|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 24 av 24
|
| Postades 2009-09-10 18:06 | #1 |
SmiloN
 Medlem | Grupp 3
FlytIlar Kakashi (25p) Gaara (25p) Yamato (15p) Shino (15p) Chiyo (15p) Hinata (5p)
kj Sandaime (35p) Sasori (30p) Kakashi (35p) Sakon/Ukon (10p)
Ni ska börja med taktik som anpassas efter ledarens intelligens och moral, samt att man ska tänka på att karaktärerna agerar som de skulle gjort i den riktiga serien, förutom det finns det inga gränser.
Matchen pågår i ca 5 dagar, dvs tills Fredag klockan 20:00. Efter 20:00 låses tråden och domarna analyserar den tills de kommer fram till en vinnare.
Endast domare/deltagande i denna match får skriva i tråden, allt annat resulterar i varning!
Tråden öppnas efter 24:00 natten till Måndag! + Redigerades av SmiloN den 14/09 17:01. |
| Postades 2009-09-13 23:24 | #2 |
FlytIlar
 FillerSlayer | Tactic of devine lashes blork blace orchestra (tog bara random tuffa ord)
TEAMLEDARE: Kakashi. smart och erfaren. med en femma i int är kakashi en naturlig ledare. Yamato har stor respekt för kakashi och som ANBU kan han blint lyda order. Shino och Hinata är båda rookie 12 och har dessutom har dom båda jobbat med Kakashi som Teamledare. Ingen av dom skulle trotsa Kakashis order. Chiyo och Gaara kommer båda från Sunagakure, men kakashi är en känd och respekterad ninja i ninjavärlden och tack vare "rädda Gaara" så har dom kommit att lita på Kakashi. åtminstonde tillräckligt för att följa hans order. Kakashi var dessutom Narutos sensei och Gaara litar på Naruto.
Analys: Kakashi vet det mesta om Hiruzen(sandaime). kakashi vet självklart allt om kakashi och ingen känner sasori bättre än chiyo. ingen känner till sakon/ukon alls. Ditt team set allt om mitt team.
Matchens start: Yamato gör en vägg av trä i en halvcirkel runt fienden och mjölkar på så sätt ett par sekunder samtidigt som han skymmer sikten. därefter gör han snabbt en träklon som står kvar på vattenytan medan Yamato själv hoppar upp på gaaras sand.(se gaara)
Gaara börjar med att bryta upp all sand i närheten ( ). med tanke på alla träden runt omkring ( )så borde det finnas mycket sand att hämta. Själva hämtandet av sanden tycks gå på ett par sekunder ( ) bland annat med tanke på att Kimimaro inte han göra mycket. Efter ca 5 sec borde gaara ha fått ihop massor med sand. Han och resten av teamet hoppar upp på en del av sanden och gaara lyfter 100 meter upp i luften. Utom räckhåll för fienden. Resten av sanden rasar ner under vattnet.
Chiyo vet när det är allvar och tar fram sina 10 dockor ( ), hon hoppar upp på sanden med resten av laget och låter 3 dockor åka med upp. Dom andra 7 dockorna cirkulerar passivt precis utom räckhåll för fienden i väntan på en öppning.
Kakashi gör en Raikagebunshin som är kvar på vattenytan medan han själv hoppar upp på sanden tillsammans med resten av teamet. väl på sanden döljer han sin chakra och gömmer sig så gott han kan.
Shino svärmar ut sina kryp mot fienden mellan klockan 10 och 2 och hoppar sedan upp på sanden han med. Med krypen åker även 3 av Chiyos dockor.
Hinata aktiverar byakugan och rapporterar noga för teamet allt vad fienden gör. Också hon hoppar upp på sanden.
Din tur.
Tillagt 2009-09-14 13:04:33
___ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .____ ........ ´´´\. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ./````\. . . . ´´´ l..._ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ._. .l`````l. . . .. ´__l . ,lll . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. lll. . l,___/. . . . . ##l__l_.] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..[_]__l##l. .... . .. ##____/. . mitt team. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\___l##l. . ... . . ....l. . . . . . .( sand ). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..l##l.......... ---l....................................................................................l----l........... ---l. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .l----l........... ###). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (###l........... #####______kaka o yama_____________________ditt team_____######## #####. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . .########## #####. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..########## ######_______(resten av sanden)________________________########## + Redigerades av FlytIlar den 14/09 19:30.多すぎる自由時間? |
| Postades 2009-09-14 17:03 | #3 |
SmiloN
 Medlem | På grund av att LAF drog sig ur hela turneringen och förstörde rent allmänt för oss så får det bli såhär.
kj flyttas till grupp 3, och en del karaktärer krockar tyvärr med varandra, men det blir bästa sättet.
