Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : [Allmänt] Team Bad past vs Akatsuki
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Allmänt] Team Bad past vs Akatsuki

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 11 av 11
Postades 2010-07-13 23:27#1
GarKing

Tranquilo
Team Konoha :

Naruto
Gaara
Killer Bee
Sasuke
Kakashi

Team Akatsuki :

Pein
Itachi
Kisame

All-Out
Plats : Där Rock Lee och Gaara slogs mot Kimimaro
Avtånd : 50 Meter
Kisame Har Samehada
Naruto börjar i Sage Mode
Itachi får bara använda susano'o för att döda 1 fiende !

Siempre
Postades 2010-07-13 23:48#2
Yakushi66

I'm a guy...
Har svårt att se att Akatsuki förlorar här faktiskt:

Itachi genjutsar sönder Naruto medans Kisame håller stånd mot KB, Gaara och Sawsuke, Pein går med alla kroppar på kakan som lär ryka rätt snabbt. Naruto är ju också rätt körd om Itachi gör all-out genjutsu.

sedan blir det alltså:
Pein mot Gaara
Itachi mot Sasuke
Kisame mot Killer Bee

Tycker jag verkar troligt. Och ni håller nog när jag säger att Gaara kommer övermannas rätt snabbt av Pein.

De övriga striderna är jämna men jag tror att Itachi är mycket vassare än Sasuke. Men har Sasuke MS? isf blir det jämnare. Men om Sasuke inte har MS så är han körd iom Susano'o

KB mot Kisame är ju en fin matchning men om Pein kommer och hjälper så vinns nog det.

Kalla mig fanboy men jag tror att det är så det skulle gå ;P
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-07-14 00:00#3
GarKing

Tranquilo
Klart Sasuke har MS och Naruto kör Sage mode.

Alla är i sina prime !

+ Redigerades av GarKing den 14/07 00:00.
Siempre
Postades 2010-07-14 15:26#4
Libaah

Medlem
Nja håller inte med Yakushi, jag skulle nog kunna säga att Gaara är Kisames värsta mardröm då Gaara slåss på avstånd och att hans sand är jätte snabb, dessutom så kan sväva med hjälp av hans sand och verkligen hålla avstånd.

#2 Är naruto inte immun mot genjutsu nu när han har kontroll över kyuubi?

Gaara skulle kunna klara av Kisame tills resten är klara för att hjälpa till.

Sasuke och Kakan mot Itachi, jag tror faktiskt att de skulle kunna klara av det.
Kakashi känner till Tsukiyomi, så han skulle nog gömma sig någonstans och vänta på rätta ögonblicket att göra kamui på Itachi.

Killer bee och Naruto vs Pain. Tror de skulle kunna klara det då båda har kontroll över deras Bijuu. CT eller ST skulle inte ha någon effekt på de när de båda är i Cloak-mode. Sen är det bara att spamma Ceros (chakra-strålar).
Postades 2010-07-14 17:18#5
TheUnknown

-
Hmm, Itachi får bara använda Susano'o för att döda en fiende? Får han fortfarande ha den som skydd då?

Blir jävligt tungt om han inte dödar Sasuke med sin one kill, för då kan Sasuke fjanta runt med sin Susano'o.

Kanske om Itachi klurar ut någon smart plan åt team Akatsuki.

Blir svårt, eftersom alla stora pampiga aoe-attacker från Pain kan blockas av Gaaras sand. Det är också ett bra ställe att mala sönder marken på och fixa massa ny sand, som mot Kimimaro.

Tror inte att Naruto och Killerbee hade kunnat ta en Tsukiyomi från Itachi, med tanke på hur mycket bättre den var än Sasukes.

Team Konoha kan matcha Akatsuki ganska bra i ren brute force och teknik-spam, och i ren finess så är det bara Itachi i Akatsuki, medan Konoha har mer av den varan.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-07-14 18:57#6
Yakushi66

I'm a guy...
Tänk nu på att Pein har ALLA sina kroppar med sig.

Och alla kroppar tillsammans blir ganska IMBA ;D

Kisame är MINST lika bra som KB om inte bättre. Detta baserar jag på att Kisame had spöat KB om inte Samehamehada hade krånglat (Vilket var planerat förövrigt ;) och om inte Raikage hade dykt upp så hade KB varit död nu.

