|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 30 av 782
|
| Postades 2008-02-01 22:08 | #1 |
Makido
 Byakugan! | Jepp jepp. Jag har pratat med Ahoy och jag har fått tillstånd att lägga upp en tråd med förslag till vad nya 9manager kan innehålla.
Här kan ni alltså föreslå saker som ni vill ska läggas till/ändras till nya 9manager. Innan fingrarna börjar flyga över tangeterna så är det ett par saker jag vill säga.
1. Ska ni föreslå ninjor som bör vara med så finns en tråd för detta här:
2. Genomtänka förslag uppskattas, och gärna en förklaring/motivering till varför ni tycker saker bör ändras/läggas till.
Några saker jag själv har tänkt på är att man kan ha bonuskort, samt "utvecklingar" av kort. För att förklara mer i detalj har jag tänkt ungefär såhär: Bonuskort kan exempelvis vara Shurikens, Kunais och även speciella kort som bara verkar på en viss ninja. Det kan t ex finnas ett bonuskort som heter "Fuma shuriken, kage huse", som då kanske ger Sasuke (Inte 300) lite extra i Tai. Eller "Sake!", som ökar Tai på Rock Lee och sänker Gen (Jag är medveten om att drunken Lee finns, men det är bara menat som ett exempel:>).
Hur många bonuskort man ska kunna ha aktiva åt gången, samt olika grader på dom har jag inte funderat så mycket på. Vad gäller "utveckling" av ninjas så är det riktat mest mot de sämsta geninsen för att göra det mer attraktivt att köra med dom.
Jag tänkte att man skulle kunna "utveckla" den sämsta versionen av några ninjor till sina shippuuden-versioner. Då kunde man ha dels ett levelkrav, och dels att det finns ett visst bonuskort man måste ha. Sen kan man klicka på en knapp någonstans, och offra ninjan och bonuskortet för att få dess Shippuudenversion på level 1. På så vis skulle det bli mer attraktivt att använda sämre ninjor och inte bara låta dom ligga och damma på sidan 1 i ninjashoppen:P
Shippuuden-versionerna är ju givetvis tänkta att ha ganska mycket uppgraderade stats, men hurvida SP:n ska ändras eller inte är upp till diskussion. Om SP:n ändras så bör man få en varning innan man uppgraderar som visar vad SP:n kommer bli.
För att slutligen säga ett par ord om bonuskorten så kan man antingen göra så att man har olika sidouppdrag som man måste lösa för att få de bättre korten, medan de sämre skulle kunna köpas i "utrustningsshoppen" eller liknande. Sidouppdragen behöver inte vara att besegra en räv. Det kan till exempel vara att vinna ett visst antal matcher av en viss rank, ett quiz, eller något annat. Hur bra bonuskort man får beror givetvis på svårigheten av sidouppdraget.
Det var mina idéer. Kritisera, tänk vidare, och skriv ner egna tankar och funderingar:> + Redigerades av Makido den 01/02 22:09."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-02-01 22:29 | #2 |
UzumakiGaara
 Museau ton merde con. | "Jag tänkte att man skulle kunna "utveckla" den sämsta versionen av några ninjor till sina shippuuden-versioner. Då kunde man ha dels ett levelkrav, och dels att det finns ett visst bonuskort man måste ha. " T.ex. Hanabi då kanske, dra henne till lvl 20 t.ex. är väl inte så lätt eller så, Resor till de andra hidden villages och möta typ summons som Manda, Gamabunta och Tsugoyame (eller vad snigeln heter) eller Bijis som shukakun eller så..Och belöning typ 50-100xp på varje gubbe efter vilken demon man möter, och sedan så har man klarat alla och får sin en summon. :) Så har man mer att sträva efter. roligare tycker jag. + Redigerades av UzumakiGaara den 01/02 22:33.why so serious? maybe a troll, but I don't smell as bad as you! >:(
|
| Postades 2008-02-02 00:11 | #3 |
Makido
 Byakugan! | Gaara, vad jag vet så har inte Hanabi en Shippuuden-version:> Men bra tänkt, och det kan ju isf vara ett individuellt krav, som beror på hur bra ninjan är.
