Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Sagan om 9tails: G.o.t.Ns återkomst
9tails.se  »  Forum  »  Rollspel  »  Sagan om 9tails: G.o.t.Ns återkomst

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 30 av 38
Postades 2010-04-16 18:24#1
Domwiie

Medlem
För länge länge sedan härskade de stora titanerna G.o.t.N över hela 9tails med grymhet och kaos. Dessa titaner var både älskad och hatad av alla vilket ledde till att hat och vrede började bildas mellan de olika parterna.

Det blev ett massivt slag mellan de olika grupperna, ett slag där många av de stridande stupade en efter en.
Trots den eviga kampen mellan gott och ont, så försvann de stora titanerna, G.o.t.N, en efter en. Till slut förblev dem ett minne blått.

Det blev en lång vapenvila mellan de olika crewn som hade bildats under den stora 9tails-revolutionen. Men trots det fanns det fortfarande hat mellan de olika parterna.
Hatet växte ju längre tiden gick. Vinden viskade vagt till en av krigarna, ”en ny tidsålder har börjat, för att en ny G.o.t.N skall uppstå.”.

Ett ljus sträckte sig mot ett berg där G.o.t.N en gång härskade. Ryktet spred sig som en löpande eld, för att en ny G.o.t.N skall uppstå, där vinden viskade återigen till alla ledande världsländer;

”Endast den starkaste överlever, och blir den sanna G.o.t.N som skall härska över hela 9tailsvärld.”

En ny era skall komma, är du redo för att härska över 9tails?

--------------------------------------------------

Spelregler:

Varje enskild grupp eller individ ska få var sitt land att härska över, och i varje land har man ett gemensamt element som man ska använda sig utav under strid. Ju fler grupper eller spelare desto fler länder.

Jag kommer att lotta ut ett landskap till varsin grupp och ritar då sedan upp hur kartan kommer att se ut efter utlottningen.

Man möter varandra GRUPP vs GRUPP och strider individuellt mot varandra. Den som har flest vinster per grupp tar då över landet och den dåvarande ägaren till landet åker ut från spelet.
Innan man börjar duellera mot varandra ska varje grupp ha skapat ett gemensamt kortlek där antalet kort är 15 per grupp. Har man gjort detta ska man skicka kortet till mig via PM så jag kan granska korten om någon skulle eventuellt fuska under en strid.

När man väl har vunnit en strid vinner man 5 lvl-poäng som man sedan lägger ut på sina respektive ELEMENT-kort. Men om det blir en MATCH TIE så får varsitt lag 1 lvl-poäng samt att de stridande får vänta tills resten av matcherna är färdiga så att man kan göra en re-match.

Alla i varsin grupp får 30 LvLpoäng som man delar ut till sina ELEMENT-KRAFTKORT (gäller ej TRAP-och SPELL-kort).

Ni/Du måste minst ha 5 ELEMENT-krafter för att ni/du ska bli godkänd. Så tänk nu noga på hur ert/ditt kortlek ska se ut!

Element-kraftkortens lvl ska vara minst 5 eller högre. Det starkaste kortet får bara användas EN gång per duell, med andra ord får du inte använda det kortet igen i nästa match. Regeln gäller inom hela gruppen, så tänk noga inom gruppen, av utnyttjandet av det starkaste lvl- kortet.

Kategorierna bland korten är:
*ELEMENT- KRAFT (Får ej vara överdrivet mäktigt)
*TRAP-KORT (Kortet kan endast vara aktiv i högst 1-3 per runda, detta bestämmer ni givetvis själva när ni skapar era kort)
*SPELL-CARD

Element:
*ELD
*VATTEN
*LUFT
*JORD

GotN

+ Redigerades av Domwiie den 19/04 15:55.
Postades 2010-04-17 17:53#2
Domwiie

Medlem
Spelet är till för att ALLA ska få vara med, så det är fritt fram att anmäla sitt lag! :D

Remember, this is a crew war! May the best crew win!
Postades 2010-04-17 21:16#3
Yakushi66

I'm a guy...
Kage rangers reporting in!

Tillagt 2010-04-17 21:16:54

Fixar skiten med korten sen.

Najs grej där Domwiie (Y)
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-04-17 21:35#4
Orochimaru_fangi..

Pasta!~
Viva la KAGE-RANGERS (Och Domwiie som fixade spelet!!! Snyggt jobbat Domwiie, verkar skitkul det här.
Alla älskar Purjolök! :3
Postades 2010-04-18 12:22#5
Domwiie

Medlem
Okej, vad bra! :D

Hoppas nu bara fler anmäler sig! :)
Postades 2010-04-18 13:07#6
Shadowhunter

Skype-fyllo
Låt oss vinna, Domwiie. FÖR MOE RANGERS!

+ Redigerades av Shadowhunter den 18/04 13:07.
If you are what you eat, does that mean cannibals are the only true humans?
Postades 2010-04-19 01:03#7
TheUnknown

-
"Element:
*ELD
*LUFT
*VATTEN
*VIND
*JORD"

The what?
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-04-19 01:17#8
Bachi

Pokélord
Jag vill ha Francium som element!
Dragons!!!!
Postades 2010-04-19 09:09#9
Mainkai

Haberdasher Shaman
Kan inte Flour vara ett element?
"The road to success is always under construction." - Lily Tomlin
Postades 2010-04-19 15:56#10
Domwiie

Medlem
#7 Oj, shit! Märkte inte detta! Tack! ^^
Postades 2010-04-19 17:05#11
the_luigi_brothe..
Medlem
kan man joina :D
Postades 2010-04-19 17:47#12
Orochimaru_fangi..