Kisame behöver antagligen bara hålla ut i några sekunder mot KB, Gaara och Sasuke Innan Itachi och Pein kommer och hjälper. ;P
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-07-14 19:05#7
Mr.Panda

The Drunken Bear
"Och alla kroppar tillsammans blir ganska IMBA"

Förutom att naruto krossade dem själv och kom igen han börjar i sage mode. :)

Lär bli Sasuke Vs Itachi. Sasuke kommer att kunna stå emot och med Kakashi så kommer de kanske vinna då Sasuke kan spamma sin Susanoo på ett sätt som inte Itachi visat att han kan - pilarna kan för övrigt säkerligen göra instakill på Kisame. :)

Killerbee och Naruto krossar Pein, Sasuke Itachi dödar/håller stånd mot Itachi. Gaara dödar Kisame - hur fan ska Kisame kunna vinna över honom egentligen?

Gaara: Jag flyger och äger dig med sand, hahah!
Gaara är faktiskt kapabel att utföra en luftstrid och om Kisame försöker attackera Naruto blir han öppen för sandattacker.

Itachi är extremt överskattad, Kakashis Kamui BORDE döda honom ifall den träffar, Sasuke har en söt Susanoo och han kan säkerligen ordna ett sådant skjuthål åt Kakashi.

Naruto själv borde kunna hålla stånd mot Pein, så Killerbee kan slåss mot Kisame med Gaara - Kisame dör. Sedan går Gaara på Pein med naruto och Killerbee kan slåss mot Itachi.

Det enda som gör mig tveksam för Konohas vinst är hur bra Itachis susanoo är och God realm. :P

Postades 2010-07-14 19:15#8
Yakushi66

I'm a guy...
Sure, Sasuke kan spamma mer men Itachis grejer är överlägsna Sasukes.

Faktum är att jag skulle säga att Sasuke är överskattad och att Itachi är överskattad(Fanboy complains comin in 3...2....1...). Iaf:

Tror fortfarande på Akatsuki här.

Skriver en fin liten wall senare tror jag ;D

Postades 2010-07-14 19:16#9
Mr.Panda

The Drunken Bear
"Sure, Sasuke kan spamma mer men Itachis grejer är överlägsna Sasukes."

Bevisa det! Kom med ett par övertygande argument som gör att Itachi Susanoo är mer överlägsen Sasukes - dvs djävligt mycket bättre.

:P

+ Redigerades av Mr.Panda den 14/07 19:19.
Postades 2010-07-14 19:26#10
Yakushi66

I'm a guy...
www.onemanga.com/Naruto/478/03/

"That's nothing compared to Itachis Tsukiyomi"

Och även att Sasukes Amaterasu är så mycket sämre än Itachis är tyder på att Sasuke har MYCKET sämre kontroll över MS än Itachi har. Och däremed borde även Itachis Susano'o även vara bättre. + att Itachis Susano'o har sin fina sköld och det där svärdet....

Itachi är mycket bättre än Sasuke med MS. ;)

Övertygande nog? :P

+ Redigerades av Yakushi66 den 14/07 19:26.

Postades 2010-07-14 19:33#11
Mr.Panda

The Drunken Bear
"Och även att Sasukes Amaterasu är så mycket sämre än Itachis är tyder på att Sasuke har MYCKET sämre kontroll över MS än Itachi har."

Har de sagts att hans Amaterasu var sämre, faktumet var väll att Sasuke hade bättre kontroll över sin Amaterasu då han kunde skapa ett skydd mot Raikage med det? :)

Den amaterasun som träffade Sasuke dödade honom inte direkt - han hann spotta ut sig själv.

Angående tsykonomin så blev väll Danzou ägd av Sasukes Tsykonomi i slutändan? Sasuke kastade den på honom för att tro att hans öga var öppet, utan att Danzou märkte det. Antar att det var en Tsykonomi då Sasuke inte använde några tecken eller dylikt.

"Itachi är mycket bättre än Sasuke med MS. ;)
"

Han verkar inte kunna hålla igång med MS lika länge, jag menar i början av serien flämtar han efter 2 tyskonomi och 1 amaterasu. Sasuke kunde för fan skjuta ihjäl Danzou runt 15 gånger. Jag menar, wtf är det inte en stor skillnad? :o

Sedan att Itachi har svärdet och skölden hypar hans Susanoo rätt rejält dock.
   VISAR INLÄGG 1 TILL 11 AV 11
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Allmänt] Team Bad past vs Akatsuki

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.