|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 151 till 180 av 782
|
| Postades 2008-03-04 19:07 | #151 |
ahoy 
 ahownage! | sir_thomas: Högsta prioritet är helt klart att det finns många Ino i spelet. Du behöver inte oroa dig. Jag är fortfarande kluven vad gäller Kin Tsuchi. Jag tnkte ha henne som sista boss, men då kan man ju inte köpa henne... Jag får återkomma.
Makido: Det har inte GJORTS särskilt mycket än, förutom att jag designat mycket och funderat mycket så att säga. Jag läser era förslag och kommer ofta på egna (bättre?) grejer utifrån dem. I vissa fall är några förslag alldeles för invecklade, eller ibland bra men väldigt krångliga att genomföra. Det är ju trots allt ett webbspel och det har sina begränsningar. Tar långt tid att fundera ut bästa sättet att lösa vissa grejer på. Satt flera timmar nu i veckan med "relation/combo-systemet", hur man bäst skulle lösa det. Det är ju inte särskilt komplicerat, och att tänka ut alla combos är knappast problemet. Däremot måste jag fundera på hur jag snabbast får fram all fakta jag behöver med minst antal databasfrågor och utan att servern ska tugga på i all oändlighet. När matchscriptet får en 100+ matcher att räkna ut vill man ju helst att det inte kraschar och så.
Kom bort från frågan nu men... sen ska det ju vara lite surprises också! Tänker försök med nåt Item-system också. Typ att man lägger på jutsus o sånt i stil med hur man har vapen, rustning i rpg's. Har ju med det ni pratat att göra rätt mkt. + Redigerades av ahoy den 04/03 19:07.farväl |
| Postades 2008-03-04 19:51 | #152 |
Samehada_fan
 War wizard | #151 "Tänker försök med nåt Item-system också. Typ att man lägger på jutsus o sånt i stil med hur man har vapen, rustning i rpg's. Har ju med det ni pratat att göra rätt mkt." YEEESSSS!!! Items och jutsus åt folket! Hoppas bara att händelser kommer finnas med....fast det är okej om de inte är det. + Redigerades av Samehada_fan den 04/03 20:00. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-03-04 23:12 | #153 |
Minaro
 Officiell 9manager Nörd | #150 Troligtvis kommer 9manager2 vara helt nytt, och startas på egen plats, medans det gamla 9manager ligger kvar (vad jag förstått det som). Så jag betvivlar att någonting startas om i samband med det. |
| Postades 2008-03-05 03:23 | #154 |
Makido
 Byakugan! | #149 Tell me about it...:P
#151 Nej, jag är medveten om att det inte har gjorts så mycket, och jag påpekade det i posten. Jag menar bara att om du ser något som du tycker är intressant så kan det nog vara bra om du meddelar om det är något du skulle vilja testa, så folk slipper fortsätta diskutera om det. Eventuellt ge feedback om du orkar. Nu är jag givetvis väl medveten om att du har en massa annat jobb med sidan, så man kan knappast kräva något, men bara så att de som är här är uppdaterade. Visst vet vi att du läser våra inlägg, men det vore bra att veta om en idé är något aktuellt eller inte. Då kan man ju fortsätta i diskutera just en sak i detalj, och på så sätt påskynda just den funktionen så den blir klar snabbare och eventuellt blir bättre än grundidén.
En sak till. EQUIPMENT OCH JUTSUS FTW!
Okej, enough svammel från min sida nu:P
#153 Precis vad jag har förstått också Minaro, så antingen är vi otroligt observanta, eller har en underlig förmåga att missförstå på precis samma sätt:P Nej men gamla 9manager lär ligga kvar. Frågan är bara vem dom som kör det ska spela mot, då jag tvivlar på att speciellt många skulle stanna kvar på ettan:P "Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-03-05 11:32 | #155 |
Minaro
 Officiell 9manager Nörd | #154 Dom kan spela mot mig, då jag troligtvis har kvar åtminstone mitt spelplan 1 lag där :P |
| Postades 2008-03-06 11:37 | #156 |
ahoy 
 ahownage! | Jag har funderat på nåt i stil med att väljer en inriktning i form av bloodline när ninjan nått hög level, och på så vis får man tillgång till en ny arsenal av jutsus som man kan boosta sin ninja med.
