Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Naruto 486 diskussioner / 487 ideér och teorier
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 486 diskussioner / 487 ideér och teorier

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 30 av 59
Postades 2010-03-11 12:33#1
SmiloN

Medlem
Tack SickD för att ha gjort en tråd, men det räcker med ett PM =)

Nåväl, vad kommer hända? Kommer det bara sluta där? Ingen fight alls? Kommer Sasuke ta dealen och köra på sin broders ögon? Vem kommer använda Rinnegan? Vad kommer hända med Naruto? Kommer han lära sig gå in i SM snabbare och längre? Nya tekniker?

Well, discuss! ^^

INGA SPOILERS I DEN HÄR TRÅDEN!!
Postades 2010-03-11 12:50#2
Jaegerjaquez

Medlem
Vad är skillnaden på den här tråden och den andra? Förutom att en mod gjort den här.
Postades 2010-03-11 12:55#3
Vermaz

Hedström Ranger!
Tycker det intressantaste med kapitlet var att Zetsu trodde att han kunde ta Naruto...

Det betyder ju att han inte kan vara alltför svag. Visserligen blev det väl också bekräftat att han är svagare än Naruto, men kan säkert ligga på samma nivå som Sasori och Kakuzu.

Sen var det bara massa tjafs som vanligt, spännande kommentar om Rinnengan från Madara dock.

Hoppas Naruto uppfyller sin profetia, både han och Sasuke får hemskt gärna dö xD
THE FUCK IS LIFE!?
Postades 2010-03-11 12:59#4
SmiloN

Medlem
"Vad är skillnaden på den här tråden och den andra? Förutom att en mod gjort den här."

Bestämmelser.

Förut när det inte var bestämt nåt, då dök det upp 4-5 kapiteltrådar bara för att folk ville göra kapiteltrådarna, och sen fick Sibbes ansvaret, och efter det så har alla vi mods ansvaret att dela på och enbart mods får lägga upp dessa trådarna.

Nu, efter det här inlägget hoppas jag alla förstår det, och trådar som läggs upp senare som inte är gjort av någon mod får varning, instant inget snack.

Punkt.
Postades 2010-03-11 13:18#5
Hedstrom9tails - Moderatör

Power Ranger!
Well this sucked, palla mer snack!
Postades 2010-03-11 13:26#6
TheUnknown

-
"Visserligen blev det väl också bekräftat att han är svagare än Naruto, men kan säkert ligga på samma nivå som Sasori och Kakuzu. "

Ser det som högst otroligt. Madara säger att han inte är mycket till fighter. Tror han är klart sämst i Akatsuki när det gäller fight.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-03-11 14:03#7
Jaegerjaquez

Medlem

Okej. Först till kvarn tycker jag iofs låter både bättre och smidigare men bestämmelser är bestämmelser, right?

Aja, ointressant kapitel. More action - less nagging plz. Att Narre lyckas vända Sasuke till det goda igen är väl ingen hemlighet, då han kommer lyckas med precis allt Jiraiya misslyckades med. Det enda intressanta är väl rinnegan och att Madara fått tillbaka sin arm.
Postades 2010-03-11 14:22#8
Volbla

Grim Raper
När Naruto först sa "nu vet jag säkert" så trodde jag att han var seriös på riktigt. Asså att hela hans snack med Sasuke hade varit ett skådespel och eftersom Sasuke inte fallit för hans gullighet visste han nu att han är ond och att han måste döda honom. Inte riktigt fallet :(

Madaras arm var ju lite latjo. Den blev väl infekterad av microbugs och så högg han av den? Nu ba *plopp* så har han en arm igen. Dragonball flashbacks. Och vad är det han står framför? Det ser ut som en stor Zetsu.

Nåja. Medelbra kapitel. Hände inte direkt något.
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-03-11 14:33#9
Samehada_fan

War wizard
Det var ett riktigt intressant kapitel i min mening. Som om Madara inte var stark nog - nu ska han ha en rinnegan också. Snacka om uber. Kan inte vänta på den slutgiltiga Sasuke vs Naruto-fighten.
Black Sorcerer of Psychological Warfare
Postades 2010-03-11 14:33#10
ghoztmazta1
Medlem
bra kapitel, men inte mycket action. jag skulle vilja ha längre kapitel än under 20 sidor D: men men det får duga haha. Naruto FTW anyway
Postades 2010-03-11 14:34#11
TheUnknown

-

Tycker att armgrejen är väldigt intressant.