EDIT: Jag hade faktiskt tänkt runt level 20 först, för att det inte skulle vara något lätt. Då ska givetvis ninjorna bli så pass mycket bättre att man känner det är värt det också;D + Redigerades av Makido den 02/02 00:15."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-02-02 19:50 | #4 |
ahoy 
 ahownage! | "Några saker jag själv har tänkt på är att man kan ha bonuskort, samt "utvecklingar" av kort. För att förklara mer i detalj har jag tänkt ungefär såhär: Bonuskort kan exempelvis vara Shurikens, Kunais och även speciella kort som bara verkar på en viss ninja. Det kan t ex finnas ett bonuskort som heter "Fuma shuriken, kage huse", som då kanske ger Sasuke (Inte 300) lite extra i Tai. Eller "Sake!", som ökar Tai på Rock Lee och sänker Gen (Jag är medveten om att drunken Lee finns, men det är bara menat som ett exempel:>).
Hur många bonuskort man ska kunna ha aktiva åt gången, samt olika grader på dom har jag inte funderat så mycket på." Nån typ av items ska det finnas. Har hittills bara funderat på grejer i stil med "ökar alla dina ninjoras ATK med 5 i 2 timmar" osv. Alltså engångsgrejer. Har väl haft några idéer om items man applicerar på karaktärerna också (i stil med det du skrev), fast inte riktigt funderat så mkt på exakt hur pass krångligt det blir att få att fungera, samt om det skulle slöa ner massa osv. "Jag tänkte att man skulle kunna "utveckla" den sämsta versionen av några ninjor till sina shippuuden-versioner. Då kunde man ha dels ett levelkrav, och dels att det finns ett visst bonuskort man måste ha. Sen kan man klicka på en knapp någonstans, och offra ninjan och bonuskortet för att få dess Shippuudenversion på level 1. På så vis skulle det bli mer attraktivt att använda sämre ninjor och inte bara låta dom ligga och damma på sidan 1 i ninjashoppen:P
Shippuuden-versionerna är ju givetvis tänkta att ha ganska mycket uppgraderade stats, men hurvida SP:n ska ändras eller inte är upp till diskussion. Om SP:n ändras så bör man få en varning innan man uppgraderar som visar vad SP:n kommer bli." Har inte funderat så värst mkt på det här, med det är helt klart nåt som kan vara aktuellt. Kräver dock en hel del planering för att det ska bli balanserat. farväl |
| Postades 2008-02-02 19:55 | #5 |
UzumakiGaara
 Museau ton merde con. | Det skulle vara trevligt om man kunde typ...ha mer energi, och Tre spelplaner, spelplan Ett: Som nuvarande spelpan ett ( Uzumaki tror jag den heter) Spelplan Två: Som nuvarande spelplan två( Uchiha heter den tror jag) Spelplan Tre: Där, kan man ha detta med Uppgradera-till-shippuuden-version, den kan heta (Haruno) why so serious? maybe a troll, but I don't smell as bad as you! >:(
|
| Postades 2008-02-02 19:56 | #6 |
Tsujikaze
 Master of muppets~ | En sak jag har tänkt på önskar jag verkligen kommer tillföras vid v2.0, är någon liten symbol som visar att man accar allt, då det är så troligt fult att heta "Random namn accar allt"
Och att om man inte accepterade, att man fick något avdrag för det, för annars skulle alla gå omkring med accar allt symboler.
//Tsujikaze "You have much to learn, young muppling.." // Master of muppets~ |
| Postades 2008-02-03 02:19 | #7 |
Makido
 Byakugan! | Jag har tänkt att man kunde kanske ge shippuuden-versionerna samma stats som sin ursprungsform, men med mer gain per level (ala Tobi). Då skulle det vara svårt att levla upp dom och därav kan de bli lite bättre i slutet. Då skulle kanske team med fulla specials bli färre och vi kanske kunde få se lite variation (OMG!).
Då finns det tre olika saker man kan köra på:
A: En dålig ninja som har mycket gain per level (Shippuuden-varianter) B: En medelninja som har normal gain per level (300.genins) C: Bästa ninjan från start med minst gain per level (Specials)
Detta är en idé jag fick nyss och det kan behövas en hel del nerfing för att få det att funka. Men med modifikation så kan det vara en bra lösning på balansproblemet.
EDIT: Btw, varför inte ha uppgraderingen på alla spelplaner isf UG? Gillar du det inte?:P Förklara då gärna vad du ser för problem med det:) Kan vara något jag inte har tänkt på.
