Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : [Allmänt] Zabusa vs Kimimaro.
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Allmänt] Zabusa vs Kimimaro.

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 19 av 19
Postades 2010-06-18 02:11#1
xelzy

-
En hederlig match när bovarna inte var stört starka!

Platsen är vid bron där Kakashi och Zabusa fightades, det finns inga bans. Startavståndet är 25 meter.

+ Redigerades av xelzy den 23/06 07:24.
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-06-18 11:30#2
Lolonoa

Medlem
Kimimaro är så jävla hård så han skulle nog inte dö av en kunai i halsen ens...

Tror på Kimimaro.
Postades 2010-06-18 11:38#3
Mr.Panda

Medlem
Tror också på Kimimaro då Zabusas enda chans att vinna är att dränka kimimaro och jag antar att han aldrig kommer att lyckas med det.

Kimimaro vinner lätt skulle jag tro.
Postades 2010-06-18 13:14#4
TheUnknown

-
Min första tanka är ju Kimimaro, då det han visade verkade mycket bättre än det Zabusa visade.

Men sedan får man tänka om lite. Lee och Gaara lyckades rätt bra mot Kimimaro trots allt, medan Kakashi fightades hyfsat jämt mot Zabusa (även om han va bättre).

Alltså - genins/chuunins fightas jämt mot en kille, och en special-jounin med sharingan fightas jämt mot en jounin.

Man får alltså väga hans "överlägsenhet" mot vilka han fick möta.

Dock tror jag nog fortfarande på Kimimaro - hans ben är jävligt bra, och är i princip immun mot taijutsu.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-06-18 13:47#5
Mr.Panda

Medlem
"Alltså - genins/chuunins fightas jämt mot en kille, och en special-jounin med sharingan fightas jämt mot en jounin."

Tyvärr Gaara och lee hade varit slaktade om Kimimaro varit helt frisk, du kan ju inte påstå att de hade en chans, Gaara använde hans bästa attacker utan framgång - det är inte att slåss jämnt.

Men tyvärr så var Kimimaro sjuk och dog av sjukdomen innan han hann köra in sina ben i hjärtat på hans motståndare.

Notera även att Zabusa är en taityp och Kimimaro är extremt stark mot taityper då deras slag är verkningslösa.
Tror Kimimaro tar hem detta rätt lätt som sagt. :)
Postades 2010-06-18 16:00#6
xelzy

-
Zabusa är inte en Taityp, han är en Hybrid med 4,5 i Ninjutsu och Taijutsu. Och det är förmodligen aoe vatten jutsus som skulle ställa till det för kimimaro. Och sen skulle förmodligen zabusas mist jutsu göra det svårare för Kimimaro att blocka zabusas taijutsu attacker, för benen är ju inte automatiska som Gaaras sand är.

Zabusa är fysiskt starkare och har Ninjutsu fördelen. Kimimaro har fördelen att han nästan är ödödlig när det gäller fysiska attacker, och han har ett större utbud av Taijutsu skills, men mindre rå styrka att backa upp det med.

Dimman + sneak attack är förmodligen Zabusas chans att vinna. Annars måste han köra på ranged ninjutsu baserade attacker, vilket blir svårt.
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-06-18 16:08#7
Mr.Panda

Medlem
www.onemanga.com/Naruto/217/10/

Zabusas chanser att överleva skogen i dimman är minimala, vi såg att hundarna fick honom tusentals ben lär spetsa honom. :)
Postades 2010-06-18 16:33#8
xelzy

-
Problemet är att, om Kimimaro använder den, så kommer han förmodligen att dö själv, vet inte om jag skulle kalla det en vinst precis.

Pros för Kimimaro: Nästan imun mot taijutsu attacker. Snabb, har CS2

Pros för Zabusa: Ninjutsu, skillad användning av kloner, tillgång till vatten.

Även om Kimimaro är tålig, så kan han dränkas av attacken som Zabusa skulle göra på Kakashi, men failade då hans seal var mycket sämre en Kakashis.

Jag skulle inte säga att det finns en självklar vinnar, kom ihåg att om Kimimaro kör för hårt, så dör han, och då är det en draw.
Postades 2010-06-18 16:45#9
Mr.Panda

Medlem
"
Jag skulle inte säga att det finns en självklar vinnar, kom ihåg att om Kimimaro kör för hårt, så dör han, och då är det en draw."

Det är väll pga hans sjukdom, om Kimimaro har sin sjukdom skulle ju Konohamaru kunna vinna ifall han lyckas hålla sig undan tillräckligt länge. (extremt exempel, ja) >_>

Antar att han är frisk, eller?
Postades 2010-06-18 18:02#10
xelzy

-
Det är klart han inte är frisk. Det är menat att han är sjuk, precis som Itachi. Annars kan man ju säga, en frisk Kimimaro vs Orochimaru med sharingan. Man måste tänka på att han är sjuk, det gör honom sämre en han skulle varit. Föresten så dog ju Kimimaro för att överansträngde sig, så man kan inte bara hålla sig undan.
Postades 2010-06-19 16:56#11
iEce

Medlem
Kimimaro skulle förmodligen ändå vinna mot Zabuza, Zabuza lär ju inte veta att Kimimaro är sjuk, det gjorde inte heller Lee och Gaara. (Kanske vid senare tillfälle dock, när han började spy blod)

Kakashi hade haft det väldigt svårt mot Kimimaro, let's face it..

