|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 30 av 98
|
| Postades 2010-02-18 09:10 | #1 |
sickDAPiMPiSHh
 []D [] []V[] []D | Nej det gjorde jag inte. Utan det var rätt uppenbart hur serien skulle urarta sig. Jag tänkte att ni också skulle posta vad ni tror inträffar i Mangan härefter. Ungefär som jag gjort nedan. Är alltid lika intressant och se hur folk tänker :). Jag kommer att uppdatera min post allt eftersom och markera det som inträffat med tjock text, och det som failat med spoilertag och med Snedtext skriva vad som egentligen hände.
Ta helst inte bort tråden.
Sakura försöker döda Sasuke Sasuke försöker döda Sakura Kakashi slåss mot Sasuke Sasuke blir blind Naruto arrives. Sasuke dödar Sakura och flyr. Naruto blir galen. Sasuke tar Itachis ögon Kakashi blir Hokage *Han blev det nästan* Sasuke anfaller Advisors Sasuke klarar just och just av att döda dom. Kabuto anfaller Sasuke Sasuke får stryk av Kabuto *Madara arrives* Madara dödar Kabuto Zetsu dödar Iruka och/eller Kiba, Shino, Akamaru. Madara dödar Kakashi *Madara and Zetsu leaves Konoha* *Sasuke has been captured* Naruto blir Hokage Naruto "pratar" med Sasuke Sasuke ska hjälpa Naruto att döda Madara Madara försöker döda Sasuke Naruto hjälper Sasuke Naruto och Sasuke försöker döda Madara Zetsu arrives Zetsu vs Yamato&Sai Madara vs Naruto&Sasuke Zetsu dies... *Yamato&Sai hurt/killed* Sasuke gets hurt Sasuke kills Madara *Sasuke last words, You were my real friend blablabla/cry/osv* Sasuke dies Naruto och Hinata gifter sig och skaffar barn Naruto döper Första barnet till Sasuke och det andra till Sakura Sai and Yamato = Advisors Naruto lär upp Konohamaru som Jirayia lärt upp Naruto Uchiha dör ut och förblir en legend.
Det som är markerat med tjock text har redan inträffat
Fråga: Vad tror ni om min teori om att Madara har Obitos högra öga? Det viktigaste beviset jag har är självklart likheten mellan Kakashis MS teknik och Madaras time/space jutsu. + Redigerades av sickDAPiMPiSHh den 03/04 01:33.[enprocentare] |
| Postades 2010-02-18 10:24 | #2 |
Nejifan
 It will not be another time | om jag inte har fel men är inte kakashi redan hokage xD? |
| Postades 2010-02-18 10:51 | #3 |
sickDAPiMPiSHh
 []D [] []V[] []D | #2 Inte officiellt. Det har inte skett någon Ceremoni. Den officiella Hokagen är fortfarande Tsunade. + Redigerades av sickDAPiMPiSHh den 18/02 10:54.[enprocentare] |
| Postades 2010-02-18 11:16 | #4 |
FlytIlar
 FillerSlayer | Är det verkligen dina teorier alltihop? Eller varför skiftar det skrämmande mycket mellan engelska och svenska? Ganska intressant teori. Även om jag inte tror att den kommer stämma. 多すぎる自由時間? |
| Postades 2010-02-18 11:18 | #5 |
Wio
 Medlem | Asså, Tsunade lever fortfarande, hon kan alltid bli frisk... och jag tror att Sasuke är en tragisk karaktär, dvs han dör i fighten: Sasuke vs Naruto el något liknande!!! |
| Postades 2010-02-18 13:06 | #6 |
SmiloN
 Medlem | "Sasuke dödar Sakura och flyr." Nah, tror det spricker redan där, Kakashi är där och lär inte låta det hända.. Kishimoto kommer INTE döda Sakura än. |
| Postades 2010-02-18 13:13 | #7 |
Ramsam
 Ramseyboy e häst mot folkgrupp | e helt med på dig smilon, sasuke kommer inte döda sakura, däremot så kommer nog karin o joina konoha efter att sakura lappar ihop henne That's my way of the ninja! |
| Postades 2010-02-18 17:37 | #8 |
ForgivemeSasuke
 | "Naruto och Hinata gifter sig och skaffar barn Naruto döper Första barnet till Sasuke och det andra till Sakura" Epic! Btw, är du synsk eller något? :o Tycker att det stämmer som fan! |
| Postades 2010-02-18 18:26 | #9 |
jiraya4ever
 6th hokage | tycker allt låter sjukt rimligt Grattis du har vunnit en grön traktor i valfri färg :) |
| Postades 2010-02-18 19:47 | #10 |
sickDAPiMPiSHh
 []D [] []V[] []D | "Nah, tror det spricker redan där, Kakashi är där och lär inte låta det hända..
