|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 30 av 65
|
| Postades 2010-02-18 11:28 | #1 |
Volbla
 Grim Raper |
Så Sakura lurades hela tiden såklart men Sasuke visade stort prov på sin darkness. Hur kommer det gå mellan Kakashi och Sasuke? Kommer Karin avslöja något av vikt? Hinner Naruto fram innan Sasuke stuckit därifrån?
Inga spoilers om kapitel 484 här.
-I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-02-18 11:29 | #2 |
Mr.Panda
 The Drunken Bear | Kaptilet var imo inte speciellt bra, en massa prat och fokusen på Sasuke är bara dålig. :) |
| Postades 2010-02-18 11:32 | #3 |
Volbla
 Grim Raper | Jag gillade verkligen Kakashi. "Sorry gents, but i'm short on time." Jaha. Det var därför du la dom alla exakt parallellt?
Det var väl ok kapitel. Inte annat än vad man förväntat sig. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-02-18 11:33 | #4 |
FlytIlar
 FillerSlayer | som alltid hoppas jag att sasuke kommer att bli rå-pwnad. men kishi är ju fan värre uchiha fanboy än T_U. . . 多すぎる自由時間? |
| Postades 2010-02-18 11:34 | #5 |
Mr.Panda
 The Drunken Bear | #3
Jo jag gillade faktiskt det med Kakashi, men varför i helvete lade han dem parallellt. Vad var meningen, eller var det bara ett dåligt skämt? :P |
| Postades 2010-02-18 11:37 | #6 |
Samehada_fan
 War wizard | Ännu en fight...blir Sasuke aldrig trött? Vid det här laget kan han inte ha särskilt mycket chakra, eller ork för den delen, kvar. Och enligt Madara hade ljuset nästan lämnat hans ögon också...förhoppningsvis avslutas den här fighten snabbt.
Var väl OK kapitel. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2010-02-18 11:56 | #7 |
Joshua
 Narutooo | Det var ju bra kapitel. Inget random bullshit snack denna gången. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift |
| Postades 2010-02-18 12:16 | #8 |
Hank
 King of the jabb | Kakashi borde väl med sin sharingan kunna se att sauske är utömd (mer eller mindre) på chakra ?
Kirin borde väl heller inte fungera med tanke på miljön. Ser onekligen ut som Sasuke kommer att gå mad berserk mot kakan , den bedömningen gjorde jag endast på hans uppträdande . han är inte lika kylig som han vart i hans sista fighter. Pratar för mycket bla.
Ett scenario som skulle kunna inträffa är nog att Kakan blir avbruten av antingen Sakura eller naruto under pågående strid, och att Sasuke på så vis nyttjar en blotta och faktiskt dödar kakashi. Vilket innbär att man troligen kommer att hata sönder naruto eller sakura en bra tid framöver.
resten av "hawk" är väl hos samurajerna och borde väl rimligtvis inte hinna dit i tid för att lägga sig i. Så förutom Sauskes odödlighet så har han väl inget att förlita sig på egentligen förutom att pappa madara kommer och plockar upp honom?? Train hard fight easy |
| Postades 2010-02-18 12:18 | #9 |
TheUnknown
Har varit Itachi fanboy hela vägen och aldrig hållt någon speciell placering för Sasuke...
...tills nu! Han är fan riktigt ond nu, det är skönt att se! Fan, trodde verkligen det va lite känslor kvar, men nu verkar det fan helt borta! Lovely :D
Uchiha! Sharingan! Madness! SPARTA!
Sidenote: För alla som whinar på att Sasuke inte har chakra kvar, så gav ju Karin honom en del. Oklart hur mycket han fick då, och det borde inte räcka hur långt som helst - tror inte han kommer orka den här striden.
Tycker Sasuke påminner ganska starkt om Orochimaru nu.. Tror det kommer bli någon återkoppling till det senare, när Sasuke träffar Kabutomaru. + Redigerades av TheUnknown den 18/02 12:21.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-02-18 13:16 | #10 |
Ramsam
 Ramseyboy e häst mot folkgrupp | förstår mig inte på folk som säger att kakashi kommer dö, fan tänk till lite, de va någon post om årets kommande kapitel med kishimoto! o där säger han klart o tydligt att det är kakashis år, Nyckelordet i sammahanget e ÅR, dvs han kommer nog inte dö före sommarn... om han nu dör That's my way of the ninja! |
| Postades 2010-02-18 13:48 | #11 |
Jaegerjaquez
 Medlem | Jag tror iofs inte att Kaka nu dör men vad är det som säger att Kishi måste tala sanning varenda gång?
