|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 30 av 91
|
| Postades 2010-03-09 14:45 | #1 |
Yakushi66
 I'm a guy... | Team full: Dosu Kinuta Kin Zaku Abumi Hidan Kakuzu Gai Rock Lee Sasori of the red sand Ino
Team Alone: Sasuke(Snake) Itachi
Avstånd: 58 m Plats Skogen utanför Konoha där Naruto slogs mot Gaara. Itachi kan inte använda Susano'o + Redigerades av Yakushi66 den 12/03 08:19."Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2010-03-09 15:00 | #2 |
kj
 PirayA | Team Alone är vinnare. Itachi krossar Zaku,Kin och dosu med sin mangyekyo. Sen har han tillräckligt mycket styrka för att krosa hidan om han inte lyckas tar Sasuke hidan och Kakuzu. + Redigerades av kj den 09/03 15:01.The KJ is after you. |
| Postades 2010-03-09 15:08 | #3 |
Libaah
 Medlem | Driver du? Team Alone tar hem detta enkelt. Tycker du ska jämna ut det lite. :D |
| Postades 2010-03-09 15:51 | #4 |
The_Truth
 | Team full vinner.
...
... |
| Postades 2010-03-09 15:55 | #5 |
FlytIlar
 FillerSlayer | Kin kör solo och vinner utan problem. 多すぎる自由時間? |
| Postades 2010-03-09 16:43 | #6 |
Libaah
 Medlem | #4 vrf skulle team full vinna? ^^ Jag tycker att team Alone är helt enkelt bättre. "Kin kör solo och vinner utan problem." o.O |
| Postades 2010-03-09 18:03 | #7 |
Yakushi66
 I'm a guy... | LOL!!! Lagg på edit där^^
Hade lite bråttom och skulle ha lite fler personer med där ;P
Tillagt 2010-03-09 18:05:02
Så. Nu är det nog liite jämnare ;P "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2010-03-09 18:40 | #8 |
TheUnknown
Betyder det att Sasuke fortfarande får använda Susano'o? Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-03-09 18:49 | #9 |
Yakushi66
 I'm a guy... | Njet. Han kan använda CS + Vanliga Sharingan. Ingen MS whatsoever.(För Sasuke that is^^) "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
| Postades 2010-03-09 21:31 | #10 |
The_Truth
 | Gai är nyckelspelaren här. Han tittar inte i ögonen, är för snabb för att bli träffad av Amaterasu och sharingan-snubbarna får inte använda Susanoo :D
Gai (precis som Kakashi) kan nog ta hand om snake Sasuke själv. Seriöst. Ta hand om som i fightas mot utan att dö/hålla ut/fightas jämnt med, inte nödvändigtvis vinna över Sasuke.
Sedan är det Kakuzu, Hidan, Sasori + fodders mot Itachi. Visst, hade Itachi haft Susanoo så hade han nog vunnit, men nu har han inte det.
Tänk även på att Kakuzu har 5 hjärtan, Hidan är odödlig och att Sasori har jäääävligt många puppets. Jag tror faktiskt att detta blir för mycket, även för våran skillade Itachi.
En eventuell Manda skulle nog i ärlighetens namn bli ägd av Ino. Manda är för stor för att undvika :D
Underskatta inte heller Kin. Hon är wild card.
Jag tror att Team Full vinner. |
| Postades 2010-03-09 22:13 | #11 |
Frag0n
 awesome pein | Team full ganska lätt på grund av sin zerg O.o ... |
| Postades 2010-03-09 23:00 | #12 |
TheUnknown
Med undantag för överskattning av Gai och Kakashi, så håller jag nog med om ditt inlägg.
Eller, njae, Ino också. Ino kunde inte ens hålla sig kvar inne i Sakura..
Itachi är badass, men det är svårt att argumentera med honom i battledome (det är svårt att argumentera fram planer och taktiker som dem skulle kunna göra).
Fodders: Dosu Kinuta Kin Zaku Abumi Ino och förmodligen också Rock Lee (känns tungt att säga det, vill att han ska vara bättre, men han har inte övertygat i Shippuden)
Alla dessa kan dö, förmodligen utan ansträngning.
