|
 |

|
 |

|
 |
 |
 |
 |
 |
9tails.se .:. Forumtråd : [Tournament] The_Truth vs Libaah

|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 19 av 19
|
| Postades 2009-09-13 22:54 | #1 | TheUnknown
 - | Grupp 1
The_Truth Orochimaru (55p) Sasuke (45p)
Libaah Naruto (40p) Kakuzu (35p) Neji (20p) Yamanaka Ino (5p)
(Tog mig friheten att lägga till Ino. Du hade ett ofullständigt lag)
Ni ska börja med taktik som anpassas efter ledarens intelligens och moral, samt att man ska tänka på att karaktärerna agerar som de skulle gjort i den riktiga serien, förutom det finns det inga gränser.
Matchen pågår i ca 5 dagar, dvs tills Fredag klockan 20:00. Efter 20:00 låses tråden och domarna analyserar den tills de kommer fram till en vinnare.
Endast domare/deltagande i denna match får skriva i tråden, allt annat resulterar i varning!
Tråden öppnas efter 24:00 natten till Måndag! + Redigerades av SmiloN den 13/09 23:03.Världens mest lätt-ollade forum | | Postades 2009-09-14 15:53 | #2 | Libaah
 Medlem | Ino förstörde hela min taktik nyss :'( får väll komma på en ny. Jag är sämst på att lägga upp det så jag håller det kort. AnalysFör det första har jag lite övertag med medical treatment och byakugan som kan se igenom allt. Dessutom har jag 2 fler karaktärer i mitt team. Naruto vet det mesta om sasuke och hans förmåga, sharingan, el element, Cursed Seal. Dessutom är han väldigt medveten om sasukes snabbhet och taijutsu skills. Han vet ungefär allt om Sasuke förutom kirin. Det ända Neji, Ino, Kakuzu vet är nog att han är en sharingan user. Orochimaru Naruto vet nog ganska mycket om orochimaru då han har mött honom 3 gånger. Han känner till the basics: Tunga, snabbhet, ormar, hals, svärd. Kakuzu känner nog igen the basics han också. Teamledare Gruppens teamledare är förståss Naruto. Naruto är smart och är väldigt bra med taktiker som fångar motståndaren off-guard. Dessutom har han mognat upp och kan hantera att förlora en kamrat och fortfarande fortsätta med uppdraget. Jag är säker på att Neji och Ino skulle lyda naruto. Men kakuzu skulle vara ett problem, men jag är säker på att han skulle lyda naruto så länge han får sälja kropparna. :D "Taktik" Ok, naruto lär inte dyka in fighten som han brukade göra utan han har kamrater att tänka på också. Så min taktik börjar med att Naruto och Neji håller sina avstånd och analyserar medans kakazu står framför. Naruto säger åt Ino att hon ska hålla sig borta från close combat helst och att hon ska vara beredd på att heala sina kamrater. Naruto står stilla med 2 kagebunshin (prep) och väntar på att motståndarna ska attackera. | | Postades 2009-09-14 19:54 | #3 | The_Truth
 | Analys and shiet!Oro och Sasuke vet om att Naruto använder rasengan, kage bunshins och grodor. De har inte sett honom använda HM, och vet kanske heller inte om att han har HM, men Oro vet nog vad Hermit mode är, då han och Jiraiya vet allt om varandra, så när Naruto väl är inne i HM, så kommer Oro att veta det grundläggande om grodformen... Sasuke vet inte mycket, om ens något, om Kakuzu. Orochimaru vet mycket om Kakuzu genom rykten, men han har kanske inte sett honom in action. Sasuke och Orochimaru har sett allt de behöver veta om Neji och Ino. De var både på chuunin examen. Visserligen vet de inte om att Ino är läkare, men eftersom Oro har en skarp syn så kommer han märka det vid första ögonblicket Ino healar någon. Ditt team har sett Orochimaru använda ormar såsom Manda och Naruto har sett Orochimaru slåss UTAN ARMAR. Naruto var inte vid medvetande när han slogs mot Orochimaru i 4-tails. Detta är fakta. Naruto kommer inte ihåg någonting från när han förvandlade sig. Ingen i ditt lag har sett Orochimaru slåss med armar, och verkligen inte Hydran. Ingen i ditt lag har sett Sasuke använda ormar. Naruto vet om chidori, sharingan och cursed seal, men han har inte sett Sasuke använda ormar. Viktigt, viktigt. Min taktik of doom!!Orochimaru är min ledare. Han saknar helt moral, och gör allt för att vinna. Kan han vinna genom att offra Sasuke, så kan han göra det, även om kanske inte Sasuke går med på det så kan Orochimaru göra detta, till skillnad från Naruto i ditt team, som följer Obitos moral. Naruto kommer att göra allt för att rädda sitt lag från att dö, och detta är din svaghet. Jag kan tänka mig att preperations går till såhär: (O=Orochimaru, S=Sasuke) O: Sasuke, I know that you may not like this, but you need to team up with me this time. S: Hmmph! O: Ku ku ku ku, look, Sasuke! The Kyuubi kid is there. S: Heh.. O: You want to fight him for yourself, don't you? Okay, I will let you take on the kyuubi kid, if you just do me a favour first. S: A favour? What do you want me to do? O: You can have the kyuubi kid, and I will take on everyone else, but before you attack him, I want you to summon Manda when the match starts. I will handle the rest. S: I got it, but don't you help me with Naruto, or else I will kill you. O: Ku ku ku, I will only help you if someone helps the kyuubi kid, but else, I won't disturb your fight. O: Kakuzu, huh... I've heard rumours about him... It's said that he has five hearts, and can control five elements. Watch out for him, okay? S: Yeah, yeah, whatever. <<Startsignalen går>> Orochimaru summonar en stor orm "Orochimaru summoned this giant snake when he attacked Team 7 in the Forest of Death. To summon the snake Orochimaru wiped a line of blood across the tattoo on his left arm." SAMTIDIGT som Sasuke summonar manda. Sasuke rushar mot Naruto, Orochimaru säger åt Manda att attackera Ino, chuunin exam-ormen mot Neji och springer själv mot Kakuzu. "Naruto står stilla med 2 kagebunshin (prep) och väntar på att motståndarna ska attackera." Han får inte göra någon teknik innan matchen startat. Jag tror att vi båda är överens om att mitt lag börjar "offensivt" och ditt börjar "defensivt". + Redigerades av The_Truth den 14/09 19:57. | | Postades 2009-09-14 21:27 | #4 | Libaah
 Medlem | "Orochimaru vet mycket om Kakuzu genom rykten, men han har kanske inte sett honom in action." Du kan liksom inte säga att Orchi känner till allt om kakuzu genom rykten, ärligt så går det runt mer rykten om orchi än om kakuzu enligt mig dessutom finns det inge bevis att han känner till 5 elementen och 5 hjärtan. Antingen kan de allt om varandra eller så kan de bara basics t ex, ironskin, svärd, tentakler, odödlighet, It's your choice the truth. " Orochimaru summonar en stor orm "Orochimaru summoned this giant snake when he attacked Team 7 in the Forest of Death. To summon the snake Orochimaru wiped a line of blood across the tattoo on his left arm."
SAMTIDIGT som Sasuke summonar manda." Naruto kontrar det här med att summona pa och skickar pa till ino och håller sitt guard uppe. Neji aktiverar sin byakugan och springer mot ormen Kakuzu ser orochimaru springade mot honom och han börjar springa mot orchi han mä. ". Naruto kommer att göra allt för att rädda sitt lag från att dö, och detta är din svaghet. " Glöm inte att du har en svaghet du med. Det är att orchi inte skulle slösa en stor andel chakra för att rädda en kamrat ;) + Redigerades av Libaah den 14/09 21:37. | | Postades 2009-09-14 22:18 | #5 | The_Truth
 | "Antingen kan de allt om varandra eller så kan de bara basics t ex, ironskin, svärd, tentakler, odödlighet, It's your choice the truth." Det mest logiska vore om Kakuzu och Orochimaru visste mycket om varandra, med tanke på att de är ifrån samma organisation och båda är legendariska krigare som är mycket omtalande. Vi säger såhär: Kakuzu kan "allt" om Oro förutom Oros trumfkort (hydran), och det gäller även tvärt om. Agreed? "Naruto kontrar det här med att summona pa och skickar pa till ino och håller sitt guard uppe." Hmm, har Naruto någonsin "skickat" pa eller ma till någon annan karaktär tidigare? Är det något man kan tänka sig att Naruto skulle gjort i en liknande situation? Är lite osäker på den rörelsen. "Neji aktiverar sin byakugan och springer mot ormen" Ja, det låter logiskt. "Kakuzu ser orochimaru springade mot honom och han börjar springa mot orchi han mä." Ja, det låter logiskt. Situationen är alltså såhär (en koll så att vi båda vet var vi har varandra):Orochimaru och Kakuzu springer mot varandra. Manda åker med full fart mot Ino (och Naruto skickar pa till Ino? Är inte säker på om Naruto skulle göra såhär dock. Övertyga mig gärna) Den stora namnlösa ormen åker mot Neji, och Neji har gått in i byakugan. Sasuke springer mot Naruto, och Naruto är redo att möta Sasuke. Så vi har alltså nu 4 match-ups. Orochimaru vs Kakuzu. Manda vs Ino. Stora namnlösa ormen vs Neji. Sasuke vs Naruto | | Postades 2009-09-15 14:32 | #6 | Libaah
 Medlem | "Det mest logiska vore om Kakuzu och Orochimaru visste mycket om varandra, med tanke på att de är ifrån samma organisation och båda är legendariska krigare som är mycket omtalande.
