Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : 9manager v2.0 FÖRSLAG
9tails.se  »  Forum  »  Allmänt snack  »  9manager v2.0 FÖRSLAG

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 31 till 60 av 782
...
Postades 2008-02-05 17:40#31
Makido

Byakugan!
#30 Fina förslag tycker jag. Men man kan ju ha symboler som visar om det är en händelse, jutsu eller utrustning. I stil med hur det är på ninjas olika grader:>
"Your destiny was decided when I became your opponent"
Postades 2008-02-05 17:57#32
Samehada_fan

War wizard
Men det vore bäst om man inte kunde köpa händelser. Man kan få tag på dem när man klarar uppdrag, eller vinner en helt osannolik seger mot ett mycket bättre lag. De här korten kan sedan användas för att uppgradera vissa ninjor till shippuuden-versioner.
Black Sorcerer of Psychological Warfare
Postades 2008-02-05 18:14#33
Xandar

La liga är världens bästa liga
Jag tycker att alla förslag som kommit in har varit bra men en grej som hade varit cool är om man t.ex. väljer att komma från Hidden Mist lr nån annan by så ska varje by ha sina egna specielle ninjor. T.ex. kommer ju Zabuza och Kisame därifrån och dom är ju bra med svärd osv. Alla byar ska ha nåt speciellt, men det ska vara balancerat ändå mellan byarnas styrkor resp. svagheter.
Sevilla FC
Postades 2008-02-05 18:24#34
ahoy9tails - Moderatör

ahownage!
Ni behöver inte oroa er för att nuvarande lagen försvinner, det händer nämligen inte. Kommer inte raderas...

Vad/När/Hur 9manager2 blir tar vi dock inte i den här tråden. Här ska det vara förslag på vad som ska vara med osv.
farväl
Postades 2008-02-05 18:25#35
Xandar

Härligt :)
Sevilla FC
Postades 2008-02-05 18:27#36
Samehada_fan

War wizard
Kommer en dojo finnas med?
Postades 2008-02-05 22:05#37
yondaime3th

Medlem
jag har en fråga varför tyckerdu makido att shippuden ninjorna ska vara svaga de äter alla nya ninjor i ninja shoppen nu och jag tycket att det ska finnas en dodjo som man kan träna en gubbe men det ska kosta energi tycker jag och att det ska finnas mer grejor
Postades 2008-02-06 07:59#38
Samehada_fan

War wizard
För att summera min förslag kommer här en lite enklare uppställning:

Händelse- man får dem när man vinner mot svåra fiender, och mäktiga rävdemoner. Används för att uppgradera vissa ninjor till shippuuden-versioner.

Jutsu- kan köpas i shoppen, och kan för det mesta bara användas av en specifik ninja, som måste ha levlat ett antal ggr.

Utrustning- T.ex puppets,vapen,scrolls sprängdeg etc. Fungerar för det mesta som jutsus, bara det att svagare utrustning kan användas av många ninjor,t.ex soldier pills kan användas av alla genins.

Och så finns en dojo där ninjor kan levlas i utbyte mot pengar.
Postades 2008-02-06 08:31#39
Makido

Byakugan!
#37 Jag sa inte att dom ska vara svaga. Jag sa att dom ska börja med att vara svaga, och få mycket per level, ala Tobi:> Och då menar jag ju givetvis inte att dom ska vara lika övermäktiga som Tobi blir, men samma form av upplägg.
Postades 2008-02-06 09:15#40
zingofjell

acc all!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
att man ska få styra själv när man slås
Björn gustavson är BÄST!

PS:ACCAR ALLT BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM
バンってなんだか、バンってバンってなんだもんӍ
Postades 2008-02-06 10:48#41
Xandar

Håller med dig #38 Ett skitbra förslag, hoppas det går igenom :)
Sevilla FC
Postades 2008-02-06 15:38#42
Samehada_fan

War wizard
Innan jag forsätter komma med förslag, så skulle jag vilja veta om Ahoy-sama har tänkt över förslaget om händelser, utrustning och jutsus?Och systemet med att kunna uppgradera vissa ninjor till shippuuden-versioner?
Postades 2008-02-06 15:44#43
Makido

Byakugan!
#42 Han har redan kommenterat på Shippuuden-uppgraderingar så ja, han har uppmärksammat det. Vad gäller resten om de olika hjälpkorten skulle vara intressant att få en liten kommentar, speciellt om det är något han tycker låter attraktivt. För då behöver vi åsikter på det och hur det kan tweakas för att bli så balanserat som det går. Risken med nya funktioner är ju alltid obalans.
Postades 2008-02-06 15:48#44
Samehada_fan