Kvar blir Hidan, Kakuzu, Sasori och Gai.
Saken är den att Snake-Sasuke är förmodligen bara bra nog att hålla jämna steg med/vinna mot Kakuzu eller Sasori, om de fightats ensamma. Nu har de back-up också.
Skulle vara om Itachi däckade Kakuzu eller Sasori med Tsukyomi. Känns dock ändå tveksamt.
Hade någon av dem haft Susano'o så hade de klarat det, men som det är nu, så vet jag inte om Sasuke är för weak för att hjälpa till med någon reda. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-03-09 23:14 | #13 |
xelzy
 - | " Med undantag för överskattning av Gai och Kakashi, så håller jag nog med om ditt inlägg." Utan Sauskes ms så skulle jag säga att bägge skulle spöa Sauske. Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
|
| Postades 2010-03-09 23:37 | #14 |
Volbla
 Grim Raper | "Underskatta inte heller Kin. Hon är wild card." Kin? Är inte det hon som kastar senbons med bjällror på? I mangan har hon inte ens en genjutsu, hon bara luras genom att göra ljud bakom ryggen på folk. Hon är sämst. Och jag menar sämst. Sämre än Konohamaru. Den som skulle kunna göra något är väl snarare Dosu. Han gör ingen genjutsu utan han fuckar fysiskt med motståndarens balans n stuff. Han kan också styra vart ljudet åker, så om inte Sasuke eller Itachi cuttar ner honom typ det första som händer så kommer han innebära lite problem. Kommer åtminstone kunna göra en öppning för dom starkare motståndarna. Inte bara att dom är väldigt många (speciellt med Kakuzu och Sasori) men... jo det är nog allt. Att dom är många. Det räcker fan :D Satsar på full. Med tanke på Uchihas INSANE shuriken skills (och genjutsu) så kanske fodderna dör rätt snabbt, men om Dosu lever tillräckligt länge för att bara påverka en av dom litegrann så ger det en av dom farligare chans att ta ner honom. Bara lite tankar när det gäller det så tror jag att Kakuzu är den minst farliga. Gai har speed och taiskills nog för att göra ordentlig skada i närstrid, Sasori och Hidan har i stort sett instakills, men Kakuzu... Det skulle väl vara om han gjorde ett HARD slag då, men jag föreställer mig honom mer att lalla runt med sina tentakler. Fast det kanske bara är om han vill restocka på hjärtan :) -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-03-10 00:11 | #15 |
TheUnknown
 - | Undrar dock lite hur "effektivt" deras samarbete blir egentligen.
Jag menar, Gai kan ju inte attackera samtidigt som Kakuzu attackerar med sina masker. Detta är ju inget sammanslipat team direkt (mer än Hidan och Kakuzu). Så man ska ju inte räkna "Gai full potential" + "Kakuzu full potential" + "Sasori full potential" ... osv.
Finns nog en viss risk för friendly fire, eller åtminstone att de gör varandra sämre. Tror inte Dosu kan bjuda på något motstånd. Alls. Han verkade helt körd mot Sasuke när han fick lite cursed seal power, fast det knappt verkade va lvl 1, och inga skills med det. Lägg då till den utveckling han har haft + CS lvl2.
Hmm... Blir fan mer tveksam nu när jag tänker efter. + Redigerades av TheUnknown den 10/03 00:13.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-03-11 18:17 | #16 |
zakk
 m'kay? | Är det bara jag som tror Sasori, Kakuzu och kanske Gai kan gå toe to toe med itachi? Även med Susano'o.
ZACK ATTACK !"!!! |
| Postades 2010-03-11 18:48 | #17 |
Volbla
 Grim Raper | #16 Ja. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-03-11 19:32 | #18 |
Libaah
 Medlem | #16 Nej, jag säger att dom skulle ta ut varandra. |
| Postades 2010-03-11 19:42 | #19 |
TheUnknown
Det är roligt hur du ens kan ta ord som "partisk" och "Uchiha fanboy" i munnen(skriva ner), när du är så fruktansvärt biased emot alla Uchihas. Det är en sak att ogilla karaktärerna, men att försöka intala sig att deras förmågor är kassa är bara märkligt.
