|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 61 till 90 av 10000
|
| Postades 2010-01-26 18:08 | #61 |
Rei
 Predator | Svara då förhelvete inte... |
| Postades 2010-01-26 19:25 | #62 |
kyuubiii
 Meh! | #61
Nu ska vi inte vara sån. Jag får nog skaffa röstförvrängare istället :3 undra hur folk skulle svara då. "Scissors are overpowered. Rock is fine." -Paper |
| Postades 2010-01-26 19:27 | #63 |
Domwiie
 Medlem | #60 Det hade väl varit värre om de trodde att det var din mamma de talade med? :/ |
| Postades 2010-01-26 19:31 | #64 |
Mr.Panda
 Medlem | #60
Det är ju bra, när folk pratar med mig frågar de inte om det är min farsa utan antar att det är han. Men utnyttja det, du kan bestämma saker som du annars inte kan och undvika saker du inte vill göra. ;) |
| Postades 2010-01-26 20:58 | #65 |
Shadowhunter
 Skype-fyllo | #60 Been there, done that. Är alltid lika roligt när sånt händer.
"Hej, jag ringer från ******* och vill berätta för dig om våra fina erbjudanden. Om du beställer en ******* får du gratis bilagor i tre månader och bla bla bla bla bla bla" "Ah, det låter jättebra allt det här, men jag är bara tonåring i huset. Var det Thomas du ville prata med?" "...oj." If you are what you eat, does that mean cannibals are the only true humans? |
| Postades 2010-01-26 22:07 | #66 |
uchiha_freak
 Kinderwhore | #50 ne, Musikhuset. Håller med om musiken.
Svara som man ska i telefon då, med ENS NAMN. I'd rather be a good liver than have one. |
| Postades 2010-01-26 22:18 | #67 |
tarkan
 Medlem | Testa lägga på, det brukar fungera rätt bra :-) ...and of course, I'm not even greek |
| Postades 2010-01-27 00:58 | #68 |
Mr.Andersson 
 9tailser | "Svara som man ska i telefon då, med ENS NAMN."
Funkar inte för mig. Däremot har min far börjat bli elak tillbaka =) det är ganska roligt att lyssna på. Det blir ganska ofta något sånt här.
"Hej det är Jonas" (Han sa John va? Han måste ha sagt John för det är ju det som står på min lapp.) "Hej, jag ringer från ******* och vill berätta för dig om våra fina erbjudanden. Om du beställer en ******* får du gratis bilagor i tre månader och bla bla bla bla bla bla" "Hmm, ni ska kanske prata med min käre far" "...oj." "Pappa, telefon!" "Hej det är John" "Hej, jag ringer från ******* och vill berätta för dig om våra fina erbjudanden. Om du beställer en ******* får du gratis bilagor i tre månader och bla bla bla bla bla bla" "Jag är inte intresserad" "Du får gratis bilagor i tre månader och bla bla bla bla bla bla" "Jag är inte intresserad" "bla bla bla bla bla bla" "Vill du ha ditt kök renoverat?" "Va" "Jag jobbar på ****** och kan renovera ditt kök billigt, men du måste bestämma dig nu" "Va, vadå?" "Men då säger vi så" "Nejnejnej" "Jag sa att jag inte är intresserad, hejdå" + Redigerades av Mr.Andersson den 16/08 01:57.TYSSNAD ERA JÄVLAR!! |
| Postades 2010-01-27 01:05 | #69 |
TheUnknown
 - | Själv jobbat med telemarketing.. Man tyckte alltid att det va onödigt och dumt att folk va otrevliga i telefon, men så insåg man att man faktiskt inte är mycket bättre själv när man blir uppringd av en sådan. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-01-27 01:16 | #70 |
Mr.Andersson 
 9tailser | Mm, men när de inte tar ett nej för ett nej så blir man ju lite ledsen i ögat. TYSSNAD ERA JÄVLAR!! |
| Postades 2010-01-27 01:25 | #71 |
TheUnknown
 - | Under vår utbildningskurs så var 3 st "nej" den gyllene regeln.