Vi säger såhär: Kakuzu kan "allt" om Oro förutom Oros trumfkort (hydran), och det gäller även tvärt om. Agreed?" Agreed men borde kakuzu inte också ha en trumfkort då också nvm bryr mig inte ändå :) låt oss fortsätta. "Hmm, har Naruto någonsin "skickat" pa eller ma till någon annan karaktär tidigare? Är det något man kan tänka sig att Naruto skulle gjort i en liknande situation? Är lite osäker på den rörelsen. " Förlåt du har nog rätt, jag gör ett quick byte. Naruto skickar Gamabunta först då han inte har någon aning om hur stark Manda är. Manda kommer ha det svårt mot Gamabunta. " Situationen är alltså såhär (en koll så att vi båda vet var vi har varandra): Orochimaru och Kakuzu springer mot varandra. Manda åker med full fart mot Ino (och Naruto skickar pa till Ino? Är inte säker på om Naruto skulle göra såhär dock. Övertyga mig gärna) Den stora namnlösa ormen åker mot Neji, och Neji har gått in i byakugan. Sasuke springer mot Naruto, och Naruto är redo att möta Sasuke.
Så vi har alltså nu 4 match-ups.
Orochimaru vs Kakuzu. Manda vs Ino. Stora namnlösa ormen vs Neji. Sasuke vs Naruto" Situationen är alltså såhär (en koll så att vi båda vet var vi har varandra): Orochimaru och Kakuzu springer mot varandra. Manda åker med full fart mot Ino (och Naruto skickar pa till Ino? Är inte säker på om Naruto skulle göra såhär dock. Övertyga mig gärna) Den stora namnlösa ormen åker mot Neji, och Neji har gått in i byakugan. Sasuke springer mot Naruto, och Naruto är redo att möta Sasuke. Så vi har alltså nu 4 match-ups. Orochimaru vs Kakuzu. Manda vs Ino och Gamabunta. Stora namnlösa ormen vs Neji. Sasuke vs Naruto Nu är vi på samma sida, jag tycker vi ska öka tempot lite truth | | Postades 2009-09-15 16:48 | #7 | The_Truth
 | Okej, jag hänger med.
Manda vs Ino och gamabunta: Manda och Gamabunta har mötts förr. Manda visar här att han är snabbare än Gamabunta. Jag anser att fighten kommer se ut ungefär likadan ut som denna: Hade det inte varit för Tsunade, så hade Manda vunnit. Du vet detta. Bevis:
Slutsats: Manda kommer förmodligen äga Gamabunta lika fort som i mangan, då vi följer mangans logik, och då detta inte ska vara allt för mycket fanfic, så borde man gå efter mangan. Manda har inga problem att krossa Ino heller, men vad vet jag, hon kanske flyr?
Ino har visat i mangan att hon i princip inte kan kontrollera någons mind ifall denne rör på sig, och eftersom Manda är jävligt snabb så kommer nog knappast Ino hinna ta över Manda.
Ino kan nog ta över Manda, men isåfall är det efter Manda dödat Gamabunta. In my opinion.
Stora namnlösa ormen mot Neji: Neji har aldrig visat sig kunna göra någon stark fysisk skada alls, och denna orm är i princip lika bra som Manda, fast kanske lite mindre. Fortfarande är denna orm like 300 gånger större än Neji, och Neji har ingen chans. Ormen behöver bara lägga sig över Neji för att vinna, i princip.
Sasuke vs Naruto: Du vet hur detta kommer att sluta, don't you? NARUTO ÄR INTE I HM, och Naruto har inte visat något som kan besegra Sasuke i sånna fall. Gamabunta blir nu ägd av Manda, och Sasuke kommer med CS2 och ranged chidori och allt vad det är, eller varför inte en sharingan genjutsu, som Naruto inte lyckades ta sig ur själv mot Itachis klon? Itachis klon hade inte MS, precis som Sasuke nu, och Sasuke nu lyckades fånga självaste Itachi i genjutsus, så han kommer lyckas med Naruto också.
Sasuke vinner detta lätt. Sorry, men Naruto är inte i HM. Han har ingen chans.
Mitt i striden så kastar även Sasuke lite eldbollar mot luften då och då, kanske.
Orochimaru vs Kakuzu: Jag anser helt klart att Orochimaru är den bättre ninjan. Han kunde köra med 4-tailed kyuubi och outspeeda och outsmarta honom. Kakuzu är inte ens i närheten lika snabb, stark och farlig som 4-tailed kyuubi är. Sorry, men Oro tar nog detta hårt, och även OM Kakuzu på något skumt sätt skulle få övertaget (vilket jag tvivlar över) så kan Oro heala sig själv ifall han till exempel får huvudet avcuttat, och han har hydran, som nästan är som 8 små Manda-ormar.
Good luck. | | Postades 2009-09-15 17:38 | #8 | Libaah
 Medlem | Jag trodde man skulle komma på taktik och grejjer, inte bara jämföra karaktärerna . Jag vet inte om du hade bråttom the truth när du skrev detta men om vi ska köra så här är det bara tråkigt. "Manda vs Ino och gamabunta: Manda och Gamabunta har mötts förr. Manda visar här att han är snabbare än Gamabunta. Jag anser att fighten kommer se ut ungefär likadan ut som denna: Hade det inte varit för Tsunade, så hade Manda vunnit. Du vet detta. Bevis:
" Nej definitivt inte tsunade kom ju bara och avbröt för att avsluta matchen så fort som möjligt. Dessutom finns det inge bevis att manda skulle käka gamabunta just då utan gamabunta kunde säkert akta sig eller stoppa manda. Men jag håller mä att manda skulle vinna över gamabunta till slut men det skulle ta ett tag. Nog med tid för ino att springa där ifrån. Då ormen säkert inte känner till Neji och byakugan. Så kommer Neji säkert att få till ett slag. Och då är det kört för ormen . "Fortfarande är denna orm like 300 gånger större än Neji, och Neji har ingen chans. Ormen behöver bara lägga sig över Neji för att vinna, i princip. " Storlek spelar inge roll då 5 av nejis slag får den att kollapsa direkt. Enligt mig är ormen no match för neji utan den dör direkt. Inom naruto-verse finns det ingen fight utan närkamp och då är ormen körd. "Du vet hur detta kommer att sluta, don't you? NARUTO ÄR INTE I HM, och Naruto har inte visat något som kan besegra Sasuke i sånna fall. Gamabunta blir nu ägd av Manda, och Sasuke kommer med CS2 och ranged chidori och allt vad det är, eller varför inte en sharingan genjutsu, som Naruto inte lyckades ta sig ur själv mot Itachis klon? Itachis klon hade inte MS, precis som Sasuke nu, och Sasuke nu lyckades fånga självaste Itachi i genjutsus, så han kommer lyckas med Naruto också.
Sasuke vinner detta lätt. Sorry, men Naruto är inte i HM. Han har ingen chans.
Mitt i striden så kastar även Sasuke lite eldbollar mot luften då och då, kanske. " va**n ska vi bara jämföra karaktärerna eller? Man får ju inte ens chansen att förklara hur naruto ska gå in i sage mode. Varför ska sasuke hinna gå in i CS innan naruto hinner summona/göra kage bunshin för? Väldigt low utav dig the truth Sasuke vs Naruto Naruto lär försöka lite close combat mot sasuke men de kommer inge vart med taijutsu alltså måste han komma in Sm, att summona ma och pa och åka tillbaks till grodornas värld tar alldeles för mycket tid. Så han kommer på en ide. Han gör tajuu kage bunshin, ungefär 500 och nånstans i hela högen är naruto och mediterar. Finns inge sätt sasuke skulle kunna stoppa denna taktik enligt mig. "Jag anser helt klart att Orochimaru är den bättre ninjan. Han kunde köra med 4-tailed kyuubi och outspeeda och outsmarta honom. Kakuzu är inte ens i närheten lika snabb, stark och farlig som 4-tailed kyuubi är. Sorry, men Oro tar nog detta hårt, och även OM Kakuzu på något skumt sätt skulle få övertaget (vilket jag tvivlar över) så kan Oro heala sig själv ifall han till exempel får huvudet avcuttat, och han har hydran, som nästan är som 8 små Manda-ormar." Ok du har kommit fram till att orchi är snabb och kan dodga kyuubis attacker och heala sig själv, nu då? Du har fortfarande inte förklarat hur han ska besegra kakuzu. Lets start from where we left off. När kakuzu och orchi väl har kommit nära varandra äger kakuzu honom på taijutsu med ironskin. När orchi väl är nere släpper han ut maskarna och är redo för ass kicking | | Postades 2009-09-15 17:57 | #9 | The_Truth
 | Manda vs Ino + Gama: "Nej definitivt inte tsunade kom ju bara och avbröt för att avsluta matchen så fort som möjligt. " Tsunade kom nog för att rädda Gamabunta och för att bli av med ormen. Ett taktiskt mästerdrag. "Dessutom finns det inge bevis att manda skulle käka gamabunta just då utan gamabunta kunde säkert akta sig eller stoppa manda." Som du ser på denna sida så åker Manda ner under marken. Manda tar då ut toppen av sin svans och slår den mot Gamabunta med otrolig styrka och snabbhet. Gamabunta tar emot denna kraftiga smäll med sina händer, men vad händer nu? Släpper Gamabunta svansen så kommer Manda kunna strypa honom med svansen som han gör mot snigeln. Manda är dessutom extremt snabb, och som man ser i mangan så hinner inte Gama riktigt med Mandas rörelser. Manda kommer nog förmodligen att äta upp honom, ja. Han är för snabb. Grejen är att Manda har två vapen, och att han attackerar från marken, och har därmed ett övertag. Jag tror att det kommer gå ungefär såhär, helt klart: 1. Manda åker under marken, det finns inte mycket Gama kan göra nu. Gama försöker tänka defensivt, precis som i förra striden. 2. Något kommer upp, stoppar han inte den så skadas han rejält. 