Jag gillar inte Sasori speciellt mycket, men jag inser fortfarande att han är väldigt stark (bland de starkaste i Akatsuki). Jag hatar dock ingen av de starkare karaktärerna får jag dock säga, som många tycks göra. De enda som jag stör mig på ("hatar") är ju de svaga och irriterande. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-03-11 20:42 | #20 |
Volbla
 Grim Raper | Föresten #1. När du säger Konoha skogen, menar du där dom slogs mot Kakuzu och Hidan eller Forest of Death?
#16 Vänta här. Menar du dom enskilt eller tillsammans?
Tillsammans... Det tog en hel del för att cutta ett hål i susanoo, och Itachi har dessutom skölden. Vi vet inte om han har pilbågen, men det är väl inte orättvist att anta att den är lika snabb eller nästan lika snabb som Sasukes, det vill säga fullständigt oundviklig för någon på Kakashis nivå. Tror inte någon av dom tre skulle klara det. Kanske Gai i gates.
Annars om han inte redan dödat någon av dom (vilket han borde ha gjort) så kommer en dö på direkten när han aktiverar susanoo. Det är inte mycket snack om. Jag skulle gissa på Sasori eller Kakuzu eftersom dom är mest defensiva och verkar ha störst chans att bryta igenom susanoo. Efter det... tjaa, han springer fram till någon helt osårbar, cuttar, springer till nästa, cuttar, ????, PROFIT!
Men i den här tråden är han ju utan susanoo. Hur skulle det gå? Well, vi vet att Itachi är bajssnabb och har sharingan. Zetsu förutspådde att om Itachi varit seriös skulle han kunnat undvika utan svårigheter. Om Chiyo och Sakura kunde undvika dom flesta av Sasoris attacker så lär Itachi kunna undvika alla. Kolla också hur lätt han tar sig fram till sina motståndare.
(Åtminstone när hana använder mangakyou?) Och det var mot Sasuke med sharingan. Kan Kakuzu eller Sasori undvika något som Sasuke inte kunde se? Tveksamt. Dom har dock förstås sina superförsvar. Undrar lite om sharingan skulle kunna se var Sasoris riktiga kropp sitter. Tycker att dom borde det med hela sin "gives color to chakra", så Sasori borde vara mycket lättare för Itachi än många andra. Speciellt om man räknar med illusioner n stuff.
Kakuzu måste nästan tas ner med ms (Itachi har inte el-element vad vi vet). Om han skulle träffa honom med en amaterasu innan maskerna lämnar hans kropp så skulle han antagligen dö rätt snabbt. Frågan är om Itachi vet att han kan återuppliva sig som han gör, eller om han även här skulle kunna se hjärtana med sharingan. Om vi antar att han inte gör/kan det, kan han undvika Kakuzus fullskaliga attacker och döda alla masker? Well, Kakashi kunde blockera atsugai-zukokku combon rätt bra med en vattenvägg, och vi vet att Itachi har vattenelement. Här skulle lite elementattacker passa jättebra, något vi annars sett väldigt sparsamt från Itachis sida. Men så har han aldrig kört mot så många motståndare förut heller. Lägg Kakuzu i en genjutsu och plocka maskerna en och en. Vi ser ju faktiskt Kakuzu göra ett seal när en mask attackerar, så det är möjligt att dom inte kan göra några tekniker alls utan directions (och chakra) från honom.
(btw, vad fan har dom lagt upp den där fula, färglagda versionen för?)
När det gäller vad som kan döda en mask borde en goukakyuu eller möjligen kunai med exploding tag på rätt ställe fixa biffen.
