|
 |

|
 |

|
 |
 |
 |
 |
 |
9tails.se .:. Forumtråd : [Allmänt] Danzou vs Pain

|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 31 till 55 av 55
|
| Postades 2010-04-01 19:03 | #31 | Volbla
 Grim Raper | "Vi ser faktiskt bara ljudet gå in i EN av Pein-kropparna!" Vilket jag antar är för att vi fått se Animal Realm som den som pratar och med mest personlighet där, så Kishi ville inte visa dom andra just då. Ljudet och genjutsun träffar ju alla tre utan tvekan. "Pain aktade sig för Narutos Frs som är lika snabb som Susanoos pilar skulle jag säga, plus att han ägde Kakashi i närkamp, som är bättre i tai än Sasuke. Now you beat that." Nah, pilarna är utan tvekan snabbare. Kakashi kunde inte undvika dom över huvud taget medan Pain kunde undvika frs ett par gånger, och Pain är inte snabbare än Kakashi. Inte mycket i alla fall. Frs må vara snabb, men inte så snabb. "Det var ju det jag syftade på. Han kommer inte kunna se det, eftersom de glor framåt." Jag håller med Libaah. Pain kommer vara utspridna. Jag vet inte om det spelar någon roll. Skulle han köra en shinra tensei på direkten? Om Danzou springer fram med taijutsu och sin vindteknik först antar jag att Pain kommer svara med samma mynt. Taijutsu, lite missiler från Demon kanske och summons. Han kommer inte veta vem som kan shinra. And for that matter har han väl ingen aning om tidsgränsen oavsett. Jag ser Danzou hoppa runt lite och lalla, och så fort han kör vinden kommer Ghost käka upp det. han har hunnit fram till sånt förut. Om han lyckas jaga upp någon i luften och kör vindtekniken kanske han kan döda nån, men... Det är väl lite väl mycket skit som Pain kan kasta på honom. Han kommer nog dö rätt snabbt. Men efter det. Han spolar väl effectively tillbaks tiden för sig själv, och man kan inte riktit veta var han kommer ploppa fram. Där skulle han kanske kunna få sealet på en Pain, men hinner han döda honom innan en shinra kommer? (undras dock hur dom ska komma ur sealet utan DARKNESS) Men om vi tänker best case scenario för Danzou då. Han tar över God realm här efter att ha dött en, kanske två gånger. Ja... jag vet inte. Kan dom andra Pain fortfarande se genom Gods ögon? Då kan dom i förutspå hans rörelser vilket är en fördel. Å andra sidan skulle God då också fortfarande kunna se vad dom andra ser och kunna undvika deras skit. Känns ändå jämnt. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. | | Postades 2010-04-01 19:07 | #32 | FlytIlar
 FillerSlayer | " Danzou löper fram mot Pain-gubbarna. Han attackerar med taijutsu. Han blir ägd av random teknik, förmodligen Shinra Tensei, då det är enkelt och bra (Pain vet inte om Danzous teknik, så finns ingen anledning för honom att inte försöka).
Danzou "dör", men "ploppar" sedan upp igen bakom dem, som han gjorde mot Sasuke. Han har fritt att attackera i ryggen.
Det är väldigt trögt om du tror att de kollar bakåt när Danzou attackerat framifrån och de nyss dödat honom." Bestäm dig -.- dödar shinra eller inte? den verkar bara döda när det passar dig :) 多すぎる自由時間? | | Postades 2010-04-01 19:14 | #33 | xcool
 Ero-Sennin! | #31
Precis Danzous fördelar blir spekulationer, ett tecken på att vi inte vet ett dyft och därför är det lika säkert att anta att Pain kan göra massiva avgrunder med jord elementet, orkaner med vind elementet, tsunamis med vatten elementet, ett rent helvete med eld elementet eller rent ut sagt Kirin med blixt elementet.
Teoretiskt sett borde Pain t.o.m kunna göra i princip alla ninjutsus... Without Monkeys the World would go Bananas c(: | | Postades 2010-04-01 20:41 | #34 | Libaah
 Medlem | #29 "Du formulerar dig dåligt, så är inte säker på vad du menar." Om vad du menar är att dom andra kropparna påverkades genom att Animal realm hörde grod sången så har du fel, eftersom att det skulle betyda att även Nagato påverkades, och ifall Nagato paralyseras så skulle det vara omöjligt för honom att skicka ut chakra till kropparna och för kropparna att tala hära "Hatar när folk inte LÄSER vad man skriver.
Danzou löper fram mot Pain-gubbarna. Han attackerar med taijutsu. Han blir ägd av random teknik, förmodligen Shinra Tensei, då det är enkelt och bra (Pain vet inte om Danzous teknik, så finns ingen anledning för honom att inte försöka).