3. Gama stoppar svansen 4. Men då kommer plötsligt den andra änden av ormen, som biter ihjäl stackaren. Ino kommer kanske då att göra sin teknik och kontrollera Manda, tror du inte? Jag undrar, detta scenario låter väl nästan som det mest logiska, efter vad vi sett av Manda, Gama och Ino i mangan, don't you think? "Nog med tid för ino att springa där ifrån." Jag håller med. Ino får tid på sig att antingen springa iväg eller att ta över Manda, helt klart. Det är ju 2 vs 1. Ino kan inte ta över Manda när han är under marken och är i rörelse, men efter han dödat Gama så är han still i någon sekund, och då skulle Ino teoretiskt sett kunna ta över honom. Stora ormen utan namn vs Neji: "Då ormen säkert inte känner till Neji och byakugan. Så kommer Neji säkert att få till ett slag. Och då är det kört för ormen ." Nej, detta är fel. 1. Ormen är extremt snabb. Om du kan någonting om fysik, så vet du att om ormen kommer med full fart så hjälper inte ett slag särskillt mycket. Visst, Neji prickar en sån där punkt, men han krossas också av kraschen/tacklingen/smällen. 2. Ormen kanske attackerar från marken. Det är inte så svårt att förutse, med tanke på att Manda och de små ormarna gjort liknande saker. Attackerar ormen från marken så kanske Neji blir ägd på samma sätt som Gamabunta. 3. Hinata där blev slagen... 100 tals gånger. Att krossa 1 punkt räcker inte för att totalt förlama någon. Du vet detta. Nejis fjuttiga slag gör inte så mycket fysiskt, och en punkt eller två räcker inte för att förlama ormen, så han är i ett enormt undertag. Har lite bråttom, och ska iväg på träning nu. Fortsätt gärna och argumentera. Jag återkommer. | | Postades 2009-09-15 19:20 | #10 | Libaah
 Medlem | "1. Ormen är extremt snabb. Om du kan någonting om fysik, så vet du att om ormen kommer med full fart så hjälper inte ett slag särskillt mycket. Visst, Neji prickar en sån där punkt, men han krossas också av kraschen/tacklingen/smällen." Neji är smart nog att inte gå head on head mot ormen om ormen rushar mot neji lär han akta sig såklart. Och om neji är nära nog så kommer ormen inte ha någon chans att komma med full fart. Då det är så litet avstånd mellan dom. "2. Ormen kanske attackerar från marken. Det är inte så svårt att förutse, med tanke på att Manda och de små ormarna gjort liknande saker. Attackerar ormen från marken så kanske Neji blir ägd på samma sätt som Gamabunta." Ja men den här gången kommer Neji vara beredd på en attack underifrån och kommer säkert inte att stå på samma plats som gamabunta gjorde. När gamabunta märkte att ormen var under marken var det redan försent. Dessutom har Neji Byakugan och vet exakt vart ormen kommer att dyka upp och kommer att göra en counter attack. Dessutom kan ormar inte se vad som händer på ytan när de är under marken. "3. Hinata där blev slagen... 100 tals gånger. Att krossa 1 punkt räcker inte för att totalt förlama någon. Du vet detta." 100 slag what? Det var knappast 20 slag. Redan vid 5 slag kunde hon inte göra någonting, resten var "will power" och hon kunde knappast stå. Ja, men ett slag mot hjärtat så försvagas ormen rejält. Efter följande 4-5 slag (och vi har sett hur snabbt neji slår) så är ormen done for. Det andra är att vad som ser ut som att vara en helt vanlig snudd för ormen är egentligen en dirty move. "Nejis fjuttiga slag gör inte så mycket fysiskt" Nejis fjuttiga slag som gav Hinata en stroke 2 veckor senare. "Manda är dessutom extremt snabb, och som man ser i mangan så hinner inte Gama riktigt med Mandas rörelser" Bevis tack? + Redigerades av Libaah den 16/09 16:43. | | Postades 2009-09-17 16:54 | #11 | The_Truth
 | Neji vs ormen utan namn "Neji är smart nog att inte gå head on head mot ormen om ormen rushar mot neji lär han akta sig såklart." Kanske, men han kan inte akta sig för evigt. Ormen är mycket större, starkare och snabbare. Ormen har övertag. "Och om neji är nära nog så kommer ormen inte ha någon chans att komma med full fart. Då det är så litet avstånd mellan dom." Spelar ingen roll. Låt oss tänka oss såhär:1. Ormen åker mot Neji med full fart. 2. Neji är "smart", och ska tydligen hoppa undan, låt oss säga, åt höger. 3. Ormens huvud missar då Neji med en hårsmån, men 4. Då svingas ormens svans rakt i Nejis mage istället. Asså, hur vi än vrider och vänder på detta så kan inte Neji besegra ormen i 1 vs 1. Han har inte visat tillräckligt. Ormen är alldelles för stark och snabb. "Ja men den här gången kommer Neji vara beredd på en attack underifrån och kommer säkert inte att stå på samma plats som gamabunta gjorde. När gamabunta märkte att ormen var under marken var det redan försent." Nej? Neji vet inte hur matchen mellan Manda och Gama gick till, bara för att du vet det. Neji har inte visat sig vara särskillt rörlig i strid heller, så han skulle nog faktiskt stå kvar. "Dessutom har Neji Byakugan och vet exakt vart ormen kommer att dyka upp och kommer att göra en counter attack. Dessutom kan ormar inte se vad som händer på ytan när de är under marken." Neji har byakugan, men det hjälper honom inte här. Det spelar ingen roll om han ser ormen eller inte, han läser inte ormens rörelser som sharingan skulle kunna göra. Det är helt olika saker, och hans byakugan ökar inte hans snabbhet, styrka, reaktionsförmåga eller någonting. Han har fortfarande ingen chans mot ormen. Ormen vs Neji är ungefär samma sak som Killerbee/Raikage vs Neji, ifall man överdriver. Neji hinner inte med. "100 slag what? Det var knappast 20 slag. Redan vid 5 slag kunde hon inte göra någonting, resten var "will power" och hon kunde knappast stå." HÄR SER DU 5 stycken träffar på bara ena sidan av armen. 5 träffar på andra sidan armen, gånger två eftersom hon har två armar blir 20 träffar. Sedan har hon hela axlarna, övre och undre ryggen, brösten, magen, främre och bakre låren, nacken, armhålorna, rumpan, love-handles, halsen osv osv som OCKSÅ VAR FULLA AV SLAG. Blir inte det till 100? Självklart var det över 100 slag. "Ja, men ett slag mot hjärtat så försvagas ormen rejält. Efter följande 4-5 slag (och vi har sett hur snabbt neji slår) så är ormen done for. Det andra är att vad som ser ut som att vara en helt vanlig snudd för ormen är egentligen en dirty move." Ormens hela kropp och system är liksom 1000 gånger så stort som Hinatas kropp. Hinata klarade över 100 smällar och kunde fortfarande stå, och om man tänker logiskt då (för ormen har lätt fler punkter än Hinata) så borde alltså 100 000 slag behövas för att få ormen att stupa. En liten snudd av Neji räknas som ett slag, men varje "snudd" av ormen krossar bokstavligen ett av Nejis ben/organ/led/muskel. Som sagt, det är inte Neji som visat sig snabb och stark här. Det är ormen. Ormen > Neji är ganska självklart. Det jag nämnde, ormen är alldelles för stor och har för många chakrapunkter, och skulle - ifall vi tänker matematiskt - behöva 100 000 smällar av Neji innan han stupar, medans Neji stupar av 1-3 smällar av ormen, plus att ormen är mycket snabbare än Neji."Nejis fjuttiga slag som gav Hinata en stroke 2 veckor senare." Efter över 100 slag av Neji så stupade Hinata, och eftersom ormen är 1000 gånger större i massa/volym så skulle Neji kanske, matematiskt sett, få in 100 000 fjuttiga slag för att besegra ormen. Och ja, dem är fjuttiga. Och nej, att ormen får bieffekter av striden skiter den dumma ormen och Orochimaru i. Ormen är bara Orochimarus slav. "Bevis tack?" Hehe. Tillagt 2009-09-17 17:06:57Sasuke vs NarutoBlir världens snabbaste match. Itachis klon utan MS ägde Naruto med en helt vanlig sharingan genjutsu, och Sasuke har visat en exakt likadan. Sasuke kunde faktiskt slåss mot Itachi med genjutsus på en jämn nivå, så att besegra Naruto med en genjutsu är easy work. Har Naruto någonsin visat att han kan komma ur en sharingan genjutsu? Nej. Har man någonsin sett Naruto faila mot en sharingan genjutsu i mangan?Ja. Fucking ja. Så jävla "ja" på den frågan. Jag orkar inte leta upp mangasidan just nu, men Naruto försökte komma ur en helt vanlig dålig sharingan genjutsu från Itachis klon, men han misslyckas. Han var tvungen att ha kompisar för att komma loss. Sasuke kan göra en precis, om inte ännu bättre, sharingan genjutsu, som Itachis klon gjorde då. Skillnaden mellan CS och HM är att Cursed Seal går man in i instant. Naruto behöver preperations, kage bunshins och flera minuters koncentration för att gå in i Hermit mode!1. Sasuke kan, och förmodligen kommer, besegra Naruto med en helt vanlig sharingan genjutsu. Detta argument funkar hur bra som helst, då Naruto faktiskt försökt komma loss och failat. Mot till exempel Jiraiya hade argumentet kanske inte varit lika bra, men nu har Naruto som sagt försökt komma loss redan en gång i mangan. 2. Sasuke kan alltså vinna genom en enkel sharingan genjutsu. 3. Om inte, så kommer han in i Cursed Seal like 2:59 minuter snabbare än vad Naruto kommer in i HM. 4. Sasuke med cursed seal 2, ormar, ranged chidori, SHARINGAN och allt är alldelles för mycket för våran käre Naruto som bara har rasengan, kage bunshins och summons. 5. Sasukes summons är minst lika bra som Narutos summons. Faktum är att båda redan har slösat Manda och Gamabunta, så de ligger precis lika där. De tar ut varandra i summons. 