniken han gjorde i senaste kapitlet bör nog Kisame vara med också. Han har bättre taijutsu än gai, han har sina sjukt stora vattentekniker och han kan suga bort din chakra hur enkelt som helst. Tänk bara, han kan suga bort Raikages armor och sen slice n dice him real nice. Fast de är väl de enda två på listan där han verkligen kan kontra deras tekniker. Och om han suger från Jiraiya kanske samehada blir till sten som Ghost Realm :3
Ett litet problem med Danzo är dock att han bara kan använda sina izanagi ett begränsat antal. Efter det har han slut och kan aldrig använda den mer igen. Han skulle kanske inte klara sig så bra i en turnering. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-08-25 01:58 | #20 |
TheUnknown
Han skulle väl kunna stocka upp fler sharingans? =) Danzou känns inte som killen som bara "visst fan, tänkte inte på det.." Madara verkade ju i alla fall ha en jävla massa.
Sen vet jag inte.. då kanske man ska räkna med Gai också, med tanke på att han förmodligen kommer kicka Kisames ass. Gai är sjuk. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-08-25 08:43 | #21 |
Mr.Panda
 Medlem | "med tanke på att han förmodligen kommer kicka Kisames ass." Tveksamt, om jag ska vara ärlig känns det väldigt lamt att inte döda Kisame för att han ska skicka iväg lite information till Akatsuki och sedan döda honom på riktigt. Jag tycker det känns som om Kisame kommer fly, eller så dör Gai. :P + Redigerades av Mr.Panda den 25/08 08:47. |
| Postades 2010-08-25 17:24 | #22 |
xcool
 Ero-Sennin! | Itachi lät Sasuke vinna, ja. Alltså var matchen inte ärlig detsamma gäller Bee vs Kisame. Bee hade ju sin sensei att tänka på och skit, klart han förlorar. Är övertygad om att Bee är den starkare av de två.
Sedan att säga att Bee fick hjälp är som att säga att Sasuke fick hjälp mot Raikage.
Den här veckan lär ju Kisame få stryk och då kommer ni se varför Bee är bättre. + Redigerades av xcool den 25/08 17:27.Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-08-25 17:32 | #23 |
Volbla
 Grim Raper | Menar du att Bee annars skulle ha kunnat attackera och vinna mot Kisame i vattnet? Anatgligen inte, dude. Även om Bee förvandlat sig helt så kan Kisame även göra suitontekniker om han går ut för att döda honom. Det viktigaste är att han suger chakra skitsnabbt och kan hela sig själv. Nu mot Gai så kan han inte det för han har inte samehada, men med samehada verkar han närapå ostoppbar. Som han säger: "Ju längre fighten håller på desto svagare blir du, men jag blir bara starkare."
Enda sättet att döda Kisame då blir att ha sönder honom väldigt snabbt, typ halshugga honom. Det är inte många som kan när han är på hugget. + Redigerades av Volbla den 25/08 17:33.-I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-08-25 18:32 | #24 |
xcool
 Ero-Sennin! | Som sagt så såg vi ju att Samehade inte kan dra åt sig hur mycket som helst, alltså dess achilles häl. Om nu Bee får göra som Itachi och Sasuke fans ofta hänvisar till så är det banne mig solklart att matchen är över när Bee går 8tails. Att Suiton attacker skulle vara en match mot självaste 8tails tror jag inte på.
Enda anledningen till att Bee inte gick fullt ut är ju för hans sensei, tvättbjörnens och såklart seriens skull. När alla tre var instängda i vattnet förstod jag att Bee skulle förlora(dock inte hans död) eftersom det är ett så typiskt fenomen i shounen.
Jag tolkade det som att Kisame var Gais fiende, matchen mot Bee var upplagd för att illustrera Samehada och senare Zetsus förmågor. Jag tolkar det så eftersom Bee inte visade något nytt. I naruto brukar de alltid komma med något nytt.