EDIT2: Man kanske kan göra något i stil med att bara genins kan uppgraderas, samt att man bara kan göra uppgraderingen på en ninja. För när jag tänker efter så behöver Shippuuden-versioner vara en hel del bättre än 300-genins eftersom annars blir det ändå mer attraktivt med specials. Så någon slags limit på hur många man kan ha. Eller att man helt enkelt tar bort specials från version 2 av 9manager, och använder S-varianter av ninjor som ett svårare, mer utmanande sätt att äga upp alla på;) Men det finns säkert horder av människor som kommer hoppa på mig för att vilja ta bort specials:P Jag anser bara att det är tråkigt med ninjas med precis samma stats allihop. + Redigerades av Makido den 03/02 02:31."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-02-03 11:21 | #8 |
UzumakiGaara
 Museau ton merde con. | #7
EDIT 1: Men om alla inte vill köra med shippuuden versionerna kan dom ha kul med spelplan 1&2 som vanligt, eller så kan man köra på spelplan 3 om man klarat av spelplan 1 eller 2.. why so serious? maybe a troll, but I don't smell as bad as you! >:(
|
| Postades 2008-02-03 12:22 | #9 |
Samehada_fan
 War wizard | Idén med shippuuden-uppgraderingar var väldigt bra, Makido. Många(undertecknad inkluderad) har länge frågat efter shippuuden-versioner av vissa ninjor. Men OM man nu lägger in ett sånt system, hur blir det med Neji,Temari och Kankuro?Kommer de uppgraderas till jounins,eller? De blev ju det i serien. En kazekage-version av Gaara finns ju redan.
Någonting som skulle vara kul, är om det helt plötsligt kom upp en skylt som sa:'En trupp med fiendeninjor från Hidden Sound har siktats utanför Konoha! Ta hand om dem genast, innan de rapporterar till Orochimaru.' Då får man samla sitt team och anfalla ninjorna. Om man klarar det får man XP och pengar(ingen SP). Fiendeninjorna är mäktigare beroende på vilken rank man har.
+ Redigerades av Samehada_fan den 03/02 12:23. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-02-03 12:30 | #10 |
UzumakiGaara
 Museau ton merde con. | #9
Mycket bra idé tycker jag, den lät rolig och bra why so serious? maybe a troll, but I don't smell as bad as you! >:(
|
| Postades 2008-02-03 12:40 | #11 |
Tsujikaze
 Master of muppets~ | #9
Låter roligt, men lite fail med tanke på att man kan komma från sound -.-" "You have much to learn, young muppling.." // Master of muppets~ |
| Postades 2008-02-03 12:41 | #12 |
Samehada_fan
 War wizard | #11Men om man kör som Hidden Sound är det Konoha ninjor som har skickats ut.
Ännu en idé: I MMO-spel kan man ju gå med i olika raids mot fiender. Tänk om man kunde göra något liknande i 9manager? Ett antal spelare skulle kunna gå samman och anfalla fiendebyar. Det kanske är en jättedum idé, men att kunna teama upp med några andra och kämpa tillsammans för ett gemensamt mål låter rätt kul. Efter att ha spelat 9manager ett bra tag börjar man känna igen vissa team som man möter ofta. Sen skickar man en invitation till dem, och om de avböjer händer inget. För att förhindra att n00b-lag går ut på korståg, borde det bara vara tillgängligt för A och S-rankade lag. + Redigerades av Samehada_fan den 03/02 12:53. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-02-03 15:14 | #13 |
ahoy 
 ahownage! | "En sak jag har tänkt på önskar jag verkligen kommer tillföras vid v2.0, är någon liten symbol som visar att man accar allt, då det är så troligt fult att heta "Random namn accar allt"