6. Sasukes alla chidori varianter är mycket bättre än Narutos rasengan. Du vet detta, säg inte emot mig här, plz. Naruto kan inte göra rasenshuriken när han inte är i HM. 7. kage bunshins... Sharingan läser rörelser, och Sasuke kollar redan på Naruto, så han kan inte lura Sasuke nu. Det är för sent. Sasuke kan läsa rörelser, och tittar redan på Naruto, och Naruto har inte gjort någon kage bunshin ÄNNU, så Naruto KAN INTE lura Sasuke med en bunshin. 8. Åter igen, Sasuke är starkare än Naruto, men framför allt så kommer Naruto att förlora bara mot en sharingan genjutsu. Tillagt 2009-09-17 17:16:39Som du nu kan räkna ut så kommer Sasuke äga Naruto på ett par sekunder. Eller okej, jag är snäll idag: Sasuke äger Naruto, snackar lite skit i en minut, och sedan dödar honom. Sasuke springer då och hjälper någon annan. Oavsett vilken han hjälper så kommer han att vinna. Ifall vi tänker efter så har ju Ino flytt från Manda, right? 1. Manda håller på och äger gamabunta just nu, och kommer förr eller senare att vinna.2. a) Ino flydde nyss från Manda, men oj! Sasuke dödar henne enkelt med en chidori-variant.b) Efter Manda dödat Gamabunta så tar Ino över Manda. Oavsett vem Ino beslutar att attackera med Manda, så kommer Orochimaru/Sasuke märka detta, och kommer att skicka Manda tillbaka till ormlägret. Ja, Sasuke/orochimaru kan göra detta. Både Orochimaru och Sasuke känner till Inos krafter, då de båda var i chuunin examen, och då de båda känner till Inos klan. Sasuke dödar Ino när hon ligger avsimmad isåfall. 3. Oro och Kakuzu fortsätter slåss... 4. Stora ormen äger upp Neji... Neji håller väl ut längre än Gamabunta, så Neji kanske överlever ända tills Sasuke sprungit och attackerat honom (detta är efter Sasuke dödat Naruto och Ino). Ormen är redan för mycket för Neji, och med Sasuke också har han ingen chans. 5. Oro och Kakuzu fortsätter slåss... Oro skrattar, Kakuzu kanske fick in någon smäll på Oro, men Oro återskapar sig och Orochimaru kanske tar ut ett hjärta eller två från Kakuzu. 6. Sasuke (efter att ha dödat Naruto, Ino och Neji) kommer tillsamans med den stora ormen och hjälper Orochimaru. 7. Kakuzu känner sig hotad, gör kanske sin super defence teknik, men oj! Sasuke har elementet el, så han kan inte försvara sig mot Sasukes chidori-varianter. 8. Ifall allt skulle skita sig, vilket det inte gör, så har Oro hydran. Tillagt 2009-09-17 17:18:11Sasuke är dessutom extremt smart, och skickar självklart eldbollar mot luften då och då, och kan eventuellt använda kirin i slutet ifall allt skiter sig (vilket det inte kommer att göra, men IFALL) | | Postades 2009-09-17 21:34 | #12 | Libaah
 Medlem | "Kanske, men han kan inte akta sig för evigt. Ormen är mycket större, starkare och snabbare. Ormen har övertag. " Den kanske är större men det finns ingen bevis att den är snabbare än neji. Han har en 4 i speed. Att ormen är större är bara ett övertag då det är lättare att slå den. "Spelar ingen roll.
Låt oss tänka oss såhär: 1. Ormen åker mot Neji med full fart. 2. Neji är "smart", och ska tydligen hoppa undan, låt oss säga, åt höger. 3. Ormens huvud missar då Neji med en hårsmån, men 4. Då svingas ormens svans rakt i Nejis mage istället.
Asså, hur vi än vrider och vänder på detta så kan inte Neji besegra ormen i 1 vs 1. Han har inte visat tillräckligt. Ormen är alldelles för stark och snabb. " Det är omöjligt för ormen att slå med svansen när Neji är ungefär vid ormens huvud om man tänker på ormens storlek. Å andra sidan har Neji gott om tid att förstöra ormens organer innan svansen ens är nära honom. Och om svansen på något sätt var på väg att slå neji så har han en av de bästa skydds teknikerna. "Asså, hur vi än vrider och vänder på detta så kan inte Neji besegra ormen i 1 vs 1. Han har inte visat tillräckligt. Ormen är alldelles för stark och snabb. " Att vara starkare kommer inte att ta ormen någon vart om den inte är lika snabb som Neji och det tycker jag inte att den är. Den är stor och klumpig. Att den är snabbare än neji vill jag ha bevis på. "Nej? Neji vet inte hur matchen mellan Manda och Gama gick till, bara för att du vet det. Neji har inte visat sig vara särskillt rörlig i strid heller, så han skulle nog faktiskt stå kvar." Jag säger inte att han såg matchen mellan gama och manda utan jag säger bara att gama inte såg när manda gick under marken och var inte beredd med en attack underifrån. Men nu kommer ju Neji se när ormen dyker under marken och kommer att förvänta sig en attack underifrån. Och skulle definitivt akta sig, att påstå att han inte skulle är ju bara dumt. " Neji har inte visat sig vara särskillt rörlig i strid heller," Haha skojare och framåt "Neji har byakugan, men det hjälper honom inte här. Det spelar ingen roll om han ser ormen eller inte, han läser inte ormens rörelser som sharingan skulle kunna göra. Det är helt olika saker, och hans byakugan ökar inte hans snabbhet, styrka, reaktionsförmåga eller någonting. Han har fortfarande ingen chans mot ormen. " Nej, men Neji kan se ormen och att den är på väg mot honom så det mest troliga är att Neji inte bara skulle stå där utan han skulle akta sig från platsen han står och skulle sätta dit en counter attack, jyuuken, shurikens, 64 palms grejjen. Dessutom verkar ormen inte särskilt smart så Neji skulle definitivt outsmarta den. "HÄR SER DU 5 stycken träffar på bara ena sidan av armen. 5 träffar på andra sidan armen, gånger två eftersom hon har två armar blir 20 träffar. Sedan har hon hela axlarna, övre och undre ryggen, brösten, magen, främre och bakre låren, nacken, armhålorna, rumpan, love-handles, halsen osv osv som OCKSÅ VAR FULLA AV SLAG. Blir inte det till 100? Självklart var det över 100 slag. " What vart såg man att hela hennes kropp var fullt av slag? Faktan är att naruto kollapsa redan efter 64 palms tekniken som säkert skulle ta koll på ormen direkt. "Ormens hela kropp och system är liksom 1000 gånger så stort som Hinatas kropp. Hinata klarade över 100 smällar och kunde fortfarande stå, och om man tänker logiskt då (för ormen har lätt fler punkter än Hinata) så borde alltså 100 000 slag behövas för att få ormen att stupa." Nej det finns inge bevis att ormen har fler punkter än en människa bara för att den är större. En rak jyuken mot ormens hjärta och den är körd. Jag säger inte att ormen inte skulle kunna stå upp utan jag säger att ormen skulle vara för svag att göra någon skada alls mot neji. Efter det är det bara att förstöra resten av organerna. Ja Hinata kunde stå efter några slag men vad kunde hon göra? Jo, Inget!En levande sak i naruto verse har 351 "pressure points" Man behöver endast slå på 64 av dessa för att en person ska kollapsa. Att han skulle behöva slå ormen 100000 gånger är bara påhitt. Neji vinner fort och säkert med antingen 64 palms tekniken eller shurikens/kunais Efter detta springer han snabbt till Ino. " target="_blank" class="comments">www.onemanga.com/Naruto/170/17/" Det där var snarare en surprise attack.
"Itachis klon utan MS ägde Naruto med en helt vanlig sharingan genjutsu, och Sasuke har visat en exakt likadan. Sasuke kunde faktiskt slåss mot Itachi med genjutsus på en jämn nivå, så att besegra Naruto med en genjutsu är easy work. " Det var ingen sharingan genjutsu utan en vanlig genjutsu. Vi har inte sett någon "take you to another world" sharingan genjutsu utom tsukiyomi. Genjutsun kommer att vara t ex som när itachi och sasuke slogs. Att en tror han har dödat/slagit den andra personen men visar sig vara en fake och så vidare. Men sasuke kommer inte ha denna chans då naruto kommer att slåss med dussintals kage bunshins hela tiden.
" Har Naruto någonsin visat att han kan komma ur en sharingan genjutsu? Nej. Har man någonsin sett Naruto faila mot en sharingan genjutsu i mangan? Ja. Fucking ja. Så jävla "ja" på den frågan." Nej vi har inte sett naruto faila mot sharingan genjutsu endast vanlig genjutsu som inte fungerar på samma sätt som sharingan genjutsu. Från vad vi har sätt så kan vi inte säga att sasuke skulle kunna använda samma genjutsu som itachi använde.
"Sasuke kan göra en precis, om inte ännu bättre, sharingan genjutsu, som Itachis klon gjorde då." Nej läs övre.
"Skillnaden mellan CS och HM är att Cursed Seal går man in i instant. Naruto behöver preperations, kage bunshins och flera minuters koncentration för att gå in i Hermit mode! " Det tar ungefär lika mycket tid för naruto att göra kage bunshin som det tar för sasuke att gå in CS. Mitt i alla dessa kb hinner naruto gå in i sage mode och summona pa och ma. Han skickar pa till manda och ma får stanna med honom. Pa äger sedan Manda ganska enkelt (frog katas, vind jutsus) naruto skickar alla sina kage bunshins mot sasuke (300-400) Det kommer definitivt ta mycket tid för sasuke att besegra alla kage bunshins och lär vara väldigt trött efter att ha besegrat alla. Efter det avslutar naruto honom med en fuuton rasengan.