Hur är det med Gai då? Itachi kan ju utan tvekan hålla jämna fötter med honom om han inte går in i gates. Han är också mycket lättare att döda än dom andra två. Jag tänkte först räkna Gai som i stort sett immun mot genjutsus, men sen kom jag på att Itachi kan göra genjutsu med fingret också. Tror dock inte han är farlig utan gates i alla fall. Vi kan se att Itachi gör god nytta av kloner i närstrid för att kunna attackera från flera håll samtidigt. Han skulle ta Gai rätt lätt. Utan gates som sagt. Med gates? Han blir ju rätt farlig alltså. Lär kunna undvika amaterasu och tittar inte i ögonen. Kan Itachi klara sig med kloner eller dylikt? Kanske. Det här skulle vara det största hotet mot Itachi imo, men jag är också skeptisk till om det någonsin skulle komma till det i en fight mellan dom.
So in conclusion: Fånga Kakuzu i en genjutsu, haxa sig fram till Sasori och sätta en kniv i hjärtat pån. Om han är i Hiruko så fixa med en exploding clone och ge sig på Gai först. Efter Gai/Sasori är neutraliserade hoppa på den andra. När han tagit båda kan han ta itu med Kakuzu efter ovanstående taktiker (döda masker->ta Kakuzu med ms). Om han känner till Kakuzus hjärtan och tekniker från början, så kör en amaterasu på honom först och ta sedan dom två andra.
Tog ett tag men det var kul att spekulera. Itachi är cool :) + Redigerades av Volbla den 11/03 20:47.-I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-03-11 22:29 | #21 |
Vermaz
 Hedström Ranger! | Kom på att fodderserna är bra för att ta folk ur genjutsus, det enda de kan bidra med i striden. Men de blir väl slaktade av Sasuke direkt, med tanke på att han kunde slakta ett helt fält med ninjor när utan att få en skråma hos Orochimaru så borde det inte vara ett problem. THE FUCK IS LIFE!? |
| Postades 2010-03-12 00:18 | #22 |
Volbla
 Grim Raper | #21 Heh. Good point. Dom skulle ju fortfarande vara mottagliga för tsukiyomi, men säg att varje av dom fyra höglevlarna har 1-2 fodders med sig. Nissen skyddar sina fodders och dom är där som genjutsubackup.
Tror jag ska leka lite. Det här var en trevlig match :)
Mot Sasuke Hidan Kakuzu
Lee Ino
H och K kör sina vanliga taktiker. Lee och Ino är mest backups eller fodders (bokstavligen). Om dom ser någon sorts chans alls så gör dom [whatever]. Mest för att störa Sasuke så att dom andra två får större chans att träffa honom med något. Ifs tror jag att Lee i gates skulle kunna vara någorlunda farlig mot även Sasuke, men vi har inte sett honom göra någonting riktigt i part 2, så jag vill inte anta för mycket kring honom. Undrar verkligen hur länge Sasuke skulle kunna klara sig. Som snake är han inte så mycket bättre än Kakashi, och nu har H&K lite backup, och dessutom inga andra ninjor att bry sig om. Om dom lyckas hålla sig borta från Itachi vill säga.
Mot Itachi Sasori Dosu
Gai Zaku Kin
Med det här menas att Sasori och Dosu gör upp en subgrupp som håller sig brevid varandra, och samma med Gai, Zaku, Kin. Ino och Kin kan jag säga att jag inte tror skulle kunna göra ett dyft så dom satte jag mest random. Meatshields :)
Tanken här är att Sasori är main attacker. Dosu ska mest hålla sig inom Sasoris skydd men försöka använda sin ability om han tycker att han får chansen. Lyckas han med det borde Sasori kunna pricka in någon attack på Itachi och han är död. Gai ska hålla sig bara en liten bit bort och ha stenkoll på Itachi. Om han får en väldigt uppenbar opening (lär inte hända) eller ser att Sasori är i fara ska han agera. Han täcker Sasori. Om Itachi skulle hoppa på Gai eller skicka en klon på honom är det Zakus uppgift att förvirra honom med sin airpressure så att Gai får bra tillfälle att attackera. Han och Kin kan som sagt också förhindra illusioner.