Och att om man inte accepterade, att man fick något avdrag för det, för annars skulle alla gå omkring med accar allt symboler." Det kommer finnas olika statusar man anger, typ Accepterar allt/Acc oftast/Inaktiv/etc Det där med avdrag för att man inte accepterar (om man har på acc all) har jag inte tänkt på, men nu när du säger det lär alla inte vara särskilt ärliga med sin status. Får fundera på det. En grej jag tänkte på nu direkt var att man förlorar lite i Reputation eller så. Har tänkt ha med nån Reputation-mätare för de olika byarna som påverkar priset på ninjor när man köper dem. Kan ju ge lite minus om man avböjer fast man har Acc Allt påslaget. "Någonting som skulle vara kul, är om det helt plötsligt kom upp en skylt som sa:'En trupp med fiendeninjor från Hidden Sound har siktats utanför Konoha! Ta hand om dem genast, innan de rapporterar till Orochimaru.' Då får man samla sitt team och anfalla ninjorna. Om man klarar det får man XP och pengar(ingen SP). Fiendeninjorna är mäktigare beroende på vilken rank man har." Att attackera andra byars ninjor/försvara sin egen by kommer finnas med. Om det nu kommer skildras så dramatiskt som du skrev vet jag dock inte än :) Just nu är det mer att man ser har en överblick på inkräktare i området som går att attackera osv. "Ännu en idé: I MMO-spel kan man ju gå med i olika raids mot fiender. Tänk om man kunde göra något liknande i 9manager? Ett antal spelare skulle kunna gå samman och anfalla fiendebyar. Det kanske är en jättedum idé, men att kunna teama upp med några andra och kämpa tillsammans för ett gemensamt mål låter rätt kul." Har funderat på raider också, men inte riktigt kommit fram till nån bra belöning eller hur det ska påverka byarna generellt. farväl |
| Postades 2008-02-03 15:26 | #14 |
Hashimoto-Dono
 GREEN BEAST | det hära med att man kan få extra Atk eller nåt när man har en familje medlem med i sitt team? GEJIMAYU |
| Postades 2008-02-03 15:59 | #15 |
Makido
 Byakugan! | #8 Som jag sa senare så kan man helt enkelt plocka bort specials och använda sig av Shippuuden-ninjor som det där lilla extra man får för ett hårt arbete med sitt lag. Det ger mer variation och vi slipper massa helt omöjliga Special-lag. Som du säger så menar du säkert at det kan finnas dom som inte vill möta folk med Shippuuden-ninjor? För om du inte vill använda dom själv är det ju bara att strunta i att ha dom. Fast då kan man ju lika gärna säga att specials borde ha en egen server. Sen kan ju alla servrar möta varandra också, så oavsett om man har Shipppuuden-versioner på en egen server så komemr dom kunna anvädas mot dig.
#9 Eftersom hela spelets uppbyggnad komemr ändras från grunden så kan man ta bort alla Shippuudengubbar OM dom har en annan version innan Shippuuden. Dvs, Tobi, Deidara, Sasori m fl kommer vara kvar eftersom dessa inte har funnits innan.
Vad gäller Neji, Temari och Kankuro så har jag inte riktigt kommit på en lösning. Man kan göra så att de bli Jounins, men att man då tydligt får en förvarning om det. Fast jag skulle hellre se att de isf har en speciell egen rank. "Special Jounin" eller något, som innebär att de har ungefär samma nivå i styrka som alla andra Shippuuden-genins, men får inget avdrag av att vara på en Jounin-plats. Det finns säkert hundra saker man kan utnyttja med ett sånt system så kritisera gärna och berätta vad som kan utnyttjas. Man kanske kan göra så de får lite plus av att vara på Jounin-platsen, så de får någon fördel av sin rank emot andra ninjor. Jag menar, att de blir bättre av att vara på jounin-platsen, men om de har en genin-position så har de ungefär samma styrka som andra Shippuuden-genins. (Jag menar inte att alla S-versioner ska ha precis samma stats, men att dom ska vara balanserade). + Redigerades av Makido den 03/02 16:14."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-02-03 20:19 | #16 |
Minaro
 Officiell 9manager Nörd | #13 "Det där med avdrag för att man inte accepterar (om man har på acc all) har jag inte tänkt på, men nu när du säger det lär alla inte vara särskilt ärliga med sin status. Får fundera på det.
