Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Naruto 486 diskussioner / 487 ideér och teorier
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 486 diskussioner / 487 ideér och teorier

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 31 till 59 av 59
Postades 2010-03-11 22:03#31
xcool

Ero-Sennin!

Whaaat?
Vad snackar du om?

Klart att Nagato är en ättling men det har jag inte förnekat. Xelzy sa att en in transplanterad sharingan drar mycket chakra ur användaren och att Rin'negan borde ta betydligt mer. Då sa jag att det stämde men att det kanske inte kommer ta så mycket hos Madara eftersom han har Rikoudus gener.

Vad menade du egentligen?
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-03-11 22:31#32
Vermaz

Hedström Ranger!
Höh! Det var inget. Men med tanke på att han utvecklade Sharingan istället för rinnengan så tror jag inte han är kompatibel med Rinnengan.
THE FUCK IS LIFE!?
Postades 2010-03-11 23:24#33
GarKing

Tranquilo
Någon som tror att Tobi kan vara six path killens son ??
Siempre
Postades 2010-03-12 00:33#34
simsands

Sims
#11, Tobi är Itachi. De använde ju bara den Shapeshifting Technique (Pain e ju såklart fortfarande alive, en main-kropp var undangömd) då Sasuke fightades mot honom, var därför de var tvungna att släpa bort kroppen innan Naruto och company kom dit.

+ Redigerades av simsands den 12/03 00:33.
Don't follow the road. Create your own one~
Postades 2010-03-12 00:53#35
Mecum

Medlem
tycker den andra tråden var bättre
Tsunade är min milf =)
Postades 2010-03-12 11:06#36
TheUnknown

-

Tobi är starkare var Pain är jag ganska säker på. Han bossade ju runt med honom.
Sedan besatt ju Pain förmodligen en del grejer som inte Madara kunde, tack vare Rinnegan (kunde läsa den där skiten i Uchiha-stället, och återuppleva med mer), så han behövde ju honom såklart fortfarande.

Fast samtidigt är det märkligt, eftersom Madara hävdar att han inte är stridsduglig. Trots detta så blockar han ett slag från Suigetsu som det vore inget, och besegrar en rad motståndare väldigt lätt... Snudd på odödlig med sin jävla jutsu.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-03-12 13:25#37
Great_Chaos

Workin' hard or hardly workin?
"Kontruktiv kritik" - Admins var med och uppdatera lite snabbare.. kolla av på mangastream på onsdagseftermiddagarna, brukar ligga uppe då :)

Bra att madara tar rinnegan då kanske vi får se mer rinnegan-dojutsus? Bort me ms-spams jag vill se rinnegan jutsus!
I got lost on the path of life
*vissevissel*('U')
(O)
Postades 2010-03-13 00:41#38
TheUnknown

-

Brukar vara med rätt bra jag, men jag gör inte kapiteltrådar.

Om man inte kan vänta till dagen efter med att skriva om det senaste kapitlet, så funkar spoilertråden utmärkt tills den nya kapiteltråden kommer upp.

Rinnegans intressantaste teknik va ju att den kunde göra alla element, något som helt och hållet bara kastades åt sidan :( Fu Kishi..

Wait a second.. Rinnegan ger en möjlighet att använda alla element, och Sharingan kan man kopiera alla jutsus.. Madara lär sig alla jutsus! :O
Kanske till och med kan kopiera specialjutsus och bloodlines ;)

+ Redigerades av TheUnknown den 13/03 00:43.
Postades 2010-03-13 01:00#39
Pakkunforpreside..

:Ashkan:
Bah! Bort med allt haxxande med doujutsus och ge oss strider med element och lite andra tekniker än följande: Amaterasu, Susano, Chidori, KB, Rasengan, Fuuton rasen shuriken.
Just as I planned....
Postades 2010-03-13 01:38#40
TheUnknown

-

Word!

Kishi fokuserar mycket av serien på sharingan, och om han nu ska göra det, så kan han väl i alla fall komma ihåg två viktiga delar med sharingan, så som jutsu-copy (borde sitta på en jävla massa jutsus) och läsa rörelser (-->mer taijutsu)!

Mer "element + taijutsu"-strider åt folket!

Postades 2010-03-13 15:24#41
ForgivemeSasuke

Bara jag som inte fattar varför Sasuke bajsar chakra? Han kunde göra en till Chidori, efter en fight mot Danzo.
Ifall han slåss mot Naruto, och kan använda Susanoo/Chidori, då hoppar jag ut från mitt fönster.

#34: SÅ RÄTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!11ONE
Eller?