När någon blivit av med en kroppsdel, så brukar det vara Kakuzu som syr dit den igen. Men som vi vet är han död.

Orochimaru blev av med sin arm också, men den satte han aldrig på, utan han bytte kropp.

Pain kunde sätta ihop sina kroppar med den där revival jutsun.

Undrar lite vad Tobi då har för sätt att fixa ihop sig.. Kan det finnas någon koppling till något av det ovan nämnda?

Fan, Tobi MÅSTE vara någon speciell person, så är det bara. Annars hade vi fått se ansiktet för längesen.
Som jag skrivit förr, så är det möjligt att han är Madara, SAMTIDIGT som han är någon annan person.
Kanske Shishui, Sasukes farsa, Uchihan som va med Danzou och Sarutobi i flashbacken, eller Itachi själv (hahah fan va nice! Först är han ond, sen blir han god, och alla goes "shiiit!", sen visar det sig att det va en dubbel coverup, och han ÄR ond! TWIST!).

Njae, har inga direkt bra teorier om vilket alias Tobi kan ha, mer än Madara, men tror starkt på att det fortfarande är något lurt med honom..
Postades 2010-03-11 14:35#12
Volbla

Grim Raper
Menyeah. Egentligen rätt nice att rinnegan får mer vikt än bara vara ett verktyg för Nagato. Med all smufs runt sharingan blir det trevligt om även den passar in i Madaras plan på något sätt.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-03-11 14:53#13
Mr.Panda

Medlem

Eller Obito. :P

Kapitlet sög, Naruto snackar om en massa skit och sedan tappar man fokus. :/

Dock gillar jag att båda kanske dör i slutet av serien. :)

+ Redigerades av Mr.Panda den 11/03 14:54.
Postades 2010-03-11 15:11#14
TheUnknown

-

Slutar med att Sakura hoppar emellan sådär igen, och denna gången dör hon i mitten (Y) :D
Postades 2010-03-11 15:14#15
Mr.Panda

Medlem

x)

Jag skulle föredra att hon hoppar emellan, naruto träffar med en rasengan och sasuke med en chidori. När de ser att de dödat henne så börjar den ena skylla på den andra vilket slutar i ett blodbad. :)

Jag borde skicka in slutet till kishi så att den kan sluta bra iaf. :D
Postades 2010-03-11 15:45#16
Edguy

Awesome
Jag är ganska säker på att Madara använder Obitos kropp. Kakazu har säkert fixat ihop den eller nåt. Kakazu har t.o.m. slagits med första hokage så det skulle inte vara konstigt om han och Madara har varit polare ett bra tag.

Grymt bra kapitel. Naruto verkar äntligen sluta jaga Sasuke.

www.9tails.se/forums/t9583/#14 <-- Precis vad som kommer att hända / händer.
Lawrence of Suburbia, Real life is murder
Wake up from Utopia, On it again
All aboard the moneytrain!
Postades 2010-03-11 17:06#17
sella86

Medlem
"Njae, har inga direkt bra teorier om vilket alias Tobi kan ha, mer än Madara, men tror starkt på att det fortfarande är något lurt med honom.."

håller med, skulle vara så löjligt om det gömde sig ett okänt ansikte/namn bakom masken, ja mena whats the point? om alla nu vet att han är madara så kan han väll dumpa masken.
Postades 2010-03-11 17:31#18
xcool

Ero-Sennin!
Så vad säger vi?

Madaras högra öga är Sharingan, vänstra Rin'negan och mitt i allt kanske vi får se någre extremt spända blodådror runt ögonen...
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-03-11 17:32#19
Mr.Panda

Medlem

Han har Byakuugan i pannan.
Postades 2010-03-11 18:40#20
sickDAPiMPiSHh

[]D [] []V[] []D
Off topic: Tog mig friheten att lägga upp tråden då jag 99/100 gånger är inne på 9tails när det nya kapitlet släpps (Sitter och uppdaterar mangastream och onemanga). Och jag ville få igång en diskussion lite snabbare :).