Kishimoto kommer INTE döda Sakura än." Jag tror att det är dags för henne att lämna serien. Hon har ingenting kvar att göra där och är en bra trigger för att väcka Narutos hat emot Sasuke. Dvs att Naruto verkligen ska skita i honom och enbart vara ute efter att döda honom. Men han kommer även få reda på/inse att han behöver någon med Sharingan för att döda Madara. Och kommer därför att få hjälp utav Sasuke. "Epic!
Btw, är du synsk eller något? :o Tycker att det stämmer som fan!" Är ju ganska lätt att "förutse" vad som kommer att hända eftersom man ändå följt serien ett tag och lärt sig läsa Kishimoto. ;-DDD [enprocentare] |
| Postades 2010-02-18 21:05 | #11 |
Volbla
 Grim Raper | Um, problem då.
Sakura kommer inte dö, nej. Kishi är för feg. Han dödar inga. Dessutom såg vi ju att hon sprang bort från fighten precis, så det är inte som hon är i fara ._.
Kabuto tror jag inte kommer målas upp som så stor att han faktiskt klår Sasuke. Speciellt inte med tanke på hur pimp Sasuke verkligen är nu med sin ms n shit.
Zetsu kommer inte döda någon. Speciellt inte någon sån där som vi känner till och har ett namn. Efter kagemötet är han ju mer dehyped än någon akatsuki nånsin var.
Efter allt vad vi sett nu kan inte Sasuke bli övertalad av någonting. Naruto har redan pratat med honom. Gaara och Kakashi också. Han är helt ond nu. Det är mer troligt att Naruto och Sasuke får någon sorts slutfight. Att Sasuke slåss mot Madara är väl inte otroligt dock. Han har ju förut sagt att han bara utnytjade akatsuki för sina egna mål.
Men att Madara dödar Kakashi kanske händer. Han gör ett offer för byn precis som Nidaime gjorde. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-02-18 21:11 | #12 |
Pakkunforpreside..
 :Ashkan: | Du har glömt att Sasuke kommer att få EMS. Kishi skulle inte introducera något så hax såvida Sasuke inte skulle få det i framtiden.
Kabutomaru känns inte alls farlig längre, kommer ihåg när alla ninjor darrade så fort de hörde Orochimarus namn men numera så känns det som om han är en av de svagaste i serien :/ Just as I planned.... |
| Postades 2010-02-18 21:19 | #13 |
TheUnknown
 - | Han skulle inte fått vara kvar om han inte var stark (starkare än normal-Orochimaru tror jag) och hade någon stor roll kvar att spela, IMO. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-02-18 21:21 | #14 |
Edguy
 Awesome | En del teorier där är intresanta men inget jag ärligt talat inte har tänkt på. Det senaste kapitlet gav mig hop om att serien kommer bli bra så jag försöker bygga lite teorier nu.
Ingen kommer dö nu men Sasuke kommer bli blind. Naruto och Sakuras relation utvecklas med Sasuke och Naruto kommer inte jaga honom nå mer. Sasuke får sedan EMS men attackerar inte konoha nu för Akatsuki behöver mer medlemmar. 8 och 9tails är fortfarande lös och ingen av de kommer att bli fångad på ett tag om de blir det överhuvud taget. Naruto fortsätter sedan sin träning för att skydda konoha.
