Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : [Allmänt] Naruto Sage Mode VS Naruto Kyuubi 4 tails
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Allmänt] Naruto Sage Mode VS Naruto Kyuubi 4 tails

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 16 av 16
Postades 2010-03-03 20:23#1
Eldehage
Medlem
Båda går all out.
Båda får använda allt som visats i mangan (fast får endast ha fyra svansar)
Avstånd 200 meter.
Dom slåss där sanninsen slogs.
Naruto har tre kloner på grodberget (tillagt)

Jag VET det är samma person, men tänkte att det kan vara kul att se vem ni tror vinner.

Om den har fighten inte gillas ber jag om ursäkt och tar mitt straff.

Matchen är OK, kom bara ihåg att markera i rubriken vad det är för typ av tråd. -U

+ Redigerades av Eldehage den 03/03 20:29.
Postades 2010-03-03 20:24#2
Yakushi66

I'm a guy...
Har Naruto(lol) preps?

Dvs. Har naruto kloner i grodlandet? Isf blir det SM

Annars Kyuubi imo^^
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-03-05 23:11#3
Eldehage
Medlem
Jag tänkte att den här matchen skulle bli svår att argumentera på men jag hade hoppats på lite mera om vad ni tror och tycker. :)

www.onemanga.com/Naruto/296/03/
Det här svärdet kom ju inte igenom Kyuubi tror ni att FRS kan göra mycket skada då?
Postades 2010-03-06 00:03#4
Libaah

Medlem
4-Tails vinner efter en tuff fight. Nä jag tror inte FRS skadar kyuubi, vi har sätt Naruto med cloak tåla bl a Shinra Tensei och Bansho Tenin. Eller så kan han bara kontra med en chakra blast och steka SM Naruto + FRS www.onemanga.com/Naruto/295/06/ , or så kan han göra den här www.onemanga.com/Naruto/292/08/ , som får SM Naruto och FRS att flyga åt helvete.
Postades 2010-03-06 01:31#5
TheUnknown

-
FRS känns dock som att den har väldigt mycket mer penetreringskraft än Shinra Tensei.

Bansho Tenin användes på en sten, som hamnade i huvudet, så att chakrastrålen exploderade.

Chakrablast känns som att den tar längre tid att göra än FRS.. Funderar på om till och med Rasengan borde kunna göra lite skada.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-03-06 01:44#6
Libaah

Medlem
Ops skrev jag Bansho Tenin? Jag menade Chibaku Tensei.
Hur som helst borde den här www.onemanga.com/Naruto/292/08/ stoppa FRS om Pain lyckades stoppa den med här fjuttiga shinra www.onemanga.com/Naruto/441/17/

Men FRS skulle kunna vara dödlig mot Four-tails ifall den träffade honom, där kommer Narutos grymma strategier in i spelet. Så jag vet inte :S , men jag tror Kyuubi Naruto vinner till slut.

+ Redigerades av Libaah den 06/03 01:49.
Postades 2010-03-06 01:55#7
TheUnknown

-

Verkar typ som att Shinra Tensei "löser upp" ninjutsu. Hände med både Kakashis raiton-teknik och med FRS.
FRS verkar ju vara ganska instabil, och Pain kan väl skaka om dess inre, så hans teknik lämpar sig rätt väl för att kontra FRS.

Kyuubi däremot... Njae, tror inte en sån chakravåg är någon match för den mängd koncentrerad chakra som finns i FRS.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-07-03 22:41#8
Uzuto

Kaizoku Oni (:
#4 han har inte riktigt cloak. Han är nästan kyuubi och har 6tails+

Tror på Naruto, Sage Mode in my heart <3
- If you're a guild. Take care of your Nakama.
Thats all I have to say.
Postades 2010-07-04 00:36#9
jiraya4ever

6th hokage
jag tror 4-tails vinner har ju ganska mkt chakra osv plus sin chakra blast så även med alla FRS så vinner nog inte SM
Grattis du har vunnit en grön traktor i valfri färg :)
Postades 2010-07-04 14:09#10
Hjalle

Medlem
Tror Naruto i sm vinner detta frs är inte att leka med. Den är lika stor som Kyuubi själv när han är i full form! Kunde inte 9tails stoppa en frs så kan inte 4 tails heller :)
Postades 2010-07-04 14:23#11
kj

PirayA
Jag tror Naruto vinner.
The KJ is after you.
Postades 2010-09-30 16:29#12
Rose-senpai

Medlem
4-tail Naruto. Sage Mode Naruto är visserligen bättre än, t.ex. Jiraiyas Sage Mode(Sant), men den som dödade Jirayia dödade Naruto (Det där lär konstigt). Så helt klart 4-tails
I don't believe in god. I believe in action and consequences
Postades 2010-09-30 20:03#13
Valentine

sɹoɹɹıM
Sage mode Naruto.

Det var först när Naruto fick 6-tails och gick berserkargång och förlorade kontrollen helt som han fick övertaget mot Pain, medan Sage Mode Naruto hade övertag mot Pain hela tiden, teknikerna var bara avgörande mot Pain.

Tror inte att 4-tails hade haft någon större chans egentligen.
Ashes Of The Innocent
Postades 2010-10-01 13:21#14
Yakushi66

I'm a guy...
#13 Hmm, SM Naruto skulle antagligen ha fått spö om det inte var för kyuubi. Mot god pain hade han aldrig något konstant övertag... ;)

Naruto vinner iaf.
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-10-01 13:39#15
Valentine

sɹoɹɹıM
Du missar sammanhanget.

Eftersom 4-tails är berserk och att Naruto inte kan kontrollera den samt att Orochimaru kunde slåss på jämn nivå mot honom förbättrar enbart Sage Mode Narutos chans mot 4-tails Naruto.

Naruto i Sage-Mode är starkare, snabbare och smidigare än 4-tails Naruto och tål mer beatdowns än vad Orochimaru gör.

Man kan inte se till att 4-tails får mer chakrareserver enbart pga de resterande svansarna, utan måste se att när 4-tails chakra tar slut, så tar den slut, man kan inte gå efter samma sak som i Mangan, då hade det vart lika bra att köra en "9tails vs. Naruto i Sage-Mode."
Ashes Of The Innocent
Postades 2010-10-02 21:19#16
mrbiceps
Medlem
vi såg ju förfan hur mkt FRS skadade riktiga räven så en 4a svansad naruto skulle nog få däng.. dessutom har han ingen kontrol på 4-tail mode

Sage mode rules!
   VISAR INLÄGG 1 TILL 16 AV 16
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Allmänt] Naruto Sage Mode VS Naruto Kyuubi 4 tails

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.