Danzou "dör", men "ploppar" sedan upp igen bakom dem, som han gjorde mot Sasuke. Han har fritt att attackera i ryggen.
Det är väldigt trögt om du tror att de kollar bakåt när Danzou attackerat framifrån och de nyss dödat honom." Läs mangan ffs! Händer sällan att pain-kropparna attackerar samtidigt Om Naruto nu skulle dyka upp med en kb bakom god där skulle Hell realm se det på direkten även om han nu "kollar" fram. Dessutom så skulle god knappast göra en shinra nu när danzou rushar mot honom då det finns risk att han blastar bort sina egna kroppar. Troligare scenario vore om Demon realm skickar en missil mot Danzou då han fortfarande är flera meter bort. De skulle då få reda på att Danzou kan återuppliva sig och dessutom skulle inte finnas en risk för Danzou att "ploppa" upp bakom de då han fortfarande står flera meter bort. "FRS är inte i närheten av pilarnas snabbhet. Just drop it, fanboy. " Fanboy är du själv. "Skärp dig, han är en av de bästa ninjorna i serien, klart som fan han har en chans att ta ner några kroppar av Pain. " Om du nu är såååå säker på att Danzou skulle kunna ta ut några kroppar , kan du då berätta hur detta ska gå till? Hur Itachi dödade Shisui kunde lika gärna vara en surprise attack. Hur som helst lär Itachi inte veta att Danzou använder Shisuis öga och whoops! är han på väg mot en klippa, eller hugger sig med en kunai. How ever ska jag sluta snacka om de nu. | | Postades 2010-04-02 02:59 | #35 | TheUnknown
 - | "Vilket jag antar är för att vi fått se Animal Realm som den som pratar och med mest personlighet där, så Kishi ville inte visa dom andra just då. Ljudet och genjutsun träffar ju alla tre utan tvekan." Osäkert. Tycker i alla fall att det verkar lustigt att man bara får se ljudet påverka en av dem, inzoom och sedan ser man effekten slå till på alla 3 sidan efter. "Jag håller med Libaah. Pain kommer vara utspridna.
Jag vet inte om det spelar någon roll. Skulle han köra en shinra tensei på direkten? Om Danzou springer fram med taijutsu och sin vindteknik först antar jag att Pain kommer svara med samma mynt. Taijutsu, lite missiler från Demon kanske och summons. Han kommer inte veta vem som kan shinra. And for that matter har han väl ingen aning om tidsgränsen oavsett." Sure, men den som står längst bak är ju den som blir dödad helt enkelt (han ploppar upp sådär bakom efter han blivit dödad). För alla kollar åt samma FRAMÅT mot Danzou. Ingen står och glor bakåt och tänker "njae, Danzou kanske dyker upp där - better make sure". Så, killen längst bak dör. Blir God Realm eller Hell Realm som står längst bak antar jag (han som revivar). #32 Han blir TRÄFFAD då~ Poängen var att han blir attackerad, och Pain tror de har honom i en ask, men sedan ploppar han upp och gör en överraskningsattack i ryggen på killen längst bak. Om Danzou tar över God Realm och gör Shinra Tensei, så bör det i alla fall räcka för att golva dem, och kunna sätta in dödliga träffar på dem sen. #33 Nej. Jiraiya kom till slutsatsen att de bara KAN göra "en" teknik (de kan väl varianter av teknik och så med). Så nej, inga elementattacker (Nagato kan det dock förmodligen själv). #34 "Om vad du menar är att dom andra kropparna påverkades genom att Animal realm hörde grod sången så har du fel, eftersom att det skulle betyda att även Nagato påverkades, och ifall Nagato paralyseras så skulle det vara omöjligt för honom att skicka ut chakra till kropparna och för kropparna att tala hära " Fattar inte alls var du vill komma med detta? Varför skulle chakraförbindelsen brytas för att de alla är i en genjutsu? En genjutsu handlar inte om att bryta chakran hos någon, utan att kontrollera den. "Läs mangan ffs! Händer sällan att pain-kropparna attackerar samtidigt Om Naruto nu skulle dyka upp med en kb bakom god där skulle Hell realm se det på direkten även om han nu "kollar" fram. Dessutom så skulle god knappast göra en shinra nu när danzou rushar mot honom då det finns risk att han blastar bort sina egna kroppar. Troligare scenario vore om Demon realm skickar en missil mot Danzou då han fortfarande är flera meter bort. De skulle då få reda på att Danzou kan återuppliva sig och dessutom skulle inte finnas en risk för Danzou att "ploppa" upp bakom de då han fortfarande står flera meter bort." Well, jag antog att God Realm skulle ställa sig längst bak (eller att alla stod på en linje eller nåt), eftersom han är "viktigast". Men det är också möjligt att Hell Realm hamnar längst bak, och då är det ju förstås han som attackeras av överraskningen istället. Som jag skrev längre upp - även om någon har den andras rygg, så är alltid personen längst bak sårbar i ryggen (för alla tittar framåt, ja). "Om du nu är såååå säker på att Danzou skulle kunna ta ut några kroppar , kan du då berätta hur detta ska gå till?" Rabblade upp lite saker i min förra post. Taijutsu, ninjutsu, seal, summon, genjutsu - lite smått och gott har han att bjuda på. Som jag skrev så har också Danzou råd att köra "chansningar" där han har hyfsat stor chans att lyckas tillfoga skada, men också stor chans att dö själv - eftersom han inte kan dö. Sedan är Shisuis jutsu som sagt väldigt användbar till att skada "team Pain". Världens mest lätt-ollade forum | | Postades 2010-04-02 11:47 | #36 | Libaah
 Medlem | "Well, jag antog att God Realm skulle ställa sig längst bak (eller att alla stod på en linje eller nåt), eftersom han är "viktigast".
