|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 22 av 22
|
| Postades 2010-07-17 14:49 | #1 |
Libaah
 Medlem | Plats: Där Lee och Gaara slogs, alltså öppen fält. Avstånd: 30 m
Sasuke har MS och får använda allt som han har visat i mangan hitills, samma me Minato |
| Postades 2010-07-17 15:49 | #2 |
Hjalle
 Medlem | Jag väntar med att skriva tills jag sett hela fighten mellan Madara och Minato. |
| Postades 2010-07-17 20:45 | #3 |
Sasori-Senpai
 Black Leg | Troligtvis vinner Minato... Det sägs ju att han var den starkaste ninjan "from the past" vilket betyder att han är starkare än Jirayia och Sandaime.
Sasuke tar nog ingen av Sandaime eller Jirayia ännu, han är ju trots allt bara 16, jag tror nog att Minato kunde ha tagit Itachi om de möttes. "What a drag" |
| Postades 2010-07-17 21:06 | #4 |
The_Truth
 | Minato, naturligtvis.
Han lyckades till och med skada den "odödliga" Tobi. Sasuke skulle bli Knullad med stort K. + Redigerades av The_Truth den 17/07 21:07. |
| Postades 2010-07-18 14:37 | #5 |
DillaZ
 Medlem | Minato såklart. Gör Sasuke trött genom att springa runt med sin über speed och sedan när Sasuke inte märker något... "FUIN JUTSUUU".
|
| Postades 2010-07-18 18:44 | #6 |
TheUnknown
 - | Sasuke har ju mött Minato i "biff mode" - alltså Raikage.
Well, antar att Thunder God är rätt vass med, men svårt att säga hur en person ska ta sig igenom Susano'o. Vi har ju inte hela Minatos jutsu-arsenal framför oss, och vi vet inte direkt hur pass bra planer han kan skaka fram i stridens hetta.
Raikage muttrade väl något om att han va för haxx för att bli fångad av Sharingan (vanlig genjutsu) - undrar om det gäller Yondaime också (hade ju något att göra med deras synapser). Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-07-19 18:29 | #7 |
Mr.Panda
 Medlem | "en svårt att säga hur en person ska ta sig igenom Susano'o." Läs om Sasuke Vs Danzou - Danzou lyckades nästan. :) |
| Postades 2010-07-19 20:24 | #8 |
Pendulum
 Genesis | "Well, antar att Thunder God är rätt vass med, men svårt att säga hur en person ska ta sig igenom Susano'o. Vi har ju inte hela Minatos jutsu-arsenal framför oss, och vi vet inte direkt hur pass bra planer han kan skaka fram i stridens hetta. " Eftersom Sasuke inte kan göra sig själv genomtränglig som Madara kan Minato lägga en lapp på honom och göra en flash in i Susanoo... Vem har sagt att man måste springa genom som Minato, han teleporterar sig in i fältet. Dead in the eyes of my friends, Will you take me out of here? When I'm staring down the barrel, When I'm blinded by the lights, When I cannot see your face, Take me out of here... |
| Postades 2010-07-19 21:52 | #9 |
TheUnknown
Och hur ska han teleportera sig in igenom fältet? Kasta en kunai? Right, för Susano'o släpper säkert förbi den (Y)
Jo, men det jag menar. Om vi inte hade sett striden mellan Danzou och Sasuke, så hade vi inte haft en aning vilken taktik Danzou kunnat använda för att ta sig igenom Susano'o.