En grej jag tänkte på nu direkt var att man förlorar lite i Reputation eller så. Har tänkt ha med nån Reputation-mätare för de olika byarna som påverkar priset på ninjor när man köper dem. Kan ju ge lite minus om man avböjer fast man har Acc Allt påslaget." Det skulle fortfarande vara svårt att balansera. Om de får avdrag av att avböja utmaningarna skulle de kunna helt enkelt låta bli att acceptera tills motståndaren de inte vill möta drar undan sin utmaning. Så för att lösa det skulle man kunna ge avdrag om man helt enkelt INTE accepterar.. Problemet där skulle vara om någon skickar utmaningar åt alla håll och kanter, har dem uppe i någon minut och sedan drar tillbaks dem... Eller om någon medvetet skickar utmaningar som de drar tillbaks för att sänka motståndarens Reputation... Enligt mig vore det allra lättaste sättet att lösa det hela på att man helt enkelt accepterar alla utmaningar automatiskt som man får mot sig när man har på Accepterar allt. Jag vet själv att jag kan vara borta från just 9manager fönstret i en halvtimme/timme ibland när jag håller på med annat, trots att jag fortfarande är inloggad (har nästan alltid 9manager uppe, men glömmer bort det lite grann ibland). Även om jag inte kan se det, slår jag vad om att det finns flertalet personer som skickat utmaningar, tröttnat och dragit tillbaks dem. |
| Postades 2008-02-03 22:02 | #17 |
Kerrox
 Skateboard | men om man har inaktiv när man drar från spelet en stund , man eju inte så körd eller :/
sant man kan ju göra så att den accepteras aotomatiskt, men tänk om man skulle ångra det, så man kanske skulle kunna utmana, så har man 3 - 5 minuter på sig och tänka om man vill ha kvar utmaningen eller inte före den accepteras aotomatiskt aight..?
eller det dära med avdrag, man kanske skulle kunna göra såhär att om man har accar allt status och inte accar på cirka 10 - 15 minuter så räknas de som om att de avböjer.
( och då får ju dem skylla sig själva som inte bytte status) + Redigerades av Kerrox den 03/02 22:04.Öhh.... Vad ska jag säga? |
| Postades 2008-02-03 22:26 | #18 |
Minaro
 Officiell 9manager Nörd | #17 Menar du om man utmanar en annan person, som har accepterar allt status, att man borde få några minuter innan den accepterar automatiskt, om man ångrar det? Varför ens utmana lag du inte vill möta från första början? Men visst, det skulle kanske kunna fungera att det tar någon minut innan utmaningarna accepteras... |
| Postades 2008-02-03 23:30 | #19 |
Makido
 Byakugan! | Jag tycker om idéen om att autoacca när man har på acc allt. De låter som den mest realistiska lösningen av de förslag som kommit upp. Själv är just den funktionen inget jag själv har tänkt mycket på, utan snarare spelupplevelsen i sig, så jag har inga övriga kommentarer på det xd
EDIT: Ny idé som jag nyligen kom på:P Om man lägger in bonuskort som verkar så länge man väljer att ha dom aktiva, så kunde man haft dom bästa bonuskorten som vinster istället för Specialgubbar. Vilket innebär mer strategi, mindre special-pwnage:> Sen en slags limit på hur många kort man kan ha aktiva av varje sort. Jag har tänkt ungefär såhär för att inte göra det för rörigt:
Vanliga bonuskort: 2 aktiva åt gången. Man skulle t ex kunna köpa dom, i stil med hur man köper ninjas. Exempel: Kunai, Shuriken, Ninja headband mm
Sällsynta bonuskort: 1 aktivt åt gången. Kort som dessa skulle kunna fås av diverse raids (nu när jag har fått höra att det eventuellt kommer) och liknande och ge lite bättre bonusar till en specifik ninja. Exempel: Kusanagi sword (Orochimaru), Icha icha (Kakashi) mm.
Specialkort: Används till att uppgradera ninjor till Shippuuden-version och fås på liknande sätt som man får specials nu. Mål i början avgör vilket man får. Exempel: "Back in Konoha!" till Naruto, "Orochimarus training!" till Sasuke osv.
