Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Naruto 485 diskussioner / 486 ideér och teorier
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 485 diskussioner / 486 ideér och teorier

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 61 till 65 av 65
...
Postades 2010-03-05 19:28#61
TheUnknown

-

Klart man kan klaga på den? De har valt att göra den, och de gör uppenbarligen ett sämre jobb än Binktopia.

Säger inte att de ska sluta översätta, för de gör väl för det mesta en hyfsad översättning, men den går fortfarande att klaga på.

Om du blir bjuden på mat av grannen varje dag, en tallrik ärtsoppa med en jävla massa salt i, som smakar illa, så är det väl klart man kan gnälla lite för sig själv eller till sin kompis (även om man inte nödvändigtvis behöver göra det till grannen. Iaf inte på ett elakt sätt).

Fattar du?

Mer diskussion om kapitlet i sig nu, och inte så mycket om översättningen.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-03-06 00:52#62
SmiloN

Medlem
Är det en pengafråga så kanske Binktopia får bättre betalt för ett mer "pressat" tidschema just för att vara före onemanga och att Sleepyfans har ett tidschema som inte är lika pressat för att få sina avtalade pengar?

Aya, undrar dock vad som händer i nästa avsnitt, vad Naruto's tredje och sista alternativ är.. Just nu är inte Sasuke ett direkt hot mot Konoha då han inte befinner sig i Konoha..

Kommer Naruto övertala Sasuke om att återvända till Konoha i och med Itachis gåva? Naruto kanske lyckas just pga Pain?
Postades 2010-03-08 01:28#63
Frag0n

awesome pein
#61 du fattar ju inte du behöver ju inte äta den maten du kan ju äta något annat. Därför borde du inte klaga imo. Dock får du ju säga att den är bättre än den andra osv.. men inte att den är dålig dock kanske jag är den enda som tycker så.

#62 tror det kan vara något i det, Jag tror Dock Madara kommer rädda Sasuke just när Kakashi ska göra sin KB eftersom Naruto inte vågar göra det...
...
Postades 2010-03-10 19:46#64
TheUnknown

-

Precis, om man har ett annat alternativ så kan man klaga på att den maten är kass, och så kan man äta något annat.

Man måste kunna ge och ta kritik, och inte bara gå runt i ett euforiskt rus och vara tacksam och lycklig över allt hela tiden - that's not reality. Inte heller bara sitta och hålla käft, som en pussy, utan uttrycka sig; och det passar ju rätt lämpligt på ett forum, eller hur?

Gör en egen tråd på det nu då, om du ska svara mer. Varning annars, ok? :)

Angående nästa kapitel:

Drygt om Naruto ska använda sina Itachi-powers redan.. Eller drygt om Sasuke vänds/stoppas redan nu?

SPECIAL MOD-BUMP!

mangastream.com/read/naruto/485-64/9

Har inte tänkt på att Kakashi bara säga till Sakura att sticka x) Han säger sedan att han inte vill att de två ska behöva se det.
Så Naruto ska stå kvar och blunda? ^^

EDIT .. igen:

Kapitlet är ute, och jag orkar inte göra nyhet/kapiteltråd. Det är inte min grej.

mangastream.com/read/naruto/486-70/1

+ Redigerades av TheUnknown den 10/03 22:12.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-03-10 22:38#65
zingo_fanta

Aoba
You know the drill. Varning -U

+ Redigerades av TheUnknown den 10/03 23:03.
Det är sant. Jag läste det på 9tails.
   VISAR INLÄGG 61 TILL 65 AV 65
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 485 diskussioner / 486 ideér och teorier

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.