War wizard
Precis. Och det skulle kännas lite mennigslöst att skriva om man inte fick lite respons. Då vet man om man kanske har kommit på någon intressant ny funktion. Jag har så grymt många förslag till en eventuell shop...
Postades 2008-02-06 16:09#45
Xandar

Ett annat förslag är att man själv ska kunna välja element till sin ninja. Om man får t.ex. en vatten och vill ha eld så är chansen stor att man istället får nåt annat. Det hade varit bättre om man fick välja själv vilket element man vill ha.
Sevilla FC
Postades 2008-02-06 17:21#46
ahoy9tails - Moderatör

ahownage!
Först och främst är det inte tänkt att man enkelt (eller något som inte ligger i närheten av riktigt jävla svårt) ska kunna samla ihop flera special-ninjor. Om allt går som det ska. Ska som sagt vara svårighetsgrader (måste öka svårigheten för att få en till specialare!) och spelet blir förhoppningsvis väldigt långt också!

"Vanliga bonuskort: 2 aktiva åt gången. Man skulle t ex kunna köpa dom, i stil med hur man köper ninjas. Exempel: Kunai, Shuriken, Ninja headband mm
"

Man applicerar alltså något av ovanstående på ett kort, typ som ATK-uppgradering är nu?

"Sällsynta bonuskort: 1 aktivt åt gången. Kort som dessa skulle kunna fås av diverse raids (nu när jag har fått höra att det eventuellt kommer) och liknande och ge lite bättre bonusar till en specifik ninja. Exempel: Kusanagi sword (Orochimaru), Icha icha (Kakashi) mm."

Som ovan fast ger bättre +bonus och är rätt så svåra att få? Samt att de är unika för varje kort - alltså "ATK-uppgradering" fast med fancy name?

"Specialkort: Används till att uppgradera ninjor till Shippuuden-version och fås på liknande sätt som man får specials nu. Mål i början avgör vilket man får. Exempel: "Back in Konoha!" till Naruto, "Orochimarus training!" till Sasuke osv."

Det blir väl ungefär likadant som Special-ninjor är nu, med skillnaden att man får spela med ninjan innan den blir förvandlad till "special"?

Bara kollar så jag förstått allt rätt!

"Man ska från en speciell shop kunna köpa utrustning,jutsus och "händelser". Händelser är t.ex "Training Under...", "Faith In Orochimaru" åt Kimimaro eller "Springtime Of Youth!" åt Lee och Gai. Som det innan föreslogs så är det bättre om det krävs Händelser för att uppgradera till shippuuden-versioner.

Utrustning är t.ex. Kusanagi åt Orochimaru(har redan nämnts), en vapenscroll åt Ten-Ten eller giftnålar åt Shizune. Jutsus är t.ex. Oodama Rasengan åt Naruto eller Hidden Snake Hands åt Anko. And so on and so on. Självklart så måste man vara på en viss rank för att få tillgång till olika kort(beroende på styrka)."

"ATK-uppgradering" (eller nån annan stat, förslag?) med fancy name?

Skillnad på händelse, jutsu, utrustning är bara namnet, eller är det tänkt att man ska ha som i RPG typ slots "headgear, armor, weapon"? Eller är det bara som jag skrivit ovan ATK-uppgradering med fancy name? :)

"Jag tycker att alla förslag som kommit in har varit bra men en grej som hade varit cool är om man t.ex. väljer att komma från Hidden Mist lr nån annan by så ska varje by ha sina egna specielle ninjor. T.ex. kommer ju Zabuza och Kisame därifrån och dom är ju bra med svärd osv. Alla byar ska ha nåt speciellt, men det ska vara balancerat ändå mellan byarnas styrkor resp. svagheter."

Olika priser/fördelar om man köper ninjor från sin egen by hade jag tänkt mig. T ex...
"Ett annat förslag är att man själv ska kunna välja element till sin ninja. Om man får t.ex. en vatten och vill ha eld så är chansen stor att man istället får nåt annat. Det hade varit bättre om man fick välja själv vilket element man vill ha."

att man själv väljer element om man köper från egna byn.

"För att summera min förslag kommer här en lite enklare uppställning:

Händelse- man får dem när man vinner mot svåra fiender, och mäktiga rävdemoner. Används för att uppgradera vissa ninjor till shippuuden-versioner.

Jutsu- kan köpas i shoppen, och kan för det mesta bara användas av en specifik ninja, som måste ha levlat ett antal ggr.

