Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Sport/träning - Tråden för alla som tränar!
9tails.se  »  Forum  »  Övriga diskussioner  »  Sport/träning - Tråden för alla som tränar!

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 30 av 661
...
Postades 2009-11-24 08:18#1
SmiloN

Medlem
Träning diskuteras här.

+ Redigerades av SmiloN den 29/01 04:14.
Postades 2009-11-24 09:16#2
Souka

Ghee Buttersnaps
Äntligen en träningstråd.

Glöm inte att köra mage och ben, sen borde du köra chin ups så bygger du på ryggen, axlarna och latsen, dips är också bra att köra.
En bra magövning är att köra benlyft hängandes i chin up baren, kör inte situps om du vill bygga upp magmuskler.

Ja köp Whey, använder själv det och fungerar prima till träningen. Vad äter du annars då?
Postades 2009-11-24 09:21#3
SmiloN

Medlem
Nejdå!

Man kan ju inte köra allt på samma pass, det orkar man inte med!

Ungefär 3 muskelgrupper / pass är rätt bra!

Ben försöker jag träna nån övning på, men mest springa, blir mer senare då jag skaffar gymkort! =)

Då det bara finns begränsat där jag är nu så kör jag det som går >:(

Ikväll blir det Latsdrag, smalt latsdrag, rodd, biceps osv! =) Övre och nedre rygg, biceps och på torsdag blir det mage och ben =)

Vad kör du själv? Lägg upp per dag du kör! :)

Ska nog köpa det! =)

Äter annars vanlig husmanskost i princip, försöker hålla mig borta från godis, dricka (vatten istället) och undvika att köpa ute.

Man kan dock ha en onyttig dag/vecka, vilket inte gör något, bara det inte blir till vardags :)

+ Redigerades av SmiloN den 24/11 09:28.
Postades 2009-11-24 09:32#4
Souka

Ghee Buttersnaps
Vad äter du före och efter träning?

Jag försöker köra 2-3 pass i veckan tränar då mestadels biceps, triceps, axlar och bröst. Går på kung fu 2ggr i veckan och tränar där de flesta muskelgrupper men mest ben och kondition.

Väger 76 nu tänker ligga runt 79-80 till sommaren.
Postades 2009-11-24 09:32#5
The_Truth

Jag måste bara ge tipset om att äta pizza direkt efter träning. Ring gärna direkt efter passet och beställ så att när du kommer dit så är dem klara.

Fördelar:
1. Pizza har högst II (insulinindex) av alla livsmedel, och är således optimalt efter träning.
2. Gott som fan.
3. Innehåller många kalorier, ifall man nu vill bulka.
4. Även om det inte är så mycket proteiner per kalorier, så är det fortfarande mycket proteiner i gram. Optimalast är typ att äta 2g proteiner per kilogram kroppsvikt varje dag, med 200 gram som högst /dag oavsett kroppsvikt (Kroppen tar upp för lite proteiner per timme för att man ska kunna tjäna något på att äta mer).

Nackdelar:
1. Om du deffar så kanske det inte är jättebra, eftersom det innehåller så pass mycket kalorier, men om man planerar dagen smart så borde det funka iaf.
Postades 2009-11-24 09:41#6
Souka

Ghee Buttersnaps
Banan/gainomax/ägg/russin/vittbröd och proteindryck är bättre efter gymmet. Pizza fungerar bra, brukar själv äta om jag inte orkar göra nå. Hemmagjord pizza är dock bäst med tonfisk, skinka, fläsk/nöt/köttfärs, svamp, ost etc + mjölk.
Postades 2009-11-24 10:03#7
SmiloN

Medlem
Jag brukar äta typ havregrynsgröt två timmar innan träning, dvs lunch och tima in middag till efter passet och på så sätt få i mig tre mål mat per dag utan att ta något kvällsmål efter träning senare ;)

Kanske blir någon fullkornsmacka, men that's it!

Visste ni att havregrynsgröt är bland det nyttigaste man kan äta när man tränar? Och allmänt också?

Pizza är rätt bra, men det orkar jag inte med att äta, har inte råd (A)

Dricker även mycket vatten, vilket är sjukt bra!
Postades 2009-11-24 10:35#8
Kimimaro-Kun9tails - Redaktionen

Woop woop!
#6. Uew. Vittbröd. :(

#7. Havre är väl överlag den bästa cerialen såvitt jag vet och fan så gott.

Ledig idag från skolan så runt ett ska jag upp och ta lite tunga mark, blir väl 140kg x 3 idag förhoppningsvis.

Smilons bänk äger min bänk! Bra jobbat! :) ... jävla norrbagge :(!
Jag hatar den jävla övningen, jag är så olik stark i mina armar att det blir ojämn press och jag belastar fel. Resulterar i en väldigt sne rörelse.

Ett livsmedel ni har glömt att nämna som är utan tvekan det absolut bästa.
Mjölk.
I rest my case.
Välkommen till Fördomarnas Rike.
Postades 2009-11-24 10:46#9
SmiloN

Medlem
Hehe, yes, havre är så sjukt bra och gott!