Det här laget har också som stor uppgift att hålla Sasuke och Itachi ifrån varandra. Det borde inte vara några svårigheter för det andra laget, men med Itachis förmågor kan dom här ha problem. Med Sasoris och Gais sammanlagda ansträngning har dom dock en viss chans. Grejen är att om Itachi börjar blanda sig i det andra laget så... blir det krångligt D: Det gäller ju också att räkna in ms. Om Sasori får käka en tsukiyomi borde även Dosu dö snabbt. Å andra sidan borde Gai dra gates vid ett sådant läge, och då blir det väldigt svårt att försöka förutspå vad som händer. Gates + Zakus teknik? Itachi får det svårt utan susanoo asså.
Now, skulle team full komma på en sån här taktik själva? Antagligen inte om dom inte får snacka ihop sig innan. Ändå tycker jag det lutar åt full såhär.
Fast jag kom på en grej: Kakuzu gör atsugai En av bröderna gör eldteknik Eld>vind :D
Alone kanske har en chans i alla fall då. Itachi kör tsukiyomi n stuff. Hidan blir megagrillad mellan atsugai och goukakyuu (och Sasuke är sedemera känd för att hugga av kroppsdelar med svärd eller rangad chidori). Hur skulle Kakuzu ta en amaterasu eller kirin? Då är det bara Gai kvar av dom starka :D Visserligen mot något uttröttade Uchihas och med gates, men susanoo fixar biffen. Fast nu kom jag på att susanoo inte är med. Hmmm. Med optimal taktik skulle då Kirin köras på Gai istället och sen kan dom ta ut Kakuzu tillsammans på whichever sätt. Borde inte vara svårt.
Väldigt jämn match fan. Det gillar vi. Med rätt taktik kan team full ha en god chans, men då hänger det lite på tur att Sasori och Dosu (och Gai) hinner köra sin combo innan ms. Om Uchihapojkarna däremot åkallar sina fulla krafter så vänder partiet rätt snabbt. Det räcker med att Sasori eller Kakuzu dör för att full ska ha förlorat en stor del av sina valmöjligheter.
NU SKA JAG SLUTA SVAMLA. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-03-12 08:24 | #23 |
Yakushi66
 I'm a guy... | "Om Itachi skulle hoppa på Gai eller skicka en klon på honom är det Zakus uppgift att förvirra honom med sin airpressure så att Gai får bra tillfälle att attackera. Han och Kin kan som sagt också förhindra illusioner." Zankuha är en fuuton no? Klonen gör Katon och Zaku börjar flamea ^^ " NU SKA JAG SLUTA SVAMLA." Bra. ^^ Fan. Du tog orden ur fingrarna på mig D: "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
| Postades 2010-03-12 08:45 | #24 |
Libaah
 Medlem | Näh håller inte me riktigt, #20 Du skriver som att alla bara skulle stå där och låta Itachi skutta runt och döda dom. För det första är Kakuzu imun mot all sorts genjutsu när maskerna är i honom, 5 different chakras remember? Nu när Team full är så pass många kan du förvänta dig jädrans många avbrytningar om du förstår vad jag menar. Kirin, lär Kakuzu använda atsugai mot. Ameterasu <--- Iron sand duh? Tsukiyomi kan Itachi inte spamma exakt. Och ifall han använder den mot Sasori lr Kakuzu (när maskerna e inne) är han körd. |
| Postades 2010-03-12 10:21 | #25 |
Vermaz
 Hedström Ranger! | Sasori borde väl vara immun mot genjutsu, han har väl ingen chakra i huvudet, allt ligger ju i hjärtat så blir svårt att ta kontroll över. Han klarade att få huvudet avslaget, alltså borde han bara kunna stänga av chakran i huvudet och eller skjuta iväg det, eller vad som helst. Kakuzu har som sagt sina masker.