Utrustning- T.ex puppets,vapen,scrolls sprängdeg etc. Fungerar för det mesta som jutsus, bara det att svagare utrustning kan användas av många ninjor,t.ex soldier pills kan användas av alla genins.

Och så finns en dojo där ninjor kan levlas i utbyte mot pengar."

Att levla ninjor utan att behöva ha dem i strid är i teorin löst på ett annat sätt än Dojo. Genom att man försvarar sin by/anfaller andra på diverse sätt (inte som vanliga strider).

+ Redigerades av ahoy den 06/02 17:21.
farväl
Postades 2008-02-06 17:58#47
Lewias

Sabaku sousou!
Det där med bonuskort.
Jag tycker man skulle ha något i form av poäng^^
Precis som med SP - poängen.
Man har t ex 20 poäng man kan fylla och bonuskorten
tar olika mycket beroende på effekt.

De bättre korten tar mer plats och begränsar då hur
bra de andra ninjorna i laget kan bli O_o
Postades 2008-02-06 18:14#48
Makido

Byakugan!
#46 Jag gillar faktiskt Samehadas upplägg mer. Då kan det ju vara så att föremål uppgraderar attacken och jutsus uppgraderar stats. Sen har du nämnt något om att du ska göra om stats på något vis Ahoy, och innan jag vet hur du menar och hur det kommer bli så kan jag inte riktigt säga så mycket på hur det skulle uppgradera:P
Postades 2008-02-06 19:04#49
Samehada_fan

War wizard
Jo, om man kan attackera/försvara byar så finns ju ett substitut för ev. dojos. Nu behöver jag inte oroa mig för Makido längre...

Först vill jag komma med ännu ett förslag till shoppen(om den ens kommer med):

Asakujaku(morning peacock)jutsu)
Används av:Gai six cel. gates lvl7+
Effekt: +XTAI
Krav:Inga
Rank:A
Vissa jutsus och utrustning borde kosta en viss mängd energi. T.ex så borde Deidaras kärnvapenliknande vapen(som han använder mot Hidden Sand), borde kosta 1-2energi att använda, plus att man bara kan använda den en viss mängd ggr per 12timmar.
Sen vill jag pusha för Xandars förslag om att man kan välja element på sina ninjor. Plus att jag vill att man ska få liiite mer i SP. Bara några poäng skulle räcka.

+ Redigerades av Samehada_fan den 07/02 12:03.
Postades 2008-02-07 08:37#50
Makido

Byakugan!
#49 Någon form av föremål kommer att finnas enligt Ahoy. Hurvida det blir en shop eller inte är väl upp till honom att bestämma. Men jag skulle faktiskt tro att det blir någon form av shop, samt att man kan få bättre "föremål" genom exempelvis sidouppdrag.
Postades 2008-02-07 19:45#51
Samehada_fan

War wizard
Huvudanledningen till varför en shop och olika items skulle finnas, är för att ge mer variation. Som det är nu så finns det inte så mycket variation, även om det finns många ninjor att välja mellan. Men om min motion går igenom, så behöver två Kimimaro, två Rock Lee eller två Deidara inte vara likandana. Det finns alternativ till i stort sett alla ninjor. Jag tror att alla spelare håller med mig, om att det unte skulle sitta fel med fler valmöjligheter. Men, keep up the good work Ahoy-sama!Förhoppningsvis kommer 9manager 2.0 innan april....

+ Redigerades av Samehada_fan den 08/02 17:50.
Postades 2008-02-08 13:38#52
Makido

Byakugan!
#51 Du bör inte hoppas på att det är klart innan sommaren, om jag ska gå efter vad Ahoy sa till mig. Som jag förstår det har han inte så mycket tid att jobba på det, samt att han vill att allt ska bli så perfekt som möjligt från start denna gången så han slipper ändra massa i efterhand. Ha inga förhoppningar på innan sommaren alltså xd

Vad menar du med att det behövs två likadana av några? O.o
Postades 2008-02-10 04:42#53
5urv1v3R

Jigglypuff!
Har ett litet förslag:

Varför kan inte alla ninjor ha något slags uppdrag?
T.ex.
"Lee - Besegra X lag som använder Neji"
"Naruto - Besegra X lag som använder Sauske"

Och om man nu skulle ha ett raid-system kunde ju Orochimaru ha uppdraget:
"Orochimaru - Raida och vinn Konoha 10 ggr"

Sedan får man då någon bonus, t.ex. om man inför att varje bonuskort är värt X antal poäng och man kan bara ha Y poäng, då kan man få Y+Z poäng.
(Cred. till Lewias #47 för poängsystemet.)