Minato har förmodligen också någon plan, men det är svårt att säga hur han ska bära sig åt (blir mycket fanfic när vi inte har mycket screen time, eller komplett jutsu-lista från honom). + Redigerades av TheUnknown den 19/07 21:53.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-07-19 21:54 | #10 |
xcool
 Ero-Sennin! | "Sasuke har ju mött Minato i "biff mode" - alltså Raikage." O rly? Hur tänkte du, hoppas du inte säger så bara för att C sa att när Raiton armor väl är aktiverad så är Raikage lika snabb som Minato. Det stämmer men det gällde bara Minato som standard, vilket i och för sig säger en hel del om snubben men det är långt ifrån lika snabb som Hiraishin. så nä, kan inte hålla med om att Sasuke har mött en ninja av hans kaliber. Minato vinner nog som många ovan har påpekat. Det räcker med Shunshin och Hiraishin för markering respektive avrättning. Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-07-19 22:01 | #11 |
TheUnknown
 - | Raikage med raitonarmor är lika snabb som Minato.
Raikage kunde dock boosta sin chakra ytterligare. Då är han nog snabbare. Dock har ju Minato Hiraishin.
Still, ingen av dem har, vad vi har sett, en väg igenom Susano'o. Minatos väg till seger är typ att Sasuke blir trött och lägger ner. Fram tills dess har ju Sasuke chansen att pricka honom med Susano'os svärd, sköld (Minato lär löpa in i det), Tsukiyomi eller Amaterasu.
Amaterasu är inte alls troligt (möjligtvis den där Amaterasu-skölden, men känns ändå inte som det) ska tilläggas. Minato får ju dessutom inte "preppa" med massa kunaier över hela stället. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-07-19 22:22 | #12 |
The_Truth
 | När Sasuke har fått EMS och är allmänt haxx kommer han vara lika stark som Yondaime.
När Naruto har total kontroll över kyuubi och kan Yondaimes teleport kommer han vara lika stark (starkare) som Yondaime. |
| Postades 2010-07-19 22:29 | #13 |
xcool
 Ero-Sennin! | #11
Fast det är just det om Minato inte får preppa med massa kunaier (ser ändå inte omöjligheten av det under striden) så får sasuke inte börja med Susano'o och det är redan där striden är över.
Sasuke och Minato står 30m från varann. Minato gör shunshin och sätter på sin seal. Sasuke gör en kontrings attack som får båda att backa från varann. Sasuke uppfattar Minatos snabbhet och aktiverar Susano'o. Minato teleporteras inannför Susano'o, fin.
Det är ungefär min syn på striden.
Susano'os svärd - Du tror väl ändå inte att han kör med bågen, den är ju trots allt mer effektiv. Svärdet bör Minato kunna teleportera bort.
Sköld - Varför skulle han springa in i den...?
Amaterasu - Hinner han lätt evakuera speciellt med level 2.
Tsukiyomi - Praktiskt taget det ända jag kan se besegra Minato. Frågan är om han kan använda den när Susano'o är aktiverad. Om jag minns rätt använde Sasuke inte ens en enda genjutsu mot Raikage. Det beror ju på en enda sak egentligen och det är snabbheten vilket Minato helt klart bemästrar då han även besegrar Tobi i snabbhet.
EDIT:
Minato's barriär/teleporter attack är det värsta för Sasuke. T.ex skulle Sasuke skjuta en pil eller Amaterasu så behöver Yondie bara teleportera den bakom/på Sasuke och han är ute för räkning.
Tekniken skulle kunna få fiendens egna ninjutsus emot sig och teoretiskt sett skulle han t.o.m kunna amputera/halshugga sina fienders lemmar/huvud. Haxxxxxxxxxxx!!!! + Redigerades av xcool den 19/07 22:43.Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-07-19 22:47 | #14 |
The_Truth
 | Jag ser det såhär: Yondaime är alldeles för bra för Sasuke just nu.