Även om det kommer vara konstigt med Hyuugor som har Sharingan så funkar det inte riktigt med att bara Uchihas i spelet kan ha det. Då kommer man ju bara köpa ninjor som har nån bloodline. Alla andra kommer bli mobbade.
Nåväl. Det finns ju typ Sharingan, Byakugan, Rinnegan, samt Bengrejen (kimimaro) och Isgrejen (haku) om det blir för lite med ögonblodlinjerna.
Varje "jutsu" man placerar på sin ninja påverkar statsen på olika vis. T ex TaiUP, NinUP, ElementAtkUP, ElementDefUP osv. Kanske skiter i vapen och sånt eftersom det faktiskt inte finns lika stor variation som jutsus. Det är ju mest kunais som återanvänds hela tiden. Enda intressanta vore ju Kusanagi och sånt, men det finns ju alldeles för få av dem. Typ 3 jutsu-slots per karaktär tänkte jag.
Vidare så kommer "relationscombosarna" fungera ungefär likadant, alltså att man får TaiUp och sånt. Gai och Lee som combo kanske ger väldigt mycket TAI, men avdrag i NIN! Just ens Tai och Nin kommer komma till nytta vid olika situationer. Just nu har jag bara funderat på bossar som är resistenta mot TAI eller NIN, men möjligt att det kommer med i vanliga strider också.
Ja, det var väl dagens info det! + Redigerades av ahoy den 06/03 11:38.farväl |
| Postades 2008-03-06 11:56 | #157 |
Samehada_fan
 War wizard | Tre jutsu-slots per karaktär? Blir inte det lite för mycket, plus att alla karaktärer har tre egna jutsus. Varför inte ha en slot per ninja, men att man kan byta ut den?
Hur blir det med utvecklingsteorin? Kommer ninjor kunna utvecklas till starkare versioner, som föreslagits, men att det också finns shippuuden-uppgraderingar? Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-03-06 13:41 | #158 |
Rofi-kun Medlem | Skulle vilja ha en Shino.. i shipuuden version :D Vad Säger Ni Pöjkar? |
| Postades 2008-03-06 17:20 | #159 |
kaishi
 Team Wicked Grin | låter bra ahoy bara de inte blir för avancerat :) |
| Postades 2008-03-06 18:15 | #160 |
Xandar
 La liga är världens bästa liga | Alla ninjor som finns i Shippuuden måste ju va med! Men det fixar nog Ahoy =) Sevilla FC |
| Postades 2008-03-06 20:28 | #161 |
yondaime3th
 Medlem | aa alla ninjor i shippuden borde va med speciellt sakura men hon ska va mycket bättre än 300 geninen och ha hög tai och jämna stats tycker jag ett förslag |
| Postades 2008-03-06 20:38 | #162 |
Makido
 Byakugan! | #156 Utmärkt Ahoy! Precis vad jag, och säkert många andra, ville veta. Menar du att jutsus isf ska vara aktiva hela tiden? Som någon slags buff? Man skulle kunna göra de bättre jutsus som finns till tidsbegränsade, så de sen måste "laddas upp" i ett visst antal timmar innan de funkar igen.
Du säger att det möjligtvis skulle kunna förekomma "resists" i vanliga matcher? Resist kan ju vara en egen speciell "stat" då. För att ta ett exempel som är relativt uppenbart: Gaara bör ju isf logiskt nog ha mer resist mot TAI. Sen kan man ha en "jutsu" som heter "Five gates!" eller något, som på Rock Lee gör att han ignorerar resists mot TAI, eller sänker den när han möter en motståndare. För att balansera att han har något så kraftfullt så kan man göra honom lik 300-Lee som finns nu. Bra i början, men sackar efter senare pga mindre + per level. Om han har Five gates aktiverad så kommer han ju se användning i vissa team som kan ha problem att slå team med många TAI-resistanta ninjor.