Jag sitter nästan nu och hoppas på att Kakashis före detta team går samma öde till möts som Jiraiyas, fast Naruto kommer väl se till att det inte kommer hända. Jag har jävligt länge saknat en karaktär som är sådär riktigt jävla genom-ond som Oro var :( |
| Postades 2010-02-18 14:56 | #12 |
Makido
 Byakugan! | Om Sasuke vinner fighten så tror jag jag går och hänger mig ._. Det finns absolut inga logiska förklaringar till varför han skulle vinna nu, med en helt frisk och oskadad Kakashi mot en halvdöd Sasuke som inte ens kan tänka ordentligt för att han är så uppslukad av hat. Btw Kakashi blev just väldigt cool igen:>
Och Sasukes onska kommer inte vara speciellt länge. Det finns egentligen bara två sätt detta kan sluta på.
1. Kakashi besegrar Sasuke utan större svårighet och dödar honom (Relativt otroligt).
Eller
2. Kakashi slåss mot Sasuke, men av någon konstig anledning så vinner han inte hur lätt som helst. Sen kommer Naruto och säger till Kakashi att hålla sig utanför och tar upp fighten istället och besegrar Sasuke utan att döda honom. Sen whinar han en massa och blir lite förbannad och skriker åt Sasuke, varefter man får en massa flashbacks medan han påminner honom om team 7.
Det andra låter mer Kishimoto än det första imo, eftersom Narutos roll i serien mer eller mindre är att ändra bad guys till good guys (Neji, Gaara, Pain etc). Och det skulle vara enormt tråkigt att Sasuke slutar på samma sätt som Oro, uppslukad av sitt eget hat till sin död. Det, och Naruto behöver bevisa för sig själv att han kan få tillbaka Sasuke sedan Valley of the end.
EDIT: Sen har vi ju förstås alternativet att Kakashi dör och Naruto kommer och ser det och blir rage och äger upp Sasuke totalt. + Redigerades av Makido den 18/02 15:01."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2010-02-18 15:46 | #13 |
Jaegerjaquez
 Medlem | Sen har vi ju förstås alternativet att Madara ploppar fram och suger in någon i gänget i hans dimension och hela fighten blir called off. Sen har vi ju förstås alternativet att en jättegås kommer och kör sin EMS-tsukiyomi på Sasuke.
Sorry men det finns många alternativ på vad som kan hända. |
| Postades 2010-02-18 15:55 | #14 |
Gangbang
 Zucke! | Tekniskt sätt så skulle Kakashi vinna mot Sasuke vid denna gång. Kakashi har sin fulla chakra, medans Sasuke är rentav uttröttad. Kakashi kunde ju använda ca 4 Raikiri, 1 Doryuheki, en underjords-jutsu samt en Raiton Kage Bunshin, som jag skulle klassa som en "svårare B-rank", då kakashi lägger raiton-chakra i en KB som är B-rankad. Kakashi är dessutom rejält stark, han tog ju ut typ två av Pains paths, samt har han slagits mot många Akatsuki medlemmar.
Sasuke lyckades skapa elektricitet i sin näve två gg, tror inte att det är Chidori, Sasuke borde inte kunna utföra den med en så pass låg chakranivå han ligger på just nu. Kakashi är överlägsen, om Sasuke får en flashback om Itachi och släpper lös någon ultra-kraft och besegrar, eller dödar Kakashi begår jag harakiri :(
Tillagt 2010-02-18 15:56:52
Edit: #Hank, för att använda Kirin så måste Sasuke använda en stor mängd av sin chakra för att kunna skapa en sådan stark värme som han gjorde med Goryuka. Sasuke gick in i Cursed Seal lvl 2 för att kunna använda den, nu har han ingen CS, och jag tror inte att han kmr orka med mycket mer. |
| Postades 2010-02-18 15:59 | #15 |
LacunaZ
 Medlem | Gissar på att Sasuke får stryk av antingen Naruto eller Kakashi i sin försvagade form.
Sen kommer Madara och hämtar Sasuke och försvinner, så kommer sasuke ta itachis ögon nu när han knapp kan se mer. |
| Postades 2010-02-18 16:21 | #16 |
Pakkunforpreside..