FlytIlar, du får ändra din taktik osv.. Börja gärna inte attackera direkt, skriv en anfallsteori istället, hur det ser ut när ditt lag förbereder sig, när matchen börjat.
kj har 48 timmar på sig att skriva.
Game on! + Redigerades av SmiloN den 14/09 17:04. |
| Postades 2009-09-14 19:23 | #4 |
kj
 PirayA | min ledare:sandaime, vet rätt så mycket om hinata shino och kakashi och är en bra ledare som kan mycket bra attacker och skyd kan vi vel säga.Han är smart och är hokage.
Attack. ¨Kakashi börjar med att göra Narakumi no Jutsu (din team kan inte röra sig och ser inte särskild bra) och direkt efter tar han på sig mangyekyo sharingan eksakt på Gaaras ögon, gaara blir helt stilla och tappar sin sand och alla i ditt team ramlar när på marken.Sen gör sandaime Earth Flow River så ditt team åker när i gegan/leran.Efter det gör sasori Hyakki no Souen (sumonar fram en hel army av dockor)sen väntar han på vad motståndaren gör.
Din tur skriver kanske lite lite men så länge väntar jag på din tur och skriver mer sen + Redigerades av kj den 14/09 19:49.The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-14 19:48 | #5 |
FlytIlar
 FillerSlayer | "Kakashi börjar med att göra Narakumi no Jutsu " det är en woodwall i vägen. blir svårt för kakashi att titta i gaaras ögon då. tack vare min kakashi så vet dessutom gaara att man inte ska kolla in i sharingan. och även om kakashi på något sätt skulle lyckas kolla gaara i ögonen så är gaara en kage. han skulle ta sig ur direkt. om inte så skulle yamato göra "kai". "(din team kan inte röra sig och ser inte särskild bra) " varför skulle inte mitt team röra sig bra? för att dom står på sanden? jag har föresten byakugan i mitt team så jag "ser" bättre än någon i ditt lag. "direkt efter tar han på sig mangyekyo sharingan eksakt på Gaaras ögon, gaara blir helt stilla och tappar sin sand och alla i ditt team ramlar när på marken.Sen gör sandaime Earth Flow River så ditt team åker när i gegan/leran." Kakashis mangekyo är bannad så ovanstående text spelar ingen roll. "sasori gör Hyakki no Souen (sumonar fram en hel army av dockor)sen väntar han på vad motståndaren gör. " detta kan jag däremot godkänna. men mitt team är uppe i luften My turn Shino koncentrerar alla sina kryp på Sasori och låter dom svärma mot honom, med krypen flyger 3 av Chiyos dockor. (sasori ser inte detta bra då träväggen är uppe) kakashis raikagebunshin och yamatos träklon springer mot ditt team i full fart. hinata rapporterar allt som händer. mer vill jag inte skriva innan du fått chansen att svara. Din Tur :-) + Redigerades av FlytIlar den 14/09 19:50.多すぎる自由時間? |
| Postades 2009-09-14 20:00 | #6 |
kj
 PirayA | sasoris army står framför mitt tam och håller på att slå på kakashis och yamatos kloner sen efter det gör kakashi chidori på hinata och efter det gör sandaime rasengan på samma ställe som kakashi slog. en del av sasoris dockor hjälper sasori med shino och chiyo sen hjälper sakon/ukon till och gör Kuchiyose • Rashoumon framför shino och chiyo. YOUR TURN The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-14 20:20 | #7 |
FlytIlar
 FillerSlayer | "sasoris army står framför mitt tam och håller på att slå på kakashis och yamatos kloner" Det är en fet trävägg mellan sasori och mina kloner. men whatever. vi säger att dockorna lyckas krossa träväggen. alla dockorna kommer alltså att storma kakashi och yamato. kakashis klon(som kan utföra jutsus) gör en liten waterwall runt sig själv och yamatos träklon. tillräckligt stark för att skyddat mot sasoris dockor(som inte visat någon vidare offensiv). "efter det gör kakashi chidori på hinata och efter det gör sandaime rasengan på samma ställe som kakashi