Ingen attack från Kakashis sida hade fungerat på Kimimaro, förutom Kamui då, men i princip ingen fysisk, är nästan 100% säker på att han hade haft några ben för att stoppa Chidori ifall han var tvungen.

Zabuza var första "bad guyen" i serien som vi fick stöta på förutom Mizuki (?) och Kimimaro var den sista förutom Sasuke i första delen av mangan, där animen böt till Shippuuden efter en lång trad av fillers.

Kimimaro var då den starkaste inom den delen som vi träffat på genom seriens förlopp tills dess, hade förmodligen vunnit mot Sasuke och Naruto samtidigt innan han dog, var bara tur att det var Gaara som fick möta honom och inte någon annan, Lee hade inte en chans..

Zabuzas mistjutsus hade inte spelat någon roll mot Kimimaro, en attack bakifrån hade inte hjälp pga Kimimaros ben, han kan säkert känna chakra rätt bra också..

Ifall nu Kimimaro är smart använder han sitt triumfkort direkt på Zabuza och avslutar snabbt matchen, dvs den han använder i CS2 efter att han blev begravd och var en millimeter ifrån att drilla Gaaras skalle.

Kimimaro vinner hur lätt som helst den här matchen, han är bättre inom alla kategorier.
With no power comes no responsibility, except, that wasn't true...
Postades 2010-06-19 17:09#12
xelzy

-
Folk överdriver Kimimaro något sjukt mycket.

Kakashi är bättre en Kimimaro i Seal, Ninjutsu, Genjutsu, int och power. Genjutsu lär vara det värsta kimimaro kan möta, inte för att tala om ranged Raikiri, + Sharingan som läser av Kimimaros moves, nej jag tror inte att Kakashi skulle behöva använad Kamui mot Kimimaro ens. Kimimaro är nästan imun mot taijutsu baserade attacker, inte ninjutsu. Sharingan hjälpte Sauske att klara sig ifrån Gaaras autoförsvar taggar, då lär den också hjälpa till att undvika revbenen. Jag tror att Kakashi skulle outsmarta kimimaro ganska lätt. Gömmer han sig och gör en Raiton bunshing som Kimimaro attackerar och blir paralyserad av så är det kört :)

Men on topic. Kimimaro är inte bättre inom allt.

"
Zabuzas mistjutsus hade inte spelat någon roll mot Kimimaro, en attack bakifrån hade inte hjälp pga Kimimaros ben, han kan säkert känna chakra rätt bra också..
"

Så Kimimaro ska stå och köra ben hela tiden? Han som är dödsjuk, han vill döda Zabusa utan att dö själv. Han kan inte stå och spamma hela tiden för att chansa att träffa honom. Går han inte CS2 ska han vara säker på att klara det fort, annars dör han. Du tänker inte att Zabusa kan använda sig av mist för att köpa tid för att göra ranged vattenjutsus, som inte Kimis ben kan stå emot, eller ja, benen klara sig bra, men inte själva kimi.

Kimimaro är inte smart, han har 3,5 i int, och Kakashi har 4,5, och Zabusa överlistade Kakashi med sina kloner första gången, varför ska då Kimimaro vara smart nog att klara sig undan?

"Zabuzas mistjutsus hade inte spelat någon roll mot Kimimaro, en attack bakifrån hade inte hjälp pga Kimimaros ben, han kan säkert känna chakra rätt bra också.."

Det finns inga bevis på att Kimimaro skulle känna chakra bättre en vad en vanlig icke chakra sensor kan göra.

+ Redigerades av xelzy den 19/06 17:20.
Postades 2010-06-21 10:53#13
Yakushi66

I'm a guy...
"Zabuza var första "bad guyen" i serien som vi fick stöta på förutom Mizuki (?) och Kimimaro var den sista förutom Sasuke i första delen av mangan, där animen böt till Shippuuden efter en lång trad av fillers.

Kimimaro var då den starkaste inom den delen som vi träffat på genom seriens förlopp tills dess, hade förmodligen vunnit mot Sasuke och Naruto samtidigt innan han dog, var bara tur att det var Gaara som fick möta honom och inte någon annan, Lee hade inte en chans.."

Made me lol!

Orochimaru, Itachi(Han var badguy då, face it!)... Nej, han var lååångt ifrån starkast. Och bara för att han dök upp senare i serien så betyder det inte att han är den starkaste. Jag menar, visst Zabusa kom först och Kakan skulle nog ha lite problem med Kimi. Men inte så mycket. Dessutom är ju Kimis benförsvar kört om han inte vet var fan Zabusa är O.o

Och nej, han lär inte köra sina feta AOEs direkt. Efter vad jag har sett så föredrar han att börja med vanlig tai och sedan gå till CS2 och sedan DÄREFTER gå till sina olika danser. Dimman kommer avgöra striden till Zabusas förbel imo.

