|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 30 av 38
|
| Postades 2008-01-23 20:28 | #1 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | Här pratar vi om lite allt möjligt som har med amvs , musik och anime att göra.
Posta era Idér till amv's! snabb hjälp om ospecificerade frågor och annat mys.
Vilken anime skulle passa med vilken låt? Varför finns det bara naruto videos på noobtube? Varför finns det inga svenska editors?
Btw har ni alla sätt Zetzu och niwas amvs? Grymmt bra !
+ Redigerades av Hedstrom den 13/02 17:49. |
| Postades 2008-01-23 23:22 | #2 |
Shadowhunter
 Skype-fyllo | " Varför finns det bara naruto videos på noobtube?" För att Naruto är den bästa animen EVVAH?!?!1/caps84q Heh. Nej, men det är väl för att det är en av dom mer kända animes, och har en del riktigt välgjorda AMV's som INTE postats på YouTube. Det resulterar i att random snorunge laddar ner den och laddar upp den, medan nån annan idiot gör samma sak. Bara det resulterar i fler Naruto-baserade AMV's än vad som är nödvändigt. Sen är din gissning lika bra som min :P If you are what you eat, does that mean cannibals are the only true humans? |
| Postades 2008-01-23 23:30 | #3 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | Hehe, jo visst.. men tror det är många som bara har sätt naruto också, eller folk som kanske inte är så open minded!
Men helt sant! Och du din gay varför har du slutat göra amvs? :( |
| Postades 2008-01-24 12:40 | #4 |
Shadowhunter
 Skype-fyllo | Men vafan... Jag har ingen plats på datorn, så jag kan inte spela in klipp längre. Sen blev det bara så att jag började jobba med andra typer av filmer istället. Känns inte som om det är värt att gå tillbaka till det nu :P If you are what you eat, does that mean cannibals are the only true humans? |
| Postades 2008-01-24 13:37 | #5 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | Hehe, jo man måste ju ha plats :D Själv har jag 500gb dvd/fansub för tillfället :P Så har man inge plats blir det väldigt svårt :D
Jo din lilla animatör, synd att du inte började animera anime, rita till extra frames osv ;D Hade varit awsome ! |
| Postades 2008-01-24 19:46 | #6 |
Shadowhunter
 Skype-fyllo | Du menar ungefär som killen? Hade jag väl kunnat göra iofs, har inte orken bara ;3 If you are what you eat, does that mean cannibals are the only true humans? |
| Postades 2008-01-24 20:04 | #7 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | #6 ne ;D inte så där.. lägga till extra frames så animationerna blir anorlunda osv :O |
| Postades 2008-01-25 15:44 | #8 |
Nader Medlem | Lol asså vafan! Helt plötsligt går det inte att exporta filmen... Det blir svart fast jag har codecs o skit PSN - Nidert Min MAL http://myanimelist.net/animelist/Nidert |
| Postades 2008-01-25 16:32 | #9 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | #8Vegas eller premiere? Använder du vegas, kolla vad det står längst ner..
det är jätte viktigt att du har xvid och divx! |
| Postades 2008-01-25 17:18 | #10 |
Nader Medlem | Jag har Vegas och jag har Xvid och Divx.. Vart menar du med längst ner? PSN - Nidert Min MAL http://myanimelist.net/animelist/Nidert |
| Postades 2008-01-25 19:35 | #11 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | #10 tror Zetzu har lite mer koll om vegas, men jag vet att jag fick massa error grejer förut som hade med något med "Stream attributes bla bla bla" stod längst ner till vänster eller något sådant.. då var jag tvungen att reinstala minna codecs. |
| Postades 2008-01-26 00:39 | #12 |
ZetZuAMV
 Medlem | du bör nog kolla så att dina Filer är i antingen Lossless eller Divx format (rekomenderar Lossless). |
| Postades 2008-01-28 21:15 | #13 |
Nader Medlem | Hah xD Tänkte göra en amv om Genshiken med låten I've got a feeling fast Beck versionen xD PSN - Nidert Min MAL http://myanimelist.net/animelist/Nidert |
| Postades 2008-01-30 01:22 | #14 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | #13 kewlt har inte sätt genshiken, är den bra? :) |
| Postades 2008-01-31 19:19 | #15 |
Nader Medlem | #14 Aa, det är den väll... Typ en smaksak. PSN - Nidert Min MAL http://myanimelist.net/animelist/Nidert |
| Postades 2008-02-03 18:28 | #16 |
Volbla
 Grim Raper | Verkar inte finnas nån bättre tråd för det här. Typ ot-tråd för amvs?
Letade upp några amvs med låten Everything is alright, och en var ju bara helt... Animen som "Brandon Horishny" valt hette Gunslinger girl. Everyting is alright är kanske den gladaste låten jag hört, och det kan väl fan inte ackompanjeras av en femtonårig tjej i skoluniform som springer runt och skjuter ihjäl en massa folk. Jag mådde dåligt av att se den -.-
En annan hade en massa olika animer och den hade ju åtminstone komiska scener. Inte så bra gjord dock. -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2008-02-28 20:32 | #17 |
Tsujikaze
 Master of muppets~ | Så fort jag skaffar en ny data (sitter på en laptop) Måste jag börja göra AMV's.