Men det är också möjligt att Hell Realm hamnar längst bak, och då är det ju förstås han som attackeras av överraskningen istället.
Som jag skrev längre upp - även om någon har den andras rygg, så är alltid personen längst bak sårbar i ryggen (för alla tittar framåt, ja).
" Nu ändrar du dig pojk, först skrev du att personerna bakom God inte skulle se ifall Danzou ploppade bakom honom. Dessutom går väll "ploppandet" ut på att, man är så upptagen med den "döda" Danzou att man inte märker när han skuttar förbi en. Det är inte så att han teleporterar sig bakom en eller nått sånt. Därför är det omöjligt för honom att dyka upp bakom Hell realm när han precis fick på sig en missil flera meter bort. "Rabblade upp lite saker i min förra post. Taijutsu, ninjutsu, seal, summon, genjutsu - lite smått och gott har han att bjuda på. " Pain är bättre än Danzou på alla saker som du nämnde förutom genjutsu. "Som jag skrev så har också Danzou råd att köra "chansningar" där han har hyfsat stor chans att lyckas tillfoga skada, men också stor chans att dö själv - eftersom han inte kan dö.
" Kom ihåg att pain inte heller kan dö. Pain kan dessutom återuppliva sig fler gånger än vad Danzou kan. Låt säga att Danzou tar över God pain och bestämmer sig för att göra shinra tensei på sitt lag, plötsligt käkar Hungry ghost tekniken och Shisuis öga är useless. | | Postades 2010-04-02 12:04 | #37 | TheUnknown
 - | "Nu ändrar du dig pojk, först skrev du att personerna bakom God inte skulle se ifall Danzou ploppade bakom honom." Som jag skrev, så antog jag att God Realm var skulle stå längst bak av Pain-gubbarna, och därför inte ha någon som täcker hans "blindspot". Om det finns någon som står bakom honom, så är det förstås bakom den personen som Danzou "ploppar" upp. "Dessutom går väll "ploppandet" ut på att, man är så upptagen med den "döda" Danzou att man inte märker när han skuttar förbi en. Det är inte så att han teleporterar sig bakom en eller nått sånt" Jo, det verkar som en teleport. Kolla här: Krossas framför. Spola tillbaka tiden, och dyker upp bakom. "Därför är det omöjligt för honom att dyka upp bakom Hell realm när han precis fick på sig en missil flera meter bort. " För en missil kommer med 100% säkerhet pricka och döda Danzou.... Detta är ingen jävla filler. "Pain är bättre än Danzou på alla saker som du nämnde förutom genjutsu." Taijutsu har inte Pain visat något märkvärdigt - samma nivå som Danzou. Visst, de har olika kroppar som är bra på olika saker. Men Danzou behöver ju inte köra ninjutsu mot den som har bäst ninjutsu, summons mot den som har summons och så~ Han kan ju köra ninjutsu/taijutsu mot Animal och sända sin summon mot HG, bara för att dra ett exempel. "Låt säga att Danzou tar över God pain och bestämmer sig för att göra shinra tensei på sitt lag, plötsligt käkar Hungry ghost tekniken och Shisuis öga är useless." What? Käkar HG upp Shinra Tensei? Not likely. Eller menar du att han typ käkar upp kontrollen över God Reaalm? :S Vill påminna om att han inte kommer märka något - det är ju en genjutsu som väldigt diskret tar över någon. De kommer inte märka något förrän det är för sent. Världens mest lätt-ollade forum | | Postades 2010-04-02 12:50 | #38 | Libaah
 Medlem | "Taijutsu har inte Pain visat något märkvärdigt - samma nivå som Danzou.