Nu kommer vi få se vad just Kisame går ut för eftersom det lär vara hans sista strid och att han är i rätt territorium. Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-08-25 19:56 | #25 |
Volbla
 Grim Raper | "Som sagt så såg vi ju att Samehade inte kan dra åt sig hur mycket som helst, alltså dess achilles häl." Det är ingen achilles häl, det är en begränsning. Den suger fortfarande snabbt som faen. "He's taken almost all of my chakras too!" Det är väldigt maffigt. Hur mycket chakra skulle han kunna dra av Itachi om han kom nära inpå? "Att Suiton attacker skulle vara en match mot självaste 8tails tror jag inte på." Vi har sett att till och med 8tails och 9tails kan hållas nere med avancerade jutsus (och andra demoner har neutraliserats utan svårigheter av andra akatsuki och Kisame själv), och Kisame har de starkaste vattenjutsuna vi sett. Underskatta inte suiton bara för att vi aldrig riktigt sett dem göra något och för att de är av vatten. Om en sån där haj sätter tänderna i en normal person lär han slitas i stycken. Som sagt, kombinera stora vattenattacker, chakrasug och en snabb healing så verkar Kisame otroligt stark. Jag tror inte att "en jinchuuriki utan en svans" var någon underdrift. Och vi har redan en gång sett en bijuu beam styras undan/blockeras av en vattenteknik. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-08-25 22:27 | #26 |
xcool
 Ero-Sennin! | #25 Har inte underskattat någonting... Snarare du som underskattar Bijuus. Kisame har inget i sitt arsenal som kan hålla 8tails nere, försök inte. Skulle Bee dra sitt sista kort och gå loss skulle han besegra Kisame. Tänk på att när Bee är 8tails är han inte chakraform längre utan då är han själva demonen. En Bijuu blast och det är praktist taget kört. Och nej det handlar inte om överskattning utan om rationellt tänkande. Svärdet kommer inte kunna hantera all chakra resten tar Kisame som blir till pulver, end of story. Men eftersom att vi inte vill ha sådana tråkiga matcher måste Bee få leka lite med svans nivåerna etc. "Och vi har redan en gång sett en bijuu beam styras undan/blockeras av en vattenteknik." Om du snackar om Suigetsus skit så är vi verkligen inte överens. Strålen går rätt igenom snubben, hur Sasuke och gänget undkom strålen är lika konstigt som hur Sasuke klarade av att fly från Deidaras självmords bomb. Hur som helst vi är inte överens och lär inte bli så låt oss fokusera på de tidigare nämnda och andra kandidater. Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-08-25 22:45 | #27 |
FlytIlar
 FillerSlayer | Jag skulle sätta Kisame mellan Itachi och Orochimaru. Han är fett stark. + Redigerades av FlytIlar den 25/08 22:46.多すぎる自由時間? |
| Postades 2010-08-26 09:25 | #28 |
zakk
 m'kay? | #13 Så du menar att Kishi skrev en sak för 2-4 år sedan för att senare mena "ey det där itachi sa för 2-4 år sedan stämmer inte för att det nu 2-4 år senare visade sig att itachi var god". Jag trodde högre om dig nej det gjorde jag inte, fanboy.
Om det inte var mer en 4 år sedan kanske till och med upp i mot 10? hur länge har kishi hållit på med den här mangan egentligen? kommer inte ens ihåg när jag börja läsa skiten. + Redigerades av zakk den 26/08 09:30.ZACK ATTACK !"!!! |
| Postades 2010-08-26 10:14 | #29 |
Yakushi66
 I'm a guy... | #28 Är du dum eller? Vad jag vet så har Jiraiya inte visat NÅGONTING(!) som kan slå Itachis Susano'o. Men jag tror att han inte ens skulle kunna komma ens så långt. Geddit? Och eftersom Kishi sade det genom Itachis mun kan han mycket väl ha ljugit för att få dra sig tillbaka. K?
-.-'
Jag trodde högre om d.... Nej fan det går inte. >_> "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
| Postades 2010-08-26 13:30 | #30 |
zakk
 m'kay? | #29 Alltså vaaaaaaaaaaaaaa?
Innan jag hamnar i någon battledome-diskussion så måste bara säga att jag skiter fullständigt i om du/ni inte tror att Jiraiya har en chans mot Itachi eller om Jiraiya inte har något som biter på suhsanoaaaaopa.
Jag vet att Itachi och Jiraiya är cirkus lika starka för att Kishi sa det till mig. Han sa det genom att genom Itachi säga ”If we engage him everybody will die” eller något sånt till Kisame och genom att ge det lika hög överall stat i databoken.
Vad du/ni har som talar för att Itachi är starkare än Jiraiya är zip/nada/noting/ingeting. Och jag skiter i om du/ni TROR Itachi dödar Jiraiya np med tsumokinanana, Amaterasu eller susahshahaha.
Jag gick bara in här för att basha TU lite ;)
+ Redigerades av zakk den 26/08 13:32.ZACK ATTACK !"!!! |
|
| | | | | | |
VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 134 |
|
|
|
 |