Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Naruto 481 diskussioner / 482 ideér och teorier
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 481 diskussioner / 482 ideér och teorier

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 30 av 80
Postades 2010-02-04 18:04#1
Volbla

Grim Raper
Nyt kapitel ute, tjosan tjosan:

www.onemanga.com/Naruto/481/01/

Sasuke verkar faktiskt inte bry sig om Karin längre, och Danzo är död. Ett litet gulleplutt moment fick han också. Vad kommer team Sakura göra nu? Hinner Kakashi fram innan Sakuras mensryck går överstyr? Kommer Karin dö? Kommer Sasuke fortsätta köra på sin killinspree, och följer Tobi med honom eller försöker han samla ihop dom sista svansdemonerna?

Inga spoilers för kapitel 482 i den här tråden!

+ Redigerades av Volbla den 04/02 18:08.
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-02-04 18:10#2
kyuubiii

Meh!
Dåligt kapitel förutom att man fick se Nidaime nåra gånger.
"Scissors are overpowered. Rock is fine." -Paper
Postades 2010-02-04 18:18#3
Nok

RawrGrr
Det är så här en riktig karaktär ska dö värdigt! Visst må Danzou ha varit jobbig med alla sina sharingans osåvidare, men Kishi gjorde ett mycket bra slut. Good job :D

Rip Danzou :(
Postades 2010-02-04 18:43#4
xcool

Ero-Sennin!
Flashbacken var suverän, Danzou var cool som ung - riktigt snyggt design!
Sedan fick man reda på hur nidaime dog och på ett ungefär hur gammal Sandaime var när han blev Hokage tidigare trodde man ju att han var typ 9-12 år.

Sista attacken ac Danzou var... Bekant, att Saske undvek den var självklart men också ytterst bekant.

Skala 1-5; Utan Sakura delen 3,5, men den 2...
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-02-04 18:53#5
Edguy

Awesome
Danzous sista attack liknade den mörka chakarabollen som skapades i Valley of the end i slutet mellan Naruto vs Sasuke.
Lawrence of Suburbia, Real life is murder
Wake up from Utopia, On it again
All aboard the moneytrain!
Postades 2010-02-04 18:55#6
Maki

maki maki maki... !
karin e redan död hon sögs la in i danzou's sista seal ?
sasuke o tobi kommer fly från platsen så ingen fight .. och naruto kommer äntligen få powerupp så han kan mäta sig med sasuke o sedan när han e klar kommer sasuke anfalla leaf o fight .. kakashi kommer dö naruto går rampage o dödar sasuke o sedan blir naruto hokage o gifter sig med hinata .. the end ! :D PS. tobi(madara) dör nånstand där i smeten också ( kakashi dödar honom ) :D

+ Redigerades av Maki den 04/02 18:56.
Postades 2010-02-04 19:04#7
Rweed

Medlem
Kasst kapitel:(
Den coola delen var tilbakablicken men hela grejen att Sasuke vinner över Danzou är en av de fånigaste grejerna i hela Naruto! Danzou har ju knappt varit med någonting och var ju menad till att bli en riktig onding (fast han inte var så ond egentligen) och så går han och blir dödad av emo-kid numba1
Postades 2010-02-04 19:10#8
Mr.Panda

Medlem
Kaptilet var bra nästan hela vägen, det som förstörde det var Sakura.
Annars var flaschbacken helt suverän som Xcool sade. Danzou hade en snygg design, man fick se nidaime och Hiruzen samt rådgivarna igen.

Något säger mig att rådgivarna förhoppningsvis kommer att ge oss lite Gubb/gumpower. :)

Danzou var inte ond alls enligt mig.

+ Redigerades av Mr.Panda den 04/02 19:11.
Postades 2010-02-04 19:15#9
Great_Chaos

Workin' hard or hardly workin?
naaa... tkr de va lite "halv-kasst" ... flashbacken ok, men varför ska en så stor ninja som danzo dö mot sasuke och i det sista göra en "deidara -aktig"-final som han dessutom misslyckas helt med... :/ han kunde väl åtminstone sealat tobis ena arm lr vafan som helst...nånting åtminstone -.-

+ Redigerades av Great_Chaos den 04/02 19:16.
I got lost on the path of life
*vissevissel*('U')
(O)
Postades 2010-02-04 19:20#10
Mr.Panda