" Dummaste jag hört, Pain ägde ju Kakashi remember? Danzou skulle få stryk av Kakashi. Dom är inte ens i närheten av samma nivå "Visst, de har olika kroppar som är bra på olika saker. Men Danzou behöver ju inte köra ninjutsu mot den som har bäst ninjutsu, summons mot den som har summons och så~ Han kan ju köra ninjutsu/taijutsu mot Animal och sända sin summon mot HG, bara för att dra ett exempel. " Kom ihåg att Danzou är en person, Pain skulle knappast låta honom skutta runt bara sådär. Springer Danzou mot Animal får han en bansho tenin på sig, skickar han en summon mot HG får den summonen 3 summons på sig. Om Danzou t ex gör en vind attack på Hell realm kommer HG och absorberar den, samtidigt kommer God och stabbar Danzou bakifrån. "What? Käkar HG upp Shinra Tensei? Not likely. " Vad jag menade var att han absorberar den. Dessutom ser Nagato allt som God gör, så ifall God plötsligt skulle bestämma sig för att göra något opassande mot sitt lag eller sig själv skulle Nagato bara behöva sluta skicka chakra till honom. Men troligast för mig är att Shisuis öga inte funkar mot kropparna då de faktiskt inte är individer, utan det är ju Nagato som styr dom. Danzou skulle issåfall vara tvungen att casta genjutsun på Nagato för att det ska funka. Jag säger inte att genjutsus inte funkar på pain för det gör dom, jag säger bara att denna inte skulle funka på Pain. | | Postades 2010-04-02 14:53 | #39 | TheUnknown
 - | "Dummaste jag hört, Pain ägde ju Kakashi remember? Danzou skulle få stryk av Kakashi. Dom är inte ens i närheten av samma nivå" Nej. Det enda Pain gör mot Kakashi i taijutsu-väg är att sätta en pinne i armen. Hade inte pinnen varit "special", så hade God Realm fått en Raikiri i sig. I övrigt använder God Realm bara Shinra Tensei. Och blir ägd av SM Naruto också. Även om så var fallet, att God var bättre än Kakashi, så säger det väl inget om Danzou? De har båda sharingan, och Danzou är en gammal räv som var på Sarutobis nivå. "Kom ihåg att Danzou är en person, Pain skulle knappast låta honom skutta runt bara sådär. Springer Danzou mot Animal får han en bansho tenin på sig, skickar han en summon mot HG får den summonen 3 summons på sig. Om Danzou t ex gör en vind attack på Hell realm kommer HG och absorberar den, samtidigt kommer God och stabbar Danzou bakifrån." I de flesta attackförsöken kommer nog Danzou bli ägd. Men det räcker med att han lyckas var tredje kanske, och det är han skillad nog att göra. Sån stor skillnad är det inte på SM Naruto och Danzou. "Vad jag menade var att han absorberar den.
Dessutom ser Nagato allt som God gör, så ifall God plötsligt skulle bestämma sig för att göra något opassande mot sitt lag eller sig själv skulle Nagato bara behöva sluta skicka chakra till honom. Men troligast för mig är att Shisuis öga inte funkar mot kropparna då de faktiskt inte är individer, utan det är ju Nagato som styr dom. Danzou skulle issåfall vara tvungen att casta genjutsun på Nagato för att det ska funka. Jag säger inte att genjutsus inte funkar på pain för det gör dom, jag säger bara att denna inte skulle funka på Pain." Skrev i min ursprungliga post att Nagato "inte existerar" i denna fighten, för att det inte skulle bli diskussioner om detta. Enligt min teori, så påverkas en så påverkas alla (eftersom det egentligen är Nagato som styr, och det är ju han som blir påverkad och han sänder ju sin genjutsu-påverkade chakra till alla kroppar). Enligt er teori, så träffade Jiraiyas genjutsu alla 3, och det är endast de tre som är påverkade av genjutsun. Nagato "tappade kontrollen" över dem typ. Vilken teori man än går efter, och applicerar Shisuis ögonteknik i den, så kommer den fungera. Antingen på EN eller på ALLA. BTW - Tror inte HG kan absorbera Shinra Tensei (eller Susano'o, Kumui, dödsguden och lite andra tekniker). HG är överskattad. + Redigerades av TheUnknown den 02/04 14:55.Världens mest lätt-ollade forum | | Postades 2010-04-02 17:24 | #40 | xcool
 Ero-Sennin! | "Sån stor skillnad är det inte på SM Naruto och Danzou." Skojar du nu eller...? Without Monkeys the World would go Bananas c(: | | Postades 2010-04-02 17:30 | #41 | TheUnknown
Du menar att Naruto skulle vara så grymt mycket bättre än Danzou? I helvete heller. Naruto är bra. Kanske bättre än Danzou. Men inte SÅ mycket bättre.
