Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : [Tournament]The_Truth vs kj
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Tournament]The_Truth vs kj

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 8 av 8
Postades 2009-10-11 21:06#1
SmiloN

Medlem
Kvalmatcher

kj
Sandaime (35p)
Sasori (30p)
Kakashi (35p)
Sakon/Ukon (10p)

The_Truth
Orochimaru (55p)
Sasuke (45p)

Ni ska börja med taktik som anpassas efter ledarens intelligens och moral, samt att man ska tänka på att karaktärerna agerar som de skulle gjort i den riktiga serien, förutom det finns det inga gränser.

Matchen pågår i två veckor nu, dvs tills nästa Fredag klockan 20:00. Efter 20:00 låses tråden och domarna analyserar den tills de kommer fram till en vinnare.

Endast domare/deltagande i denna match får skriva i tråden, allt annat resulterar i varning!

Matchen är ON från och med nu! Men, 48 timmars regeln gäller från 24:00 inatt!

Notera att kvalmatcherna pågår i två veckor, för att vi verkligen ska få fram de \"värdiga\" slutspelsfinalisterna i och med att man hinner längre i matchen, samt att man inte behöver ge upp, utan har lite tid att tänka också!

GLHF!
Postades 2009-10-12 16:16#2
kj

PirayA
Ledare:Kakashi

Kakashi är en smart och stark man som passar som ledare. Han har Sharingan och andra fina jutsu.Om inte mitt lag lyder Kakashis ord så bli de skadade, riktigt skadade.

Analys
Mittt team vet typ allt om Orochimaru (kanske inte riktigt allt.) Men mitt team vet mer om Sasuke tror jag.
Kakashi vet de flesta om Sasuke och lite om Oro men Sandaime och Sakon/Ukon vet jätte mycket om Orochimaru.
Alla i mitt team vet att Sasuke använder Sharingan och att han är en av Uchiha de vet också att Orochimaru är en sannin med s-rankade jutsu.
Mitt team vet också att båda kan summona fram ormar.

Ditt team vet allt om Kakan de vet att han använder sharingan som Sasuke.
Orochimaru vet allt om Sakon/Ukon han vet allt om honnom vilka tekniker han använder osv.
Orochimaru vet rätt så mycket om sandaimevad ska vi säga mer.
Sasori är rätt så okänd för ditt team de har aldrig sätt honnom slås,ok Sasuke vet kanske om att han använder puppets.

Vem anfaler först?
Ditt team känns smartare och lite mer defensivt inriktat men jag vet inte, är egentligen hugget som stucket tror jag. Ska vi säga att de är ungefär lika ivriga?

Anfallsteori och taktik
Börjar så här:sakon går åt sidan och väntar tills de andra är klara. Sandaime gör Doryuu Taiga - Earth Flow River så ditt lag ramlar när i gegan. Där efter summonar kakashi nin-dogs och och sasori army av dockor dockorna omringar ditt lag och hundarna stäler sig bokam sen stäler si g kakashi sig på norra delen av ditt team, sandaime på västra sakon/ukon på östra och sasori på södra.kakashi gör Raikiri , sasori tar fram till sig fyra dockor ,sandaime är redo för att göra Karyuu Endan - Fire Dragon Flame Projectile och sakon/ukon gör
sig cs lv2 sen tar han fram en kunai, och alla fyra är redo för attackera och

Väntar på din tur.

+ Redigerades av kj den 13/10 07:11.
The KJ is after you.
Postades 2009-10-13 17:08#3
The_Truth

Ledare: Orochimaru
Han är ett geni som föds var tusende år, hans intelligens är på en nivå för sig och hans avsaknad av moral gör att han gärna offrar Sasuke för att vinna en match, till exempel, vilket Kakashi aldrig skulle göra. Kakashi "låter inte någon av sina vänner dö" så länge han själv är vid livet. Det är din ledares svaghet.

Analys:
Ditt lag vet allt grundläggande om Orochimaru. Nästan allt förutom hydran.