Dock ska denna inte appliceras om det kommer ett "Nej tack, jag är inte intresserad" redan i början av samtalet, innan man gjort sin presentation.
Samtidigt är det synd, att det finns så många "dåliga" säljare, som ger resten av alla säljare dåligt rykte. Det är ju trots allt en del gånger som det faktiskt är bra grejer som säljs, som folk faktiskt behöver. Som de sa; man ska skilja på vad folk VILL ha, och vad de BEHÖVER ha - man ska bara få dem att inse att de faktiskt behöver det.
Som när jag sålde PPM-förvaltning. Om folk verkligen hade lyssnat och förstått det man pratade om, så hade de insett att detta verkligen är något de behöver. Man pekar på tydliga siffror:
"Du förlorade 50 000 kr på detta kontot förra året. Hade du haft hos som förvaltare, så hade du kunnat rädda 40 000 kr av det där. I år har du istället gått 10 000 kr framåt. Hade du haft oss dessa två åren, så hade du nu istället gått 30 000 kr plus i år. Titta på siffrorna, de ljuger inte."
I huvudet på kunden: "Aktier och siffror .. Jag fattar inte... Jag låtsas som att jag vet allt om det, och säger hej då".
Det roliga är att det märks så tydligt hur okunniga de egentligen är. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-01-27 10:36 | #72 |
Shadowhunter
 Skype-fyllo | Utdrag från en kompis samtal, som jobbar med telefonförsäljning.
Olle: Hej, jag ringer från *******, och nu tänkte jag inte sälja en massa skit här... Kund: Jaså? Menar du att alla andra säljer en massa skit eller? Olle: Nej, det var inte så jag menade. Jag menar att JAG inte tänkte sälja en massa skit nu.. Kund: Ja men menar du inte då att alla andra säljer skit jämfört med dig? Olle: Nej, du missförstår. Jag vill prata med dig om att... Kund: Prata? Men jag trodde ju att du ville sälja grejer? Olle: Ja, alltså, vi säljer hemsidor till olika företag och... Kund: Men är hemsidorna skit då? Olle: Nej, det jag försökte säga var att... Kund: Sluta smutskasta andra företag och säg det från början istället då, vad är det för jävla moral som ni har? Olle: ... Kund: *Lägger på*
Till saken hör också att Olle är en person som är GRYMT duktig på att förolämpa andra om han vill :D Fråga Lightmew vad hans kompis tyckte om honom när dom spelade DotA bara :D If you are what you eat, does that mean cannibals are the only true humans? |
| Postades 2010-01-27 10:44 | #73 |
SmiloN
 Medlem | "Under vår utbildningskurs så var 3 st "nej" den gyllene regeln." Så var det för mig i Norge också. Sen så sa dom att om kunden bara lägger på utan att ha sagt nåt ska man ringa upp 1-2 gånger för att inte ligga för högt på "statistiken". En bra grej jag fick lära mig på det där är att när man pratar med kunden och precis fått veta hur pass mycket de egentligen betalar (Norge har sjuka telefonpriser) så kan man börja fråga dom vilken bensinmack de åker till, den dyrare eller den billigare? Svaret blir såklart den billigare bensinmacken och de överväger att köpa av en, och då ska man lägga fram sina bästa argument varför och man får ett sälj! =) |
| Postades 2010-01-27 11:02 | #74 |
Jiraiya_Kuchiyos..
 Hellhammer | Herregud, är det tävling i vem som kan snacka mest bullshit? I'm a fan of ridiculous! *Raises hand* |
| Postades 2010-01-27 11:03 | #75 |
Itachi_akatski
 King of the Skies | *ring* Jag: Allå? Försäljare: Hej jag ringer från ***** och undrar om du är intresserad av ett biligare telefonabonemang. Jag: Nej, tyvärr och jag är inte den äldre i hushållet... Försäljare: Men är din fru hemma då? Våra abonemang är väldigt billiga! Jag: ô.ô Då har du nog ringt fel; jag har ingen telefon. Försäljare: men.. Jag: Hejdå ^^ *klick*
Jag blev arg bara :O Their world, your hunt. |
| Postades 2010-01-27 11:07 | #76 |
Yakushi66
 I'm a guy... | "Jag: Nej, tyvärr och jag är inte den äldre i hushållet... Försäljare: Men är din fru hemma då? Våra abonemang är väldigt billiga" WTF!!!? "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2010-01-27 11:10 | #77 |
Itachi_akatski
 King of the Skies | Som sagt, jag blev både förvirrad och pissed. Their world, your hunt. |
| Postades 2010-01-27 11:10 | #78 |
TheUnknown
 - | Inte galet ovanligt att man råkat göra den missen om de är otydliga. Folk gillar att mumla i telefon.