Danzou har så grymt mycket mer Battle-xp, taktiskt kunnande, mokuton, sharingan och Izanagi. Han är badass som fan. + Redigerades av TheUnknown den 02/04 17:33.Världens mest lätt-ollade forum | | Postades 2010-04-02 18:58 | #42 | FlytIlar
 FillerSlayer | Aha trodde att du menade i taijutsu. pein gick förövrigt inte ut för att döda naruto. och om inte hinata hade kommit och fått stryk så hade pein vunnit utan tvekan. 多すぎる自由時間? | | Postades 2010-04-02 19:03 | #43 | TheUnknown
Ja, det kan nog stämma. Kanske att Naruto fått 9tails-boost om Pain försökt hugga honom på en vital punkt, men det är bara spekulation.
Det som är viktigt är att Naruto trots allt med skills och list lyckades få ner en hel del kroppar, och jag tror att Danzou kan göra detsamma. Ju fler kroppar som försvinner från Pain, desto effektivare blir Danzous attacker, eftersom det är färre som kan kontra dem. Världens mest lätt-ollade forum | | Postades 2010-04-02 21:58 | #44 | Yakushi66
 I'm a guy... | Jag tror ärligt talat att Naruto skulle storförlora mot Izanagi.
Ni vet, Naruto dödar Dazou och han poppar upp bakom Naruto och stabbar honom i nacken.
done deal ;P "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. | | Postades 2010-04-03 00:16 | #45 | xcool
 Ero-Sennin! | Danzou är INTE bättre än Naruto i Taijutsu, all around kanske men inte taijutsu speciellt inte i SM mode. Without Monkeys the World would go Bananas c(: | | Postades 2010-04-03 00:36 | #46 | Yakushi66
 I'm a guy... | Ok.. Jag tar detta lååångsamt och tydligt:
Naruto "dödar" Danzou som använder Izanagi! Han överlever och poppar upp bakom Naruto. Done deal!
Sjönk det in den här gången? ;P
Naruto är helt enkelt för ensidig för att kunna ta Danzou ;D "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. | | Postades 2010-04-03 22:32 | #47 | Libaah
 Medlem | #39 "Nej. Det enda Pain gör mot Kakashi i taijutsu-väg är att sätta en pinne i armen. Hade inte pinnen varit "special", så hade God Realm fått en Raikiri i sig.
I övrigt använder God Realm bara Shinra Tensei. Och blir ägd av SM Naruto också. " Båda körde close-combat och Pain undvek allt Kakashi hade att komma med och fick sedan in ett slag. Jag kan slå vad om att Pain skulle kunna göra det igen ifall han och Kakashi mötes. Dessutom är en Raikari en Ninjutsu. "I övrigt använder God Realm bara Shinra Tensei. Och blir ägd av SM Naruto också. " Ägd? Ägd i taijutsu kanske, men Naruto i SM är nog bäst i taijutsu förutom Gai och Lee i gates. Frog Katas är haxxx. "Även om så var fallet, att God var bättre än Kakashi, så säger det väl inget om Danzou? De har båda sharingan, och Danzou är en gammal räv som var på Sarutobis nivå." Låt mig berätta för dig hur det står till gubben, God ägde Kakashi, Kakashi har bättre taijutsu än Sasuke, Sasuke ägde Danzou , Slutsats: God är bättre än Danzou i tai. "Skrev i min ursprungliga post att Nagato "inte existerar" i denna fighten, för att det inte skulle bli diskussioner om detta. " Well att Nagato inte existerar är ju bara en nackdel, utan nagato finns inte "pain". "Enligt min teori, så påverkas en så påverkas alla (eftersom det egentligen är Nagato som styr, och det är ju han som blir påverkad och han sänder ju sin genjutsu-påverkade chakra till alla kroppar).