/Edguy + Redigerades av Edguy den 18/02 21:22.Lawrence of Suburbia, Real life is murder Wake up from Utopia, On it again All aboard the moneytrain! |
| Postades 2010-02-20 10:58 | #15 |
sickDAPiMPiSHh
 []D [] []V[] []D | #11 Men eftersom att Kishi varit så feg so far så är det kanske dags att han börjar bli lite mer oförutsägbar? Dvs dödar nyckelkaraktärer m.m... Så att serien återfår samma spänning som den hade för 12 år sen... typ.
TheUnknown jag håller med dig. Kabuto lär vara stark, starkare än Sasuke. En ranking jag själv gjort efter karaktärers styrkor/tekniker m.m när dom är i sin bästa form:
Rank 1: Itachi, Sarutobi, Jirayia, Orochimaru, Nagato, Madara Rank 2: Kakashi, Kabuto, Gai, Rank 3: Sasuke, Naruto, Gaara
Då Kabuto just när är en fusion mellan Kabuto och Orochimaru och uppenbarligen är ute efter Sasuke. Så tror jag att Sasuke med stor sannolikhet kommer att förlora den fighten. Men Kabuto är inte den som ska döda Sasuke, så Madara kommer att gå emellan och döda Kabuto (då den karaktären egentligen inte ska vara kvar). Kabutos enda mål just nu är att hämnas på Sasuke.
Sasuke är överhypad just nu p.g.a matcher som han egentligen inte ska vinna. Danzou matchen så slogs han mot en gammal gubbe. Orochimaru var sjuk när Sasuke anföll honom, Mot deidara hade han tur att han var en viktig karaktär, mot 8tails hade han förlorat stort om 8tails gått in för att döda honom... Han dödade ju honom egentligen två gånger. Han kunde ha dödat Karin ganska fort och därefter Juugo för att försäkra sig om att ingen skulle återuppliva honom. Men fortfarande var Sasuke en för viktig karaktär.
Naruto är väl isåfall den som skulle kunna flyttas upp ett steg. Men han har fortfarande inte samma intelligens som t.ex Kakashi eller Kabuto. Men han är påväg att bli lika bra eller bättre än dom.
Personligen hade jag velat se Suigetsu in action en gång till. Helst hade jag sett en fight mellan Suigetsu och Kisame, men eftersom Kisame skulle möta 8tails så var det ett faktum att Suigetsu aldrig kommer få en chans att slå honom.
Juugo är en ganska oviktig karaktär som förmodligen kommer att dö.
Sasuke är inte långt ifrån sin död, därför används han mycket nu så att man ska få se "tillräckligt" av honom.
Kakashi har som alla vet dött redan en gång och kommer därför att vara tvungen att göra något viktigt och sen dö (dock inte nu mot Sasuke).
Sakura är en nyckelfigur som står emellan Sasuke och Naruto. Men hon har inte utmärkt sig speciellt mycket och står enligt min mening som "next to die". Hennes död kommer att väcka ett likadant hat hos Naruto gentemot Sasuke som Sasuke verkar ha emot alla. Då kommer fighten mellan dom verkligen gå ut på att döda.
Gaara är Kazekage och den enda som jag skulle kunna tänka mig att bli nästa Kazekage är Kankurou. Men Gaara kommer förmodligen inte att dö eftersom han ändå passar bra i rollen som Kazekage.
Vobla Jag tror inte att Naruto kommer att prata vett i Sasuke. Utan Sasuke kommer själv att inse att han måste döda Madara och att han inte kan göra det utan hjälp. Han kommer i princip att offra sig själv. Det finns inte en chans att det kommer accepteras att Sasuke kommer tillbaka till Hidden Leaf. Men eftersom Naruto jagat Sasuke hela serien så vore det osannolikt att han helt plötsligt bestämmer sig för att döda honom.