Allt Sasuke visade mot Orochimaru, Deidara och Itachi vet ditt lag inte om, alltså vet ni ingenting om hur Part 2- Sasuke slåss.

Förutom någon smågrej så vet mitt lag det mesta om ditt lag.

Vem anfaller först:
Mitt lag, lätt. Kakashi är alldeles för seg på att leda. Hade det varit Sarutobi som var ledaren så hade du anfallit först, men Kakashi kan inte leda 3 personer (varav Sakon/Ukon är rebellisk etc) lika snabbt som Orochimaru leder Sasuke.

Anfallsteori och taktik:
"Sandaime gör Doryuu Taiga - Earth Flow River så ditt lag ramlar när i gegan."
Det finns inte en sådan attack i mangan. Ifall den finns så får du gärna länka och bevisa att jag har fel.

"Där efter summonar kakashi nin-dogs och och sasori army av dockor dockorna omringar ditt lag och hundarna stäler sig bokam sen stäler si g kakashi sig på norra delen av ditt team, sandaime på västra sakon/ukon på östra och sasori på södra."
Okej, visst, men Sasuke och Orochimaru sitter inte fast i någon gegga. Men ja, dina omringar vårt lag.

"kakashi gör Raikiri , sasori tar fram till sig fyra dockor ,sandaime är redo för att göra Karyuu Endan - Fire Dragon Flame Projectile och sakon/ukon gör
sig cs lv2 sen tar han fram en kunai, och alla fyra är redo för attackera och"
Den där eldattacken finns nog inte heller... Men låt oss säga att Sarutobi gör någon random eldteknik bara som han visat i mangan, exempelvis denna: www.onemanga.com/Naruto/120/02/

Okej - Ditt lag omringar mitt. Men mitt lag hoppar upp i luften långt som fan, vilket de har visat i mangan ett flertal gånger. De sitter inte fast i någon jord, då för det första inte finns någon sådan teknik i mangan, och även om det fanns så skulle inte Orochimaru och Sasuke fastna i den, då de är alldeles för smarta/snabba.

Väl uppe i luften så summonar Orochimaru Hydran och Sasuke summonar Manda.

Karta framifrån:

--------------------- Orochimaru ------- Sasuke -------------------------------
----------------------- Hydran ------------- Manda ----------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
Sakon/Ukon ---------------------- Puppets ------------ Sasori --------------
Sarutobi ---------------- Eldteknik --- Chidori - Kakashi -------------------

Orochimaru och Sasuke hoppade alltså uppåt när de andra anföll dem.

Där uppe summonar Orochimaru hydran rakt ner, och Sasuke summonar Manda och för att inte slöa ner planen med massa skitsnack så drar han en liten genjutsu på Manda också för att få honom att snabbt anfalla fienden utan tjaffs.

Orochimaru är lite småinvalid i en utav ormarnas mun. (skyddad kan man också säga, då den ormen är längst bak)

Manda mosar sig rakt ner mot Sasori - styrd av Sasuke. Manda med sin enorma snabbhet och storhet och hydrornas tyngd får hela marken att skaka, och alla dina ninjor blir ju helt chockade.

Jag anser att Sasori redan blir mosad av Manda, och även om han inte blir det, och lyckas fly från ormen, så kommer Sasuke i CS 2 bakifrån och spetsar honom i hjärtat med sitt chidori-svärd

Förklaring:
1. Manda är enorm. Röken som bildas och marken som skakas gör ju verkligen att all uppmärksamhet dras mot honom. Hans otroliga storlek och snabbhet gör att Sasori får det riktigt svårt att undvika.
2. Orochimaru talade om för Sasuke vilken puppet som var den riktiga, och lite information från när Oro teamade med Sasori.
3. Sasuke kan se chakra med sin sharingan, han visade detta mot Deidara, och eftersom han är intelligent och kreativ så förstår han att klumpen med chakran är hans livkälla.
4. Medans ormen löper amok (styrd av Sasuke, han är alltså inte seg eller så) kommer Sasuke snabbt som satan bakom Sasori och hugger honom. Sasori kan absolut inte hinna med detta. Det går alldeles för fort.