" Orkar inte diskutera om alla påverkas eller inte, hur som helst funkar inte shisuis ögon-teknik då god inte är nån individ, genjutsun måste castas på Nagato för att den ska funka. "BTW - Tror inte HG kan absorbera Shinra Tensei (eller Susano'o, Kumui, dödsguden och lite andra tekniker). HG är överskattad. " Tror Shinra Tensei är klassad som Ninjutsu alltså borde HG kunna absorbera den, Hur som helst är Susanoo klassad som Ninjutsu i Databoken, och döds-guden är väll en seal-jutsu? Alltså borde HG kunna absorbera Susanoo och Shinra Tensei #43 "Det som är viktigt är att Naruto trots allt med skills och list lyckades få ner en hel del kroppar, och jag tror att Danzou kan göra detsamma. Ju fler kroppar som försvinner från Pain, desto effektivare blir Danzous attacker, eftersom det är färre som kan kontra dem" Naruto hade ju fett med summons + info. Danzou kanske går och använder taijutsu mot Demon realm, Ninjutsu mot HG eller Summons mot Animal. Dessutom hade Naruto sina KB:s som var väldigt effektiva i pain matchen , Danzou har Izanagi visst men hur länge kan han hålla på och reviva sig själv? Även om några kroppar försvinner från pain så behöver hell realm bara reviva dom, till skillnad från Danzou har han ingen limit. #44 "Jag tror ärligt talat att Naruto skulle storförlora mot Izanagi.
Ni vet, Naruto dödar Dazou och han poppar upp bakom Naruto och stabbar honom i nacken.
done deal ;P" Whoah! Det visade sig vara en KB, vad ska Danzou göra nu? Han får en rasengan bakifrån. | | Postades 2010-04-08 15:39 | #48 | TheUnknown
 - | Inte orkat svara på detta inlägg, för det är så mycket fail i det :/ Men nu har jag inget att göra, så tar mig väl tid~ "Båda körde close-combat och Pain undvek allt Kakashi hade att komma med och fick sedan in ett slag. Jag kan slå vad om att Pain skulle kunna göra det igen ifall han och Kakashi mötes. Dessutom är en Raikari en Ninjutsu." Det enda Kakashi gör i taijutsu-väg är ju en Raikiri. Han undviker inte ett skit utom den, som han undviker tack vare att Kakashis chakra fuckas. Kakashi plockar hans pinne. Duckar för spark och får pinne i sig. Chakran fuckas, och han missar då God Realm. Sedan resten är bara ren ninjutsu (ranged attacks alltså), och ingen close combat. "Ägd? Ägd i taijutsu kanske, men Naruto i SM är nog bäst i taijutsu förutom Gai och Lee i gates. Frog Katas är haxxx." Han äger Pain i fler taijutsumoment än så. Tacklar honom, och boxar sönder ansiktet på en, sparkar iväg God Realm 2 gånger och lite så. Inte bara ägd av Frog Katas alltså. "Låt mig berätta för dig hur det står till gubben, God ägde Kakashi, Kakashi har bättre taijutsu än Sasuke, Sasuke ägde Danzou , Slutsats: God är bättre än Danzou i tai." Alltså, så mycket fail i samma lilla del av din text. 1. God Realm ägde inte Kakashi i taijutsu som jag nyss visade 2. Skulle vilja se nya databok-stats, och se om Kakashi verkligen skulle vara bättre än Sasuke i taijutsu - jävligt tveksam till det. 3. Det var ju Danzou som satte en seal på Sasuke i det ögonblicket. Det var Danzou som ägde Sasuke i det ögonblicket, inte tvärtom. Resten av fighten är typ bara Susano'o. "Well att Nagato inte existerar är ju bara en nackdel, utan nagato finns inte "pain"" Tänk det teoretiskt, som att det är 6 personer, med delad syn bara. "Orkar inte diskutera om alla påverkas eller inte, hur som helst funkar inte shisuis ögon-teknik då god inte är nån individ, genjutsun måste castas på Nagato för att den ska funka. " Detta är kanske det märkligaste resonemanget jag sett på 9tails. Vanlig genjutsu funkar på kropparna bevisligen, men Shisuis ögonteknik, som fungerar exakt som vilken annan genjutsu vi sett, skulle inte fungera? Klart som fan den gör. "Tror Shinra Tensei är klassad som Ninjutsu alltså borde HG kunna absorbera den, Hur som helst är Susanoo klassad som Ninjutsu i Databoken, och döds-guden är väll en seal-jutsu? Alltså borde HG kunna absorbera Susanoo och Shinra Tensei" Tycker HG är väldigt överskattad. Känns som att han suger upp chakran ur saker, inte sakerna själva. Till exempel, om Gaara skulle sända en sandvåg mot honom, så tror jag att han skulle kunna suga åt sig chakran ur sanden, men själva sanden skulle fortfarande landa på honom, för det är ju materia. "Naruto hade ju fett med summons + info. Danzou kanske går och använder taijutsu mot Demon realm, Ninjutsu mot HG eller Summons mot Animal. Dessutom hade Naruto sina KB:s som var väldigt effektiva i pain matchen , Danzou har Izanagi visst men hur länge kan han hålla på och reviva sig själv?