Medlem

Alla roliga ninjor möter Sasuke då Kishi vill ge honom så mycket screen time som möjligt. Något jag stör mig på dock är att serien kretsar nästan enbart runt Sasuke numera.
Jag gillar inte naruto men på denna mängd kapitel vill man iallafall se någon skymt av huvudkaraktären. Q_Q

+ Redigerades av Mr.Panda den 04/02 19:20.
Postades 2010-02-04 19:35#11
Volbla

Grim Raper
"karin e redan död hon sögs la in i danzou's sista seal?"
Oh? Det såg jag inte. Men ja fan, hon stod väl där på bron. Då lär hon blivit sill, yeah :O

:D

Dock skulle man väl velat veta mer om vad hon visste om Sasuke. Men å andra sidan, om Danzo ska dö kan lika gärna Karin stryka med också.

"Danzou har ju knappt varit med någonting och var ju menad till att bli en riktig onding (fast han inte var så ond egentligen) och så går han och blir dödad av emo-kid numba1"
Word. Kishi kastar iväg sina största ondingar lite för lätt. Orochimaru, Pain, och nu Danzo? Bara *toss* nånstans mitt i storyn. Det håller inte.

"Danzou var inte ond alls enligt mig."
Well, han var ju en av dom som tyckte att ninjan inte ska ha några känslor alls, etc etc. Han var väl också en sån som tycker att det är bra när dom är i krig, för då får dom pengar. Han var ondare än Sarutobi.

"man fick se [...] rådgivarna igen."
Ohshit, en till grej jag missade. Sant ju.

...

Sexig hon var i sin ungdom :)

Börjar det kännas som att serien lider mot sitt slut? Om Danzo levt hade vi kunnat följa hans wicked mål å grejer, men nu är det bara Sasukes emo mål istället.

+ Redigerades av Volbla den 04/02 19:36.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-02-04 20:30#12
closednot

YONDAIME HOKAGE
Jag tror att serien har en bit kvar iaf för just nu har dom ju filler arc i animen, plus att dom ligger jävligt långt efter och dom vill väll avsluta animen och mangan ganska satidigt eller??
KAGE-RANGER
Postades 2010-02-04 20:59#13
Mr.Panda

Medlem
Jag vill se gubben till rådgivare i fight, jag tror han är rätt awsome. Men sedan är jag ju en gubbpower fanboy rakt igenom. x)

"Han var ondare än Sarutobi.
"

Sarutobi var ju inte ond alls.
Danzou har väll ett mål som gör att han blir lite små ond, skulle säga mer galen än ond. Men han var ju inte den snällaste av alla karaktärer. :P
Postades 2010-02-04 21:38#14
makiya

devilen
Härligt & se att 7 vs 20 var riktigt farligt & tillräckligt för att en hokage ska dö.
Saker var bättre förr. :)
you fuck one officer jenny you've fucked em' all
Postades 2010-02-04 21:45#15
kyuubiii

Meh!
#14 Ja verkligen..
"Scissors are overpowered. Rock is fine." -Paper
Postades 2010-02-04 22:53#16
ghoztmazta1
Medlem
jag tror folk missuppfattar att Sasuke spöar alla ondingar själv. jag är rätt säker på att Madara hade något med Danzous död och göra på något sätt.

Madara är ju endå en av dem starkaste karaktärerna i hela serien. klart han kan snoka dit en liten killer stöt på lilla Danzou.

Fan, jag undrar hur serien kommer sluta. Vilken vändning ska Kishi göra?
Postades 2010-02-04 23:41#17
FlytIlar

FillerSlayer
mja. om inte madara ropat till sasuke så skulle han kanske ha dött med danzo? :S
多すぎる自由時間?
Postades 2010-02-05 00:57#18
Great_Chaos

Workin' hard or hardly workin?
"mja. om inte madara ropat till sasuke så skulle han kanske ha dött med danzo? :S"

Det är just det, sasuke klarar sig undan så jääävla lätt -.-

Madara: " Hörrö sasuke flytta dig hit, d där ser illa ut kom upp hit o stå med mig o se proffsig ut"

Sasuke: "Ja sir jag gör som du säger, även om du kastar omkring med mig i olika dimensioner. Jag erkänner jag är din sharingan-bitch"

I got lost on the path of life
*vissevissel*('U')
(O)
Postades 2010-02-05 03:42#19
TheUnknown

-
Va det bara jag som reagerade på att de borde klarat det jävligt lätt i flashbacken? Eller vadå?

7 pers, varav ALLA är på "Hokage-level" (kinda). I mean... wtf?