 :Ashkan: | Bra kapitel imo, har alltid velat se en seriös match mellan Sasuke och Kakashi :)
Min förutsägelse: Naruto hinner fram och piskar Sasukes ass med sage mod men emot lyckas fly och whinar för att han är för svag för att slå Naruto och uppgraderar därför sina ögon till EMS Just as I planned.... |
| Postades 2010-02-18 16:23 | #17 |
Great_Chaos
 Workin' hard or hardly workin? | "Uchiha! Sharingan! Madness! SPARTA!" HAHAHAHAHAHAHAHAHA, kapitlet var...ok -no more, no less I got lost on the path of life *vissevissel*('U') (O) |
| Postades 2010-02-18 16:26 | #18 |
xcool
 Ero-Sennin! | Att Sasuke vinner tror jag knappast men jag tror inte han kommer förlora heller utan han kommer att bli räddad igen utav Madara
---
Eller så kommer han(Sasuke) bli räddad av Naruto som kommer dra ett helt föredrag om varför de inte ska slåss (alltså team 7) men han kommer att inse att Sasuke är fucked up(bättre än emo c(:) låter honom gå för att sedan träna upp sig inför den tredje invasionen av Konoha. Without Monkeys the World would go Bananas c(: |
| Postades 2010-02-18 16:37 | #19 |
kyuubiii
 Meh! | Kakan pratar ju som att han själv varit "consumed by revenge". "Scissors are overpowered. Rock is fine." -Paper |
| Postades 2010-02-18 17:31 | #20 |
ForgivemeSasuke
 | MEN HUR FAN KAN HAN HA CHAKRA KVAR, DEN LILLA SAKEN?! Hoppas seriöst Kakashi baknar skiten ur honom så han börjar grina. |
| Postades 2010-02-18 17:34 | #21 |
Makido
 Byakugan! | #13 Det är Kishimoto vi pratar om... Det finns verkligen inte många saker som kan hända. Kishimoto är inte jättekänd för att vara oförutsägbar, längre. På det sättet som sista sidan är upplagd så skulle det vara rent av motsägande om Naruto inte kommer och lägger sig i i tid. Den sidan praktiskt taget skriker: Naruto will save the day!
Sasuke har redan kommit undan Naruto en gång i part 2. Om det är något tillfälle som det borde vara en Naruto vs Sasuke fight så är det nu. Men det kommer väl bli standard: Att Madara tar Sasuke bort därifrån. Tråkigt men troligt. "Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2010-02-18 17:57 | #22 |
sarutobi__
 Medlem | Madara kommer till 100% hoppa in och göra något. Kanske rädda Sasuke (igen) eller joina honom och slåss mot Madara? Om Sasuke är kvar när Naruto kommer, är Sasuke körd! :) |
| Postades 2010-02-18 18:28 | #23 |
jiraya4ever
 6th hokage | hur lång tid kan det ta för naruto? han kommer nog om 1 eller 2 kapitel så ska vi se på grejer...kanske naruto stoppar kakashi från att döda sasuke? Grattis du har vunnit en grön traktor i valfri färg :) |
| Postades 2010-02-18 18:52 | #24 |
Jank0nator Medlem | Sasuke har nog något skit i sig, någon slags demon eller något kishi kommer hitta på.
Uchiha curse demon eller något som växer av hat.
Uchiha haxx demon vs Kyuubi it will be. |
| Postades 2010-02-18 20:14 | #25 |
Ramsam
 Ramseyboy e häst mot folkgrupp | #11 jo om han nu inte ville avslöja saningen om vad som kommer o hända, varför går han då med på intervjun? That's my way of the ninja! |
| Postades 2010-02-18 20:59 | #26 |
Mecum
 Medlem | Hur kunde Sasuke veta att Sakura var Medic ninja? Tsunade är min milf =) |
| Postades 2010-02-18 21:04 | #27 |
Pakkunforpreside..
 :Ashkan: | #26 Kabuto eller Orochimaru säkert berättat det ^^ Just as I planned.... |
| Postades 2010-02-18 21:07 | #28 |
Volbla
 Grim Raper | Jag kom på en sak när jag läste sickdampish tråd. Varför kan inte Kishi bestämma sig? Mot Killerbee så fick Sasuke ett pluttmoment där han ville skydda sina kompisar etc. Nu är han helt plötsligt ond istället. Igen borde jag kanske säga. Make up your fucking mind! Om han ska vara ond så visa inga hints om att han innerst inne är god. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-02-18 21:16 | #29 |
Edguy
 Awesome | Äntligen ett bra kapitel. Denna fight kommer bli episk :D Om det blir någon.. Lawrence of Suburbia, Real life is murder Wake up from Utopia, On it again All aboard the moneytrain! |
| Postades 2010-02-18 21:28 | #30 |
TheUnknown
It will all make sense...
För i själva verket så har Sasuke fått Bijuu-power! Om ni minns så lovades Sasuke en tailed beast, om han fixade Hachibi till Madara.
Sasuke fixade Hachibi (trodde de alla) och stack sedan från platsen.
----> Vi fick aldrig se att han fick en tailed beast <----
Men helt plötsligt så är han jävligt ond, har en mörk jävla chakra, och enligt vissa så har han MER chakra än förr. De snackar också om att hans kropp har reagerat på att han är ond eller nåt, och det kan ju vara lite som med Naruto, att han blev arg så fick han chakraboost.
Utöver det, så glömmer många att Karin återställde en del av Sasukes chakra nu, och det är därför han inte är helt och hållet slut, och verkar ha lite kämparglöd i sig.
Btw - att något barn föds som döps till Naruto, Sasuke eller Sakura är enligt min mening en självklarhet. Förmodligen Sasuke, då det är störst chans att han dör. Världens mest lätt-ollade forum |
|
| | | | |
VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 65 |
|
|
|
 |