Pasta!~
Kan vi inte ha flera element än de 4 bas-elementen?
Alla älskar Purjolök! :3
Postades 2010-04-19 17:55#13
Mr.Panda

Medlem
Jag kommer kanske joina med ett nytt crew, dock beror det på hur långt tid det tar innan spelet börjar. ;)

Btw angående element så föreslår jag att du lägger till Dark och Light ifall det inte skapar obalans eller dylikt. :)

+ Redigerades av Mr.Panda den 19/04 17:56.
Postades 2010-04-19 17:56#14
the_luigi_brothe..
Medlem
hur vet vi vad trap och spell korten gör?
Postades 2010-04-20 00:33#15
Bachi

Pokélord
annars föreslår jag EL som element då det faktiskt är ett baselement i naruto...
Dragons!!!!
Postades 2010-04-20 07:36#16
Yakushi66

I'm a guy...
Dock inte i YGOH som det här rollspelet baserar sig på(?)

"hur vet vi vad trap och spell korten gör?"

Det kommer att stå på dem. Ni kommer förstå sedan om ni får se någon riktig match hoppas jag.
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-04-20 17:29#17
Domwiie

Medlem
Spelet är både baserat på YGOH och RISK-spelet!

Men vilka lag är det nu som vill anmäla sig?

Dessa är de lagen som jag vet har anmält sig:

MOE-RANGERS
KAGE-RANGERS

Mer lag tack, om detta ska kunna gå!

+ Redigerades av Domwiie den 20/04 20:03.
Postades 2010-04-20 18:38#18
Mainkai

Haberdasher Shaman
Nu taggar vi till, boys, detta ska kunna (gå)!

Vad fan, Domwiie, du får ju inte korrigera ditt inlägg sådär, det förstör humorn i mitt.

+ Redigerades av Mainkai den 21/04 17:41.
Postades 2010-04-20 20:04#19
Domwiie

Medlem
Fick nyss ett meddelande av en till deltagare, dock vet jag inte vad teamet heter ännu.
Postades 2010-04-20 20:05#20
bsb9tails - Moderatör

Too rare to die
#17: Har vi ens mer "Crews"?
Vem är idioten? Dumfan som tror i en gud han inte kan se, eller dumfan som är "kränkt" av en gud han inte tror på.
Postades 2010-04-20 20:10#21
Domwiie

Medlem
Nja, men meningen är väl att folk ska skapa sitt eget "crew" i det här spelet!
Postades 2010-04-20 23:57#22
nartu_gräddvisp

Medlem
Cykel-crew will rock your shit
We steal your bike, don't forget it bitch
Throw a bike-wheel into your face
We own your bike, now know your place
I don't suffer from insanity. I EnJOy EvERy mOMeNt oF iT.

Jag har pratat med en tjej på riktigt. - The_Truth berättar, 9tails lamslaget.
Postades 2010-04-21 14:36#23
bsb9tails - Moderatör

Too rare to die
#22: Låter som en plan.
Vem är idioten? Dumfan som tror i en gud han inte kan se, eller dumfan som är "kränkt" av en gud han inte tror på.
Postades 2010-04-21 15:26#24
the_luigi_brothe..
Medlem
hur många har anmält sig nu då?
Postades 2010-04-21 15:37#25
Domwiie

Medlem

Dessa:

MOE-RANGERS
KAGE-RANGERS

Och ditt lag som jag inte vet namnet på? :S
Postades 2010-04-21 17:43#26
Mainkai

Haberdasher Shaman
Hur ska det fungera om t.ex. hela Moe-Rangers ställer upp som ett lag? Kommer det att utses en lagkapten som sköter själva spelandet eller är det meningen att vi ska snacka ihop oss inför varje move?
Postades 2010-04-22 07:40#27
Yakushi66

I'm a guy...
#25 kalla hans lag för mario bros crew? :D

Postades 2010-04-23 19:10#28
GarKing

Tranquilo
Get ready to become kagelized !!

+ Redigerades av GarKing den 23/04 19:10.
Siempre
Postades 2010-04-24 10:30#29
Domwiie

Medlem
Luigis crew heter....

Managing rangers!!! Go, go rape them!

Tillagt 2010-04-24 10:31:57

#26 Alltså ni får snacka ihop er och lägga upp en plan! Samt göra nya kort anpassat till detta spelet! Jag kommer nog inte vara med eftersom jag måste vara admin i detta spelet! :)
Postades 2010-04-24 12:01#30
Yakushi66

I'm a guy...
Managing rangers wont survive 4 long!!! :D

Tillagt 2010-04-24 12:05:10

BTW: Domwiie, vad händer om man förlorar sitt land?

Sedan kanske man kunde göra fria länder som du kan spela med. Jag kan göra korten... ;P

VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 38
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Rollspel  »  Sagan om 9tails: G.o.t.Ns återkomst

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.