Ungefär så har jag tänkt:> Enligt mig skulle det vara riktigt häftigt med ett sånt upplägg, men kom för all del med invändningar:> + Redigerades av Makido den 04/02 14:08."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-02-04 18:44 | #20 |
ahoy 
 ahownage! | Först och främst kommer det bli mycket mycket svårare att klara spelet flera gånger. Ska läggas på ett handikapp för varje gång vilket gör att bara de mest ihärdiga kommer kämpa med att spela om och om igen. Kanske :) "Det skulle fortfarande vara svårt att balansera. Om de får avdrag av att avböja utmaningarna skulle de kunna helt enkelt låta bli att acceptera tills motståndaren de inte vill möta drar undan sin utmaning. Så för att lösa det skulle man kunna ge avdrag om man helt enkelt INTE accepterar.. Problemet där skulle vara om någon skickar utmaningar åt alla håll och kanter, har dem uppe i någon minut och sedan drar tillbaks dem... Eller om någon medvetet skickar utmaningar som de drar tillbaks för att sänka motståndarens Reputation... Enligt mig vore det allra lättaste sättet att lösa det hela på att man helt enkelt accepterar alla utmaningar automatiskt som man får mot sig när man har på Accepterar allt. Jag vet själv att jag kan vara borta från just 9manager fönstret i en halvtimme/timme ibland när jag håller på med annat, trots att jag fortfarande är inloggad (har nästan alltid 9manager uppe, men glömmer bort det lite grann ibland). Även om jag inte kan se det, slår jag vad om att det finns flertalet personer som skickat utmaningar, tröttnat och dragit tillbaks dem." Sant, ibland får man kanske strunta i sånt här eftersom det finns för många sätt att kringgå det :) Grejen att auto-acceptera allt kommer nog finnas med på ett eller annat sätt, men jag vet inte riktigt om det bör finnas att välja bara sådär, eller om man ska få den möjligheten i nån quest/itemshop etc. Sen funderar jag på nån auto-accept fastän man är offline, alltså att man alltid syns och är tillgänglig. Men det behöver man isåfall kämpa hårt för att erhålla :P Ska nog också ändra så att matcherna inte bara spelas 5,15,25 eller vad det nu är nu, utan att de drar igång 1-5 minuter (vad som nu känns bäst?) direkt efter att den accepterats. Mao så körs matchscriptet varje minut eller nåt sånt. "EDIT: Ny idé som jag nyligen kom på:P" Förstod inte allt direkt så jag tittar på det senare (och inväntar andras kommentarer), lite trött just nu :) farväl |
| Postades 2008-02-04 20:27 | #21 |
Kerrox
 Skateboard | det låter inte så himla pjåkigt :) det e lite lång tråkigt o vänta länge på att matcher ska köras färdigt :/
17#
jah det var så jag mena, joh sant men ibland gör man sånna misstag att man utmanar ibland och blir osäker, och ibland kan man råka trycka på kniven på teamet över eller under som kanske inte var meningen :P och om dem 1 steg över eller under har accar allt status blir det ju lite annorlunda än vad man tänkt sig ^^ Öhh.... Vad ska jag säga? |
| Postades 2008-02-04 20:28 | #22 |
Samehada_fan
 War wizard | #19 Fin idé om bonuskort. För Sakuras del skulle man kunna ha "Training Under Tsunade". MEN den kan bara fungera på shippuuden-versionen av Sakura,vilket bara är möjligt om det finns möjlighet att uppgradera vissa ninjor till shippuudenversioner. I Sakuras fall innebär det att hon får en märkbar ökning i TAI och GEN, men hennes NIN och SEAL kommer inte påverkas i någon högre grad. Sasuke kommer däremot få en grym bonus i NIN och GEN, och kanske lite i SEAL. Narutos "Training Under Jiraiya" kommer öka hans TAI och SEAL.
Nu är det här bara idér, och det är fritt fram att kritisera. Helst konstruktiv kritik,dock! Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-02-04 20:52 | #23 |
Minaro
 Officiell 9manager Nörd | #21 Då får du banne mej skylla dig själv, jag ser iallafall till att inte utmana lag jag inte vill möta -_- |
| Postades 2008-02-04 22:17 | #24 |
Makido
 Byakugan! | #22 Jag tänkte mer att man kunde använda just de speciella korten som krav att man har för att kunna uppgradera en ninja till Shippuuden-version:> Men det där funkar visst också lika bra;D
Anledningen att jag vill göra det svårt att få Shippuuden-ninjas är att jag hade tänkt att dom skulle vara som en form av "specials", alltså att de ligger över vanliga ninjas i styrka. Alltså ska det logiskt nog vara svårt att få en:>
Det är mitt tankesätt om det ska fungera som jag tänkte, men man vet aldrig hur Ahoy mixtrar med ens idéer;) Kom igen och skriv folk! Även om ni kanske har en lite tunn idé så finns det säkerligen något bra med den som ingen har tänkt på:>
Så skriv på! Jag lovar att ni inte kommer kunna hjälpa till att göra spelet bättre om ni inte kommer med förslag;) (Även om givetvis inte allt kommer att tas med). Vad jag menar är bara att fler av er som spelar 9manager kan komma med förslag.