"1. Sasuke kan, och förmodligen kommer, besegra Naruto med en helt vanlig sharingan genjutsu. Detta argument funkar hur bra som helst, då Naruto faktiskt försökt komma loss och failat. Mot till exempel Jiraiya hade argumentet kanske inte varit lika bra, men nu har Naruto som sagt försökt komma loss redan en gång i mangan." Definitivt inte då vill jag helst se bevis. Som jag sa tidigare har vi inte sätt några komplicerade sharingan genjutsus. Alltså kommer det inte räcka med genjutsu för sasuke att vinna
"2. Sasuke kan alltså vinna genom en enkel sharingan genjutsu. " Nej, du faila
"3. Om inte, så kommer han in i Cursed Seal like 2:59 minuter snabbare än vad Naruto kommer in i HM." Hell no, det här tog inte 3 min utan 5-8 sec. Get your facts right.
"4. Sasuke med cursed seal 2, ormar, ranged chidori, SHARINGAN och allt är alldelles för mycket för våran käre Naruto som bara har rasengan, kage bunshins och summons." Naruto med sage mode, grodor, rasenshuriken, KAGE BUNSHIN. ÄR starkare än Sasuke inse det -.-
"6. Sasukes alla chidori varianter är mycket bättre än Narutos rasengan. Du vet detta, säg inte emot mig här, plz. Naruto kan inte göra rasenshuriken när han inte är i HM. " NOT!, du verkar inte läsa mina inlägg the truth Naruto gick in i sage mode 2 inlägg sedan -.-. genom att göra tajuu kage bunshin. Narutos rasengan varianter i HM (som han är i nu) är bättre än sasukes chidori (duh?)
"7. kage bunshins... Sharingan läser rörelser, och Sasuke kollar redan på Naruto, så han kan inte lura Sasuke nu. Det är för sent. Sasuke kan läsa rörelser, och tittar redan på Naruto, och Naruto har inte gjort någon kage bunshin ÄNNU, så Naruto KAN INTE lura Sasuke med en bunshin." What?
"8. Åter igen, Sasuke är starkare än Naruto, men framför allt så kommer Naruto att förlora bara mot en sharingan genjutsu." Nej sasuke är inte starkare än naruto, du verkar bestämma styrka på grund av hur många tekniker de kan
"5. Sasukes summons är minst lika bra som Narutos summons. Faktum är att båda redan har slösat Manda och Gamabunta, så de ligger precis lika där. De tar ut varandra i summons." Nej det är de inte pa frog skulle sopa gatan med sasukes alla summons.
"Som du nu kan räkna ut så kommer Sasuke äga Naruto på ett par sekunder. " Haha du och sekunder, vi har aldrig sätt sasuke äga någon bra ninja inom ett par sekunder.
Manda dödade gamabunta och blev sedan råägd av pa frog. Just nu har Neji dödat ormen, Naruto dödade sasuke nyss. Och det är bara orchi mot kakuzu kvar. De vill hjälpa kakuzu men han låter inte de
"5. Oro och Kakuzu fortsätter slåss... Oro skrattar, Kakuzu kanske fick in någon smäll på Oro, men Oro återskapar sig och Orochimaru kanske tar ut ett hjärta eller två från Kakuzu." Lol? Kakuzu skär av orochimarus huvud och bränner upp den och sedan strimmlar han till kebab. Du kan liksom inte bara säga så du måste berätta hur han ska ta ut ett hjärta. Han kommer faila hårt om han ska försöka ta ut ett hjärta med taijutsu. Så han använder antingen orm tekniker eller orm tekniker? lol. Orochimaru blir ägd av kakauzu i taijutsu och kakuzu passar på att göra som orchi kommer att bli träffad av. Då kommer orchi ut från sin "skal" och kakuzu gör den här Kakuzu dör av giftet som orochimarus kropp sprutar ut. Men Naruto o co vinner. + Redigerades av Libaah den 17/09 21:52. | | Postades 2009-09-18 08:40 | #13 | The_Truth
 | "Den kanske är större men det finns ingen bevis att den är snabbare än neji. Han har en 4 i speed." Kanske är större? Den är jävligt mycket större :D Kolla typ på hur snabb Manda var. Asså, hur ska jag förklara detta... Ett lejon, en människa, en antilop, bla bla bla är alltid snabbare än en myra. Storleken är en fördel när det gäller snabbhet. Du har inte heller några bevis för att Neji skulle vara snabbare. Jag har inga bevis. När ingen har bevis så får man säga det man själv tycker är det mest logiska, och jag säger helt klart att ormen är snabbare, ja, då den är jävligt mycket större. Återigen, jämför en myra, fluga, spindel, kackerlackor och alla andra smådjur med Lejon, Tigrar, Jeoparder, Antiloper och Zebror. Att vara stor är alltså generellt en fördel för snabbheten. Ormarna har visat sig vara riktigt snabba, och eftersom det generellt är en fördel att vara stor, så kan man logiskt anta att ormen är snabbare än Neji. Nejis fyra spelar ingen roll, då vi inte har ormens stats. "Att ormen är större är bara ett övertag då det är lättare att slå den." Nu tänker du bara innanför lådan. Om ormen är större så gör det även lättare att slå Neji, Neji får det alltså mycket svårare att undvika slagen! Narutos fjuttiga slag är ingenting i vare sig snabbhet, styrka eller storlek i jämförelse med ormens slag. "Det är omöjligt för ormen att slå med svansen när Neji är ungefär vid ormens huvud om man tänker på ormens storlek. Å andra sidan har Neji gott om tid att förstöra ormens organer innan svansen ens är nära honom." Nu antar du att ormen missar också... Men nej, ifall ormen skulle missa när han försöker käka upp Neji, så - med tanke på ormens storlek - så måste Neji hoppa undan, ganska långt. Ormens svans kommer igen på nolltid. "Och om svansen på något sätt var på väg att slå neji så har han en av de bästa skydds teknikerna. " target="_blank" class="comments">www.onemanga.com/Naruto/101/04/" Den där tekniken är så gott som värdelös.
Du verkar inte förstå varför, så jag kan ta det här och nu.
Kaiten(?) är bara att Neji snurrar med sina små armar jättesnabbt. Det är alltså jättebra mot små kunais, små människosparkar eller liknande saker, men att han snurrar gör inte Neji starkare.
Ormen har för stor massa, ifall han droppar sin svans rakt på Neji uppifrån så skulle han mosas, oavsett några små fjuttiga kung fu slag. Detta är det logiska svaret, helt enkelt. Du underskattar nog massa här. Det finns en anledning till varför två stora ormar nästan tog hand om halva Konoha ensamma... De dör inte av små fjuttiga Neji slag.
"Att vara starkare kommer inte att ta ormen någon vart om den inte är lika snabb som Neji och det tycker jag inte att den är. Den är stor och klumpig. Att den är snabbare än neji vill jag ha bevis på." Som jag sa tidigare, så är storleken ofta en fördel. Ge mig bevis på att Neji är snabbare, istället då?
Kanske inget "bevis", men ändå: Kolla på sannin fighten. Där kan man se att dessa stora djur är extremt mycket snabbare än till exempel Naruto eller Kabuto. Asså, när Manda tar fart, jämfört med när Naruto tar fart, så blir han otroligt mycket snabbare.
Denna orm är kanske lite sämre än just Manda, men storleksskillnaden är fortfarande fatal.
Nu har jag inte givit dig "bevis", men jag har givit dig några argument som faktiskt håller. Vad har du som kan försvara Nejis snabbhet? Att han dodgade Narutos attacker spelar absolut ingen roll, då ormens svans liksom är 400 gånger större i volym och massa än Narutos slag och sparkar.
"Men nu kommer ju Neji se när ormen dyker under marken och kommer att förvänta sig en attack underifrån. Och skulle definitivt akta sig, att påstå att han inte skulle är ju bara dumt. " Gamabunta såg också när Manda gick under marken. Även om han inte just såg när han gick i marken så märkte han för fasen att ormen var borta och att marken skakade mer än vanligt... Haha, självklart såg Gamabunta Manda åka ner i marken.
Förändrar alltså ingenting.
"Haha skojare och framåt" Han visar att han kan göra korta hopp och att han kan dodga små människoslag och sparkar, men det är inte samma sak som nu.
Ormens svans är fortfarande like 400 gånger större i båda massa, volym och kraft än vad Narutos slag var. Alltså mycket svårare att undvika.
"Nej, men Neji kan se ormen och att den är på väg mot honom så det mest troliga är att Neji inte bara skulle stå där utan han skulle akta sig från platsen han står och skulle sätta dit en counter attack, jyuuken, shurikens, 64 palms grejjen. Dessutom verkar ormen inte särskilt smart så Neji skulle definitivt outsmarta den." "outsmarta" och "outsmarta"... Han är smartare än ormen, men det kommer inte att göra någon jättestor skillnad, eftersom ormen fortfarande är mycket starkare och snabbare än vad Neji är.
Neji kanske kan se, men kan han hänga med?? I'd say no.
"What vart såg man att hela hennes kropp var fullt av slag? Faktan är att naruto kollapsa redan efter 64 palms tekniken som säkert skulle ta koll på ormen direkt." Nu är du ju bara dumdryg... Neji slog Hinata lite överallt såg man i mangan, sedan drog Neji upp hennes tröja på armen och såg att den var full av märken. Det är ganska uppenbart att hela hennes kropp var full av sådana.
