Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : hjälp med taktik
9tails.se  »  Forum  »  Allmänt snack  »  hjälp med taktik

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 6 av 6
Postades 2007-12-30 23:55#1
9TailsKiD
Medlem
hej jag har börjat, och undrar vad jag ska spara till ?

Denna Användare är en komplett Idiot.

Tro inte ett enda ord av vad han säger.
Postades 2007-12-31 00:10#2
Minaro

Officiell 9manager Nörd
Antar att du är på spelplan 2, och isåfall är den första jag rekommenderar dig att skaffa Haku. Haku är väldigt bra för den låga SP-kostnaden han har. Efter det får du räkna på en laguppställning som fungerar, tänk dock på att den inte får överskrida 110 total SP (och glöm inte att räkna med en special genin för 10 SP). Kom även ihåg att du kan halvera SP-kostnaden på samtliga ninjor, avrundat neråt.
Postades 2007-12-31 00:51#3
9TailsKiD
Medlem
du e värsta proffsen ju

Tillagt 2007-12-31 00:55:34

efter jag har köpt haku, vilka ska jag köpa då ?

Tillagt 2007-12-31 01:14:01

haalllåå =P ?

Denna Användare är en komplett Idiot.

Tro inte ett enda ord av vad han säger.
Postades 2007-12-31 14:17#4
Minaro

Officiell 9manager Nörd
#3 Kan också lägga till att det enbart är irriterande när du skriver flera inlägg efter varrandra. Förväntar du dig att jag är online dygnet runt? Jag vet att jag iallafall sover.

I vilket fall som helst sa jag det, att du får räkna på vilka ninjor du vill ha. För övrigt fanns det redan en tråd för vilka ninjor du ska köpa, och allmänna frågor. Jag föreslår att du tar sådant här i respektive passande tråd istället för att skapa en ny.
Postades 2007-12-31 15:19#5
Tsujikaze

Master of muppets~

ett tips är även att du accepterar allt, då du kanske förlorar lite av den "Vanliga" expen, men får exp till dina ninjor och pengar.

Edit: Såg just att du hette att du accepterar allt, sorry.

+ Redigerades av Tsujikaze den 31/12 15:20.
"You have much to learn, young muppling.."
// Master of muppets~
Postades 2007-12-31 15:47#6
Shadowhunter

Skype-fyllo
En laguppställning som brukade funka för mig (har femi specialninjor, så jag behöver inte bry mig om annat än Kage längre :P) är följande uppställning:

Startgenin (värdelös, funkar för att göra motståndarens första ninja svagare)
Specialgenin
300-genin/Haku (Halvera SP-kostnad)

Jounins
Startjounin (Se startgenin, funkar bara för att försvaga motståndarens nästa ninja för din andra Jounin)
Ta t.ex. Kisame eller Zetsu, vad som helst sålänge den inte tar mer SP än 25 när den är halverad.

Kage
Random 1700-kage, t.ex. Itachi Prodigy, Yondaime, eller Sandaime. (Halvera SP-kostnad)
Chiyo kan också vara bra då hon är rejält mycket billigare i både SP och vanligt kostnadsmässigt.
Hon blir stark ganska snabb också, så hon är definitivt inget nerköp.

Det kostar en del innan du får laget komplett, men SP-kostnaden bör bli såhär (om du valde en 300-genin ocgh en 1700-kage)

0 + 10 + 17 + 0 + 25 + 50 = 102
Sammanlagd SP-kostnad alltså 102, och tills det att du fått din specialgenin kommer du bara ha 100 SP. Se alltså till att ha en random genin som du kan sälja sen. (Uppgradera den INTE, då du inte får tillbaka pengar för uppgraderingarna.)

+ Redigerades av Shadowhunter den 03/01 19:26.
If you are what you eat, does that mean cannibals are the only true humans?
   VISAR INLÄGG 1 TILL 6 AV 6
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Allmänt snack  »  hjälp med taktik

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.