Jag är ganska säker på att Sasuke och Naruto kommer att teama upp emot Madara. [enprocentare] |
| Postades 2010-02-20 12:49 | #16 |
Volbla
 Grim Raper | "Men eftersom att Kishi varit så feg so far så är det kanske dags att han börjar bli lite mer oförutsägbar?" Man skulle ju kunna tycka det, men jag är väldigt skeptisk. För mig har han med tex Kakashis revival visat att han inte törs göra något sådant nu. Att han helt plötsligt skulle ändra sig skulle vara nice, men jag tror bara inte han kan förmå sig göra det :( Och mjaau. Skulle Sasuke inse att han måste döda Madara? Jag vet inte det jag. Han verkar inte bry sig om något längre än att hämnas för klanen och Itachi. Han har t o m försökt döda både Naruto och Sakura vid flera tillfällen. Skulle han vilja döda Madara för att skydda världen från honom? Inte troligt. Och just då han redan försökt döda dom tror jag inte han kommer be om hjälp av dom. Om han vill döda Madara skulle det vara av personliga skäl (han hjälpte till att döda klanen, han har ljugit för honom etc), och då skulle det vara just snyggt om han ba "Tjena Naruto. Förlåt att jag försökte döda dig, men kan du hjälpa mig nu? Jag skulle gärna försöka döda dig igen nu, men jag behöver hjälp, ze." Framför allt skulle väl inte Naruto gå med på det. För honom är det viktigare att göra Sasuke snel igen än att rädda världen från Madara. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-02-20 13:00 | #17 |
TheUnknown
 - | "Framför allt skulle väl inte Naruto gå med på det. För honom är det viktigare att göra Sasuke snel igen än att rädda världen från Madara." Fick en sån liten uppenbarelse nu, när jag läste det där. Alla vill ju döda Sasuke, för att han planerar att förstöra Konoha. Naruto vill stoppa honom, men samtidigt hindra alla från att döda honom, även om han planerar att förstöra Konoha. "For him, your life weighed more than the village" Sounds familiar? :D + Redigerades av TheUnknown den 20/02 13:01.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-02-20 14:13 | #18 |
Libaah
 Medlem | #17 Nja, i Narutos fall tror jag han prioriterar Konoha före Sasuke. För att bli en kage måste man vara villig att dö för sin by. Naruto kommer nog att sättas i samma situation som Sarutobi, och för att besegra Sasuke måste han glömma bort alla sorts relationer som han någonsin har haft Sasuke och fokusera på det som är viktigast, att rädda Konoha.
|
| Postades 2010-02-20 14:45 | #19 |
TheUnknown
 - | Då får jag lägga in ännu ett citat för att övertyga dig. Du säger att för att bli Hokage så måste man offra allt för sin by.
"Those who don't follow the rules and regulation are called trash. But those who don't care about their friends are even lower than trash!"
...eller hur citat nu gick.. =)
Typ som Itachi fick order om - offra allt för din by, och följ våra order. Men han valde att inte döda Sasuke. Som någon slags mellanväg.
Tror Naruto göra något liknande. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-02-20 16:23 | #20 |
Libaah
 Medlem | Jag kan hålla mä om att Naruto skulle göra allt i sin makt för att få Sasuke att komma tillbaks till Konoha. Men Naruto skulle knappast bara stå där och låta Sasuke gå runt och slakta alla som står Naruto nära hur som helst. De flesta byborna i Konoha har stått vid Narutos sida längre än vad Sasuke har gjort.
Men låt oss säga att en ninja tar Sasuke som gisslan, och en annan ninja är vid konoha och är beredd att göra den stora shinra tensei. Alla som står Naruto nära befinner sig nu i Konoha. Naruto får antingen rädda Sasuke eller Konoha. Vad tror du han väjer T-Unknown? |
| Postades 2010-02-20 17:48 | #21 |
TheUnknown
Bra exempel, för det är precis så ett exempel hade sett ut i Naruto =D Han hade gjort Kage Bunshin och räddat båda. Mellanvägen. Mer citat:
"It's like looking right and left at the same time" - Naruto finner en lösning. :) Han skulle nog hellre försökt, och misslyckats med båda, än att ge upp ett av alternativen, IMO. + Redigerades av TheUnknown den 20/02 17:48.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-02-20 18:21 | #22 |
Libaah
 Medlem | "Bra exempel, för det är precis så ett exempel hade sett ut i Naruto =D" xD #21 Det skulle han nog inte, bara Kakashi och Sakura överväger Sasuke. Sedan kan du +:sa Konohamaru, Tsunade, Hinata och alla dom andra i byn. Om t ex Sakura hade rymt iväg, så skulle Naruto säkerligen leta efter henne också, men skulle det betyda att Sakura är viktigare än byn? Nej. Han skulle förmodligen dödat henne ifall hon ens rörde någon i byn. |
| Postades 2010-02-20 18:43 | #23 |
Sibbes
 SNAKE!? | Rank 1: Itachi, Sarutobi, Jirayia, Orochimaru, Nagato, Madara Rank 2: Kakashi, Kabuto, Gai, Rank 3: Sasuke, Naruto, Gaara
Usch så fel att jag mår illa.. Snacka om bias och Sasuke hat att placera han så lågt efter det han visat. Susanoo är fucking insane deal with it.