64 palms tekniken är väl typ 1 + 2 + 4 + 8 + 16 + 32 + 64 slag. Självklart kollapsade Naruto efter så många slag, men ormen är inte en människa.
"Nej det finns inge bevis att ormen har fler punkter än en människa bara för att den är större. En rak jyuken mot ormens hjärta och den är körd. Jag säger inte att ormen inte skulle kunna stå upp utan jag säger att ormen skulle vara för svag att göra någon skada alls mot neji. Efter det är det bara att förstöra resten av organerna. Ja Hinata kunde stå efter några slag men vad kunde hon göra? Jo, Inget!" Sluta snacka om bevis. Du kan inte heller bevisa motsatsen, eller hur? När ingen kan bevisa någonting så går man efter argument och efter vad som låter mest logiskt, hur svårt är det att fatta?
Återigen, du har lika lite bevis som jag. "En levande sak i naruto verse har 351 "pressure points" Man behöver endast slå på 64 av dessa för att en person ska kollapsa. Att han skulle behöva slå ormen 100000 gånger är bara påhitt. " Nej, det står inte att en levande organism har 351 pressure points. Det står att en människa har det. Det kanske till och med stod en ninja.
Nej, det låter fortfarande logiskt att ormen ska ha fler punkter, då den är enormt mycket större. ENORMT MYCKET STÖRRE.
Men jag tror att jag har dig nu. Neji har ingen chans mot ormen. Ku ku ku.
Okej, jag går med på att ormen har 351 punkter, som du sa. Nu vill jag att du ska tänka över ditt misstag. Om en myra hade haft 351 punkter, som du verkar tro, så skulle Neji bräcka alla 351 punkterna på ett enda slag.
På en människa behöver han ungefär 1 + 2 + 4 + 8 + 16 + 32 + 64 slag.
På en orm? Ku ku ku ku. Vid huvudet finns isåfall kanske bara 2-3 punkter han ens KAN nå. Förstår du? Om ormen har 351 punkter är dem utspridda överallt på den enorma kroppen, och Neji kan inte nå allihopa om han står vid huvudet.
Alltså är denna fight tvungen att ta lång tid.
Neji kommer inte kunna vinna över ormen på en halvtimme eller två, med tanke på att han måste attackera från så många håll, trots att ormen är mycket starkare, snabbare och ofta befinner sig i marken
Vad händer samtidigt som Neji slåss i en halvtimme mot ormen?
Sasuke äger Naruto med en sharingan genjutsu, snackar lite skit och sedan dödar honom.
-Ge mig bevis för att Naruto skulle bli ägd av en sharingan genjutsu!!12121212!!
Itachis klon gjorde en helt vanlig svag sharingan genjutsu med fingret, och Naruto kunde inte komma loss
-Men det var inte en sharingan genjutsu, bara en genjutsu! 12 12 12 12 12 !!!
Nej, det var en sharingan genjutsu. Klonen har sharingan, och det där argumentet är bara till min fördel, då isåfall en helt vanlig genjutsu ägde Naruto så kommer en sharingan genjutsu verkligen att äga Naruto.
-Fuuuu, jag är dumdryg!!
Orochimaru hade 5 i genjutsu, men blev ägd av en sharingan genjutsu när Itachi inte använde Mangekyo Sharingan.
-Jag kräver bevis, du har inga bevis! Du vet ingenting, du tror bara!
Sasuke och Itachi var lika bra på genjutsu när Itachi inte använda sig av MS, alltså kan Sasuke göra precis lika kraftfulla genjutsus som Itachi kunde (bortsett från tsukiyomi) och därför har Naruto ingen chans.
TÄNK EFTER, HUR SVÅRT SKA DET VARA? Naruto visade tydligt i mangan att han inte klarade av att komma ur en sharingan genjutsu.
Naruto är inte i HM, då vi inte använder prep, och Sasuke sprang RAKT MOT Naruto när matchen startade, så han har inte tid att sätta sig ner och meditera i några minuter.
Efter Sasuke dödat Naruto dödar han Ino, sedan Neji och till sist hjälper han Orochimaru mot Kakuzu.
EDIT:
Ifall inte du kan tala om för mig varför Naruto skulle komma loss en sharingan genjutsu så kan man säga att jag vinner matchen, då Sasuke i sånna fall dödar Naruto, och sedan Ino, och sedan Neji och sedan hjälper Orochimaru mot Kakuzu
Jag har talat om varför han inte kan ta sig loss, så nu är det din tur. Domarna får avgöra vem som har rätt. De i diskussionstråden får också säga vad de tycker (med argument) så att inte domarna blir för korrupta. + Redigerades av The_Truth den 18/09 08:48. | | Postades 2009-09-18 16:11 | #14 | SmiloN
 Medlem | Okej, för att ni ska få lägga några sista argument..
1. Naruto blir antagligen fångad av genjutsun OM han tittar i ögonen på Sasuke, för Sasuke kan inte kasta genjutsu på samma sätt som Itachi, dvs med fingret te x, vad vi vet, så då utesluter vi det. 2. Även om Naruto åker fast i genjutsun, så vet han även sätt att stoppa den på, som Jiraiya lärde honom, dvs försöka stoppa chakraflödet, och nu har Naruto bättre chakrakontroll dessutom. 3. Naruto blir inte mentalt fucked up av en vanlig sharingan genjutsu som man blir av Tsukiyomi. 4. Vi har bara sett Sasuke göra illusioner som inte haft någon dödlig utgång alls hittills, utan MS.
Slutsats: Naruto kan bli påverkad av genjutsun, men inte bli mentalt fucked up, eventuellt hamna i underläge precis som Deidaras klon mot Sasuke..
Punkt. | | Postades 2009-09-18 16:31 | #15 | Libaah
 Medlem | "Ett lejon, en människa, en antilop, bla bla bla är alltid snabbare än en myra. Storleken är en fördel när det gäller snabbhet. Du har inte heller några bevis för att Neji skulle vara snabbare. Jag har inga bevis. När ingen har bevis så får man säga det man själv tycker är det mest logiska, och jag säger helt klart att ormen är snabbare, ja, då den är jävligt mycket större." Naruto i kyuubi mode var lika snabb eller snabbare än ormen, då han hann till sasuke före ormen . Sasuke med sharingan var lika snabb om inte snabbare än naruto när de möttes Vad hade sasuke för speed då? Jo, 3,5. Och neji har 4 i speed. Alltså är Neji snabbare än ormen. There you got it Bevis "Nu tänker du bara innanför lådan. Om ormen är större så gör det även lättare att slå Neji, Neji får det alltså mycket svårare att undvika slagen! Narutos fjuttiga slag är ingenting i vare sig snabbhet, styrka eller storlek i jämförelse med ormens slag. " Nej det är inte lättare att slå neji. Då neji är snabbare ;) "Nu antar du att ormen missar också... Men nej, ifall ormen skulle missa när han försöker käka upp Neji, så - med tanke på ormens storlek - så måste Neji hoppa undan, ganska långt.
Ormens svans kommer igen på nolltid. " Såklart den missar. "wow kolla hur stor den är det är omöjligt att hoppa undan!" Att hoppa undan från ormen är ungefär som att hoppa mellan två träd för en helt vanlig ninja, det är inte helt omöjligt exakt. Nej om neji just hoppade undan ormens huvud så tar det definitivt ett tag för ormen att svinga sin svans mot neji. Under den tiden hinner han ta ut ormens organer. " Kaiten(?) är bara att Neji snurrar med sina små armar jättesnabbt. Det är alltså jättebra mot små kunais, små människosparkar eller liknande saker, men att han snurrar gör inte Neji starkare." Nej det är inte bara hans armar som som släpper ut chakra utan det är hans hela kropp. Och kan skydda mot en orms svans. Den klarade av narutos slag helt utan problem och kan skydda mot en ormsvans även om det är lite jobbigt. "Ormen har för stor massa, ifall han droppar sin svans rakt på Neji uppifrån så skulle han mosas, oavsett några små fjuttiga kung fu slag. Detta är det logiska svaret, helt enkelt. Du underskattar nog massa här. Det finns en anledning till varför två stora ormar nästan tog hand om halva Konoha ensamma... De dör inte av små fjuttiga Neji slag." Nej alltså om han droppar sin svans på Neji, så är det bara ormen som skadas. Kaiten fungerar ungefär som en fullbody rasengan. Och minst lika sammanpressad. "Gamabunta såg också när Manda gick under marken. Även om han inte just såg när han gick i marken så märkte han för fasen att ormen var borta och att marken skakade mer än vanligt... Haha, självklart såg Gamabunta Manda åka ner i marken.
Förändrar alltså ingenting." Gama märkte inte att ormen var borta förrens ormen redan var under honom här ser du att gamabunta inte märkte att ormen var bort förrens den var mitt framför näsan på honom. Nej han såg inte manda åka ner i marken. Men här är ett bra exempel Neji ser något stycka upp och kollar ner var det är och sedan hoppar undan. Där rök "neji är inte så speciellt rörlig" När han har hoppat undan kontrar han med och sedan går fram till ormen och avslutar den med en "skulle definitivt outsmarta den." "outsmarta" och "outsmarta"... Han är smartare än ormen, men det kommer inte att göra någon jättestor skillnad, eftersom ormen fortfarande är mycket starkare och snabbare än vad Neji är.