Mina ideér hittils (tyvärr enbart naruto, inte direkt insatt i annat) är: Kiba, Goodbye-SR-71 Third Hokage-numb-linkin park Rock Lee-stronger-trustcompany Gaara-runaway-linkin park kakashi-tomorrow-SR-71
Tror ni att det kan fungera? inte så insatt i AMV's, så har svårt med att välja låtar :P "You have much to learn, young muppling.." // Master of muppets~ |
| Postades 2008-02-28 20:44 | #18 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | #17 det är ju otroligt o originellt så det är inget jag uppmuntrar dig till att göra! |
| Postades 2008-05-11 14:05 | #19 |
HinataLover
 "My beloved, prepare to die." | Jag kan inte lägga in animefilmen "The Girl Who Leapt Through Time" på VirtualDub. Det står "The file is of an unknown or unsupported file type". Filtypen är .mp4. Någon som vet vad felet är? Life's like a rainbow. First, it goes up and up, but when you finally reach the top, everything starts going down and down again until the end, and at that time you're just happy to die. |
| Postades 2008-05-12 22:09 | #20 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | Virtual kan inte läsa .mp4 |
| Postades 2008-06-01 18:39 | #21 |
manga1boo Medlem | Jag har ett par anime filmer hemma och vill ha dom på datorn och då rippar jag dom till iso filer, men hur gör jag för att få iso filen till typ avi så att jag kan redigera filmen i Vegas??? |
| Postades 2008-09-08 01:33 | #22 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | Du får öppna iso filen igenom winrar, sen plocka ur vobsen och så som jag har forstått det (Använder inte vegas) Så får du göra om dem till lossless, tar mycket plats men kvaliten blir prima :) |
| Postades 2008-11-18 14:08 | #23 |
Minaro
 Officiell 9manager Nörd | Tänkte bara dra en snabb fråga, för att försäkra mig om att jag har rätt i det jag tror.
Kort sammanfattning av scenariot: Min flickvän hade gjort en AMV som hon var jätteglad över (hennes första yadda yadda) som hon laddade upp på Youtube. Låg uppe en vecka eller två och fick en del copyright infrigament varningar på låten hon använde innan hon tyckte "Jag skiter väl i det då" och tog bort den, skitförbannad på att hon tyckte att allt var orättvist att andra får använda musik men inte hon. Naturligtvis blev jag ledsen över att se henne arg och ledsen, men jag kunde inte komma på någonting för att hjälpa henne vid det tillfället. Däremot inatt kom jag helt plötsligt att tänka på en sak, som jag kollade upp nu på morgonen. Varje AMV jag har sökt och kollat på såhär långt har haft låttitel och/eller artist med i description eller titel på AMV'n, vilken jag har en stark känsla av att hon inte hade.
Så, min fråga är, är jag helt ute och cyklar eller skulle hennes problem lösa sig om tog med låttitel och artistnamn i description?
Skicka gärna ett PM till mig och säg att ni svarat i tråden också, annars kan det vara lätt hänt att jag missar det totalt då jag aldrig är här i AMV-delen vanligtvis.
*Edit* Okej, hon hade tydligen med det. Vad är det som är det stora problemet isåfall? Vad är det hon gör fel? <_< Det är ju tydligen låten de klagar på hela tiden också, inte animen hon använder eller någonting annat. Och då finns det andra AMV's som använder låten. + Redigerades av Minaro den 18/11 14:18. |
| Postades 2008-11-20 04:25 | #24 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | Be henne sätta 10 sekunder av en okänd låt framför, så fattar inte youtube att det är den rätta låten :) |
| Postades 2009-02-20 18:07 | #25 |
Volbla
 Grim Raper | Ska jag posta här? Jag postar här.
Ok, så jag började kolla på en nisse som snackade om anime, och han hade ett par videor där han tipsade om olika amver. Now, den här verkade han tycka var superb. Den bästa han sett på läääänge.
But i don't get it. Det enda man ser är ett par tillklippta fightscener och inzoomningar på folk som pratar. Den är ju mästerligt editad, men själva innehållet är uruselt. Jag kanske är en väldig minoritet när det gäller det här, men det jag minst av allt vill se i en amv är folk som sjunger. Jag vill se klipp som på ett tilltänkt och snyggt sätt passar ihop med texten. Amven ska göra att man får ett större intryck av låten, inte att namnlösa karaktärer sitter och sjunger o.o -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2009-02-20 18:46 | #26 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | Den där amv'n är baserad på att enbart använda shonen animer... Och när dem sjunger med kallas lip sync..
Jag tycker den amv'n är bra, men absolut inte den bästa! Den är 5 år gammal också, så om man tar gårdagens standard så står den väldigt högt. |
| Postades 2009-02-21 00:09 | #27 |
Volbla
 Grim Raper | "lip sync.." Yes, and i really fail to see the point with it. Jag kan acceptera en del, men att en amv klassas som bra när det är det enda som händer? Då kan man lika gärna se en vanlig musikvideo för där gör dom ofta inget mer än att stå och spela/sjunga låten. But i guess that's why i don't enjoy amvs too much :) -I understand time is short. -Actually it's all relative, ma'am. Carter could explain it better if we had more time. |
| Postades 2009-10-29 19:12 | #28 |
Is4k Medlem | jag gjorde en AMV nyss.
men jag har lite problem med upphovsrätts saker på youtube. jag lyckades fixa ljudet, men det står vissuel nått tillhör tv tokyo. hur fixar jag att det inte är så? hur har andra lyckats ha klipp direkt från naruto animen utan att deras video blir blockerade i länder? |
| Postades 2009-11-13 00:54 | #29 |
Hedstrom 
 Power Ranger! | Dem tar bort dem random tror jag :) |
| Postades 2010-02-01 20:37 | #30 |
kyuubiii
 Meh! | Jag har en liten fråga. Vad är det för program som gäller nuförtiden? Eller behöver man flera olika? + Redigerades av kyuubiii den 01/02 20:39."Scissors are overpowered. Rock is fine." -Paper |
|
| | | |
VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 38 |
|
|
|
 |