Sasori är alltså död.

Hydran är nästan lika stor som 8 boss summons, och kanske nästan lika stark. Iaf starkare än typ 3-4 boss summons. Kakashi, Sarutobi och Sakon har absolut ingenting som kan skada dessa tillräckligt hårt för att få död på den. Visa gärna något från mangan som kan motbevisa det jag nyss skrev.

Kakashi och Sarutobi kan jag köpa att de hinner dodga hydran, men knappast Sakon.

Jag anser att Sakon/Ukon dör redan nu mot Hydran, det enda sättet han kan klara sig på är om Kakashi offrar sig själv för att rädda honom, och det tror jag inte att han gör. Faktiskt. Sakon är inte Kakashis vän.

Förklaring:
1. Sakon är cocky, och tror väldigt mycket om sig själv.
2. Han är svag som satan, och hänger aldrig med boss-summon-tempon.
3. Eftersom han överskattar sig själv så attackerar han istället för att fly.
4. Han blir då råägd och dödad av ett ormhuvud. Sarutobi och Kakashi har problem själva att undvika dem, så de kan inte rädda Sakon/Ukon.

Sakon/Ukon är alltså död.

+ Redigerades av The_Truth den 13/10 17:13.
Postades 2009-10-13 19:18#4
kj

PirayA
"Där uppe summonar Orochimaru hydran rakt ner, och Sasuke summonar Manda och för att inte slöa ner planen med massa skitsnack så drar han en liten genjutsu på Manda också för att få honom att snabbt anfalla fienden utan tjaffs."

Ok men vi kan inte glömma att sasoris dockor kan följa efter och attackerar båda två och det är ungäfer 100 puppets.

"Orochimaru är lite småinvalid i en utav ormarnas mun. (skyddad kan man också säga, då den ormen är längst bak)

Manda mosar sig rakt ner mot Sasori - styrd av Sasuke. Manda med sin enorma snabbhet och storhet och hydrornas tyngd får hela marken att skaka, och alla dina ninjor blir ju helt chockade.
"

Vet inte riktigt om de kan eftersom de slåss mot 100 puppets. Om han kan göra det isofall om manda slänger sig på honnom då skiter han i docorna och gör Teleportation no jutsu bort i skoge 10km där ifrån alla slås.

"Hydran är nästan lika stor som 8 boss summons, och kanske nästan lika stark. Iaf starkare än typ 3-4 boss summons. Kakashi, Sarutobi och Sakon har absolut ingenting som kan skada dessa tillräckligt hårt för att få död på den. Visa gärna något från mangan som kan motbevisa det jag nyss skrev.

Kakashi och Sarutobi kan jag köpa att de hinner dodga hydran, men knappast Sakon.
"

Vi kan inte glömma nin-dogs som springer till sakon och tar i honnom och springer bort från hydran och där efter tar Kakashi på sig sharingan och gör dimman så att alla i låget kan springa in i skogen, de gör de också.

Innan de springer så slänger kakashi en rökbomb för säkert skull så att ni inte sär alls. sen springer de vidare in i skogen.
när de är frame så samlar alla på chakra.
Dem är tre och Sasori är själv på ett helt annat ställe i skogen.

Slutresultatet blev:
mitt team är i skogen tilsamman förutom Sasori som är på ett helt annat ställe , och mina är oskadade, så ni får letta efter oss.

+ Redigerades av kj den 13/10 19:18.
The KJ is after you.
Postades 2009-10-13 19:48#5
The_Truth

"Ok men vi kan inte glömma att sasoris dockor kan följa efter och attackerar båda två och det är ungäfer 100 puppets."
Grejen är att de inte kan attackera före eller samtidigt som Sarutobi sprutar elden, för då smälts dem själva.

Orochimaru och Sasuke hoppar upp (långt upp) när Sarutobis eld närmar sig dem. Om dockorna då är för nära så blir de besegrade av elden, alltså kan vi anta att dockorna är lite "efter" elden.

