Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Naruto 485 diskussioner / 486 ideér och teorier
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 485 diskussioner / 486 ideér och teorier

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 30 av 65
Postades 2010-03-04 00:19#1
Volbla

Grim Raper
www.mangastream.com/read/naruto/485-64/1

Sasuke har blivit fullständigt besatt av sin hämnd och verkar inte böja sig en milimeter, men Naruto är fortfarande bestämd på att vända honom tillbaka. Hur kommer striden arta sig?

Inga spoilers om kapitel 486 i den här tråden.
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-03-04 00:21#2
TheUnknown

-
Som jag skrev i spoilertråden:

"Fan sa inte Naruto något om att han hade känt samma hämndbegär som Sasuke gjort (när han ville döda Nagato) men inte gav in för det, och typ att Sasuke kunde göra detsamma?

Det är väl större chans att lyckas, än att hålla på att köra samma sak en gång till som redan misslyckats.."
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-03-04 00:26#3
Volbla

Grim Raper
Han måste ju spara nåt gottgott till nu =D

Gillade kapitlet. Hände knappt nånting, men det som hände var rätt gött. Sasukes rus som han fick när han dödat Danzo tycker jag förklarar bättre varför han är så ond n stuff. Har aldrig riktigt köpt hela hämndbusiness, men det här är bättre.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-03-04 00:32#4
xcool

Ero-Sennin!
Intressant första gången vi såg något liknande hade Rasengan krafter som översteg Chidorin med hästlängder, synd att kishi ändrade på det tills andra mötet.

Gillar hur Kakashi har förmågan att sätta känslorna ur spel och verkligen är beredd för att döda. Annars var väl kapitlet, meh...
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-03-04 00:37#5
TheUnknown

-
Som jag skrivit innan, så kan Sasukes nya hämndkapitel göras väldigt bra (mörk hämnd är alltid bra film ;D) med ordentlig pampig musik i bakgrunden!

Hoppas Sasuke får en liknande theme-song som Akatsuki eller Orochimaru hade, som spelas när han rage:ar.

Gör Naruto sin rasengan med en hand nu btw?

Mer än några smågrejer, så ville jag egentligen ha ut mer av kapitlet.. Kändes som att Kishi bara återanvände gammalt material och gjorde transportsträcka..

+ Redigerades av TheUnknown den 04/03 00:38.
Postades 2010-03-04 00:57#6
xelzy

-
Hemskt dåligt kapitel tycker jag, det som var bra var att Kakashi kan gå ut för att döda Sauske. Men Naruto ordbajsar som vanligt, naruto valde fel yrke tror jag.
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-03-04 01:20#7
TheUnknown

-
"Men Naruto ordbajsar som vanligt, naruto valde fel yrke tror jag."

Han borde hänga här på 9tails istället :D
Postades 2010-03-04 01:47#8
Sibbes

SNAKE!?
Mmmm riktigt riktigt bra chapter. Lite mycket skrikande av Sasuke dock, tycker bättre om honom när han bara är iskall och ond. Som på de två sista sidorna!

Gillar Sasuke och Naruto mycket mer efter detta chapter.. Och Kakashi! Sakura går inte att hata för hon är ett offer utav Kishimotos rädsla och hat för kvinnor så hon ligger kvar på samma neutrala nivå.

Gillar att Sasuke inte bara har blint damp rage och vill banka banka utan faktiskt kan vara lugn och sansad i sitt beslut samtidigt. Även om han som sagt är liiite för dampig, bara en smula mindre så skulle det vara perfekt.

Ska bli spännande som fan att se vad som händer nästa chapter.

