Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : [Tournament] Mastersasori vs Konohamaru
9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Tournament] Mastersasori vs Konohamaru

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 7 av 7
Postades 2009-09-27 21:08#1
TheUnknown

-
Grupp 2
Z3u5 - 4p
SmiloN - ?p
Konohamaru - ?p
mastersasori - 0p

Konohamarus team:
Sandaime (35p)
Gaara (25p)
Kakashi (25p)
Shino (15p)

mastersasoris team:
Deidara (30p)
Sasori (30p)
Kimimaro (25p)
Chiyo (15p)

Ni ska börja med taktik som anpassas efter ledarens intelligens och moral, samt att man ska tänka på att karaktärerna agerar som de skulle gjort i den riktiga serien, förutom det finns det inga gränser.

Matchen pågår i ca 5 dagar, dvs tills Fredag klockan 20:00. Efter 20:00 låses tråden och domarna analyserar den tills de kommer fram till en vinnare.

Endast domare/deltagande i denna match får skriva i tråden, allt annat resulterar i varning!

Tråden öppnas efter 24:00 natten till Måndag!
Världens mest lätt-ollade forum
Postades 2009-09-27 21:39#2
Konohamaru

Medlem
Teamleader:

Sarutobi Hiruzen

Kunskap:

Gaara känner till allt om Kimimaro och det mesta om Deidara, som även kompletteras av Kakashi.

Mitt lag känner inte tiill Sasori och Chiyos tekniker, men de är välkända, så Sarutobi har säkerligen hört talas om de och vet att de använder dockor.

Ditt lag känner till allt om Gaara, men inte Shino och Sandaime. Deidara känner också till en hel del om Kakashi.

Anfallsteori:

Sarutobi summonar Enma och gör sig redo för strid.

Kakashi kastar en smoke bomb framför laget medan Shino ger några Lady Bugs till Kakashi, som sedan gör sin Doton och går under marken. Medan han är under marken gör han en Kage Bunshin som tar krypen och gör denna mot Sasori: www.onemanga.com/Naruto/423/06/

Gaara gör inte särskilt mycket, utan väljer att observera vad ni gör först.

Din tur.

+ Redigerades av Konohamaru den 29/09 22:49.
Postades 2009-10-05 16:04#3
mastersasori

Kj Otaku
wow...glömde visst den här matchen....har typ redan blivit utsparkad ur tävlingen..XD. nåja, det är bara att komma igen nästa år...nåja, kan ju testa iallafall.

Text anfallsteori:

min sasori blir träffad av kunaien, och samtidigt som han blir det framkallar chiyo sinna chikamatsu. kunaien i sasoris kropp skadar inget. (sasori är en docka)sasori är alltså nu i när kamp med kakashi eftersom han är mitt framför honom. sasori använder sitt gist rep med en spets längst fram. han tar den och trycker den i marken. han börjar flygga upåt med sinna stål vingar (eller vad det nu är för material) kakashi släpper då kunaien och är då i luften. chiyo använder sinna chikamatsu för att ta ut kakashi.

2. min kimimaro känner gaara väl med sinna attacker och vad han använder. min kimimaro börjar med att använda pilträdens dans och börjar springa snabbt mot gaara. medans han springer går han in i stage 2 så blir han mycket snabbare och svårare att ha ihjäl. min kimimaro springer fram och låter gaara försöka attackera honom med olika sorters tekniker. min kimimaro tvingar honom till det för att min kimimaro undviker alla slag eller försök att slå honom med bara sandens vilja. samtidigt som kimimaro får sanden att attackera kastar han hasendan (ben pilar...riktigt små.) i det faktumet att gaara måste använda tekniker för att slå ut kimimaro kommer min kimimaro att fly från alla sorters ninjutsu så att gaara får slut på chakra. när gaara får slut på chakra går han i närkamp och börjar med att försöka hitta punkter som han kan träffa för att skada gaara. i det lägget ligger jag på offensiv medans du ligger i defensiv. om du skulle attackera måste det vara utav sandens vilja.

3. min deidara vet lika mycket lite om din sandaime som han gör med deidara. deidara börjajr med att kasta ut små bomber (runt ungefär 75 stycken).
val 1. din enma skyddar sandaime på något sätt.
val 2. din sandaime undviker bomberna och börjar ta sig i närstrid.

1. deidara kastar ut fler små bomber för att tröttna ut enma som måste hoppa och springa för att både fly från bomberna och skydda sandaime. vilket gör att till slut börjar enma tröttna. då använder deidara två ler soldater (dom finns bara i animen) som går i attack mot sandaime. desto fler han dödar, hugger eller bränner desto fler blir dom.
2. din sandaime springer mot deidara och då har deidara redan hunnit göra en ler fågel. han kaster den i marken och gör den större. sandaime skulle bli förvånad och stanna. när han ser den stora fågeln skulle han börja springa vidare. fågeln går up i luften och deidara hoppar upp most den. om ´sandaime skulle hoppa mot honom kastar deidara ner ett fåtal bomber (ungefär 15 styck) och får sandaime att minska i tryck. när sandaime landar på marken börjar deidara äta en stor ler klump. han aktiverar C4. sandaime skulle bli förskräckt och tro att den där skulle sprängas så skulle han dö. deidara ger signal till dom andra ninjorna genom att kasta ut 3 bomber runt om sig och spränga dom. min kimimaro som har hållt på med gaara flyr snabbt. min sasori som är i luften kan flygga därifrån. chiyo hoppar på sasori för att åka med honom ut ifrån räkvidden på bomben. deidara flygger högre och aktiverar C4, kakashi vet inte om C4 eller någon annan som dom tror att den kommer att sprängas. gaara som tror att han kan skydda sig genom sanden använder en sand sköld då. när den bara poffar och blir till stoft börjar alla fiende ninjor att bli oroliga. ungefär då börjar dom dö sakta. och då har väll jag vunnit. jag kan ju inte vinna eftersom jag var för sen så det här är bara minna strids teorier. tackar för att ni läste.
Livet är orättvist och överraskande, Det är det som gör livet så värt att leva.
Postades 2009-10-05 17:24#4
Konohamaru

Medlem
Matchen är redan över, du är väldigt sen.

Tips till slutspelet: Du kan inte säga vad jag gör. Till exempel kan du inte säga att min Sandaime springer mot din Deidara.

+ Redigerades av Konohamaru den 05/10 17:25.
Postades 2009-10-05 19:17#5
mastersasori

Kj Otaku
näe...jag vet, bara det att det var kul med lite eget spel. hehe...en vecka sen igentligen.
Livet är orättvist och överraskande, Det är det som gör livet så värt att leva.
Postades 2009-10-05 20:21#6
Yakushi66

I'm a guy...
Master: Tips: För att enklare göra dig förstådd för domare, mptståndare och publik kan du sära lite på fraserna så det blir typ:'

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

"blablablablablablablablablabla"

Nej för att blablablablablablablablablablablabla

Osv istället för.

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

blablabla

Fattar du vad jag menar? xD

+ Redigerades av Yakushi66 den 05/10 20:23.
"Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.

"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara.
Postades 2009-10-05 22:03#7
SmiloN

Medlem
Gav honom ett liknande exempel via PM förut =)

Ööh.. den här tråden gör ingen nytta längre..

*LÅST*
   VISAR INLÄGG 1 TILL 7 AV 7
Den här tråden är låst och du kan således inte besvara den!

9tails.se  »  Forum  »  Naruto - Battledome  »  [Tournament] Mastersasori vs Konohamaru

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.