Orochimaru och Sasuke hoppas, alltså tar sats från marken medans dockorna flyger. Mitt lag har alltså en riktig boost uppåt och kommer enormt högt på mindre än en sekund. De hinner summona ormarna innan dockorna kommer i närheten...
"Vet inte riktigt om de kan eftersom de slåss mot 100 puppets. Om han kan göra det isofall om manda slänger sig på honnom då skiter han i docorna och gör Teleportation no jutsu bort i skoge 10km där ifrån alla slås."
Ormarna är liksom tiotusentals gånger större än dockorna, och eftersom ormar redan innehåller gift och är så stora så kan vi anta att de inte dör av lite gift. Frågan är om giftet ens skulle komma igenom ormarnas tjocka hud, något som jag tvivlar på.

Nej, dockorna är som fodders för ormarna, och de bryr sig knappt om dem alls.

Sakura kunde hoppa undan dockorna hur lätt som helst, alltså kan Sasuke och Orochimaru det också. Kommer en eller två dockor ivägen så cuttar Sasuke ner dem - Big Deal...

Teleportation no jutsu? Snälla, det är något Sasori aldrig (vad jag kommer ihåg, ge mig bevis från mangan ifall jag har fel) gjort och därmed kan inte göra det i denna turnering heller.
"Vi kan inte glömma nin-dogs som springer till sakon och tar i honnom och springer bort från hydran och där efter tar Kakashi på sig sharingan och gör dimman så att alla i låget kan springa in i skogen, de gör de också."
Ormarna får röra sig, och de gör det förmodligen mycket snabbare än vad hundarna drar Sakon/Ukon... Det där var inte ett smart drag, då nu även hundarna dör.

Kakashi har aldrig visat att han kan använda dimman i mangan så din plan failar. Den tekniken blev bannad för Kakashi. Tyvärr Ni blir alla uppätna av Hydran och Manda, samt styckade av Sasuke.

Efter Sasuke dödat Sasori försvinner hans chakra och således dör dockorna... Sasuke och Manda stannar inte där, utan försvinner rakt mot Kakashi, Sarutobi och... Nej, just det, Sakon är ju död!

Sasuke, Manda och Orochimaru i hydra-form vs Kakashi och Sarutobi:
Ja, ditt lag har ingen chans. Sarutobi har inte visat tillräckligt för att kunna besegra både Manda och Hydran över huvud taget, och Sasuke besegrar Kakashi lätt 1vs1. Deras MS är bannade.

"Innan de springer så slänger kakashi en rökbomb för säkert skull så att ni inte sär alls. sen springer de vidare in i skogen.
när de är frame så samlar alla på chakra."
Manda och Hydran kan lukta sig/höra sig till fienden.

Sasuke ser igenom rök, kan kommunicera med det övriga laget och ser chakra, så vi ser ert lag utan problem. Det hjälper er inte alls med en rökbomb, ditt lag kan inte fly.

Sakon/Ukon och Sasori är förresten redan döda...

+ Redigerades av The_Truth den 13/10 19:50.
Postades 2009-10-15 15:51#6
kj

PirayA
"Grejen är att de inte kan attackera före eller samtidigt som Sarutobi sprutar elden, för då smälts dem själva.

Orochimaru och Sasuke hoppar upp (långt upp) när Sarutobis eld närmar sig dem. Om dockorna då är för nära så blir de besegrade av elden, alltså kan vi anta att dockorna är lite "efter" elden.

Orochimaru och Sasuke hoppas, alltså tar sats från marken medans dockorna flyger. Mitt lag har alltså en riktig boost uppåt och kommer enormt högt på mindre än en sekund. De hinner summona ormarna innan dockorna kommer i närheten..."

1.För de första så skrev jag att han är REDO, men jag sa aldrig att han gjorde det han har inte ens gjort tecknen så där har du fel.

2.De kan inte summona sina summons innan de är klara med dockrna.
Uppe i luften är det inte så lätt och undvika Sasoris attacker så lätt.