Har för mig att man i bulk läge kan använda kesella (?) på havregrynsgröten istället för lingonsylt te x!

alternativbehandlingar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=650277c6-7000-4e21-b785-d62770b023e8 Nyttig läsning?

Hehe, kämpa på med både bänken och marklyften ;)

Har aldrig vart så mycket för marklyft själv faktiskt!

Utifall du inte gillar bänken, så är det bara köra hantelpress, för att öva upp balansen i rörelsen mer ordentligt! Kämpa!

Keso är sjukt bra! Ersätter gärna smör med Keso på mackan, och typ skivad skinka på det = riktigt bra och gott! =)

Mjölk är inte bra om man ska gå ner i vikt, men däremot om man ska gå upp är det riktigt bra!
Postades 2009-11-24 10:55#10
Flyktsoda

sgt. wally
Handboll is el shitto, men jag är nog den enda handbollsspelarN här iaf. :(
Skimmar någon btw? ;D
true story
Postades 2009-11-24 10:58#11

Woop woop!
#9. Tur för mig att jag inte är ett dug intresserad utav att tappa i vikt då ;)
Jag kör både bänkpress och hantelpress så det är redan fixat. 30kg på hantelpressen men bara 70 på bänken ;/

Lingonsylt på havregryns gröt är inget för mig direkt. Däremot äpplemos. Nomnom<3

#10. Handboll är chill.
Postades 2009-11-24 10:59#12
Flyktsoda

sgt. wally
Aye, är inte särskilt intresserad av allt det här med deff och sånt, men enligt mina egna erfarenheter så är handboll ganska bra för kroppen om man kommer till elitnivå i sitt spel. Men det återstår att se om jag blir det. 8D
true story
Postades 2009-11-24 11:08#13
The_Truth

Det blir bäääänk idag, ska träna på 80kg :)

Souka, hur stark är du och hur länge har du gymmat?
Postades 2009-11-24 11:12#14
uchiha_freak

Plague Rat
"Mjölk är inte bra om man ska gå ner i vikt, men däremot om man ska gå upp är det riktigt bra! "

Mjölk är bra oavsett.
If you believe that your thoughts originate inside your brain,
do you also believe that television shows are made inside your television set?
Postades 2009-11-24 11:43#15
SmiloN

Medlem
"Mjölk är bra oavsett."

Det bevisar bara hur okunnig du är..

Man tappar mycket snabbare i vikt om man utesluter mjölk under sin deff period, that's a fact.

@Truth,

Är där om två-tre veckor ;)

Mitt mål just nu är att öka så mycket som möjligt fram till Februari och öka i repsen på samma vikt då, dvs 3x10 på 80-85 kg och samma med lutande hantelpress (30 kg hantlar).

Kanske biceps då också, går förmodligen upp till 18kg där idag, förvånar mig själv över att jag ökat så pass mycket av två veckors träning : o

Disciplin måste jag dock ha för att det ska ge något senare ;)

Nä, nu bär det snart iväg för att köpa havregryn!

Ska börja äta en portion havregrynsgröt per dag bara för att det är sjukt bra för träningen!
Postades 2009-11-24 12:15#16
uchiha_freak

Plague Rat
"Man tappar mycket snabbare i vikt om man utesluter mjölk under sin deff period"

Sa jag att man inte gjorde det? Nej. Jag sa att det är BRA oavsett. Skit i om det inte gör att man rasar i vikt, det är bättre att få i sig det man ska, därför är mjölk bra.

Kallar du mig okunnig igen bryter jag nacken av dig. Jag vet mer om mat, kosthållning o näringslära än er alla, combined.
Postades 2009-11-24 12:22#17
SmiloN

Medlem
"Skit i om det inte gör att man rasar i vikt, det är bättre att få i sig det man ska, därför är mjölk bra."

Jag har aldrig sagt att mjölk är dåligt heller?

Man kan få i sig det mjölk innehåller på annan väg utan att få i sig de överflödiga kalorierna när man deffar.

"
Kallar du mig okunnig igen bryter jag nacken av dig. Jag vet mer om mat, kosthållning o näringslära än er alla, combined."

Bryt nacken av mig då!

Tvivlar på det.

Nuff said, hur som helst så återkommer jag med det jag kört ikväll!
Postades 2009-11-24 12:39#18
uchiha_freak

Plague Rat
"Jag har aldrig sagt att mjölk är dåligt heller?"

Du antydde att det var dåligt när man deffar.

"Man kan få i sig det mjölk innehåller på annan väg utan att få i sig de överflödiga kalorierna"

Duh? Man kan få i sig det havre innehåller utan de överflödiga kalorierna.

Havregryn har ~360 kcal/100g, komjölk har allt från 35-70 kcal/100 ml. Mjölk innehåller 18 av 22 viktiga näringsämnen, plus mer B2 (som hjälper en gå ner i vikt) B12, jod, D, kalcium, fosfor och zink än havre.

Don't even.