Även om några kroppar försvinner från pain så behöver hell realm bara reviva dom, till skillnad från Danzou har han ingen limit." Danzou känns ju som typen som inte har koll på andras tekniker och så eller? Klart som fan han lät sig bli informerad om allt som skedde där uppe, alla tekniker och så vidare. Som jag beskrev längre bak, så är det nog Hell Realm som dör först av överraskningen (som mot Sasuke), eftersom han står längst bak FÖRMODLIGEN. Om inte, så kommer Danzou i så fall fatta det, efter att en har väckts, och köra på att döda Hell Realm. "Whoah! Det visade sig vara en KB, vad ska Danzou göra nu? Han får en rasengan bakifrån." Spola tillbaka tiden? Världens mest lätt-ollade forum | | Postades 2010-04-11 00:24 | #49 | Libaah
 Medlem | "Det enda Kakashi gör i taijutsu-väg är ju en Raikiri. Han undviker inte ett skit utom den, som han undviker tack vare att Kakashis chakra fuckas.
Kakashi plockar hans pinne.
Duckar för spark och får pinne i sig.
Chakran fuckas, och han missar då God Realm.
Sedan resten är bara ren ninjutsu (ranged attacks alltså), och ingen close combat. " Poängen var att Pain fick in ett slag på Kakashi med sharingan aktiverad. "Han äger Pain i fler taijutsumoment än så. Tacklar honom, och boxar sönder ansiktet på en, sparkar iväg God Realm 2 gånger och lite så. Inte bara ägd av Frog Katas alltså.
" Frog Katas är hans taijutsu "stil", du ska inte tro att frog katas är endast när man missar motståndaren och att han ändå blir slagen, t ex . Om Naruto t ex sparkar God så är det frog katas. "2. Skulle vilja se nya databok-stats, och se om Kakashi verkligen skulle vara bättre än Sasuke i taijutsu - jävligt tveksam till det. " Sasuke har endast fått stryck i sina senaste taijutsu fighter förutom Danzou fighten förståss, han är knappast i Kakashis nivå. "3. Det var ju Danzou som satte en seal på Sasuke i det ögonblicket. Det var Danzou som ägde Sasuke i det ögonblicket, inte tvärtom. Resten av fighten är typ bara Susano'o.
" Det var Danzous plan att sätta en seal på Sasuke, men det var knappast meningen att han skulle få armen avhuggen, därför går den taijutsu fighten till Sasuke. "Vanlig genjutsu funkar på kropparna bevisligen, men Shisuis ögonteknik, som fungerar exakt som vilken annan genjutsu vi sett, skulle inte fungera? Klart som fan den gör. " Vi har endast sätt en genjutsu castas på Pain, och den genjutsun gick ut på att man skulle paralysera motståndaren, shisuis-genjutsu går ut på att kontrollera motståndaren och för att kontrollera kropparna så måste han först komma åt Nagato. Det går inte att endast kontrollera en kropp, det är omöjligt. Angående din "påverkas en av genjutsu påverkas alla-teori", ifall alla påverkades när bara animal-realm hörde grodsången borde vi inte issåfall se all pain kropparna + nagato i kubiken och inte bara de 3. "Tycker HG är väldigt överskattad. Känns som att han suger upp chakran ur saker, inte sakerna själva.
Till exempel, om Gaara skulle sända en sandvåg mot honom, så tror jag att han skulle kunna suga åt sig chakran ur sanden, men själva sanden skulle fortfarande landa på honom, för det är ju materia. " Om sanden är en ninjutsu så är det klart att han kan suga in den, t ex är vinden i FRS materia. "Danzou känns ju som typen som inte har koll på andras tekniker och så eller? Klart som fan han lät sig bli informerad om allt som skedde där uppe, alla tekniker och så vidare. " Från vad jag kommer ihåg så var det ingen root anbu ens nära fighten. Danzou hade ju andra planer där nere. Så nej Danzou är clueless. "Som jag beskrev längre bak, så är det nog Hell Realm som dör först av överraskningen (som mot Sasuke), eftersom han står längst bak FÖRMODLIGEN." Som sagt kan Danzou inte dö 50-100 m bort från Pain och sedan ploppa upp precis bakom Hell realm d-.-b thats just plain stupid, för det första har Danzou en limit för hur många meter han kan ploppa up från, annars hade han t ex inte ploppat up 1-2 m till vänster och fortsätt springa hära , utan han hade bara behövt ploppa till denna punkt och bara kört jutsun. Dör Danzou vid God längst fram kan han ju knappast ploppa upp bakom Hell Realm, dessutom vet Danzou inget om delad syn så varför skule han inte försöka göra sig av med dom jobbiga kropparna t ex god/hungry ghost/ demon "Om inte, så kommer Danzou i så fall fatta det, efter att en har väckts, och köra på att döda Hell Realm. " Haha så du anser att Danzou skulle märka detta när han slåss mot 4 andra kroppas + summons, Hah! "Spola tillbaka tiden? " Du menar återuppliva sig? Det visade sig vara en annan KB! I can do this all day. Vad om detta scenario TUnknown, God gör bansho tenin på Danzou, HG fångar honom och tömmer honom på chakra, detta leder till att Danzou inte har nog med chakra att göra Izanagi och han dör . Låt säga att detta händer precis efter Danzou dödar Hell realm som står längst bak. | | Postades 2010-04-11 16:56 | #50 | Yakushi66
 I'm a guy... | "Du menar återuppliva sig? Det visade sig vara en annan KB! I can do this all day." Jag tvekar till att Naruto har SÅ många KBs utan att visa sig själv! Danzou kommer lätt ta Naruto, vare sig du vill det eller inte ^^ "Poängen var att Pain fick in ett slag på Kakashi med sharingan aktiverad. " exakt vad försöker du säga där? ;P "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. | | Postades 2010-04-11 17:17 | #51 | Insaner
 Fatalize | "´Tycker HG är väldigt överskattad. Känns som att han suger upp chakran ur saker, inte sakerna själva.