Neji kanske kan se, men kan han hänga med?? I'd say no. " Såklart då neji kan komma på taktiker och så vidare medans ormen bara går in med raw power. "Nu är du ju bara dumdryg... Neji slog Hinata lite överallt såg man i mangan, sedan drog Neji upp hennes tröja på armen och såg att den var full av märken. Det är ganska uppenbart att hela hennes kropp var full av sådana. " Vadå överallt han blockade hennes slag ett par gånger men man ser honom inte slå henne någon annanstans förutom hjärtat vad blir det? 20 slag + 1 slag mot hjärtat. 1 slag till och hon hade dött. Den enda anledning till att han tog ut hennes armar var så att hon inte kunde använda sig utav gentle fist. Det som egentligen gjorde skada var slaget mot hjärtat. Tänk dig 1 slag mot ormens hjärta och den kommer att vara minst lika skada. Alltså knappast kunna slå. Ett slag till mot en annan organ och den kommer inte kunna stå upp/dö. "Nej, det står inte att en levande organism har 351 pressure points. Det står att en människa har det. Det kanske till och med stod en ninja.
Nej, det låter fortfarande logiskt att ormen ska ha fler punkter, då den är enormt mycket större. ENORMT MYCKET STÖRRE. " Det står inte varken människa eller djur utan vad de menar är "allt" som använder sig utav chakra. "neji kommer inte kunna vinna över ormen på en halvtimme eller två, med tanke på att han måste attackera från så många håll, trots att ormen är mycket starkare, snabbare och ofta befinner sig i marken
Vad händer samtidigt som Neji slåss i en halvtimme mot ormen?" Ett rejält slag mot hjärtat och ormen kommer inte kunna försvara sig själv särskilt bra, efter det är det piece of cake att ta hand om resten av organerna. Neji vinner efter 5-8 minuter. med 2/3 av sin chakra. Han går sedan till ino för att hjälpa henne mot manda det är då pa frog kommer och hjälper de. "Sasuke äger Naruto med en sharingan genjutsu, snackar lite skit och sedan dödar honom. " Varför ska sasuke hinna göra sharingan genjutsu innan naruto gör tajuu kage bunshin. Efter han har gjort tajuu kage bunshin sitter han någonstans summonar ma och pa och sedan går in i sage mode. Jag säger bara hur ska sasuke kunna vinna mot 300 narutos? "www.onemanga.com/Naruto/259/17/ Itachis klon gjorde en helt vanlig svag sharingan genjutsu med fingret, och Naruto kunde inte komma loss " Haha en "helt vanlig sharingan genjutsu med fingret" man göra sharingan genjutsus med ögonen endast och inte med fingrarna han använde en vanlig genjutsu inte en sharingan genjutsu. "it seems he doesen't just use eye jutsu" alltså en vanlig gejutsu "Nej, det var en sharingan genjutsu. Klonen har sharingan, och det där argumentet är bara till min fördel, då isåfall en helt vanlig genjutsu ägde Naruto så kommer en sharingan genjutsu verkligen att äga Naruto." Vem sa att sharingan genjutsus är bättre en vanliga genjutsus. Dessutom har sasuke inte visat några genjutsus som skulle "äga" naruto " Orochimaru hade 5 i genjutsu, men blev ägd av en sharingan genjutsu när Itachi inte använde Mangekyo Sharingan. " Bara för att man är bra med genjutsus måste det inte betyda att man är immun mot det. "Naruto är inte i HM, då vi inte använder prep, och Sasuke sprang RAKT MOT Naruto när matchen startade, så han har inte tid att sätta sig ner och meditera i några minuter. " Nej naruto börjar inte med hm utan han går in i den senare i matchen. Come on, läs min text och försök att motbevisa mig istället för att börja från noll igen. "Efter Sasuke dödat Naruto dödar han Ino, sedan Neji och till sist hjälper han Orochimaru mot Kakuzu." så du är med på att neji dödar ormen? Ok naruto vann mot sasuke, neji vann mot ormen, gamabunta dog mot manda. Manda dog sedan mot fukasaku (stavning?) Kakuzu och orchi tog ut varanda. | | Postades 2009-09-18 17:58 | #16 | The_Truth
 | "Naruto i kyuubi mode var lika snabb eller snabbare än ormen, då han hann till sasuke före ormen . Sasuke med sharingan var lika snabb om inte snabbare än naruto när de möttes Vad hade sasuke för speed då? Jo, 3,5. Och neji har 4 i speed. Alltså är Neji snabbare än ormen. There you got it Bevis" Hm, okej. Jag accepterar att Neji kan undvika ormens flesta attacker, men han kan inte undvika och anfalla samtidigt alldelles för bra. Om Neji ska vinna så kommer det att ta ett jävligt bra tag, då ormens punkter är utspridda långt över hela kroppen. "Nej det är inte lättare att slå neji. Då neji är snabbare ;)" Snackar du om? Klart det är lättare att träffa något om man har ett större vapen (i volym). Eftersom ormens mun/svans är större än Narutos slag så blir dem svårare att undvika. "Såklart den missar. "wow kolla hur stor den är det är omöjligt att hoppa undan!" Att hoppa undan från ormen är ungefär som att hoppa mellan två träd för en helt vanlig ninja, det är inte helt omöjligt exakt. Nej om neji just hoppade undan ormens huvud så tar det definitivt ett tag för ormen att svinga sin svans mot neji. Under den tiden hinner han ta ut ormens organer." Neji kan hoppa undan, men han kan inte hoppa undan och sedan slå ormen flera gånger innan ormen hinner attackera igen eller simmar under vattnet. Om Neji vinner, så kommer det att ta ett jävla långt tag, då ormens chakrapunkter är så pass omspridda och då Neji inte riktigt kan skada ormen på andra sätt, pga hans svaga attacker. "Nej det är inte bara hans armar som som släpper ut chakra utan det är hans hela kropp. Och kan skydda mot en orms svans. Den klarade av narutos slag helt utan problem och kan skydda mot en ormsvans även om det är lite jobbigt." Vet att det kan vara svårt att förstå om man inte läser fysik, men om ormen skulle släppa sin svans uppifrån rakt på Neji så skulle inte Neji bara kunna "slå bort den". Han skulle bli mosad, förmodligen... Neji kan nog bara undvika dessa attacker, inte tanka dem. "Gama märkte inte att ormen var borta förrens ormen redan var under honom här ser du att gamabunta inte märkte att ormen var bort förrens den var mitt framför näsan på honom. Nej han såg inte manda åka ner i marken. Men här är ett bra exempel Neji ser något stycka upp och kollar ner var det är och sedan hoppar undan. Där rök "neji är inte så speciellt rörlig" När han har hoppat undan kontrar han med och sedan går fram till ormen och avslutar den med en" Jag vet inte om jag håller med. Det spelar ändå ingen större roll. "Nej alltså om han droppar sin svans på Neji, så är det bara ormen som skadas. Kaiten fungerar ungefär som en fullbody rasengan. Och minst lika sammanpressad." Ehh, nej, en rasengan är fan så mycket mer sammanpressad än kaiten, lol. Det spelar ingen roll iallafall. Ormens svans skulle fortfarande mosa honom, hur "taggig" Neji än skulle vara. Ormen kommer inte direkt studsa iväg, han är alldelles för stor för det. Föreställ dig 10 soldater med stora rustningar och stora spjut som står med ryggarna mot varandra och pekar spjuten rakt upp i luften. En stenbumling på 400kg kommer ner på dem. Trots deras stora spjut och starka rustningar så mosas dem, på samma sätt funkar Neji vs svansen. Nejis enda chans är att undvika attackerna, inte att tanka dem. "Vadå överallt han blockade hennes slag ett par gånger men man ser honom inte slå henne någon annanstans förutom hjärtat vad blir det? 20 slag + 1 slag mot hjärtat. 1 slag till och hon hade dött. Den enda anledning till att han tog ut hennes armar var så att hon inte kunde använda sig utav gentle fist. Det som egentligen gjorde skada var slaget mot hjärtat. Tänk dig 1 slag mot ormens hjärta och den kommer att vara minst lika skada. Alltså knappast kunna slå. Ett slag till mot en annan organ och den kommer inte kunna stå upp/dö." Jag håller inte alls med, men jag hinner inte svara igen, så du (ni, domare osv) får kolla mitt föregående svar istället. "Det står inte varken människa eller djur utan vad de menar är "allt" som använder sig utav chakra." Det var nog garanterat människor de pratade om... Tillagt 2009-09-18 18:15:29 "Ett rejält slag mot hjärtat och ormen kommer inte kunna försvara sig själv särskilt bra, efter det är det piece of cake att ta hand om resten av organerna. Neji vinner efter 5-8 minuter. med 2/3 av sin chakra. Han går sedan till ino för att hjälpa henne mot manda det är då pa frog kommer och hjälper de." Fan heller... Han har fullt upp att akta sig för ormens attacker, ormen är aggressiv, kan simma under marken och under vattnet i långa perioder osv, matchen tar extremt lång tid då ormens punkter också är utspridda över hela kroppen, och jag kan inte tänka mig att Neji får in några träffar på ormens undersida, till exempel. Sasuke blir klar med Naruto mycket tidigare än vad Neji blir klar med ormen"Varför ska sasuke hinna göra sharingan genjutsu innan naruto gör tajuu kage bunshin. Efter han har gjort tajuu kage bunshin sitter han någonstans summonar ma och pa och sedan går in i sage mode. Jag säger bara hur ska sasuke kunna vinna mot 300 narutos?" Det räcker med en enda eldattack för att deleta alla bunshins. Han sprutar ut lite eld och snurrar... MA OCH PA KAN INTE FÖRENAS MED NARUTO