+ Redigerades av uchiha_freak den 24/11 12:44.
Postades 2009-11-24 12:51#19
SmiloN

Medlem
Klart man kan!

Dricker man flera liter mjölk om dagen så hjälper knappast B2, dvs högst ett glas om dagen, annars får inte B2 någon effekt, och man vidhåller viktnedgång, nöjd?.

Får då i mig mitt lilla glas med hjälp av mjölk i kaffet, men det spelar inte så stor roll nu då jag inte direkt är ute efter att gå ner i vikt utan snarare upp 2 kg eller nåt.

Postades 2009-11-24 12:58#20
uchiha_freak

Plague Rat
Om jag säger att grapefrukt är nyttigt menar jag inte 45 stycken på en dag, eller hur? -.^

Två glas funkar fint, men duktigt av dig ^^b /pat on head
Postades 2009-11-24 13:03#21
TheUnknown

-
Man ska väl dricka ganska lite överhuvudtaget (eller betydligt mindre än innan?) när man deffar, om jag inte missuppfattat det helt?
"Body builder"-grej har jag för mig.
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2009-11-24 13:09#22
SmiloN

Medlem
Två glas är för mycket när man ska deffa, högst ett glas om dagen då, LÄTT MJÖLK, eller Mini Mjölk.

Vatten kan man dricka mycket av även om man deffar!

Man ska köra lika hårt som vanligt i gymmet på samma vikter när man deffar, samt käka mycket protein för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt under deffperioden!

Annars blir det fail och musklerna försvinner, så börjar man om från noll igen :p
Postades 2009-11-24 13:43#23
Deidara

God of the Lost
www.9tails.se/forums/t9017/

Och du skapade en ny tråd trots det redan finns en tråd för just det här ändamålet för att...?
Kinoko Nasu/Type-Moon is to the Anime/Manga community what Stephanie Myers/Twillight is to the Anne Rice fanbase
Postades 2009-11-24 13:50#24
bsb9tails - Moderatör

Too rare to die
Troligtvis för att den här tråden täcker ett större område än den förra med sporter osv, där Shadow egentligen bara ville ha lite tips till sin "kompis" (yeah, right) och syftet inte var en officiell träningstråd så att säga.

Jag anser att Shadows tråd duger för det här visst, men jag ser inget fel heller att ha den här tråden.
Vem är idioten? Dumfan som tror i en gud han inte kan se, eller dumfan som är "kränkt" av en gud han inte tror på.
Postades 2009-11-24 15:35#25
SmiloN

Medlem
Tog bort inläggen för att dom inte tillför något, lämnar dock de två här ovan!

Den här tråden handlar för övrigt inte om träningstips, den är till för alla sporter, och alla ska ha en chans att berätta om deras träningsliv osv!

Återkommer ikväll med det jag kört, ni borde göra detsamma ;)
Postades 2009-11-24 15:43#26

Woop woop!
I'll contribute. En och en halv timme på gymmet då.
Marklyft, blev ingen 140 idag. Stannade på 130 och ökade repsen istället.
Chinups med 10kg extra vikt. Lite lats pulldown, bentover row, cable crossover drag för lägre traps. Biceps och underarmar. Överlag en ganska normal träning. Inget speciellt eller särskilt. Inte alls nöjd med marken... men dem kommer.

Blir inget gym förrens nästa vecka. Ni får träna för mig medans jag är på DHW. Yes?
Postades 2009-11-24 20:07#27
SmiloN

Medlem
Nice! =)

Jag körde då lite Lats drag, smalt lats drag och på grund av begränsningar i gymmet kunde jag inte köra så mycket mer övre rygg tyvärr!

Sen så körde jag Biceps, 6x16kg, 6x16kg och 4x18,5 kg!

Sen lite handleder med 11kg hantlarna, och nedre rygg i form av lite marklyft, och lite magövningar (sparar de hårda magövningarna tills på torsdag ;))

Well, that's about it! : o
Postades 2009-11-24 20:36#28

Woop woop!
Förmodar att det är bicep curls med hantel med tanke på vikterna?

Marklyft är kärlek, hur går det för dig i den övningen? Bra vikt? Bra reps? Bra form?
Postades 2009-11-24 20:42#29
SmiloN

Medlem
Nej, det är stång (A)

Haha, klart det är hantlar! :)

Gillar inte marklyft :P

Skulle förmodlingen klara lyfta runt 80-100 men kör bara nu för att stärka nedre ryggen så gott som möjligt inför senare, då den har slackat efter som tusan på senare tid :(

Att sitta vid datorn och inte träna är inte bra för ryggen D;
Postades 2009-11-24 21:17#30
smärta

Elemental Fury
känns som jag är den enda på hela 9tails som tränar ben... allvarligt, det är även det viktigt... har dock problem med att hitta stjärtövningar som passar mig, känns inte att det river i musklerna riktigt när jag tränar... ngn med bra tips där?
Jag är för cool för signaturtexter.
Dragons!!
Tommy Körberg!!!!!!!!1111ettette
...
   VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 661
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Övriga diskussioner  »  Sport/träning - Tråden för alla som tränar!

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.