slog." hold on! hinata är minst 100 meter från kakashi. dessutom i luften. no way att han kan göra chidori på henne. sandaime har föresten aldrig visat att han kan resengan. "en del av sasoris dockor hjälper sasori med shino och chiyo sen hjälper sakon/ukon till och gör Kuchiyose • Rashoumon framför shino och chiyo." Chiyo släpper nu alla sina 10 dockor mot sasori. dockorna hugger allt i sin väg och siktar mot värdkroppen. sasori lyckas troligen försvara sig mot chiyos dockor relativt enkelt. men shinos kryp är en annan femma. sasoris dockor har aldrig visat någon aoe bra nog att ta ner shinos kryp med. porten blockerar nog en del för chiyos dockor men krypen söker sig till sasoris chakra. he will have a hard time. när figten pågår som bäst gör gaara denna mot ditt team bakifrån av sanden från sjöns botten. kimimaro lyckades inte undvika. och han var snabbare än alla i ditt team. DIN TUR + Redigerades av FlytIlar den 14/09 20:21.多すぎる自由時間? |
| Postades 2009-09-14 20:53 | #8 |
kj
 PirayA | FÖRESTEN SÅ SÅ NARTO ELLER NÅN ATT SANDAIME KAN RASENGAN OCH DET ÄR VÄL LÄTT ATT SPRIN GA FRAM TILL HINATA OCH HOPPA UPP OCH GÖRA DE SÅ ENLIGT MIG SÅ ÄR HINATA DÖDSASORI HOPPAR 20M UPP I LUFTEN OCH KASTAR NÄR TVÅ Windmill Shuriken OCH SEN SPRUTAR HAN MEN INNAN DET SÅ GÖR SAKON/UKON Kisei Kikai (GÅR IN ISHINOS KROP OCH SAASORI KASTAR TVÅ Windmill Shuriken PÅ SHINO OCH TVÅ DOCKOR STOPPAR CHIYO FÖR ATT HJÄLPA SHINO. SEN EFTER SASORI HAR GJORT SITT SÅ HAR ALLA SPRUNIGT TILL SANDAIME OCH SANDAIME SUMONAR FRAM Enkouou Enma OCH GÖR Kongou Rouheki RUNT HELA LAGET SÅ GAARAS SAND INTE KOMMER IN ( INTE SÅ MYCKET The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-14 21:15 | #9 |
FlytIlar
 FillerSlayer | jag får koncentrera mig för att ens fatta vad du läser. använd inte caps lock. och försök att stava bättre. och dela gärna in texten i olika delar. (inget illa menat) "FÖRESTEN SÅ SÅ NARTO ELLER NÅN ATT SANDAIME KAN RASENGAN" länka tack. annars så tror jag dej inte. du har nog blandat ihop saker. "OCH DET ÄR VÄL LÄTT ATT SPRIN GA FRAM TILL HINATA OCH HOPPA UPP OCH GÖRA DE SÅ ENLIGT MIG SÅ ÄR HINATA DÖD " nej. först måste han hoppa upp 100 freaking meter upp till gaaras sand. och om han skulle göra det så fångar gaara honom i sanden och mosar honom med sabaku sousou. jag låter dig tänka om "SASORI HOPPAR 20M UPP I LUFTEN OCH KASTAR NÄR TVÅ Windmill Shuriken" sasori har vad jag vet aldrig visat några shurikens. but who cares. sasori hoppar upp 20 meter för att bli uppfuckad utav shinos kryp och en våg av sand som kommer bakifrån. de 2 shuriken han kastar fångas snabbt och lätt av gaaras sand. "OCH SEN SPRUTAR HAN" vad pratar du om??? inget snusk i hope =) "SÅ GÖR SAKON/UKON Kisei Kikai (GÅR IN ISHINOS KROP" shino är 150 fucking meter away! läser du ens vad jag skriver? "SANDAIME OCH SANDAIME SUMONAR FRAM Enkouou Enma OCH GÖR Kongou Rouheki RUNT HELA LAGET SÅ GAARAS SAND INTE KOMMER IN ( INTE SÅ MYCKET" alla utom sasori som är död ja. när hela ditt team(utom sasori) sitter i buren :) så kommer gaaras sandvåg och trycker ner dom på sjöns botten. sanden lägger sig som ett 15 meter tjockt täcke över hela buren. ingen i ditt team kan göra någonting. dom kvävs på sjöns botten. medan sanden sakta men säkert fyller buren. Jag vinner. eller kommer du med någonting nytt som kan rädda dig ur situationen? + Redigerades av FlytIlar den 14/09 21:15.多すぎる自由時間? |
| Postades 2009-09-15 15:09 | #10 |
kj
 PirayA | jaja du vann de kan vi vel säga jag blir helt förvirad när du skriver jag glömer vad har skrivit och sånt så du van The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-15 18:22 | #11 |
FlytIlar
 FillerSlayer | du blir förvirrad ???