Och strunt samma om det blir avigt med bloodlines. Så länge man väljer själv så. Då kan man ju om man vill fortfarande ha gubbar som ska ha en bloodline, eller få bloodlines gratis på gubbar som inte ska ha det egentligen;D Det är bara att välja själv hur man vill spela ju. + Redigerades av Makido den 06/03 20:41."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-03-06 20:49 | #163 |
Samehada_fan
 War wizard | Tidsbegränsade jutsus SOM KOSTAR ENERGI. Och bara kan användas X antal ggr. per 12 timmar. Precis som du föreslog, Makido(det var min idé från början). Men hur blir det med Rock Lee 5cel. gates då? HAn som är 300$-genin? Kommer hans motsvarighet i 2.0 försvinna, eller?
I Bloodline står B:et för BRA. Ha med bloodlines. Men det får inte bli FÖR avancerat nu. Visst, jag vill att det ska finnas mer djup, men det får inte gå till överdrift. Och items och jutsus SKA vara med. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-03-06 21:24 | #164 |
Makido
 Byakugan! | #163 Jag hoppas på att alla 300-genins försvinner och ersätts av exempelvis de normala TS ninjorna. Jag skulle gärna vilja se att 1700 kages och 300-genins togs bort ur shoppen, och bara kunde fås som pris för uppdrag eller liknande, så bara de "vanliga" ninjorna skulle gå att köpa. Det skulle också vara underbart att man isf som S-rankad inte kan utmana någon annan rank än S och A eller något, så man inte äger upp alla för mycket om man kör endgame och har en massa bra ninjor. Givetvis ska de lågt rankade om de vill kunna utmana de som är högre, bara inte tvärt om.
Bara en spelplan nu antar jag? Med SP-gräns? "Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-03-06 22:46 | #165 |
Minaro
 Officiell 9manager Nörd | #156 Annars kan ju helt enkelt de som inte har Bloodlines ha andra fördelar. Kanske att de som ska matcha är bättre i grund, men inte har tillgång till lika mycket special stuff och buffs eller något. Helt enkelt se till att det balanseras ut. |
| Postades 2008-03-06 22:55 | #166 |
Samehada_fan
 War wizard | Om man kan uppgradera ninjor till kraftfullare versioner av sig själva, då försvinner behovet av 300$-genins. Självklart får du först betala för ninjan, och sen betala uppgr.kostnaden. Så i slutändan så får man ända betala ca.300 för att få en kraftfull genin. Så här borde det vara på alla ninjor som har olika versioner i spelet. Det har föreslagits innan, men jag upprepade det så att folk inte glömmer. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-03-07 14:34 | #167 |
Makido
 Byakugan! | #165 Jag tänkte med i ungefär de banorna. Att de med bloodlines har speciella effekter, medan de som inte har det har bättre stats i allmänhet. Men det kan kanske fortfarande vara mer intressant med bloodlines, så vad sägs om att de med bloodline inte har några jättebra jutsus? Utan att det mesta av deras styrka kommer från deras bloodline? De andra kan sen ha jutsus som ger mer + eller gör bättre effekter (+ och effekter kanske kan tyckas vara samma sak, men jag tänker + som saker som hjälper din ninja, och effekter som saker som försämrar motståndarens ninja).
#166 Spelglädjen skulle absolut hoppa upp ett par steg om man tog bort alla uppgraderade versioner av ninjor i shoppen och gjorde ett utvecklingssystem istället. Det skulle vara mer skills och mindre fråga om hur hög sps (sms per second) man har. Jag skulle verkligen uppskatta det. Om man har bloodlines antar jag att korten kommer få en extra symbol så man ser vilken det är. Sen får man lägga till ett avsnitt i hjälpen för 9mananger som förklarar effekten av bloodlines:> "Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-03-07 15:36 | #168 |
ahoy 
 ahownage! | Jag blir mest förvirrad av bloodline-idéerna nu men... Om man kan ha bloodlines, då kommer man vilja ha bloodlines. Det känns som det. Sen vet jag inte hur pass mkt status-effekter det går att klämma in egentligen, och frågan är ju lite också om man ska kunna utforma sin favorit som man vill (mitt exempel), eller om man ska tvingas välja en karaktär just eftersom den kan utformas på ett visst sätt (era exempel). Nu fick jag det där att låta lite väl subjektivt...