"Ah, the sharingan.... no doubt this is Itachi`s brother.... a pathetic loser mistaking the gifts of his heredity for his own power.
-Ownage Character, chapter 357
Postades 2010-03-04 07:25#9
denins

Gås
Helvetes jävla slut! Jag orkar inte vänte tills nästa vecka. Aldrig gillat cliffhangers, har många dåliga minnen som involverar cliffhangers........... Bör man droppa Naruto?
Antagligen
Postades 2010-03-04 08:19#10
Mecum

Medlem
ja

1 varning, du tycks aldrig lära dig överhuvudtaget! -S

+ Redigerades av SmiloN den 04/03 09:16.
Tsunade är min milf =)
Postades 2010-03-04 09:44#11
nonno

Kumi-san!
Jävligt skönt avsnitt gillade starkt att kakashi slog till Sasuke.

Men varför detta tjöt om Chidori och rasengan? Haha

#5 Kan väl annars anta att en av klonerna hjälpte honom?
Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥
Postades 2010-03-04 10:01#12
Vermaz

Hedström Ranger!
Det enda som var bra med kapitlet var Kakashi. Och Karin som skiter i Sasuke. Resten var skit.
THE FUCK IS LIFE!?
Postades 2010-03-04 12:12#13
Edguy

Awesome
Ett bra kapitel men nu är det dags för Naruto att välja. Gör han det så kommer serien bli mycket bättre i min mening. Döda Sasuke, skit i honom eller neutralisera honom. Gör något bara.
Lawrence of Suburbia, Real life is murder
Wake up from Utopia, On it again
All aboard the moneytrain!
Postades 2010-03-04 12:56#14
Samehada_fan

War wizard
Väldigt bra kapitel.
Black Sorcerer of Psychological Warfare
Postades 2010-03-04 13:01#15
Mecum

Medlem
Narutos svar är nog, att han kommer rädda Sasuke, i want to save u kommer han säga
Tsunade är min milf =)
Postades 2010-03-04 13:55#16
Volbla

Grim Raper
Som Naruto själv sa "If that is what it means being smart i'd rather be an idiot for the rest of my life." Han kommer aldrig sluta försöka prata med Sasuke.
Postades 2010-03-04 14:01#17
Mr.Panda

Medlem
Efter OP kapitlet så vat det här ett ''meh'' kapitel, för mycket snack. Dock är det gött att se lite handling från Kakashi, Sakura suger, naruto är fredsintresserad och Sasuke går på steorider förutom att han inte får några muskler. :)

Ska fan läsa naruto först i fortsättningen.

Rätt gött att Karin sket i honom dock.
Postades 2010-03-04 15:02#18
The_Truth

#17 Hahaha, håller med dig baby. Fast det kan bli svårt att motstå frestelsen att läsa One Piece först när den finns ute :P

On topic:

Sasuke är ju helt vrickad i huvudet. Seriöst. Han tittar inte på något objektivt, tänker inte öht på vad han själv skulle tjäna mest på och saknar fullständigt vett.

Orochimaru hade iaf vettiga förklaringar till varför han gjorde som han gjorde. Sasuke är ointressant och dum i huvudet, bokstavligt talat.
Postades 2010-03-04 15:10#19
Mr.Panda

Medlem

Yeap att motstå OP är grymt svårt. :P

Sedan håller jag med dig om ditt uttalande om Sasuke, sedan kan man inte jämföra Oro med sasuke då Oro var en av de intressantaste karaktärerna i serien till skillnad från Sasuke.
Postades 2010-03-04 15:15#20
xcool

Ero-Sennin!
#18, 19

Ja Oro var verkligen intressant. Från att ha velat återuppliva sina föräldrar till att ha blivit en orm... Han måste tillbaks c(:
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-03-04 15:31#21
Uzumaki_N@ruto

Hokage
är det bara jag som tänker på att Naruto har blivit skada av en Kunai som är förgiftad?
I will win!
-=Attackera mig=-
Postades 2010-03-04 16:18#22
Fuu