Och Kakashi högre än både Naruto och Sasuke är ju bara pinsamt.
Tillagt 2010-02-20 18:53:50
Och Sakura kommer inte dö.. No way, hon är på väg ifrån striden just nu.
Zetsu kommer inte döda något viktig.
Men blir ju kul att se hur fel du har :D "Ah, the sharingan.... no doubt this is Itachi`s brother.... a pathetic loser mistaking the gifts of his heredity for his own power. -Ownage Character, chapter 357 |
| Postades 2010-02-21 11:22 | #24 |
sickDAPiMPiSHh
 []D [] []V[] []D | "Usch så fel att jag mår illa.. Snacka om bias och Sasuke hat att placera han så lågt efter det han visat. Susanoo är fucking insane deal with it.
Och Kakashi högre än både Naruto och Sasuke är ju bara pinsamt." Driver du? :P Klart att Kakashi är bättre än Naruto och Sasuke. Han har mycket mer erfarenhet. Högre intelligens, kan fler tekniker, är snabbare och har också en Sharingan med MS. Ge lite bevis på att Kakashi är svagare än Naruto och Sasuke istället för att sitta och posta en massa skit? För det är ju det enda du gör här på forumet. Du kommer aldrig med konkreta bevis för det då påstår utan istället så vänder du på steken och säger "fan vad retard" m.m. Visar ju enbart hur dålig du är på att föra en diskussion. Erfarenhet? 1. Kakashi 2. Sasuke 3. Naruto Intelligens? 1. Kakashi 2. Sasuke 3. Naruto Tekniker? 1. Kakashi 2. Sasuke 3. Naruto Styrka? 1. Naruto (SM), 2. Sasuke (Susanoo) 3. Kakashi Om du nu glömt det så var Kakashi jämn emot Itachi när dom slogs och Itachi bara hade 30% av sin kapacitet. Men Kakashi var jävligt jämn emot Itachi. Sasuke vs. Itachi? Den fighten var ett skämt. Hade Itachi velat döda Sasuke hade han gjort det på två röda... Enda fighten Kakashi förlorat var emot Itachi 1on1. Första gången han fick känna på MS. Hur många har Sasuke egentligen vunnit...? Orochimaru? Ja han låg och var halvdöd i sin säng... Bra vinst. Nat Itachi? Hans bror som inte gick in för att döda och hade planerat att dö emot Sasuke? Haha nej. Deidara? Summonar Manda???? PLOT!!!! Danzou? Spammar MS och Chakran tar inte slut? Var 2vs1 då Karin räddade Sasuke... 8tails? Ja dog inte Sasuke två gånger i den fighten? :P Hmmm? + Redigerades av sickDAPiMPiSHh den 21/02 11:26.[enprocentare] |
| Postades 2010-02-21 11:28 | #25 |
Edguy
 Awesome | "Om du nu glömt det så var Kakashi jämn emot Itachi när dom slogs och Itachi bara hade 30% av sin kapacitet. Men Kakashi var jävligt jämn emot Itachi. " Jag skulle vilja påstå att Kakashi var bättre en Itachi där. Han lurade trots allt Itachi och fick fast han så Naruto kunde använda sin odama rasengan eller vad den hette. + Redigerades av Edguy den 21/02 11:29.Lawrence of Suburbia, Real life is murder Wake up from Utopia, On it again All aboard the moneytrain! |
| Postades 2010-02-21 11:48 | #26 |
TheUnknown
Sorry, gotta stick with Sibbes here. Ditt Sasuke-hat förblindar dig.
