Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Sport/träning - Tråden för alla som tränar!
9tails.se  »  Forum  »  Övriga diskussioner  »  Sport/träning - Tråden för alla som tränar!

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 631 till 660 av 661
Postades 2010-12-11 21:37#631
Pundarn9tails - Moderatör

Halo Kitty
Well... Truth hade mer eller mindre rätt. Proteiner kan brytas ner till ATP (den energigivande molekylen), men kan inte omvandlas till fett. Rent procentuellt sett så är mer eller mindre all protein i kroppen lagrad i muskler. Protein har en väldigt annorlunda struktur från fett eller kolhydrater, det kan inte bara morfa till någon utav dessa.
Postades 2010-12-11 21:52#632
SmiloN

Medlem
"Men näääääär sa jag att det sätter sig runt midjan? But while we're on the subject, visst gör det det. Fett lagras som fettdepåer. Jag vet att protein inte lagras som glykogen, men det har ingenting med midjefett att göra.
"

Det sa du inte? Jag antog att det var det du menade, och sen så är det inget bestående fett likt vanligt fett.
Postades 2010-12-11 21:56#633
uchiha_freak

Plague Rat
Men nej..

Protein består av aminosyror. Vissa av dessa kan lagras som fett, andra inte (EDIT: bör tillägga att de kan det, bara att det kostar så pass mycket att det nästan inte räknas). Det var allt jag menade, att Truth inte har rätt eftersom protein KAN LAGRAS SOM FETT.

Sluta upp med dumheterna nu, detta var fan mitt liv i 5 år.

+ Redigerades av uchiha_freak den 11/12 22:04.
If you believe that your thoughts originate inside your brain,
do you also believe that television shows are made inside your television set?
Postades 2010-12-11 22:11#634
Semb9tails - Redaktionen

Vi som har träffat freak vet att hon har lagrat så jävla mycket fett i sina år att hon garanterat vet bäst

Tillagt 2010-12-11 22:12:00

tjockis..
Postades 2010-12-11 22:13#635
uchiha_freak

Plague Rat
precis jag som bara äter protein hur är det möjligt?!
Postades 2010-12-11 22:13#636
SmiloN

Medlem
"Sluta upp med dumheterna nu, detta var fan mitt liv i 5 år."

Haha, jag kan som minst grunderna, givetvis kan jag mer ingående angående styrkeövningar osv, men är fortfarande lååångt bort från de som verkligen vart på gymmet en längre tid och låter sitt liv kretsa kring allt detta.

Tycker det är rätt kul att bli tillrättavisad helt enkelt, man lär sig bättre av det än att hålla käften och titta.

Efter nyår blir det att börja om med träningen, har äntligen blivit frisk nu efter flera veckor borta, har nog haft nåt virus eller nåt, men jobbet kommer kräva rätt mycket av en nu så får bli efter nyår helt enkelt och göra nåt löfte av det hela.

Funderar på att börja rätt lugnt i två veckor och inte köra hårt alls..

Ungefär något liknande detta kommer det se ut;

Mån; Bröst, Triceps
Tis; Kondition
Ons; Ben, Mage
Tors; Rygg, Biceps
Fre; Kondition

Sen även köra uppvärmning med antingen att springa, cykla, gå (högt tempo) osv 10-15 minuter innan styrketräningen då jag anser att det är viktigt att vara riktigt varm då man kör och sen även att få upp tempot utan att fuska i övningar så man får lite puls under träningen.

Jag kommer köra 10-12 reps beroende på, inte alls ute efter att börja styrketräna och se vem som kan ta mest eller skryta om hur mycket jag själv kan ta, jag är ute efter ett bättre välbefinnande och en bra hälsa till att börja med och bygga upp kroppen på ett hälsosamt sätt.

Målet är även att tappa runt 8kg fram tills sommaren så det är gott om tid med andra ord.

Orkar jag fler än 10 eller 12 reps beroende på övning så kommer jag givetvis göra en ökning för er som trodde jag inte skulle göra det.
Postades 2010-12-11 22:13#637
TheUnknown

-
Men Freak, klart Truth utgick från en person som tränade, då vi snackar i en träningstråd?

EDIT:
Semb vet

+ Redigerades av TheUnknown den 11/12 22:15.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2010-12-11 22:15#638
Semb9tails - Redaktionen

"
Haha, jag kan som minst grunderna, givetvis kan jag mer ingående angående styrkeövningar osv, men är fortfarande lååångt bort från de som verkligen vart på gymmet en längre tid och låter sitt liv kretsa kring allt detta.

