Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : [Allmänt] Raikage vs Killerbee
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Allmänt] Raikage vs Killerbee

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 23 av 23
Postades 2010-01-18 17:02#1
Hjalle

Medlem
Raikage vs Killerbee

Båda går all out
Båda får använda allt som visats i mangan
Avstånd = 50 meter
Dom slåss där sanninsen slogs.
Postades 2010-01-18 17:03#2
FlytIlar

FillerSlayer
raikage vinner. det säger ju bee själv
多すぎる自由時間?
Postades 2010-01-18 17:04#3
Hjalle

Medlem
Gör han? Länka gärna =) I så fall får väl någon mod låsa tråden.
Postades 2010-01-18 17:08#4
FlytIlar

FillerSlayer
mja, han säger det ju inte direkt. men många hintar tycker jag. "not since my brother has anyone been able to deflect that attack"
多すぎる自由時間?
Postades 2010-01-18 17:11#5
Hjalle

Medlem
Det va den meningen jag trodde att du menade :P Men det betyder bara att Raikage är snabb som fan. Jag tror att Raikage vinner men Killerbee är inte att underskatta.
Postades 2010-01-19 07:59#6
Yakushi66

I'm a guy...
Raikage tar hem detta. Tänk bara:

Raikage = Byns bästa ninja. Kunde kontra Amaterasu hyfsat bra.

Killerbee = Raikages bror. Faila mot Amaterasu. Skulle nog faila mot Raikage.

En sak till som pekar på Raikage:

DONT FUCK WITH THE RAIKAGE BITCH!!
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-01-19 17:56#7
Mr.Panda

The Drunken Bear
Raikage, varför?

Killerbee var tvungen att ''dö'' för att komma ifrån byn, sedan måste Raikagen även kunna hålla sin demon i schack så jag antar att raikagen vinner. Det jobbiga med honom är ju att karin säger att hans chakra är på Bijuu nivå. >_>
Postades 2010-01-19 18:02#8
Vermaz

Hedström Ranger!
#6 Nej nej nej. Han failade inte mot Amateratsu. Sist jag kollade så fick han Sasuke att slösa massa chakra och inte bli skadad själv, och satte sig i en position där han skulle kunna få ett överraskingsmoment med sig.

Inget som säger heller att Raikage är byns starkaste ninja bara för att han är kage. Har svårt att se vad Raikage skulle göra om Killerbee gick in i 8tails. Raikiagen har kunnat hålla honom i schack hittills eftersom de FÖRMODLIGEN inte har velat döda varandra. Och då lär han inte ha använt full transformation med 8tails.
THE FUCK IS LIFE!?
Postades 2010-01-19 19:01#9
Yakushi66

I'm a guy...
#7 Numera har alla chakra på Bijuu nivå <.<
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2010-01-19 20:28#10
xcool

Ero-Sennin!
#9 Nää inte alla bara en viss individ c(:
Without Monkeys the World would go Bananas c(:
Postades 2010-01-19 21:59#11
Volbla

Grim Raper
Raikage skulle ju äga Bees baseform i alla fall. Han är snabbare och hans lightningarmor lyckades klara av alla Sasukes lightningattacker.

Jag har lite fått intrycket av att dom är typ lika bra när Bee är i sin cloak, fast raikage är mer... vig. Har lättare att röra sig iaf.

Men jag vet inte om raikage kan vinna. En jinchuuriki tål rätt mycket, och om Killerbee förvandlar sig helt så känns det inte som att raikage har någon större chans. Hur stark han än är så lär kossan vara starkare, och den här borde han inte kunna vifta bort utan vidare.
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-01-20 10:39#12
Yakushi66

I'm a guy...
#10 Wasn't entirely serious but.....