Angående uppgraderingarna... Det kommer ju behövas sjukt många nya ninjor, och ett ständigt planerande, för att det ska fungera...? Eller ska uppgraderingarna vara begränsade till ett visst antal ninjor? Alla karaktärer dyker ju inte upp i Shippuuden, utan det fokuseras ju alltid på Naruto, Sasuke osv. Det kommer bli att alla jag måste tvinga fram en helt ologisk uppgradering på alla ninjor för att inte vissa ska bli för fördelaktiga (varför finns det bara 1 uppgradering på naruto, han har ju visat 38942 tails ?!!?).
Vad är förresten problemet med 300-genins? Har inte förstått det riktigt. Tänker ni på spelplan1 där alla har tre stycken 300-genins i sin lineup? Det kommer iaf inte vara spelplan1-nivå på SPn. farväl |
| Postades 2008-03-07 17:04 | #169 |
Samehada_fan
 War wizard | Självklart så kommer inte alla ninjor ha uppgraderingar, på samma sätt som det inte finns en jounin-version av Ino, eller en 300$-version av Hanabi. I 9m2 finns ju starkare versioner, bara det att man inte behöver ha den sämre versionen innan. Det finns ju 4st Gaara, 4st Naruto, 3st Sasuke osv. Så egentligen finns det ju starkare versioner av samma ninja, bara det att de köps separat. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-03-07 21:09 | #170 |
Makido
 Byakugan! | #168 När jag säger uppgraderingar tänker jag i huvudsak på TS ninjor, dvs inte olika "states" som en ninja kan ha. Vad gäller states så tänkte jag att de kan vara jutsus som man utrustar en ninja med. Det skulle vara otroligt coolt om den "state" ninjan är i ändrar bilden så man kan se direkt att den är "buffad". Dvs något i stil med detta:
Man har Naruto wannabe Hokage. Omgz min Naruto är lvl 10 (eller whatever), jag kan uppgradera till TS Naruto:o 'klick klick'. YEAH! Min nya coola Naruto med ommålade kläder! men vänta... Han har en ny state jag kan köpa!:o 'klicka in på jutsu-shoppen och köper 3/4 tailed kyuubi. 'Utrustar Naruto med den och kortet ändras till en skitcool Naruto 3/4tails' (Eventuellt rankbyte på 3 samt 4 tails till Jounin respektive Kage. Har dock ingen aning om hur det skulle funka. OBS! utrustande av jutsus kan endast ske på ninjor i garaget).
Ungefär så är det jag tänker. jag har ingen aning om det fungerar att göra med bild/rankbyte (Alltså i princip att jutsun byter ut hela kortet mot ett bättre när den är aktiv), men det hade verkligen inte varit fel om det gick:> Och som jag sa, för att inte rankbytet ska bli flippat så kan man bara utrusta jutsus i garaget (och för att SP:n bör höjas vid en sån extrem boost som 3 eller 4 tails borde ge).
Jag ska experimentera med denna idén så fort jag har lärt mig PHP sen xd jag är övertygad om att det går, även om det kanske kan bli avancerat. "Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-03-09 15:06 | #171 |
ahoy 
 ahownage! | TS = ?
Att bara en utvald skara genins eller så kan uppgraderas låter mer rimligt, det blir så otroligt jobbigt att försöka balansera annars känns det som. farväl |
| Postades 2008-03-09 15:08 | #172 |
Dozu
 Medlem | TS = Timeskip skulle jag tro. |
| Postades 2008-03-09 18:41 | #173 |
Samehada_fan
 War wizard | TS-ninjor=ninjor med shippuuden-uppgraderingar Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-03-10 00:28 | #174 |
Makido
 Byakugan! | #171 Jo, men det är ju det jag menar. Det är ju inga problem med 300-genins nu eller hur? Bara gör shippuuden-bilder på dom, eventuellt ändra statsen en gnutta, och använd dom som uppgraderingsninjor istället för köpninjor.