Blir lite pinsamt när man någon gång frågat "Är det frun i huset?" efter att den 12-årige sonen svarat.. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-01-27 11:19 | #79 |
Volbla
 Grim Raper | "Under vår utbildningskurs så var 3 st 'nej' den gyllene regeln." "Sen så sa dom att om kunden bara lägger på utan att ha sagt nåt ska man ringa upp 1-2 gånger för att inte ligga för högt på 'statistiken'." Och dom (ni) som ringer undrar varför man blir förbannad. Fast jag blir oftast inte arg av försäljarna själva (som inte söker mig i alla fall). Först blir jag sur för att telefonen ringer alls och stör mig i mina förehavanden. Jag hatar telefoner. Sen visar det sig att jag blev störd för ingenting. Inte coolt. Edit: Stop the presses! + Redigerades av Volbla den 27/01 11:23.-I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2010-01-27 11:59 | #80 |
TheUnknown
Ganska enkelt att bli Nix-kund annars.
Som jag sa, så är det 3 nej som gäller om man fått slutföra hela sin presentation. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2010-01-27 12:19 | #81 |
Rei
 Predator | Jag tycker det är ganska roligt o driva med telefonförsäljare...
B) |
| Postades 2010-01-27 13:07 | #82 |
Kimimaro-Kun 
 Woop woop! | #70. "Mm, men när de inte tar ett nej för ett nej så blir man ju lite ledsen i ögat." I civiliserade samhällen kallas detta för våldtäkt. Och det är inte roligt. Välkommen till Fördomarnas Rike. |
| Postades 2010-01-27 13:29 | #83 |
Lightmew
 I'm cool | #82 Jodå, skitkul att kolla på :) I was in Barbados hanging a picture on the wall. |
| Postades 2010-01-27 13:54 | #84 |
Mr.Andersson 
 9tailser | Jag har iofs hört en annan rolig grej. Jag har en kompis som delar lägenhet med en vän. Eftersom båda är killar så har det hänt ganska ofta att när telefonförsäljare ringer och "fel" person svarar så frågar de "är din partner hemma". Hans kommentar om det var ungefär "FFFFFFFFFUUUUUUUUUUU!!! Jag är inte gay?" TYSSNAD ERA JÄVLAR!! |
| Postades 2010-01-27 14:44 | #85 |
zingo_fanta
 Aoba | Vad blev det av den globala uppvärmningen? Det är sant. Jag läste det på 9tails. |
| Postades 2010-01-27 14:46 | #86 |
Yakushi66
 I'm a guy... | Den träffade en flicka som fick en att smälta :O "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2010-01-27 15:01 | #87 |
Itachi_akatski
 King of the Skies | Fan, man känner sig så manlig när man blir rörd av det fina slutet på neverending story. Så fint! :') Their world, your hunt. |
| Postades 2010-01-27 15:05 | #88 |
Cerec
 Jacked up and good to go | Vad blev det egentligen av fågel- och svininfluensan? ô.ô After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2010-01-27 15:13 | #89 |
Itachi_akatski
 King of the Skies | Folk slutade att hångla med grisar, och fågelinfluensa krisen är väll ganska gammal? Their world, your hunt. |
| Postades 2010-01-27 16:00 | #90 |
Volbla
 Grim Raper | #80 Bra att veta ifs. "Nej, nej, nej."
#85 Still going strong. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
|
| | | | | | | ... | |
VISAR INLÄGG 61 TILL 90 AV 10000 |
|
|
Den här tråden är låst och du kan således inte besvara den!
|
|
 |