Detta är bara en grund, och behöver utvecklas. Tänk gärna igenom och utveckla.
/Kimmy

Edit 1:

I och med att det diskuteras om accepteringen o.s.v. Kan det helt enkelt inte bara vara så att man inte väljer, utan om man accepterar alla sina utmaningar så får man automatiskt en symbol om att man accepterar allt, och om man bara accepterar 3/4 av utmaningarna så får man en symbol som heter "Accepterar det mesta"o.s.v.

+ Redigerades av 5urv1v3R den 10/02 15:10.
Postades 2008-02-11 15:28#54
Samehada_fan

War wizard
#53 Bra idé om att det ska finnas en särskild sorts poäng, som begränsar antalet jutsus/händelser/utrustning.

Men blir det inte lite invecklat om varje karaktär hade egna uppdrag? För högt rankade jiounins och kages blir det svårt. Du tog Orochimaru som exempel. Det finns några saker som gör det hela väldigt svårt:
1: Du måste vara A-rank för att få Orochimaru, som kostar 1000$.
2:Även om du halverar hans SP-kostnad (500$) så kräver han fortfarande väldigt mycket plats i din laguppställning.
3:Om ett raiding-system finns med, så kommer de försvarande ninjorna styrka matcha ditt teams, så att besegra Konoha skulle bli äckligt svårt.

Tillagt 2008-02-13 11:09:39

Den här gången tänkte jag inte prata om en ev. shop, utan tänkte ta upp frågan om om ska lägga in blixtemelmtet. Fast det är kanske omöjligt.....det skulle ju vara grymt svårt att få att fungera.

Jag hoppas att de som spelar om spelet får någons sorts handikapp.
Postades 2008-02-14 12:02#55
Makido

Byakugan!
#54 Det är inte svårt att lägga in, bara man gör om upplägget så det går efter animens eget upplägg :> Frågan är bara om Ahoy orkar med det xd
Postades 2008-02-17 12:20#56
ahoy9tails - Moderatör

ahownage!
"Den här gången tänkte jag inte prata om en ev. shop, utan tänkte ta upp frågan om om ska lägga in blixtemelmtet. Fast det är kanske omöjligt.....det skulle ju vara grymt svårt att få att fungera."

Elementsystemet följer numera Naruto-världen. Lagt till Blixt alltså. Förstår inte hur det skulle vara grymt svårt? :P

"Frågan är bara om Ahoy orkar med det xd"

Jag har nog orkat med svårare saker i nya manager haha :)

Just nu jobbar jag med fighterna, hur de visas upp rent grafiskt. Man får se när gubbarna attackerar varandra och sånt, ser riktigt fint ut =) Förhoppningsvis ser det likadant ut på alla datorer hähä.

Funderar på om jag ska knycka lite jutsu-grafik från gameboy-spel o sånt, men vet inte riktigt hur OK det är!

+ Redigerades av ahoy den 17/02 12:21.
farväl
Postades 2008-02-17 15:44#57
Xandar

Det låter finfint Ahoy :) .... keep up the good work ^^
Sevilla FC
Postades 2008-02-17 15:58#58
Tsujikaze

Master of muppets~

Fawk, min data kommer cepa, då den inte klarar minispel utan att stänga av sig, men annars riktigt nice :D

Länge velat att att man ska kunna se fighterna, och min kompis lär bli överlycklig när det gäller blixt.
"You have much to learn, young muppling.."
// Master of muppets~
Postades 2008-02-17 18:54#59
ahoy9tails - Moderatör

ahownage!
Jag spelade in en liten snutt från en teststrid på mobilen!

Check it out! www.megaupload.com/?d=6X4DHH4I

Tsujikaze: Jag lär ju fixa ihop nåt så att man kan stänga av krävande grafik på nåt vis.
farväl
Postades 2008-02-17 19:23#60
Samehada_fan

War wizard
Snälla, snälla säg att fighterna blir bra!Men jag har fullt förtroende för Ahoy-sama, som gör allt för att ver2.0 ska äga. Så jag hoppas att fighterna blir bra. Kanske blir striderna lite Pokemon Diamond/Pearl-liknande?Skulle inte sitta fel. Lite retro-feel.
...
   VISAR INLÄGG 31 TILL 60 AV 782
Den här tråden är låst och du kan således inte besvara den!

9tails.se  »  Forum  »  Allmänt snack  »  9manager v2.0 FÖRSLAG

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.