Vad jag menar är i princip att du kan använda dig av de ninjor som redan är 300-genins och börja med att använda de som uppgraderingsbara, då alla dom har en sämre variant man skulle kunna uppgradera ifrån. Om det sedan uppskattas så kan du ju lägga till fler uppgraderingar på andra efter hand. Du kan ju prova med bara några stycken till att börja med, och sen utveckla om det funkar.
Alltså blir det bara ett visst antal ninjor som kan uppgraderas. De som inte kommer kunna uppgraderas blir ju då bland annat: Haku, Zabusa, Kimimaro (och resten av sound 5) och alla de kassa ninjorna som antingen har dött eller bara är backstage-karaktärer i princip (Hanabi ftw!). Det lär ju bara bli de ursprungliga teamen ur Konoha och Sand som kommer ha Shippuuden-varianter, eftersom de bara är deras utveckling man följer i serien.
Jag menar inte att man ska ha utveckling för varie CSgubbe eller något. Det kan man ha en jutsu till istället, likt "states" idén jag hade i mitt exempel med Naruto. Utvecklingar skulle bara gälla för Genin-teamen från Konoha respektive Sand. På så vis ger det en gräns på vilka ninjor som kan uppgraderas, precis som du ville ha:)
Hoppas du fattar min punkt:P + Redigerades av Makido den 10/03 00:39."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-03-10 21:17 | #175 |
Samehada_fan
 War wizard | Något jag stör mig på är att Itachi och Sasori finns i 1700-versioner. Skulle de vara i samma styrkenivå som Yon- och Sandaime? I don't think so. Ge Sasori puppet mode och Itachi massmördare förmågan att kunna uppgraderas till Puppet master resp. Mangekyo Sharingan-versioner. De uppgr. versionerna ska självklart inte vara lika starka som de nuvarande 1700-versionerna.
En 1700$-shodaime skulle däremot vara kul att se! Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-03-10 21:33 | #176 |
ahoy 
 ahownage! | Huff... Ska iaf försöka på det här spåret nu:
Varje karaktär har 3-4 unika jutsus som man kan få, t ex att man unlockar den första när man vunnit X strider med med ninjan, då kan man köpa den i affär, eller nåt sånt. T ex så kommer sämsta Sasuken kommer ha samma 3-4 unika jutsus som alla andra Sasukes i spelet. Unikt för karaktären men inte "kortet" alltså. Kommer därför kunna spela upp en "sopig" karaktär till grym, om man har övertag i items/jutsus.
Sen kommer det ju finnas en bunt jutsus som alla kommer kunna använda. Vissa mer anonyma ninjor har ju inga unika jutsus heller... Så dom får väl dela med ett gäng andra från en pool av jutsus.
Kanske skippar idén om bloodlines som man köper till sin karaktär. Det blir knasigt eftersom Itachi, Pain, Hyuugorna isåfall får ha samma unika jutsus som de andra... Itachi kör ju bara med sina über-jutsus exempelvis.
Lite osäker på hur jag ska implementera uppgraderingar. Kanske att alla startninjor kan uppgraderas en gång till en shippuuden-variant. Vet inte hur jag ska göra med Dosu osv tho. Sen uppgraderas ju Gaara till Kage isåfall.... vem vill ha en sop-kage senare i spelet...? Ska hans shippuuden-uppgradering bli en genin/jounin, alla kommer dampa loss "men han e ju kage lOLOL?!?!?", sen... hur göra med shikamaru osv, orättvist ifall han blir jounin medan de andra blir genins eller nåt? Ska alla bli starka genins? Svaga jounin kommer ju ingen vilja ha ens i mid-game. Err... svammel. farväl |
| Postades 2008-03-10 21:54 | #177 |
yondaime3th
 Medlem | bra ide men om det kommer nya ideer hela tiden kommer det inte att ta längre tid för 9 manager 2 ska komma |
| Postades 2008-03-10 23:37 | #178 |
Makido
 Byakugan! | #176 Måste Gaara isf vara dålig? Eftersom det är svårt att få honom så gör det inget om han är lite bättre än han är nu. Skippa Dosu och co. Gör då hellre bara uppgraderingar till de som är med i Shippuuden och lägg någon form av ristriktion så startninjor inte kan uppgraderas.
