Anfall:Det är inte så mycket att göra väsen av egentligen, Itachi har alltid sharingan på det vet vi och den drar ingen chakra från honom heller. I alla fall inte så att man märker det, därav drar jag slutsattsen att Itachi kan ha igång sharingan oändligt utan någon ändring i hans chakrapool alls. :)
Och för att han har igång sharingan kommer han att avläsa ALLT ditt team gör vilket ger han en extrem fördel när han ska dodga attacker. hans speed är också mångt och mycket oöverträffad- med sharingan har vi nog en karaktär med den bästa dodgnings förmågan i serien (eller? :)).
Sandaime däremot är gammal har inte överdrivet bra med chakra, MEN den är inte dålig heller. Han har bra reaktions förmåga och kommer säkerligen kunna dodga deidaras eventuella bomber och annan skit. Hans seal hastighet är snabb, Itachis är dock ännu värre.
"Sasuke kan som sagt tvinga Deidara till att samarbeta. "
Nej. Deidara dödade nästan Sasuke i deras strid, Sasuke kommer inte att kunna tvinga deidara till något utan att en strid utbryter. Ditt lag kommer helt enkelt var riktigt oorganiserat på alla håll och kanter
Deidara och Gaara är båda en brist på tai OCH genjutsu. Sasuke är bra på alla saker vad vi har sett så han är väll ditt lags all around ninja-men de andra kommer satsa på range. SÅ tror det blir så här under en strid:
--Gaara--------Deidara---
---------Sasuke-----------
--------mitt lag------------
Jag kommer låta sandaime och itachi springa i princip med varandra. Denna antagliga uppställningen kommer göra att desert avalanche från gaara har lika stor möjlighet att skada sasuke som mina ninjor. (om inte mer. :'D) Deidara kommer också att bombardera din sasuke lika mycket som min sandaime och Itachi-resultatet blir alltså att deidaras garuda och C3 dödar din sasuke-garuda kommer antagligen döda gaara också.
Dock kommer inte Deidara använda Garuda i början av matchen, han SKA använda den när han inte ser någon annan utväg ( charsen ska agera som i serien right?) dock kan Itachi använda sina MS tekniker utan att känna sig hotad enbart för att få jobbet gjort så att säga. :) (han visade det i duellen mot kakashi)
Slutsatts: Ditt lag kommer att satsa på range förutom sasuke som kommer att slåss med mina ninjor på ett slagfält som förpestas av gaara och deidaras biverkningar i deras stridssätt.
Mitt lag kommer att vara någorlunda samspelat, det kommer INTE ditt göra.
Jag anfaller först och alla börjar på marken, min sealhastighet på båda mina ninjor är oöverträffad i princip.
Anfall for real: Itachi och Sandaime börjar springa mot ditt lag. Itachi med sharingan i full gång-båda är stridsklara att köra. Det är hundra meter så det kommer att gå rätt snabbt att komma fram för dem.
Ditt lag börjar att göra vad de ska göra även om mitt lag säkerligen är framme innan Deidara är uppe i luften på sin fågel. gaara är antagligen iväg dock och Sasuke är fullt redo att slåss.
bara en liten notice: Din Gaara har INGEN automatisk sköld längre. :D
Mitt lag är alltså påväg mot ditt och Sandaime är jävligt beredd på att göra en teknik det samma gäller itachi. BÅDA är beredda på ett anfall också. :)