Iallafall hoppas jag att Madara tar Rinnegan. Hur skulle det se ut?

data.fuskbugg.se/skalman01/sharinganrinnegan.JPG

Paintskills for the win.

Hade varit snyggare om det gick att fusa ihop dom, vilket säkert fungerar.

+ Redigerades av sickDAPiMPiSHh den 11/03 19:01.
[enprocentare]
Postades 2010-03-11 19:01#21
TheUnknown

-

Ta det i spoilertråden då, om du har läst kapitlet innan tråden har hunnit komma upp (INGET snack i kapiteltråden gällande föregående kapitlet, bara för att förtydliga. No mercy på den biten, delar varningar VARJE gång någon snackar om det nya kapitlet i den tråden (om inte den nya kapiteltråden redan är uppe)).

Inget mer snack om den saken nu, tack :)

Angående kapitlet:

Undrar vad det va för grej som Tobi stod vid, när han snackade om Rinnegan? Såg ut lite som Zetsu efter han blev fuckad av Raikage, eller som Gedo Mazo kanske?
Postades 2010-03-11 19:15#22
Volbla

Grim Raper
#20 Åhå. Den där supersharingan visar ju rätt bra dess släktskap med rinnegan.
Postades 2010-03-11 19:35#23
kyuubiii

Meh!
"Plus, I'm worried about Kisame, go check up on him."

Vad var det jag sa? Kisame dog inte!

+ Redigerades av kyuubiii den 11/03 19:38.
"Scissors are overpowered. Rock is fine." -Paper
Postades 2010-03-11 19:42#24
xcool

Ero-Sennin!

Det där är väl bara ett bevis på att de inte har kollat upp honom ännu. Bara faktumet att han säger "I'm worried" bevisar egentligen att Kisame dog. Bara för att Bees strid med Kisame visades för ett bra tag sedan betyder det inte att det var ett stort tids fördriv mellan det som sker nu och då.
Postades 2010-03-11 19:56#25
Volbla

Grim Raper
#23 "Kisame har varit borta ett bra tag nu. Det kanske inte gick så bra som vi hoppades på. Gå och kolla om det har hänt honom något, eller om han ens fortfarande lever."
Postades 2010-03-11 20:17#26
xelzy

-
Med tanke på hur mycket chakra Sharingan transplanterat suger ur en användare, lär inte rinnegan suga som ett ass? Det kan ju vara det madara vill ha 10-tials till.
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-03-11 20:20#27
sickDAPiMPiSHh

[]D [] []V[] []D
#26 Madara hade ju aldrig räknat med att Nagato skulle dö. Och han hade ju knappast haft en chans mot Nagato om han inte ens klarar av att promenera in ensam i Konoha och plocka med sig Naruto.

Hade han varit starkare Nagato hade han inte behövt något :).

Dom ville ju ha alla tailed beasts långt innan Nagato dog.
[enprocentare]
Postades 2010-03-11 20:45#28
xcool

Ero-Sennin!

Sant. Fast Madara har Uchiha blod, en direkt ättling till Rikoudu. Alltså borde det kanske vara lättare för honom.

Postades 2010-03-11 20:58#29
kyuubiii

Meh!
#24 och #25

Ok, jag kanske är naiv. MEN var har den svarta halvan hållt hus då? Med tanke på hur fort Zetsu kan färdas så tror jag han skulle kunna varit där innan Raikage..
"Scissors are overpowered. Rock is fine." -Paper
Postades 2010-03-11 21:32#30
Vermaz

Hedström Ranger!
#28 Måste inte Nagato också vara en ättling till Rikoudu? Finner det väldigt otroligt att han har fått rinnengan av en slump. Snarare att det finns i hans gener sen tidigare generationer men att de innan inte väckte den.
THE FUCK IS LIFE!?
   VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 59
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 486 diskussioner / 487 ideér och teorier

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.