Postades 2010-01-20 14:07#13
Volbla

Grim Raper
Dessutom är det väl åtminstone två individer. Raikage och Kisame. Kanske Nagato också.
-I understand time is short.
-Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time.
Postades 2010-01-20 14:11#14
Yakushi66

I'm a guy...
Mmh. Och.... Naruto xD

Han har ju en extrem chakramängd utan Kyuubi^^

Postades 2010-01-20 15:21#15
TheUnknown

-

Förmodlingen ingenstans i närheten av så mycket som när han får chakraboost av Kyuubi.

Typ 4 gånger så mycket chakra som Kakashi, och 100 gånger så mycket om han får Kyuubi-boost har jag för mig att han sa :P

Så han har nog inte i närheten av "bijuu-nivå" :P

På något sätt borde Raikage vara starkare.. Men ah, den där stora är en svår nöt att knäcka.. Men med tanke på att han kan biffa upp sin chakra på bijuu-nivå, så kanske hans styrka ökar, och så kan han typ hoppa upp och boxa sönder 8-tails huvud.. ^^

Men njae, tråkigt nog så har nog inte Raikage visat något som gör att han skulle ha övertaget mot 8tails i bijuu-form.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-01-20 16:49#16
FlytIlar

FillerSlayer
jag skulle kunna tänka mig raikage sätta någon überfet raikiriliknande attack i 8-tails nacke och vinna.
men han har inte visat så mycket ännu.
多すぎる自由時間?
Postades 2010-01-30 12:10#17
Fnassel

Kramgoast på 9tails!
Men vad fan!

Killer bee är en Jinchuuriki!
Jinchuurikis är overpowered.
Han kan bara be om oändligt med chakra, ta fram stora pennlådan och sedan är Raikage så got som död!

Han lyckades ju nästan träffa (och i sånna fall hade han dödat) Kisame med sin elförstärkta blyertspenna!

Sen om han släpper lös oxen så blir det spö på hög nivå!

+ Redigerades av Fnassel den 30/01 12:11.
If music be the food of love, play on! ~ William Shakespeare

Postades 2010-01-30 13:00#18
TheUnknown

-
El-pennan funkar säkert mot Raikages el-armor..
Postades 2010-01-30 13:03#19
Fnassel

Kramgoast på 9tails!
Sant! Men fortfarande...

Oxen är ju ganska kickass!

Postades 2010-01-30 13:11#20
TheUnknown

-
True. Dock kan ju Raikage pumpa sin chakra till samma mängd som oxen. Hans speed är högre då med..

Undrar om han får tillräckligt med power för att tillämpa någon skada på Bee då..
Postades 2010-01-30 13:21#21
Fnassel

Kramgoast på 9tails!
Kanske på Bee men knappast på en Bijuu^^
Med tanke på att Kyuubi dödade nästan hela Konoha så:p
Jag vet ju att 8tails är sämre än 9tails, men fortfarande.
Minato behövde ju offra sitt liv för att seala den.
Han klarade ju tydligen inte av att döda den.
Vet dock inte den procentuella skillnaden mellan 8 och 9tails men den borde ju inte vara så fruktansvärd.
Frågan är ju då vem som är starkast:
Minato eller Raikage.

Postades 2010-01-30 13:23#22
TheUnknown

-
Well, Akatsuki har ju plockat alla bijuus, en efter en. Så visst, de i toppen, med flest svansar, borde ju vara svårare, men absolut ingen omöjlighet för den absoluta eliten i Naruto-serien, och Raikage får nog räknas in där.

+ Redigerades av TheUnknown den 30/01 13:24.
Postades 2010-01-30 13:46#23
Fnassel

Kramgoast på 9tails!
Jo, han blockade trotts allt Amaterasu!

Jag ger mig!
Raikage skulle spöa Killer Bee.
Om han kan ta 8tails så finns det inget mer Killer Bee kan göra.

+ Redigerades av Fnassel den 30/01 13:47.

VISAR INLÄGG 1 TILL 23 AV 23
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Allmänt] Raikage vs Killerbee

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.