Till exempel, om Gaara skulle sända en sandvåg mot honom, så tror jag att han skulle kunna suga åt sig chakran ur sanden, men själva sanden skulle fortfarande landa på honom, för det är ju materia." Det baserar du på? Tror att det stod i databoken att den absoberar all ninjutsu, dessutom säger Jiraya att hans inte ninjutsu inte kommer fungera, så antar att den absoberar ninjutsu i huvudtaget. Dock kanske det där med sanden kan stämma då all inte är chakra, men vanlig sand kommer inte göra särskild stor skada troligtvis. Hittade det här på ett annat forum: "Using the 6 Realms Teaching we see that Hungry Ghost or Preta as they are called are always well hungry for food and drink as indicated by their bodies physical structure: Oversized Stomach's and Long and Slender Necks. Ghost Pain has shown one of these characteristics, which is his large size in comparison to the other realms. So on to how Kishimoto incorporated this into the manga: Preta ability is to absorb all Ninjutsu skills with his body, so to find out how his ability works we have to find out how Preta's work. Preta's who were once Human, turned into Preta's cause of their unyielding desire for worldly items and possessions, simple put they focused too much on the physical aspect of life and after re-incarnation they are cursed to never be able to reach satisfaction, similar to how they lived their lives. So this has a connect to how Preta's ability works, let me explain: As we all know chakra is made up of physical and spiritual energy, and Pretas can never be satisfied when it comes to the Physical aspect of things, so what Pain does is when he absorbs Ninjutsu skills he takes out the Physical energy from the technique and seeing how Ninjutsu requires even amounts of both energies to be stable, after he absorb most if not all of the physical energy from the skill it becomes too unstable to continue functioning as a a Jutsu and disperses into just Spiritual energy as a result, so not all the energy in the skill is absorbed just the Physical aspect to it. This is also shown when he grabs a hold of Naruto and Naruto starts to feel so weak he can no longer remain in Sage Mode, this is due to Preta draining the physical energy from him causing the balance of the 3 energies to go out of harmony, which as a result causes his body to come out of Sage Mode." Låter ganska logiskt ^^ + Redigerades av Insaner den 11/04 17:22."Foxy, They oughta call you a German pornstars mouth." "A German pornstars mouth?" "Cause you full of shit!" | | Postades 2010-07-01 21:00 | #52 | Uzuto
 Kaizoku Oni (: | Pain .. easy - I wont let you.. touch my crew, OR THE SEA! | | Postades 2010-07-01 21:36 | #53 | Yakushi66
 I'm a guy... | #52 Ok... Jag kontrar det med:
Danzou... Lätt... "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. | | Postades 2010-07-01 22:54 | #54 | Libaah
 Medlem | Asså nej pain ær før haxx ingen kan besegra honom inte ens Rikoudo(?) Muhahahaha! Sluta va sån Itachi fanboy Yakushi -.- + Redigerades av Libaah den 01/07 22:54. | | Postades 2010-07-01 23:29 | #55 | Yakushi66
 I'm a guy... | "Sluta va sån Itachi fanboy Yakushi -.-" Vad har det med NÅGOT att göra? -.-' Har jag sagt NÅGOT om Itachi i den här tråden? Nej, men Itachi är BÄST!!!! Så är det bara, vänj dig med det. Dessutom, att Rikodou Sennin inte skulle kunna ta Pein är nog det roligaste jag hört på ~tio sekunder....... "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
|
| | | |
VISAR INLÄGG 31 TILL 55 AV 55 |
|
|
|
 |

|
 |

|

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy. Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.
|
|
|