Tycker det är rätt kul att bli tillrättavisad helt enkelt, man lär sig bättre av det än att hålla käften och titta."

Låt mig tillrättavisa dig och säga att du menar "som mest". Annars mejkar det ingen säns.

Tillagt 2010-12-11 22:17:15

om du gillar att bli tillrättavisad fattar jag varför du så gärna ville tillbaka hit, lol... lär ju vara paradiset
Postades 2010-12-11 22:19#639
SmiloN

Medlem
"Låt mig tillrättavisa dig och säga att du menar "som mest". Annars mejkar det ingen säns. "

Haha, givetvis! =)

Troru? I love it.
Postades 2010-12-11 22:19#640
TheUnknown

-
Hur mycket var det Truth sa att han tog när han mytade? =) Hur långt från är du att bli alfahannen?
Alla mvg, 12(?) sekunder på 100 meter och 1?0 kg i bänkpress ;)
Postades 2010-12-11 22:22#641
uchiha_freak

Plague Rat
#637 Det han sa stämde fortfarande inte, irregardless vilken tråd det är. Isf får man skriva till ett enkelt "om man tränar".

Tror fan inte heller att Truth visste vad han talade om (som vanligt), so no..

+ Redigerades av uchiha_freak den 11/12 22:23.
Postades 2010-12-12 11:15#642
The_Truth

#641 Det jag menade var att proteiner ökar partitioneringen i jämförelse med fett och kolhydrater. Jag menade inte att protein absolut inte kan bli fett. Om du läser helheten på inlägget istället för att dra ur två ord ur en text och övertolka det så kanske du hade förstått det.

#640 160kg bänk var det iaf.
Postades 2010-12-12 12:34#643
uchiha_freak

Plague Rat
Yeah no. Klart jag läste helheten, det du sa stämmer fortfarande inte. "..gör att kroppen inte KAN bygga mycket annat än muskler." stämmer inte. So no, just stop it.
Postades 2010-12-12 13:02#644
TheUnknown

-

Fan, en bit kvar..

Tråkigt att dra igång med löpningen i januari. Det är väl det jag ser minst fram emot när deffen stundar.
Postades 2010-12-12 13:28#645
The_Truth

Postades 2010-12-12 13:35#646
TheUnknown

-
Haha!
Kan fortfarande inte dansa ordentligt med tuttarna, och det är väldigt frustrerande. Mitt enda mål med träningen ju

EDIT:

Skulle gissa på 8%, ~85kg sen kanske 140 kg i bänk.

+ Redigerades av TheUnknown den 12/12 13:57.
Postades 2010-12-12 13:49#647
The_Truth

Vilken fettprocent, vikt och längd ligger de där gossarna på, förresten? Vad tror ni de bänkar etc? Pauly D och The Situation alltså.
Postades 2010-12-12 17:21#648
SmiloN

Medlem
Kan dom ligga och träna på ~100kg kanske? Maxxar eventuellt 130-140.

De kanske inte kör bänk heller.
Postades 2010-12-12 18:00#649
Pakkunforpreside..

:Ashkan:
It's a jersey thing
Just as I planned....
Postades 2011-01-29 04:14#650
SmiloN

Medlem
Nu påbörjas träningen på allvar, blev sjuk sist igen..

-Godis
-Läsk
-Skräpmat

-----------------------

+Träning
+Grovt bröd
+Husmanskost
+Proteiner
+Promenader

-----------------------

Jag och ett par polare har tänkt köra samma, så vi kan inspirera varandra till att köra ordentligt och se resultat från träningen, målet är viktminskning samt att stärka musklerna i kroppen, komma i form med andra ord.

Vi har tänkt gymma 4 dagar i veckan och gå så mycket vi kan vid sidan av detta.

Antalet reps kommer variera mellan 12-16 reps, dvs mer uthållighet och puls = högre förbränning.

Löppassen kommer ske som uppvärmning innan gympass, lugn jogging innan gympasset startar i ~10 minuter och ~20 minuter efteråt.

Ptjaa, vi kommer köra fram tills den 27e April och se hur mycket vi förlorat viktmässigt och vad vi skulle kunna göra bättre.

Ge gärna era synpunkter.
Postades 2011-01-30 11:11#651
Mr.Panda

The Drunken Bear
"+Promenader"

Hur långt hade ni tänkt gå per vecka på ett ungefär? Jag går ungefär 1 - 1,5 mil per vecka samt att jag springer när jag kan.

Ville se om jag går mycket/lite.

+ Redigerades av Mr.Panda den 30/01 11:12.
Postades 2011-01-30 14:22#652
SmiloN

Medlem
Vi ska gå ungefär 3-4 mil/vecka, eller så mycket vi kan gå med andra ord.