Kan han outspeeda Tobi kan han outspeeda Sasuke. |
| Postades 2010-07-19 23:12 | #15 |
Pendulum
 Genesis | "Och hur ska han teleportera sig in igenom fältet? Kasta en kunai? Right, för Susano'o släpper säkert förbi den (Y)" Du läser inte. Han har en viss seal på sin kunai som låter honom använda flash tekniken, och lägger han, utan att Sasuke märker något en på Sasuke så kommer han in i fältet. Dead in the eyes of my friends, Will you take me out of here? When I'm staring down the barrel, When I'm blinded by the lights, When I cannot see your face, Take me out of here... |
| Postades 2010-07-21 02:22 | #16 |
TheUnknown
 - | "Sasuke och Minato står 30m från varann. Minato gör shunshin och sätter på sin seal. Sasuke gör en kontrings attack som får båda att backa från varann. Sasuke uppfattar Minatos snabbhet och aktiverar Susano'o. Minato teleporteras inannför Susano'o, fin." Ok, that's just silly. Visst, han är snabb, men inte SÅ snabb (innan han har fixat fram Hiraishin-haxx). Nu antar du bara att Sasuke är en noob som ninjan i skogen, som Yondaime satte ett märke på. He is way better. Samtidigt som han har Sharingan. Ok, nu säger någon kanske "han kanske kan se, men han hinner inte följa". Jag tror han gör det på 30 meter. Oavsett, så vad han definitivt hinner är att få fram Susano'o på det avståndet (den får man fram instant av vad vi sett). Det är där jag menar att han blir shield bashad - Susano'o är ju osynlig till en början, och Minato har ingen direkt anledning att misstänka ett genomskinligt fält som slår honom till marken. Raikage är snabbare än Yondaime (tror jag) med sin über-shunshin. Ändå lyckades Sasuke blocka det, eller iaf fixa fram Amaterasu som sköld runt sig. Alltså: Yondaime kommer aldrig hinna fram till Sasuke innan Susano'o (hel eller halv-version) är aktiverad. Det är inget snack om att Yondaime är snabbare, men det är inte till någon nytta med ett så pass bra skydd som Susano'o. Men Sasuke är inte typen som har tålamod, så han kommer förmodligen kötta på med Amaterasu och Susano'o som bara fan, och bli trött. Yondaime vinner tack vare skills+erfarenhet. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-07-21 06:30 | #17 |
xcool
 Ero-Sennin! | #16
Fast, nej. Sasuke kommer inte aktivera Susano'o med en gång av ganska självklara skäl. I matchen mot Raikage fick Sasuke lite intel om Raikages snabbhet tack vare lite sparring och Raikages tidigare möte med Juugo.
Sedan så hade faktiskt Raikage fysisk kontakt med Sasuke när han gjorde sin Raiga bomb så de tär ytterligare ett tillfälle för Minato att uttnyttja sin chans.
I kampen mot Danzou gjorde Sasuke precis som du sa men som vi vet är det en omöjlighet att hålla fast honom som Sasuke gjorde med Danzou. Om Danzou kan få in sin seal ser jag inte omöjligheten i att Minato får på sin seal.
Hur som helst borde vi få lite mer av Minatos tekniker nu i veckan. Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-07-21 11:56 | #18 |
TheUnknown
 - | Well, jag ser så många saker som kan hindra det från att gå så lätt som ni säger.
Det är ungefär som att dra det där exemplet som alla gillar så mycket:
"Matchen börjar, Sasuke kollar Minato i ögonen, genjutsu --> död".
Istället blir det nu:
"Matchen börjar, Minato springer bort till Sasuke, på med en seal, Sasuke gör inget, Minato gör Hiraishin --> död".
Kampen mot Danzou var lite skillnad också, eftersom Sasuke där redan dödade Danzou några gånger innan han valde att gå in för taijutsu (för att kunna landa en genjutsu). Det behövs EN gång med Susano'o mot Minato, that's it. Sedan att det lär bli svårare att pricka är en annan femma.