Rock Lee borde kunna skydda någon mot Sasukes närstridsattacker iaf, om han tar bort sina vikter, för jag antar att han har kvar dem...men mycket tyngre :P
Men å andra sidan så kommer väl inte Itachi och Sasuke så på varsin sida hela tiden. De kan hoppa i kors med varandra och slå på samma motståndare och grejer. Då är nästan ett stort antal en nackdel, om man kommer ivägen för varandra. T.ex. så kan Itachi och Sasuke ta skydd bakom Sasoris 100 puppets, om han använder dem, de är så snabba så de borde inte ha ett problem med dem i närstrid. Fånga en och använd som skydd, eller ta deras förgiftade vapen och kasta på fodders :D
Ohh, och Amateratsu >> Iron Skin. Säg att den inte skulle gå igenom Ironskin, den kommer fortfarande brinna på Ironskin, så Kakuzu kommer inte kunna röra på sig. + Redigerades av Vermaz den 12/03 10:23.THE FUCK IS LIFE!? |
| Postades 2010-03-12 11:24 | #26 |
TheUnknown
 - | "För det första är Kakuzu imun mot all sorts genjutsu när maskerna är i honom, 5 different chakras remember?" Vad får dig att tro det? Det är 5 olika hjärtan också, så man skulle först kunna anta att de har olika blod också - trots det blir hans hjärtan påverkade av Hidans teknik. Kakashi hugger igenom Vattenelementets hjärta (tror jag). Han ger lite av det blodet till Shikamaru. Hidan gör sin teknik, och ett annat av Kakuzus hjärtan blir påverkade! Så på samma sätt som blodet då flödar genom HELA kroppen och alla masker, så flöder chakran nog genom HELA kroppen och alla masker. Finns inget som tyder på att Kakuzu skulle vara immun mot genjutsus. Tror inte Kirin stoppas av atsugai (tror inte heller Kakuzu har timingen att göra tekniken precis på den 1/10 av sekund som tekniken görs på). #25 Sasori måste ju ändå sända chakra genom hela kroppen. Han SER och HÖR genom Sasori-dockan, så den har fortfarande sinnen, som kan påverkas av genjutsu. Med en genjutsu så påverkar man flowet genom hela kroppen, inte bara huvudet, så det borde ju gå ner till chakraklumpen också. Återigen, finns inget som tyder på att han skulle vara immun mot genjutsus. Undrar om Gai och Lee blir tillräckligt snabba för att Itachi och Sasuke inte ska kunna byta ut sina kroppar mot en klon, typ som Gaara gjorde? Iaf tveksam om Lee är snabb nog. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-03-12 11:36 | #27 |
Yakushi66
 I'm a guy... | "Tror inte Kirin stoppas av atsugai (tror inte heller Kakuzu har timingen att göra tekniken precis på den 1/10 av sekund som tekniken görs på)." 1/1000 av en sekund actually ;P Och nej, Atsugai lär inteuträtta speciellt mot Kirin då Kirin inte är en element teknik utan är en blixt som styrs ner av en elementteknik. Eller är jag helt ute och cyklar nu? Och som Vermaz påpekar så Amaterasu >> Iron skin. Itachis är ju antagligen liiite starkare än Sasukes messak ^^ + Redigerades av Yakushi66 den 12/03 11:36."Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
| Postades 2010-03-12 13:08 | #28 |
Volbla
 Grim Raper | #23 Tjaa, vi fick väl aldrig veta vad Zakus teknik är, men det låter väl troligast att det är vind. Så kanske :P #24 Nej, jag säger att Itachi är tillräckligt snabb för att lyckas slå på dom utan att dom kan göra något. Inget av värde i alla fall innan Itachi pwnar dom. Han är sexig som fan med sina illusioner, och som sagt, om inte Sasuke kan se det borde inte Sasori kunna det. Jag räknade också med att Gai gjode någorlunda motstånd men föll för Itachis skills, och att Kakuzu slogs en del med sina masker men till slut dog. Och är han immun mot genjutsus? Det har aldrig sagts. Han snor inte sina motståndares chakra, bara deras liv och elementsmurf. Inget