För att lösa det med styrkan på Gaara mfl, så kan man göra så man måste ha ett visst kort för att uppgradera, dvs istället för att få specials kan man få ett uppgraderingskort (målet i början väljer vilket sådan kort man får istället för en special). Jag menar, specials är imba, så om man gör Shippuudenuppgraderingarna till ett nyare roligare sätt att få bra ninjas på så kan de vara starkare än övriga ninjor och komma undan med det, då man bara tillåts en uppgraderad ninja per omgång.
Man kan göra Gaara till en lite medelmåttig Kage (precis innan Sannins i styrka?), men ge honom jutsus som gör honom bättre, som då också är svåra att få och som bara kanske funkar en viss tid åt gången.
Jag spånar bara lite här, men jag hoppas det hjälper.
Vad gäller de unika jutsus, så tycker jag att man måste uppnå en viss level med en ninja för att få dess bästa jutsu, och att de andra kan fås genom x antal vunna matcher. Då kan man exempelvis tjäna på att ha Hanabi i level 20 eller 30 eller whatever, om hon får typ Byakugan som ökar alla hennes stats till ungefär Hakus nivå i skada. Det är bara ett exempel, så tro inte att Hanabi ska bli imba här eller något xD Det var bara för att visa. Det gör även att de ninjas som inte har flera versioner kan bli mer attraktiva, samtidigt som de som har en bättre version får sina jutsus de också. "Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-03-11 13:07 | #179 |
Samehada_fan
 War wizard | En 1700$-Shodaime(gärna Nidaime också). Sasori ska vara en 15004-kage och itachi ska inta vara där alls. Han ska istället ha en Mangekyo version(precis som Kakashi).
Både Shodaime och Yamato kan/kunde seala bijuus, så varför inte skapa en jutsu vid namn "bijuu sealing"? Om den är aktiverad så får båda ninjorna bonusar mot alla bijuu-ninjor(alla Naruto-kyuubis, alla Gaara Shukakus). Jutsun kan bara användas 2ggr per 12timmar, och kostar energi att använda.
Om det är lvl:n som avgör hur mycket en ninja får i vinst, borde det ändras. Om t.ex. en lvl16 jounin besegrar en försvagad lvl 10 1700$-kage borde han/hon få 10-15XP. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-03-11 21:01 | #180 |
ahoy 
 ahownage! | Skippar inte Dosu m fl då de är startninjor för sin by, och byarna är något det är mer fokus på nu... Får väl ge dem en uppgradering jämnbördig med "shippuuden" om jag kör med uppgraderingar.
Gaara som "sop-kage" fyller ju sin funktion, så det känns i min mening lite dumt att börja anpassa allt för att uppgraderingarna ska fungera. Isåfall ytterligare en Gaara. Men det känns som om det kommer bli så mycket knas för att allt ska bli rättvist... Har dock inte tänkt så mkt på allt det där.
Specials fyller sig funktion då det gör att man fortsätter spela och strävar efter att samla på sig dem. Känns wasted att bara slänga bort en 20 kort nånting man jobbat med länge oxo. Har bättre planer.
Exakt hur man uppfyller kraven för unika jutsuna är inte bestämt. Kan vara level, kan vara vinster, kommer säkert på nåt bättre sen.
Samehada: Ibland följer inte spelet serien slaviskt. Alla kommer ha sin åsikt om att "sasori borde kosta 1600 för han e bättre än itachi (1580) men sämre än zetsu (1620) men sen är ju madara grym oxo (1593.53) hhmmm x_X"..... farväl |
|
| ... | | | | | | | ... | |
VISAR INLÄGG 151 TILL 180 AV 782 |
|
|
Den här tråden är låst och du kan således inte besvara den!
|
|
 |