Ledare: OrochimaruHan är ett geni som föds var tusende år, hans intelligens är på en nivå för sig och hans avsaknad av moral gör att han gärna offrar Sasuke för att vinna en match, till exempel, vilket Kakashi aldrig skulle göra. Kakashi "låter inte någon av sina vänner dö" så länge han själv är vid livet. Det är din ledares svaghet.
Analys:Ditt lag vet allt grundläggande om Orochimaru. Nästan allt förutom hydran.
Allt Sasuke visade mot Orochimaru, Deidara och Itachi vet ditt lag inte om, alltså vet ni ingenting om hur Part 2- Sasuke slåss.
Förutom någon smågrej så vet mitt lag det mesta om ditt lag.
Vem anfaller först:Mitt lag, lätt. Kakashi är alldeles för seg på att leda. Hade det varit Sarutobi som var ledaren så hade du anfallit först, men Kakashi kan inte leda 3 personer (varav Sakon/Ukon är rebellisk etc) lika snabbt som Orochimaru leder Sasuke.
Anfallsteori och taktik: "Sandaime gör Doryuu Taiga - Earth Flow River så ditt lag ramlar när i gegan."
Det finns inte en sådan attack i mangan. Ifall den finns så får du gärna länka och bevisa att jag har fel.
"Där efter summonar kakashi nin-dogs och och sasori army av dockor dockorna omringar ditt lag och hundarna stäler sig bokam sen stäler si g kakashi sig på norra delen av ditt team, sandaime på västra sakon/ukon på östra och sasori på södra."
Okej, visst, men Sasuke och Orochimaru sitter inte fast i någon gegga. Men ja, dina omringar vårt lag.
"kakashi gör Raikiri , sasori tar fram till sig fyra dockor ,sandaime är redo för att göra Karyuu Endan - Fire Dragon Flame Projectile och sakon/ukon gör
sig cs lv2 sen tar han fram en kunai, och alla fyra är redo för attackera och"
Den där eldattacken finns nog inte heller... Men låt oss säga att Sarutobi gör någon random eldteknik bara som han visat i mangan, exempelvis denna:
Okej -
Ditt lag omringar mitt. Men mitt lag hoppar upp i luften långt som fan, vilket de har visat i mangan ett flertal gånger. De sitter inte fast i någon jord, då för det första inte finns någon sådan teknik i mangan, och även om det fanns så skulle inte Orochimaru och Sasuke fastna i den, då de är alldeles för smarta/snabba.
Väl uppe i luften så summonar Orochimaru Hydran och Sasuke summonar Manda.
Karta framifrån:
--------------------- Orochimaru ------- Sasuke -------------------------------
----------------------- Hydran ------------- Manda ----------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
Sakon/Ukon ---------------------- Puppets ------------ Sasori --------------
Sarutobi ---------------- Eldteknik --- Chidori - Kakashi -------------------
Orochimaru och Sasuke hoppade alltså uppåt när de andra anföll dem.
Där uppe summonar Orochimaru hydran rakt ner, och Sasuke summonar Manda och för att inte slöa ner planen med massa skitsnack så drar han en liten genjutsu på Manda också för att få honom att snabbt anfalla fienden utan tjaffs.
Orochimaru är lite småinvalid i en utav ormarnas mun. (skyddad kan man också säga, då den ormen är längst bak)
Manda mosar sig rakt ner mot Sasori - styrd av Sasuke. Manda med sin enorma snabbhet och storhet och hydrornas tyngd får hela marken att skaka, och alla dina ninjor blir ju helt chockade.
Jag anser att Sasori redan blir mosad av Manda, och även om han inte blir det, och lyckas fly från ormen, så kommer Sasuke i CS 2 bakifrån och spetsar honom i hjärtat med sitt chidori-svärdFörklaring:
1. Manda är enorm. Röken som bildas och marken som skakas gör ju verkligen att all uppmärksamhet dras mot honom. Hans otroliga storlek och snabbhet gör att Sasori får det riktigt svårt att undvika.
2. Orochimaru talade om för Sasuke vilken puppet som var den riktiga, och lite information från när Oro teamade med Sasori.
3. Sasuke kan se chakra med sin sharingan, han visade detta mot Deidara, och eftersom han är intelligent och kreativ så förstår han att klumpen med chakran är hans livkälla.
4. Medans ormen löper amok (styrd av Sasuke, han är alltså inte seg eller så) kommer Sasuke snabbt som satan bakom Sasori och hugger honom. Sasori kan absolut inte hinna med detta. Det går alldeles för fort.
Sasori är alltså död.
Hydran är nästan lika stor som 8 boss summons, och kanske nästan lika stark. Iaf starkare än typ 3-4 boss summons. Kakashi, Sarutobi och Sakon har absolut ingenting som kan skada dessa tillräckligt hårt för att få död på den. Visa gärna något från mangan som kan motbevisa det jag nyss skrev.
Kakashi och Sarutobi kan jag köpa att de hinner dodga hydran, men knappast Sakon.
Jag anser att Sakon/Ukon dör redan nu mot Hydran, det enda sättet han kan klara sig på är om Kakashi offrar sig själv för att rädda honom, och det tror jag inte att han gör. Faktiskt. Sakon är inte Kakashis vän.Förklaring:
1. Sakon är cocky, och tror väldigt mycket om sig själv.
2. Han är svag som satan, och hänger aldrig med boss-summon-tempon.
3. Eftersom han överskattar sig själv så attackerar han istället för att fly.
4. Han blir då råägd och dödad av ett ormhuvud. Sarutobi och Kakashi har problem själva att undvika dem, så de kan inte rädda Sakon/Ukon.
Sakon/Ukon är alltså död.