Tillagt 2009-09-15 18:22:45
gg 多すぎる自由時間? |
| Postades 2009-09-15 18:57 | #12 |
kj
 PirayA | ja de blir jag jag glömmer allt
Tillagt 2009-09-15 18:57:14
ja du van
The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-16 01:44 | #13 |
TheUnknown
 - | FlytIlar segrare
Grupp 3: FlytIlar - 2p TheUnknown - 2p kj -0p Algernon -0p
Grattis! ;) + Redigerades av SmiloN den 16/09 01:46.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2009-09-16 07:26 | #14 |
LAF
 JUST LAUGH | "FÖRESTEN SÅ SÅ NARTO ELLER NÅN ATT SANDAIME KAN RASENGAN OCH DET ÄR VÄL LÄTT ATT SPRIN GA FRAM TILL HINATA OCH HOPPA UPP OCH GÖRA DE SÅ ENLIGT MIG SÅ ÄR HINATA DÖDSASORI HOPPAR 20M UPP I LUFTEN OCH KASTAR NÄR TVÅ Windmill Shuriken OCH SEN SPRUTAR HAN MEN INNAN DET SÅ GÖR SAKON/UKON Kisei Kikai (GÅR IN ISHINOS KROP OCH SAASORI KASTAR TVÅ Windmill Shuriken PÅ SHINO OCH TVÅ DOCKOR STOPPAR CHIYO FÖR ATT HJÄLPA SHINO. SEN EFTER SASORI HAR GJORT SITT SÅ HAR ALLA SPRUNIGT TILL SANDAIME OCH SANDAIME SUMONAR FRAM Enkouou Enma OCH GÖR Kongou Rouheki RUNT HELA LAGET SÅ GAARAS SAND INTE KOMMER IN ( INTE SÅ MYCKET " ??????? + Redigerades av LAF den 16/09 07:27. 私のディック吸う |
| Postades 2009-09-16 17:44 | #15 |
kj
 PirayA | jag skrev allt fel och jag blir helt förvirad The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-16 17:54 | #16 |
Spyroul
 :ed: | Orka att ni fortfarande håller på.... kj, ge dig. This renders your argument invalid. |
| Postades 2009-09-16 18:50 | #17 |
kj
 PirayA | aldrig The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-16 18:54 | #18 |
Yakushi66
 I'm a guy... | JO! Ge upp... "Egentligen funkar det ju inte för det 9tails är ju inget MMO" //Poseidon_II_ om 9tails achievements.
"Du bara gnäller hela tiden... Du borde skaffa dig ett liv och börja spela WoW!" //Poseidon_II_ om Deidara. |
| Postades 2009-09-16 19:51 | #19 |
kj
 PirayA | GAME OVER FOR ME The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-17 00:32 | #20 |
zakk
 m'kay? | hahaha i love kj. ZACK ATTACK !"!!! |
| Postades 2009-09-17 15:30 | #21 |
kj
 PirayA | va fan The KJ is after you. |
| Postades 2009-09-17 16:19 | #22 |
zakk
 m'kay? | du är för awsome. ZACK ATTACK !"!!! |
| Postades 2009-09-17 17:30 | #23 |
FlytIlar
 FillerSlayer | och varför det?
FlytIlar gains new power: Tråden är stängd! + Redigerades av TheUnknown den 17/09 17:34.多すぎる自由時間? |
| Postades 2009-09-17 19:45 | #24 |
SmiloN
 Medlem | New power my ass: Nu stängs den på riktigt! ;) |
|
| |
VISAR INLÄGG 1 TILL 24 AV 24 |
|
|
Den här tråden är låst och du kan således inte besvara den!
|
|
 |