En normalstark (ja, våra mått mätt - alla är ju överdrivna now a days) ninja nu hade ju tagit 20 ANBUs med händerna bakbundna..
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-02-05 06:42#20
xelzy

-
Vi vet ju redan mer eller mindre att ninjorna var starkare förut, med undantag av monster som Pain, Itachi, Yondaime etc. Jag gillade verkligen flashbacken, det visar att Danzou och Sandaime var två sidor av ett mynt.

Förövrigt tror jag inte att sakura kommer kunna att spöa sai, om hon inte pullar ut Katusuyu (Om hon nu kan det,), hon är ju för långsam, och jag har svårt att se att någon av den skulle gå all-out.

Bra med kapitlet: Sai, Flashback, fighten är äntligen över.

Dåliga: Danzou, vafan kishi..

+ Redigerades av xelzy den 05/02 06:43.
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-02-05 07:55#21
sickDAPiMPiSHh

[]D [] []V[] []D
Trist att Danzou dog. Ville se mer av Shisui's Sharingan... Jag tror att Sasuke dödar Sakura... Kom ihåg vem som sa det "först"!
[enprocentare]
Postades 2010-02-05 07:57#22
xelzy

-
Njae, jag tror inte att de kommer att träffas nu, Sai kommer att köpa tid nog för att Kakashi ska komma fram och stoppa henne, annars kan ju madara köra lol taxi, så är de borta.
Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
Postades 2010-02-05 09:10#23
Mecum

Medlem
en 16 åringa spöar en 50+ fan vad pinsamt
Tsunade är min milf =)
Postades 2010-02-05 09:20#24
xelzy

-
Danzou är ganska mycket 50+, han är 72år. Och det borde ju inte vara så konstigt om han förlorat speed och styrka igenom åren.
Postades 2010-02-05 09:34#25
Jiraiya_Kuchiyos..

Hellhammer
Jag förstår inte vad Sakuras problem är.. kan Sai stoppa henne från att kasta en simpel liten boll (Vilket man tycker att hon borde klara, men nej..) så undrar jag vad hon hade tänkt göra mot Sasuke..än mindre Tobi/Madara..
I'm a fan of ridiculous! *Raises hand*
Postades 2010-02-05 10:07#26
ghoztmazta1
Medlem
wow, är det någon som läste detta kapitlet eller? Sai var inte med Sakura ens...... Sai var med Kakashi. Sai hade bara skickat dit en Klon. (verkar det som)

Sen så att Danzou dog, asså det var ju endå rätt självklart.
sasuke hade stor hjälp från både Madara och Karin, klart han har övertaget då.
vad fan wjnar ni om? Ni får ju tänka lite liksom.

Sen så Sasuke är endå en Uchiha, ni ser ju själva hur kraftfulla den klanen är, dem är bland dem starkaste, och Sasuke är en pöjk med talang. Madara var säkert lika bra i samma ålder, utan tvekan.

Sen så tror jag Sai klarar av Sakura, men det är nog knappt han gör det.

Postades 2010-02-05 10:59#27
Maki

maki maki maki... !
#26 klonen var med kakashi det får man läsa i tidigare kapitel .
Postades 2010-02-05 11:39#28
Volbla

Grim Raper
"om hon inte pullar ut Katusuyu"

Det skulle va nice :)

Appropå Karin så tror jag inte hon dog i Danzos megaboll. Check this out:
www.onemanga.com/Naruto/481/03/

Fjärde rutan. Danzo har stapplat ut till mitten av bron medan Karin ligger kvar vid kanten där dom två träden står. Kan också se att det inte är något utanför bron som blir förstört:
www.onemanga.com/Naruto/481/17/

Visserligen är träden borta, men ändå :D
Postades 2010-02-05 11:52#29
Mecum

Medlem
Undra om sealen från sais tunga kommer fara bort nu när danzo är död?

Vad händer med Root kommer de skaffa en ny ledare, Sai kanske?

Hur kommer Sauske kunna ta sig an hela konoha själv?

Tsunade är min milf =)
Postades 2010-02-05 15:02#30
Doomster

Medlem
Angående shisui's öga, får Madara tag i det eller hinner Danzo använda sin teknik? eller kroppen(ögat) blev ente förstört av tekniken kanske...

www.onemanga.com/Naruto/481/03/
   VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 80
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - manga  »  Naruto 481 diskussioner / 482 ideér och teorier

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.