Och sedan att Lee inte hade en chans. Jag undrar, när blev Lee seriens starkaste ninja? -.-'

+ Redigerades av Yakushi66 den 21/06 10:55.
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-06-22 07:34#14
jiraya4ever

6th hokage
plus att komimaro har son cursed seal så när han behöver en boost så tar han den och då blir zabusa överkörd
Grattis du har vunnit en grön traktor i valfri färg :)
Postades 2010-06-22 10:27#15
Gangbang

Zucke!
Zabuza var en grym jävel på "Silent Killing". För de som inte vet vad det är så är det när Zabuza dyker upp ljudlöst bakom fienden, och skär halsen av dem med en kunai eller annat vapen. Zabuza har riktigt bra ninjutsu, med hjälp av dimmtekniken så tror jag faktiskt att Zabuza har en chans att vinna mot Kimimaro.

Visserligen är Kimimaros taijutsu jävligt bra, inte ens "Desert Funeral" fungerade på honom, medans man såg hur Shigure blev till Powerking på en halv sekund. Om Zabuza använder sig av t.ex. senbons, och träffar ganska fint i Kimimaros hals, ja, då svimmar han ju. Zabuza har all power att döda honom sedan. Dessutom kan man väl använda sig av fyra stycken papperslappar och spränga Kimimaro?

Det vissade ju inte sig att Kimimaro hade någon slags "Armour of Bone", nu menar jag identisk till Gaaras sandrustning. En elementalteknik, typ Raiton eller Katon borde vara nog för att grilla den jäveln till döds. Jag tror på Zabuza!
Postades 2010-06-22 16:59#16
Mr.Panda

Medlem
"serligen är Kimimaros taijutsu jävligt bra, inte ens "Desert Funeral" fungerade på honom"

gaaras sandlavin/tsunami funkade inte heller när han gick in i CS2.

Sedan kan vi tänka på att han kan avlossa sina fingertoppar likt kulor, de var så snabba att Gaaras skydd nätt och jämnt lyckades blocka dem = jävligt svårt att undvika. :)
Postades 2010-06-22 17:15#17
xcool

Ero-Sennin!
Grabbar tänk på vart striden håller hus.

Dem är vid en bro där Zabusa har en "oändlig" vatten källa. Tror stenhårt på Zabuza här. Borde inte även Zabuza ha lite koll på Kimimaru eftersom hans klan var en del av mist village, eller liknande. Någon sorts intel borde han ha som kan va till hans fördel.

Saken är ändå klar med tanke på "arenan", hade det varit mitt i öknen kunde det ha blivit en vinst för kimi.
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-06-22 17:26#18
Mr.Panda

Medlem
Ok, säg att det är ett neutralt fält, där Zabusa har en MINDRE vattenkälla. Tycker det är extremt fult att Kimimaro är sjuk under striden, om man ska göra såhär är det ju ingen mening att jämföra karaktärer då Orochimaru borde ju ha förlamade armar/vara sjuk då han var det större delen av serien vilket inte blir ett bra sätt att jämföra på t.ex. Fult friskt Jiraya med Frog song mot en sjuk Orochimaru! Nu kommer vi veta vem som är starkast egentligen. :D:D:D

Förutsätt att Kimimaro kan använda sin benskog en större tid utan att dö samt alla andra attacker han har. Zabusa kunde inte ens dodga 4-7 hundar i dimman, hur fan ska han kunna dodga tusen pålar som är ute efter att döda honom?

Men jaja inte jag som bestämmer reglerna och om Kimimaro ska vara sjuk och platsen är där Zabusa har oändligt mycket vatten så tycker jag att matchen i det stora hela uppgjord, no offence. :)
Postades 2010-06-23 06:32#19
xelzy

-
"Tycker det är extremt fult att Kimimaro är sjuk under stride"

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, det är bullshit med "Om han var frisk". Guess what, Itachi, Kimimaro är sjuka, exakt som Sandaime var en gubbe, eller ska Sandaime också få vara i prime. Orochimaru visade faktiskt upp sig utan att vara sjuk, så vi kan säga "Orochimaru ifrån då" Vi såg aldrig Sandaime, Itachi, Kimimaro göra någotnär de var unga och friska. Sure Itachi dödade sin klan, men han visade inget förutom grundläggande taijutsu skills + en ms jutsu.

Eller varför inte säga "Itachi med chakra som naruto" eller något liknande, att de är sjuka är en del av deras karaktär. Kimimaro kan använda sig av benskogen, men han inte kan inte stå och spamma sina attacker, får då kommer han att dö.

Jag tog bron för att vi inte vet om Zabusa kan skapa vatten, eller köra dimman utan tillgång till vatten, och det skulle bara vara sorgligt att se.

+ Redigerades av xelzy den 23/06 06:36.
   VISAR INLÄGG 1 TILL 19 AV 19
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Allmänt] Zabusa vs Kimimaro.

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.