Man bör också minnas att Sasuke har fler helkroppsskydd än Susano'o lvl1 och lvl2. Han har full body chidori också. Om han aktiverar den när Minato gjort Hiraishin, så får ju han akta sig, samtidigt som den lär bränna upp sealet. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-07-21 14:05 | #19 |
xcool
 Ero-Sennin! | ""Matchen börjar, Minato springer bort till Sasuke, på med en seal, Sasuke gör inget, Minato gör Hiraishin --> död"." Haha, jag älskar när du gör allting till en ironisk kaka. Nä, men seriöst tror du missförstod mig ganska rejält eftersom du skrev Sasuge gör ingenting vilket både du och jag förstår inte kommer hända. Okej, kanske det här kan få dig att i alla fall förstå hans snabbhet som är über alles c(: Minns du kakashi Gaiden? När Kakashi gick Chidori rampage och slutligen nådde den riktiga motståndaren var avståndet längre än 30m. Kolla hur nära Kakshi är fienden: Sedan... Han räddar Kakashi och samtidigt taggar fienden. Avstånd - Mycket längre än 30m Tid - Tja du, jag ser det som lite mer än ett ögon blick. Det finns en mycket bra anledning till varför Minato var en sådan fruktad människa att man skulle retirera så fort man såg honom. Det finns en bra anledning till varför Minato nu är död. Samma anledning som fick Kishi att göra Sandaime för gammal, Itachi god och sjuk, Oro halvt invalid och Madara okapabel att slåss. De är för bra annars, helt enkelt. Sasuke och Naruto är snart dock snart/redan där nu. Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-07-22 00:52 | #20 |
TheUnknown
Ja, klart han är äckligt snabb. Men det finns sjukt många exempel på sådan snabbhet (som när Robot-Pein hoppar in och tar Kakashis chidori i sig, när Sasuke gör sitt berömda "bugg-hopp" med Manda, när Sasuke hoppar ner och tar tag i Narutos axel i början av Shippuden och massa andra gånger).
Han är snabb, och han hade förmodligen lyckats vinna mot många elitninjor med enbart sin naturliga snabbhet (alltså, utan Hiraishin). Men det jag däremot kan säga är att jag inte tror att de inte skulle hinna reagera på hans snabbhet.
Jag tror att de hade kunnat fightas en stund, och beroende lite på vem det är, så hade de förlorat efter ett tag. Inte på direkten.
Hell, Kisame kunde reagera när Gai attackerade med 6 gates öppna, och det borde fan vara snabbare än Minato.
Minato ska ha cred för sin snabbhet, men det är Hiraishin som gör honom till en av de absolut bästa. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-07-22 06:50 | #21 |
xcool
 Ero-Sennin! | #20
Fast alla dem där exemplen har en sak gemensamt. Språnget är väldigt kort jämfört med vad Minato presterade. Precis så som Sasuke överraskade Naruto i början så tror jag att Minato kommer överaska Sasuke.
Minato's naturliga snabbhet(alltså shunshin) är jämförbar med As(Raikages) när han väl utför sin Raiton armor. När A gör sin Raiton armor kan de vanliga inte se honom och sedan kan inte Sharingan följa med. Gai har jag för mig var synlig men för snabb för att kontra, Lee verkade och väldigt snabb men kunde följas med Sharingan.
Hur som helst så är det absolut Hiraishin som gör Minato till den han är, helt klart. Men skillnaden här är att vi inte följer någon plot och därmed går på logik och jag måste säga Minatos Shunshin är bland det skarpaste jag sett. Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-07-22 12:01 | #22 |
TheUnknown
 - |
"Flash of Light" --> The yellow flash. Bättre översättning med Binktopia, men den hittar jag inte.
Sedan säger han att "BUT ONCE he's surrounded by that raiton chakra, not even the sharingan can keep up with him". Alltså, han är nu jämbördig med Yondaime, men när hans chakra fullständigt omsluter honom, så kan inte Sharingan hänga med (som han gör sen för att undvika Amaterasu).
Notera att trots att han är så snabb sedan, så ingen kan se honom, så hinner Sasuke ändå få upp ett skydd.
+ Redigerades av TheUnknown den 22/07 12:01.Världens mest lätt-ollade forum |
|
| |
VISAR INLÄGG 1 TILL 22 AV 22 |
|
|
|
 |