Medlem
nåt jag missa.. men har ni tänkt på att naruto har hoppat ut ur sage mod, när han kom fram så var han normal, medans när han stack från Yamato

www.mangastream.com/read/naruto/482-51/16

www.mangastream.com/read/naruto/484-60/17

Kapitlet funkar men är händelselöst.. hoppas Naruto nu tänker och för en gång för alla tar kål på Sasuke, så vi kan komma till de som faktiskt är intressanta.. Akatsuki, nu är ju problemet att det inte är så många kvar.. men får väll att Kisame fortfande lever som många misstänker. Jag tycker det är synd att de är så få kvar av dem, de var dem jag gilla.. Sasuke och Oro var bara meh..
Truth is a lie, always trust the pie.
Postades 2010-03-04 16:35#23
Uzumaki_N@ruto

Hokage
ja det tänkte jag på. men han kanske inte vill visa det än för sasuke. han kanske bara behövde den för att komma dit fort.
I will win!
-=Attackera mig=-
Postades 2010-03-04 16:39#24
Yakushi66

I'm a guy...
Han har väl skickat nån klon eller nåt ^^

Tillagt 2010-03-04 16:40:13

"men får väll att Kisame fortfande lever som många misstänker."

What? Han fick huvudet avhugget -.-'

^^
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-03-04 16:45#25
Uzumaki_N@ruto

Hokage
Ja det kanske Kisame också gjorde ^^
I will win!
-=Attackera mig=-
Postades 2010-03-04 20:45#26
Volbla

Grim Raper
#18 Nej, Sasuke handlar utefter sina känslor, precis som Orochimaru och, oh i don't know, typ alla bad guys någonsin.

#21 Va?
Postades 2010-03-04 20:51#27
Jiraiya_Kuchiyos..

Hellhammer
#26 Först Sasuke, jag ska döda min bror.

Sen, oj min bror var snäll, då ska jag döda dom som fick min bror att göra det här..trots att det är helt emot vad min bror från första början försökte åstadkomma.

Som jag ser det, så verkar Sasuke som en liten unge som gör tvärt emot logiken..för att gå tillbaka till Konoha nu vore, pinsamt, eller något..bättre att förstöra Konoha då i hans ögon.
I'm a fan of ridiculous! *Raises hand*
Postades 2010-03-04 20:58#28
xelzy

-

Det kan ligga något i det, Kunaien som Sauske scratchade Naruto med är förgiftad, men med tanke på att Sakura lär kunna neutralisera sitt eget gift (men det vet man aldrig med henne). Så bör det inte vara något problem.
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-03-04 21:00#29
Volbla

Grim Raper
#27 Jo, där är det ju rätt drygt, men tänk på vad det är han egentligen är förbannad för. Ända sedan Konoha grundades så har Uchiha blivit behandlade som skit, och till slut så tyckte Konoha att den bästa utvägen vore att döda allihop. Den som lidit allra mest av det hela är Itachi, hans bror som han älskade djupt när dom var små (och det visar sig att Itachi hela tiden älskat honom också).

Itachi kompromissade för att undvika krig, för han tyckte inte om krig. Sasuke säger bara fuck it och vill skippa rättvisa oavsett vad följderna blir. Som han sagt själv följer han inte Itachis väg.

Jag tycker det är rätt bra anledning för hans ondhet nu när jag tänker på det. Medan Orochimaru ba "Jag vill veta allting, durr." Oro gör bara allt av ren själviskhet medan Sasuke gör det för vedergällning. Fast Oro var ju mycket coolare som karaktär.
Postades 2010-03-04 21:08#30
Jiraiya_Kuchiyos..

Hellhammer
#29 Det är det som är så löjligt med Sasuke, han använder alltid någon annan för att rättfärdiga sina idiotiska handlingar..

I början var det hans klan som hade blivit dödad, nu är det hans bror som har dött.
Så i hans mind, han får göra exakt vad han vill pga det..
Translation, Sasuke = Dumbfuck
I'm a fan of ridiculous! *Raises hand*
   VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 65
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 485 diskussioner / 486 ideér och teorier

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.