tydar på att hjärtana har egen chakra. Snarare tvärtom eftersom Kakuzu gör seal åt dom. Man kanske kan tänka på dom som bunshins som har fått en del av Kakuzus chakra. När dom är i hans kropp så är dom bara döda masker och gör ingenting, men när han tar ut dom ur kroppen gör han en speciell "tentakelbunshin" med hjärtats elementkomposition som bas. "Kirin, lär Kakuzu använda atsugai mot." Vilket inte kommer fungera? Den är för snabb för att han ska kunna reagera. Den är för snabb för att någon ska kunna reagera. Enda sättet att överleva den är att ha ett tillräckligt bra försvar, och som vi vet är Kakuzus försvar svagt mot lightning. "Ameterasu <--- Iron sand duh?" För det första har Sasori inte alls samma kontroll över sin sand som Gaara har. För det andra så sa jag bara någonsin att om amateras används så används den på Kakuzu väldigt tidigt i fighten. Då borde Sasori fortfarande vara i Hiruko och han har ingen sand framme. "Tsukiyomi kan Itachi inte spamma exakt." Nej. Har jag påstått att han borde det? En mot Sasori om något. Om han vet väldigt lite om Kakuzu (inte troligt) så kanske en mot honom också, men efter att den inte fungerar (han blir återupplivad) så blir det en amaterasu som Kakuzu inte kan klara sig från. Elden kommer fortsätta brinna på honom och han kan inte återuppliva sig själv. Det är max tre mstekniker. #26 "Undrar om Gai och Lee blir tillräckligt snabba för att Itachi och Sasuke inte ska kunna byta ut sina kroppar mot en klon, typ som Gaara gjorde? Iaf tveksam om Lee är snabb nog." Det lyckades han å andra sidan med bara för att Lee tittade bort en stund. Gai, och även nutida Lee, tycker man borde vara tillräckligt bättre för att märka något sådant. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-03-12 13:36 | #29 |
zakk
 m'kay? | Ja, jag menade 1vs1.
#19 Kan det vara så att jag inte tror att Itachi äger alla bara? Jag ser inte saker som ni ser det. Sasori och Kakuzu är inga dåliga ninjas bara för dem dog på lol sätt. Båda är är mid top-10 enligt vad jag tror är kishis "ranking" dvs databook3 overall stats. Så det är inga dåliga ninjas som #20 får det att låta som, Jesus Crist vad är det för fel på dig egentligen? aaaaa Itachi tar alla 3. Ingen kommer någonsin eller har någonsin bara bli ägd på direkten av en ms teknik förutom oro(fast fighten hade hållit på ett tag) så fattar inte varför ni tjatar om det hela tiden. Säger inte att Sarori och Kakuzu vinner över Itachi, men det kommer bli en tuffa matcher tror jag.
Gai tog jag med bara för Itachi har faktist sagt att han är farlig(must count for something) och att han är otroligt hypad här på 9tails, precis som Itachi. Han är bland det mäktigaste ja, men han ÄGER inte Sasori och Kakuzu 1vs1 och defenitivt inte de båda tillsammans med Gai. ZACK ATTACK !"!!! |
| Postades 2010-03-12 13:56 | #30 |
Insaner
 Fatalize | Inse fakta, han äger dem. Vare sig vi vill det eller inte, baserat på vad vi läst/sätt. I alla fall 1 vs 1.
Äger betyder helt enkelt att han inte kommer ha några enorma problem mot dem. Kakuzu är lätt det största hotet, Men Amaterasu tar alla dem han möter. MS är för tjock.
Jag tycker att Pain och Itachi är på en helt enormt bättre nivå en resten. Av vad vi sätt alltså.
Vill bara undra hur vi ser på det? Du ser ju det på ett annat sätt. Kakuzu och Sasori är grymma, Men som sagt Itachi och Pain är utom räckhåll för alla andra i Naruto atm.
+ Redigerades av Insaner den 12/03 13:59."Foxy, They oughta call you a German pornstars mouth." "A German pornstars mouth?" "Cause you full of shit!" |
|
| | | | | |
VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 91 |
|
|
|
 |