Antar att vi utgår från Naruto i SM - han är väldigt mycket bättre än Kakashi. Rent logiskt borde också en utvilad Sasuke med Susano'o kunna piska Kakashi som en liten bebis.
Nu är väl dock inte Sasuke i helt OK form, så vi får väl se hur deras strid går.
Gilla det eller inte, man får helt enkelt acceptera att Naruto och Sasuke har kommit upp på topp 5, kanske till och med topp 3 (2a och 3a efter Madara - inte helt säker dock, med wild cards som Kabutomaru och gammelkagen) placering av de starkaste karaktärerna i serien nu. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-02-21 12:05 | #27 |
sickDAPiMPiSHh
 []D [] []V[] []D | #26 Dock hatar jag inte Sasuke :D Itachi och Sasuke var/är mina favoritkaraktärer :). Försöker bara vara realistisk.
Top5/3 är dom absolut inte :)..
Raikage, 8tails, Mizukage och många andra är mycket starkare än Sasuke. Tänk på hur många bra karaktärer det finns...
Sasuke hade ju som bevisat inte en chans överhuvudtaget emot Raikage eller 8tails! Inte heller emot mizu + Redigerades av sickDAPiMPiSHh den 21/02 12:07.[enprocentare] |
| Postades 2010-02-21 12:28 | #28 |
TheUnknown
Sedan dess har han fått -->Susano'o<--.
Kalla mig "Fanboy" eller vad som helst, men så länge han har Susano'o så finns det ytterst få som kan ens ha en chans att besegra honom (behövs mycket info och extremt lägliga tekniker).
Raikage - can't do shit. Han hade problem mot Sasuke med lilla Susano'o och MS. Mizu's gift nullifierades av stora Susano'o. 8tails har inte heller något att komma med mot Susano'o av vad vi sett. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-02-21 13:22 | #29 |
Sibbes
 SNAKE!? | Mmm, för dina argument skills ligger ju på en mycket högre nivå. Med tanke på att du gnäller på att jag är dålig på argumentera som argument för att du har rätt. Det är rätt konkret rakt där!
Jag kommer alltid med bevis.. Så rent bullshit för den delen, visa gärna vart jag inte gjort det. Inte i detta fall dock för jag inte orkade, det kändes för uppenbart. Men om du trilskas.
Vad ska Kakashi göra emot pilbågs versionen utav Susanoo? Eller Amateratsu? Eller ens en tsukiyomi? Det går att argumentera ifall Kamui skulle ta ner Susanoo, det beror helt och hållet på det. Och jag vägrar säga något om det då det inte finns bevis varken för att det går eller inte.
SM Naruto dödar Kakashi så hårt att det är larvigt åt det. Han är sjukt mycket fysiskt starkare, väldigt mycket snabbare, längre range, har elakare tekniker, ungefär lika bra taktiskt sett eller bättre, mycket mer ren durability och stamina. Kakashis enda riktigt farliga kort vilket är Kamui blir helt och hållet borttaget genom att Naruto använder kloner till att strida med.
Dessutom skulle Sasuke slaktat Mizukagen ifall han kunnat attackerat när han mötte henne.. Du såg själv hur snabb och brutal Susanoo var emot Danzou. Ett sånt slag och hon hade vart ute permanent. Och hennes oooz kommer knappast igenom en fulländad Susanoo. Det enda som hände den "fighten" var att Sasuke stod och led och kunde inte använda sina tekniker för han hade slagits emot Raikage osv och överanvänt sin sharingan.
Tillagt 2010-02-21 13:26:19
#28 Tror faktiskt Hachibi har en chans att slå igenom med raw power eller göra en öppning och speed blitza bakom ryggen eller liknande. Men det kan vara bias som pratar <3
Dock är han sjukt stark i sina former. "Ah, the sharingan.... no doubt this is Itachi`s brother.... a pathetic loser mistaking the gifts of his heredity for his own power. -Ownage Character, chapter 357 |
| Postades 2010-02-21 13:41 | #30 |
FlytIlar
 FillerSlayer | #28 fanboy
Ni vet redan vad jag kommer att säga. Så jag besparar er det :) Inte på argumenthumör atm. 多すぎる自由時間? |
|
| | | | | |
VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 98 |
|
|
|
 |