Jag går på jobbet varje gång jag jobbar också, 8 timmar/dag, så det drar ihop, fast då jobbar jag bara extra då det kommer någon båt.

Desto mer desto bättre, promenader är också väldigt bra pga att det inte lågintensiv träning, i längden förbränner man mer än att springa då man orkar gå längre än man orkar springa =)
Postades 2011-01-30 14:27#653
Mr.Panda

The Drunken Bear
"Vi ska gå ungefär 3-4 mil/vecka, eller så mycket vi kan gå med andra ord."

Ni ska gå rätt mycket med andra ord. Mina 1 - 1,5 mil är den strecka jag går när jag går fram och tillbaka till bussen per vecka.

Personligen tycker jag det är fett segt att gå långt om man inte går med någon, men om ni planerar att vara ett par stycken som kör på samma träning går det säkerligen bra.

Postades 2011-01-30 15:12#654
The_Truth

#650 Det viktigaste är att ni fullföljer skiten, anser jag. Det går säkerligen att göra dieten lite bättre, men det spelar ingen större roll i längden. Kör bara på, försök göra det så roligt som möjligt.

Om ni går ensamna, ha med en Ipod eller nåt och tänk på något skojigt.

Om ni tycker att det är jobbigt att gå så jäkla mycket, ät lite mindre bara.

+ Redigerades av The_Truth den 30/01 15:14.
Postades 2011-01-30 20:55#655
Pakkunforpreside..

:Ashkan:
Riktigt skönt att man äntligen har fått en tid hos en sjukgymnast.
11 februari är datumet, kommer förmodligen bli en hel del rehab efter det.

+ Redigerades av Pakkunforpresident den 30/01 20:57.
Just as I planned....
Postades 2011-06-07 12:49#656
Poseidon_II_

The Rape Train
"#650 Det viktigaste är att ni fullföljer skiten, anser jag. Det går säkerligen att göra dieten lite bättre, men det spelar ingen större roll i längden. Kör bara på, försök göra det så roligt som möjligt."

Man tar ingen jävla diet man tränar hårt och sen äter man va fan man vill det är så alla idrottsmän gör n00bs!
Ni kan nu kalla mig the rape train!!!
Postades 2011-06-07 12:52#657
Semb9tails - Redaktionen

#650 hur gick det?
Postades 2011-06-07 12:54#658
Poseidon_II_

The Rape Train
#657 Slår vad om att han fick bröst för följer man en diet blir man en kärring you nkow!
Ni kan nu kalla mig the rape train!!!
Postades 2011-08-20 01:07#659
SmiloN

Medlem
"Man tar ingen jävla diet man tränar hårt och sen äter man va fan man vill det är så alla idrottsmän gör n00bs!"

Först måste man ta sig till formen, att behålla den då är lätt, när man väl kommit igång.

"#650 hur gick det?"

Det gick åt skogen, men tappade ändå i sommar, lirat mycket basket! :D

Hur som helst, ger tråden en boost.

Topic; Inför höst/vinter -11

Posta era taktiker och tillvägagångssätt så utförligt som möjligt för att skapa diskussion.

JAG har inte tänkt lova någonting än så länge, allt jag kan säga är att jag ska ta itu med min träning, försöka få bra kondition och utgå därifrån så mina muskler får nog med syresättning för hårda pass.

Ser gärna att alla som utför någon sorts sport lägger några posts här, skulle vara kul!

Peace~!

Postades 2011-08-23 19:58#660
TheUnknown

-
Ska försöka dra igång med lite seriöst gymmande snart igen. Har med 1-2 gympass i veckan lyckats få tillbaka mig hyfsat styrkemässigt där jag låg i vintras, men kroppen ser ut som bajs.

Inte hållt igång speciellt bra med fotboll/löpning.

Körde lite tennis idag; resulterade i ett sönderslaget tennisrack efter att ha blivit besegrad av brodern.

Sparar upp min ilska och tar ut den imorgon på ett sjuhelvetes bystpass. Skaffat hem lite protein, koffeintabletter och AAKG, ett pulver som gör att man får bättre pump (funkar väldigt nice).

Ska försöka komma igång med fotbollen igen, håller precis på med ett byte av klubb, men har inte orkat engagera mig riktigt, så nu är jag mellan de båda, och tränar knappt alls.

Peace
...
   VISAR INLÄGG 631 TILL 660 AV 661
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Övriga diskussioner  »  Sport/träning - Tråden för alla som tränar!

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.