MA OCH PA KAN INTE FÖRENAS MED NARUTO
KYUUBI STOPPAR DEM FRÅN ATT GÖRA DETTA
DET TAR MINUTER FÖR NARUTO ATT GÅ IN I HM UTAN PREPERATIONSHermit mode är out of the question för dig. Naruto har ingen jävla chans mot Sasuke utan HM, och förlorar fatalt. "Haha en "helt vanlig sharingan genjutsu med fingret" man göra sharingan genjutsus med ögonen endast och inte med fingrarna han använde en vanlig genjutsu inte en sharingan genjutsu. "it seems he doesen't just use eye jutsu" alltså en vanlig gejutsu" En vanlig genjutsu är sämre än en sharingan genjutsu, ljushuvud. Naruto failade att ta sig loss en vanlig genjutsu, så varför skulle han då klara av en sharingan genjutsu? Du äger ju dig själv nu. "Vem sa att sharingan genjutsus är bättre en vanliga genjutsus. Dessutom har sasuke inte visat några genjutsus som skulle "äga" naruto" Itachi kontrade Kurenais genjutsus easily, med sin sharingan. Sharingan genjutsus är allmänt omtalande och kända. Självklart är dem "bättre" än vanliga genjutsus. Sasuke kan göra som han gjorde mot Itachi. När Sasuke gör sin genjutsu mot Naruto så ser Naruto Sasuke komma, och kanske blockar, men oj, Sasuke står bakom Naruto och hugger honom i huvudet med sitt svärd. Läs om Sasuke vs Itachi så förstår du vilka genjutsus jag snackar om, för jag har inte tid att länka just nu. Naruto har ingen chans mot sådana genjutsus. Naruto vet inte var Sasuke står, och Sasuke kan cutta han i bakhuvudet när som helst medans Naruto tror att Sasuke är någon annan stans. "Bara för att man är bra med genjutsus måste det inte betyda att man är immun mot det." Nej, absolut, men Jiraiya sa klart och tydligt att Naruto sög på genjutsus, både försvar och anfall. Faktum är att Naruto fortfarande inte är bra på att ta sig loss ur genjutsus. "Nej naruto börjar inte med hm utan han går in i den senare i matchen. Come on, läs min text och försök att motbevisa mig istället för att börja från noll igen." Hur fan ska han komma in i HM när han har Sasuke efter sig? Naruto måste ju ha kloner som samlar chakra åt honom och en massa annat prep för att gå in i HM, och Sasuke låter inte Naruto hålla på med sådant. "så du är med på att neji dödar ormen? Ok naruto vann mot sasuke, neji vann mot ormen, gamabunta dog mot manda. Manda dog sedan mot fukasaku (stavning?) Kakuzu och orchi tog ut varanda." Nej. Nej, nej, nej, nej. Sasuke vinner mot Naruto, av alla anledningar nämnda. Naruto kan inte komma loss genjutsus särskillt bra, och Sasuke gör sina genjutsus han gjorde på Itachi, och hugger Naruto i bakhuvudet samtidigt som Naruto tror att Sasuke stod framför honom. Neji har övertaget, men hinner inte vinna förrän Sasuke kommer och hjälper till. Asså, såhär går det till (enligt mig). 1. Sasuke dödar Naruto. 2. Ino flyr från Manda, Gamabunta försvarar Ino. 3. Sasuke dödar den flyende Ino. 4. Neji har övertaget över ormen - Manda har övertaget över Gamabunta 5. Sasuke hjälper Manda/Ormen och dödar dennes motståndare. 6. Sasuke och Manda/Ormen hjälper Manda/Ormen (den Sasuke inte hjälpte nyss) och dödar dess motståndare. (Den Sasuke inte nyss dödade) 7. Sasuke och de två ormarna hjälper Orochimaru, hence, Kakuzu dör. 8. Även utan hjälp så skulle Oro kunna vinna själv, förmodligen. Måste dra nu. Bra spelat Libaah, lycka till! | | Postades 2009-09-18 19:21 | #17 | Libaah
 Medlem | "Det räcker med en enda eldattack för att deleta alla bunshins. Han sprutar ut lite eld och snurrar..." Nej det räcker definitivt inte med en eld attack. En eld attack skulle "deleta" högst 10 kb. De kommer ju liksom hoppa undan "MA OCH PA KAN INTE FÖRENAS MED NARUTO
KYUUBI STOPPAR DEM FRÅN ATT GÖRA DETTA
DET TAR MINUTER FÖR NARUTO ATT GÅ IN I HM UTAN PREPERATIONS " Jag säger inte att de ska förenas utan han summonar de för att fukasaku ska ta hand om manda och för ma frog ska vara med naruto ifall han hamnar i någon genjutsu. "Hermit mode är out of the question för dig. Naruto har ingen jävla chans mot Sasuke utan HM, och förlorar fatalt. " Not! du har fortfarande inte motbevisat mig att taktiken inte skulle funka. Naruto kommer in i SM och sedan tar han hand om sasuke. Först skickar han 300 kb mot sasuke och då sasuke kommer att vara väldigt utmattad efter det avslutar naruto honom. "En vanlig genjutsu är sämre än en sharingan genjutsu, ljushuvud. " Finns det någonstans i naruto där de säger det? Sharingan är bra på att kontra genjutsus men vad skulle funka bäst mot en random ninja? En vanlig genjutsu tycker jag. "Sharingan genjutsus är allmänt omtalande och kända. Självklart är dem "bättre" än vanliga genjutsus. " Så klart sharingan genjutsus är omtalade de är ju en sorts genjutsu stil. Men det betyder inte att de är bättre. Hur som helst kommer inte sasuke få in en sharingan genjutsu på naruto, inte den "riktiga" naruto iallafall. "När Sasuke gör sin genjutsu mot Naruto så ser Naruto Sasuke komma, och kanske blockar, men oj, Sasuke står bakom Naruto och hugger honom i huvudet med sitt svärd." Det är en scenario det. Men en sharingan genjutsu skulle vara det sista sasuke gjorde ifall han såg 300 kage bunshins springande mot honom. De skulle bara rama honom issåfall. "Nej, absolut, men Jiraiya sa klart och tydligt att Naruto sög på genjutsus, både försvar och anfall. Faktum är att Naruto fortfarande inte är bra på att ta sig loss ur genjutsus. " Det är därför han har ma som hjälper honom ifall han på något sätt skulle hamna i en genjutsu. "Hur fan ska han komma in i HM när han har Sasuke efter sig?" Easy, han gör tajuu kage bunshin och sedan mediterar för det 1000:e gången. Och nej det behövs inte värsta prep. Det tar högst 8 sekunder för naruto att komma in i sage mode om inte mindre. "och Sasuke låter inte Naruto hålla på med sådant." Frågan är vad kan sasuke göra åt det? Ranged chidori mot 300 kb? i dont think so. 1. Manda dödar gama 2. Fukasaku dödar Manda 3. Kakuzu dödar orchi, kakuzu dör av gift/gas 4.Naruto dödar sasuke 5. Neji dödar ormen 6. Ino och fukasaku går till naruto o co. = Team naruto wins! Bra spelat själv :D | | Postades 2009-09-19 20:20 | #18 | TheUnknown
 - | Vi har äntligen kommit fram till vem som vunnit.
Efter en het diskussion mellan mig och SmiloN som pågått i mer än 50 minuter(!) så har ett beslut tagits..
Matchen började hårt, och det kom snabbt fram till att matchen delades upp i några små "mindre" fighter, som skulle vara avgörande för hela framtiden.
Det visade sig att den som vann sin delstrid, skulle kunna vara den som tog hem allt annat, genom att vara den andre övermäktig i antal och power.
Orochimaru vs Kakuzu
De tar antingen ut varandra, eller döda varandra. Inte viktigt - ingen har kommit till något avgörande här ändå. Det är de andra striderna som är vitala för matchen, och som det lagts stor vikt på.
Stor orm vs Neji
Hård diskussion, men i slutänden så överskattade Truth sin orm. Överraskningsmomentet från att komma underifrån går helt bort vs Byakuugan, och Neji kan hoppa upp på ryggen och "gentle fista" ( XD ) honom. Neji vinner, efter ett tag här.
Manda vs Gamabunta och Ino
Manda vinner, och Ino... flyr eller nåt - fick inget grepp om vad Libaah ville att Ino skulle göra. Fukusake kommer dit och fightas - ännu lite oklarare vad som skulle hända. Spelar ingen större roll.
Sasuke vs Naruto
Truths taktik låg i att Sasuke skulle vinna denna matchen, och sedan kunna hjälpa till på andra fronter --> Seger. Libaahs taktik låg i att Narutos kloner skulle uppehålla Sasuke samtidigt som han gick in i HM, och sedan döda Sasuke, följt av hjälpa sina vänner --> Seger.
MEN.
1. Sasuke är som Truth säger bra på genjutsu - Narutos absoluta downside. 2. Sasuke är bättre på taijutsu. 3. Sasuke är bättre på Ninjutsu (undantag Rasenshuriken kanske, som han inte gärna använder).
OCH MEST VIKTIGT
4. Naruto kan inte ha så många kloner, samtidigt som han samlar naturchakra. Det stör hans chakrabalans.
I vilket fall, så ÄVEN om han kan det - så spelar det som sagt ingen roll, av de anledningar som redan är uppräknade över.
Sasuke vinner alltså, och därmed kan Sasuke hjälpa till i resten av striderna. Truth vann alltså den "viktigare" delstriden.
Det va dock ytterst nära att Libaah hade denna, och trodde nästan att han skulle ha detta. Dessutom fick han inte riktigt chansen att skriva fram till sin slutkläm kändes det som, när Truth va borta ett bra tag.
Jag och SmiloN har därför kommit överens om att
Truth får 2 poäng, och Libaah får 1 poäng.
Grupp 1
Truth 2p Insaner 2p Libaah 1p Yakushi66 0p
Världens mest lätt-ollade forum | | Postades 2009-09-19 20:30 | #19 | Yakushi66
 I'm a guy... | jaha.... Då ligger man sist '-.-'
Libaah nd T_T..... Ur gonna get kicked by me..... Or..... Not.....
Grattis T_T och halvgrattis Libaah... GG. "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
|
| |
VISAR INLÄGG 1 TILL 19 AV 19 |
|
|
|
 |

|
 |

|

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy. Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.
|
|
|