+ Redigerades av ForgivemeSasuke den 13/03 15:25.
Postades 2010-03-13 15:59#42
Maki

maki maki maki... !
fatta vad bra om madara slarvar bort rinnegan ögonen under fighten och så får naruto dom haha fett uber pawn ^^ ( detta kommer dock aldrig hända )

#39. kolla animen där sora ( lr va han nu hette e med ) där spammar dom sönder element jutsus . även då han slåss mot 3 tail ( filler avsnitt allstå )

+ Redigerades av Maki den 13/03 16:03.
Postades 2010-03-13 16:12#43
TheUnknown

-

Han fick en del av sin chakra återställd av Karin.

Fillers är dåliga :(
Postades 2010-03-13 16:21#44
xelzy

-
Jag har inget emot Sharingan, så länge den är till för det som den var i början..
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-03-13 17:43#45
Volbla

Grim Raper
#44 Nu är den till för att kasta genjutsu med månen :3
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-03-13 20:18#46
xelzy

-
At first i was like, COPY SHIT, Read moves
And then i was moonwalk

+ Redigerades av xelzy den 13/03 20:19.
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-03-13 21:00#47
FlytIlar

FillerSlayer
"
Fillers är dåliga :("

+2
多すぎる自由時間?
Postades 2010-03-13 23:59#48
Pakkunforpreside..

:Ashkan:
"Mer "element + taijutsu"-strider åt folket!
"

Du glömmer genjutsu! Det knappt visats något i mangan vilket är synd då man verkligen kan leka med hela mindfuck grejen. Antar att Kishi inte har med det för att Naruto är sämst på det...
Just as I planned....
Postades 2010-03-14 01:04#49
TheUnknown

-

Njae, snarare för att genjutsu är för overpowered, snabbt och to be honest, ganska tråkigt att "kolla på". Få personer som kan göra något åt det.

Att se några av seriens starkaste personer som Gai, Pain, Naruto, Kakuzu, Sasori och så vidare bli däckade av en genjutsu är inte så underhållande.

Det händer någon gång ibland när en ny häftig teknik ska utföras (typ Tsukiyomi och frogsong, sen kommer det inte ske mer gånger typ), att de vinner med den, men inte annars.

Hur kul hade en strid varit om till exempel Orochimaru och Jiraiya slåss och striden väger fram och tillbaka med ninjutsu och taijutsu, och sen helt plötsligt så gör Orochimaru några seals och så är Jiraiya i en genjutsu och striden är över ? :/
Inget underhållningsvärde på det.. Hade blivit samma underhållningsvärde som Narutos rasengans i fillers.
Postades 2010-03-14 15:38#50
SickOfCrying

Medlem
Det här kanske ni redan har sagt.. men orkar inte läsa igenom allt hehe.

Men i alla fall.. de är ju värsta reprisen från gamla fighten.
De "krockar" med rasengan och chidori och så står naruto och snackar och säger "Because I'm your friend. och så ska de slåss.
Och sasuke skiter fortfarande i allt Naruto säger -.-

haha man blir tydligen lite chockad när naruto säger "i'm your friend." haha
mangastream.com/read/naruto/486-70/15
www.onemanga.com/Naruto/229/02/
Postades 2010-03-15 12:25#51
Necrolyte
Medlem
nej, det har inte sagts.... och ja jag läste igenom allt, dock vet jag inte varför.

Men Sasuke lyssnar ju ändå på Naruto den här gången, eller?
Postades 2010-03-15 19:13#52
Gangbang

Zucke!
Madara använder kanske på något sätt Pain's Revival Jutsu för sig själv, med hjälp av Rinnegan?
Postades 2010-03-16 23:26#53
SickOfCrying

Medlem

Säkert inte.. eller tydligen inte.
Men hoppas han gör det så småning om.. o.O
Postades 2010-03-17 19:21#54
Awwg
Medlem
Madara = Uchiha Kagami?
Postades 2010-03-17 19:40#55
Mecum

Medlem
Spoilers!!!
Tsunade är min milf =)
Postades 2010-03-17 22:36#56
Awwg
Medlem
Who me? nej nej..jag vill ta del av era tankar.
kan det vara så?
Postades 2010-03-17 22:39#57
Volbla

Grim Raper
Vem är Uchiha Kagami? :O
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-03-17 22:49#58
qwert
Medlem
uchihan som var med i danzous flashback.

btw kapitlet ute på mangastream nu.
eat bible
shit prayers
Postades 2010-03-17 23:05#59
Awwg
Medlem
Sweet!
   VISAR INLÄGG 31 TILL 59 AV 59
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 486 diskussioner / 487 ideér och teorier

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.