3. de tar nästan lika långt tid för dockorna, ok kanke en halv sekund länge men det tar mer en 3 sekunder o göra tecknen.

"Ormarna är liksom tiotusentals gånger större än dockorna, och eftersom ormar redan innehåller gift och är så stora så kan vi anta att de inte dör av lite gift. Frågan är om giftet ens skulle komma igenom ormarnas tjocka hud, något som jag tvivlar på.

Nej, dockorna är som fodders för ormarna, och de bryr sig knappt om dem alls.

Sakura kunde hoppa undan dockorna hur lätt som helst, alltså kan Sasuke och Orochimaru det också. Kommer en eller två dockor ivägen så cuttar Sasuke ner dem - Big Deal...

Teleportation no jutsu? Snälla, det är något Sasori aldrig (vad jag kommer ihåg, ge mig bevis från mangan ifall jag har fel) gjort och därmed kan inte göra det i denna turnering heller."

1.Ormarna är inte med i fighten innan Orochimaru o Sasuke är klara med dockorna. Alltså ormar kan inte vra tiotussentals större innan dem är summonade in till fighten .

2. De gör de vist

3.Enligt gravitationsregler så kan man inte hopa när man är redan uppe i luften. Eller?

4.De har du rätt i jag raka läga in itachi i alllt det här.
Men kan vi inte säga då att han sprang in i skogen.

Allt annat
Ormarna kan inte röra sig när det är unsummonade och då betyder att hundarna hinner tag i Sakon/Ukon.

De med dimman han har vissat den i animen.
Han har kopierat den när han möte Zabuza.

Hur fan kan Sasuke döda Sasori och hur skriv lite mer om de i ditt nästa inläg.mitt lag kan visst fly och ormarna är inte med i fighten.

Slutsats
1.alla mina är i skogen och mår bra dina måste leta efter mig.
Inne i skogen samlar mina på chakra.

Din tur
The KJ is after you.
Postades 2009-10-15 16:40#7
The_Truth

"1.För de första så skrev jag att han är REDO, men jag sa aldrig att han gjorde det han har inte ens gjort tecknen så där har du fel."
Jag förstår inte vem som är redo och vilket tecken du menar. Men det är nog skitsamma ändå.
"2.De kan inte summona sina summons innan de är klara med dockrna.
Uppe i luften är det inte så lätt och undvika Sasoris attacker så lätt."
Jo, de kan de. Orochimaru och Sasuke kanske till och med kan summona ormar samtidigt som de får ett jävla svärd i ryggen, om de skulle vilja det.
"3. de tar nästan lika långt tid för dockorna, ok kanke en halv sekund länge men det tar mer en 3 sekunder o göra tecknen."
Ja, det tar längre tid för dockorna att komma upp i luften eftersom de måste flyga dit i en relativt långsam fart medans Orochimaru och Sasuke hoppar från marken, och får en jävla mother-fucking acceleration uppåt.

Varför Sasuke och Orochimaru hinner summona ormarna innan puppetsen får tag på dem:
www.onemanga.com/Naruto/363/02/ Som du ser här så gör Deidara sin starkaste explosion mot Sasuke.
www.onemanga.com/Naruto/363/12/ Sasuke hann teleportera sig bort från explosionen, och jag kan svära på allas mammor och alla gudar i världen att explosionen var snabbare än några fjuttiga dockor som inte ens kunde fånga Sakura, sedan summonade han Manda, gjorde en genjutsu på honom och ställde sig bakom honom. Allt detta mer eller mindre "instant", alltså hinner Sasuke lätt summona någonting i luften innan dockorna når upp till honom.

Om Sasuke hann göra 3-4 saker på 0.0000001 sekund så hinner nog Orochimaru också göra 1 sak på 0.5 sekunder.

Alltså hinner Sasuke och Orochimaru visst summona Manda och hydran innan dina kära fjuttiga långsama puppets nuddar dem, och ormarna gör precis som jag skrev i inlägg #3, utan att ditt lag kan göra ett skit.