Ingen kommer döda er om ni nämner dojos (Okej, jag kommer, men jag lovar att det blir smärtfritt >:)) + Redigerades av Makido den 04/02 22:23."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-02-04 23:19 | #25 |
Samehada_fan
 War wizard | Jag tycker att någon typ av dojos är bra(nu måste jag titta över axeln så att Makido inte anfaller mig bakifrån). Sen skulle jag vilja ändra lite på mitt förslag som jag gav innan. Man ska från en speciell shop kunna köpa utrustning,jutsus och "händelser". Händelser är t.ex "Training Under...", "Faith In Orochimaru" åt Kimimaro eller "Springtime Of Youth!" åt Lee och Gai. Som det innan föreslogs så är det bättre om det krävs Händelser för att uppgradera till shippuuden-versioner.
Utrustning är t.ex. Kusanagi åt Orochimaru(har redan nämnts), en vapenscroll åt Ten-Ten eller giftnålar åt Shizune. Jutsus är t.ex. Oodama Rasengan åt Naruto eller Hidden Snake Hands åt Anko. And so on and so on. Självklart så måste man vara på en viss rank för att få tillgång till olika kort(beroende på styrka). + Redigerades av Samehada_fan den 05/02 07:51. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
| Postades 2008-02-05 07:52 | #26 |
Minaro
 Officiell 9manager Nörd | #25 Om inte han gör det kommer troligtvis jag och äter upp dig >:P |
| Postades 2008-02-05 08:54 | #27 |
Makido
 Byakugan! | #25 Du...ska...döööö! >:(
Nej men allvarligt så gillar jag upplägget du har på olika "klasser" av hjälpkort. Det låter ganska trevligt och skulle ge rum för fler nya kort, särskilt på jutsufronten. Då kan man efter hand som det kommer nya jutsus i animen uppdatera dom precis som ninjas, för lite mer nytt och så även där.
Däremot vill jag ha en invändning och säga att händelser isf ska vara kort man bara kan få på speciella sätt och inte köpa, om det nu var menat att använda dom till eventuella uppgraderingar av ninjas:P + Redigerades av Makido den 05/02 08:59."Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-02-05 09:59 | #28 |
Sized
 #Sneakattack | Betyder detta att lagen vi har just nu kommer elimineras? :( You've been sized... Samuraized! |
| Postades 2008-02-05 10:14 | #29 |
Makido
 Byakugan! | #28 Med största sannolikhet inte, men vem vet? Det kanske tar för mycket kapacitet av sidan att ha båda 9manager uppe samtidigt. Isåfall kan vi räkna med att nuvarande lag försvinner. Men jag måste säga att med tanke på vilken enorm förbättring 9manager 2 kommer vara så kommer jag allvarligt inte sakna mitt lag O.o "Your destiny was decided when I became your opponent"
|
| Postades 2008-02-05 13:06 | #30 |
Samehada_fan
 War wizard | Förslag till den nya shoppen i 9Manager 2.0: "Faith In Orochimaru"(händelse)X$ Används av:Kimimaro dödsjuk lvl10+ Krav:Inga Rank:C "Springtime Of Youth!"(händelse)X$ Används av:Rock Lee fuzzy eyebrows lvl8+ Krav:Inga Rank:C Oodama Rasengan(jutsu)X$ Används av:Naruto lvl12+ Krav:"Training Under Jiraiya"(händelse) Rank:B Gamabunta(jutsu)X$, +18TAI 8NIN 20GEN 3SEAL Används av:Jiraiya lvl3+(kan användas 1ggr per 12timmar) Krav:Inga Rank:A Giftnålar till Shizune, vapenscroll till Ten-Ten, C3 sprängdeg åt Deidara etc. + Redigerades av Samehada_fan den 05/02 16:51. Black Sorcerer of Psychological Warfare |
|
| | | | | | | ... | |
VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 782 |
|
|
Den här tråden är låst och du kan således inte besvara den!
|
|
 |