För att sammanfatta allt som hänt för läsarna och domarna:
1. Sasori, Sakon/Ukon, Kakashi och Sarutobi omringar min Sasuke och min Orochimaru med ett flertal attacker.
2. Orochimaru och Sasuke, omringade som de är, hoppar allt vad dem har rakt uppåt i en lodrätt explosiv rörelse, Sasori fortsätter att styra puppetsen uppåt och följer efter, men som jag bevisade så hinner Sasuke och Orochimaru summona Manda och Hydran rakt ner innan de blir träffade.
3. Ytterliggare en fakta på hur snabbt Orochimaru kan summona sina ormar: www.onemanga.com/Naruto/294/06/ Han hinner ju för sjutton undvika den starkaste bijuun i världen och summona en orm "instant".

Och nu kommer:
1. Nu när Orochimaru och Sasuke summonat sina två största monster så kan du nog inte göra mycket mer än att sörja ditt nederlag. www.onemanga.com/Naruto/392/08-09/ Kolla bara hur enormt stor Hydran är jämfört med en vanlig ninja (Itachi). Det är i princip 8 boss summons, minst lika stark som 4 Manda, och nu har Sasuke även summonat den riktiga Manda, så i power scaling så har jag alltså 5 Manda/Gamabunta summons mot dig.
2. Som jag beskrev i inlägg #3, så tar Sasuke över Manda med en genjutsu www.onemanga.com/Naruto/363/11/ och som du kan se så hinner han göra det instant. Sasuke har full kontroll över Manda och säger åt honom att anfalla Sasori. Hydran med sina 8 huvuden utmanar alla övriga i ditt lag, alltså Sakon/Ukon, Kakashi och Sarutobi.

3. Manda som är så stor och snabb får verkligen Sasori att bli defensiv och är tvungen att undvika som fan och har all uppmärksamhet mot Manda medans han snabbt hoppar bakåt och tänker ut hur han ska göra. Då kommer Sasuke bakifrån, och som jag skrev i #3 så kan Sasuke se hjärtat med sin sharingan och kan således själv ta slutsatsen att man ska hugga där, och det gör han med sin Kunasagi kombinerat med chidori på svärdet. Sasori är död, och när han dör så blir dockorna bara till små orörliga dockor och landar döda mot marken.

4. Varken Sarutobi, Kakashi eller Sakon/Ukon har visat något som kan få dem att ens ta ner ett enda ormhuvud, och till deras förskräckelse så kommer snart också Sasuke och Manda i full fart mot dem.

5. Sakon/Ukon kan omöjligt hänga med i Hydrans tempo, och kommer att dö väldigt tidigt i striden. Även om hundarna tar tag i honom så kommer inte det hjälpa ett skit, om du inte håller med så kan jag redan nu säga att Hydran är fan så mycket snabbare än vad hundarna är på att dra en motvillig Sakon bort från ormen.

6. När Sakon/Ukon och Sasori är döda så har Kakashi och Sarutobi helt enkelt ingen chans mot Hydran, Manda och Sasuke.

7. Sasuke > Kakashi i 1vs1, och jag kan svära på alla mödrar och gudar i världen att det Sarutobi visat i mangan inte räcker för att besegra Manda, 8 boss summons och sedan efter det Orochimaru och även Sasuke. Du kan ge upp, kj.

8. Faktum är att Sasuke efter att ha dödat Sasori försöker möta Kakashi i 1vs1, då de har mycket otalt tillsamans. Sasuke styr Manda att attackera Sarutobi, och Orochimaru styr Hydran till att döda Sarutobi.

Du har ingen chans.

+ Redigerades av The_Truth den 15/10 16:44.
Postades 2009-10-20 00:20#8
SmiloN

Medlem
Okej!

Nu har helgen gått, och kj har ej dykt upp!

Grattis till vinsten Truth!

Lycka till mot Konohamaru!
   VISAR INLÄGG 1 TILL 8 AV 8
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Tournament]The_Truth vs kj

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.