|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 30 av 186
|
| Postades 2007-06-04 17:21 | #1 |
Cerec
 Jacked up and good to go | I spamzonen händer det faktiskt då och då att man säger något bra och/eller givande, såsom förslag på nya vapen, jutsus, regeltillägg/-ändringar mm, men dessa glöms bort med tiden eller försvinner när spamzonen startas om, och når på så sätt aldrig BBRS, eller resten i crew. Om ni har några rimliga förslag på tillägg/ändringar så kan ni ta dem här.
ARGUMENTERA FÖR ERA FÖRSLAG! Jag talar inte bara för mig själv när jag säger att vi inte orkar ändra eller lägga till något om det inte finns någon poäng med det. Exempel på hur det INTE ska se ut:
Random 12: Lägg till ljusgranater i vapenaffären, därför att.. öh... De är fina att titta på?
Hur det ska se ut:
Random rpare: Lägg till ljusgranater i affären, därför att rökbomberna är otillräckliga. De täcker bara en viss plats, medan ljusgranater täcker en större yta, och är på så sätt mycket effektivare. Pga detta kommer de bli populära, och lockar folk till fler "smyg-uppdrag", som är de roligaste uppdragen. Dock bör de vara lite dyrare än rökbomber.
Ot, och annan meningslös skit hänvisas till spamzonen.
Samtliga i crew (folk med inflytelse :P) är fria att kommentera förslagen, och säga vad ni tycker.
Skriver vilka förslag nedan som ni kan kolla på, ifall ni inte redan gjort det. De som kan och orkar kan la uppdatera listan. + Redigerades av Cerec den 12/02 18:32.After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2007-06-04 17:28 | #2 |
link_hero
 Offline rp:are | Tycker att fler affärer än bara jutsu och vapenshop ska finnas. T ex en utrustningsshop som också säljer fällor, gifter eller läkemedel. Skulle behövas eftersom att när man t ex är ute på uppdrag så kanske man skriver att man använder rep eller tråd för att binda mm. men man har egentligen aldrig köpt utrustningen... Där skulle man t ex kunna lägga exploding tags eftersom de är mer fällor än vapen. Saker som borde finnas där:
Rep Tråd Exploding tags Ryggsäckar/väskor Gifter Läkemedel Syra?! Verktyg Tält Random utelivs-stuff Kom med förslag om idén låter bra! + Redigerades av link_hero den 04/06 17:33.Dags å börja skriva igen...?
Ja fyfan!
Eller... Nae. |
| Postades 2007-06-04 18:22 | #3 |
sacrist
 Ung och Dum | Jag skulle vilja se en större mängd närstridsvapen i vapenshoppen.
Just nu finns det tekkos och möjligen dubbel kunai som är "enbart närstrid"
Jag skulle gärna vilja ha lite större valöjligheter så det blir större variation på hur allas karaktärer utvecklas inom vapen användning. X Japan är BÄST Infinity^Björn = 1 Xinky är för cool för oss, men är här ändå.( eller är hon?! ) |
| Postades 2007-06-05 20:28 | #4 |
Cerec
 Jacked up and good to go | #2 En utrustningsshop skulle både vara bra och dålig. Bra i den aspekten att man dels gör rpt mer realistiskt, då man får planera mer inför sina uppdrag, så att man köper, och väljer rätt utrustning. Dessutom motverkar man inflation, som kan bildas om man gör för många uppdrag. Om alla sitter på 1.000.000.000 i kontanter, så att man kan köpa allt. I donno... Antingen får man höja priserna, införa skatt, eller göra nåt sånt här.
Å andra sidan blir det lite krångel med systemet. Dels måste man lista allt man köpt, i sin träningstråd, och det vet jag inte om alla orkar göra. Låt mig visa vad jag menar med ett exempel:
- 1 hacka - 10 meter rep - 1 planteringsspade - 1 "vanlig" spade - 1 såg - 1 hammare - 1 slägga....
Listan kan fortsätta i all oändlighet. Orkar folk skriva detta? Tänk realistiskt nu. Det skulle hålla i en, på sin höjd två veckor. Sedan.. nej. Dessutom måste man läsa igenom samma lista gång på gång före varje uppdrag, och då händer det att man läser fel, så att man tror att man har utrustning som man faktiskt inte har.
Sedan finns det ett problem till, nämligen om man tänker på att man måste förvara detta någonstans. De flesta bor nog ganska enkelt, i en lägenhet eller liknande, och skulle helt enkelt inte ha plats för utrustningen om man skaffade för mycket. Läs listan innan igen. Det tar PLATS. Alla kan inte ha förråd, så vart ska man förvara allt som inte används då?
Dessutom kommer den eviga gåtan där man frågar sig hur mycket man har av något, och hur länge något håller. Hur mycket färg rymmer en sprayflaska? Hur mycket tråd finns kvar på rullen? När blir läkemedel för gamla? När blir tält utnötta? Folk kommer förmodligen fortsätta att förbruka sin utrustning utan att tänka på något av detta. För att förbikomma detta måste man göra en lista för att anteckna dessa värden. Men då är vi där igen - vi ville ju undvika långa, krångliga listor.
Därför tror JAG inte på din idé, då detta kan bli krångligt. Nackdelarna väger tyngre än fördelarna IMO, så jag anser att Hokagen ska förse oss med den utrustningen som krävs inför uppdrag. Men syror och gifter var en bra idé. Det tycker jag ska läggas till i vapenaffären.
#3 Jag skulle gärna vilja se det själv, jag med. Tycker att man bör lägga till någon form av stav- eller kedjevapen, , eller något i den stilen, då dessa är praktiska om man möter flera fiender på samma gång. Med en svepande rörelse kan man sänka ett flertal fiender i en enda smäll, om man är teknisk nog.
Fler närstridsvapen har, vad jag vet inte förekommit i mangan/animen (än), så jag kan inte komma på något, bara sådär (just nu iaf), men fler närstridsvapen än så vore kul, ja.
(Någon/några form/-er av svärd VET jag att BBRS kommer lägga upp, så det orkar jag inte argumentera för.) After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2007-06-06 16:21 | #5 |
Holydwarf
 ._. | Exempel på närstridsvapen som jag skulle vilja att det lades in i "shoppen"
Sai's..Har inget minne av att dom har varit med i Animen men när jag kollade "shoppen" så såg jag väldigt få närstridsvapen och det kan ju aldrig vara fel med mer förslag..Eller? HardStyle <3 |
| Postades 2007-06-06 20:40 | #6 |
Cerec
 Jacked up and good to go | Sai (spoilermarkera hans namn, så att du inte förstör för de som inte läser mangan) har bara gjort en snabbvisit i animen, och varför vettefan. Hursomhelst fick man då inte reda på hans namn, eller mer specifikt vem han var. (Samma gäller Yamato). Så om man lägger till hans vapen kan det spoila en del, och det skulle inte uppskattas.
Dessutom, var hans vapen ett/flera närstidsvapen? Var inte hans "vapen" att han ritade djur mm på ett ark, så att de började leva och attackerade på befallning, om jag inte missminner mig. Eller var det hans jutsu? Minns inte så noga...
Men vapnet kan läggas till framöver, när animen passerat den punkt då man får se hans vapen, men innan dess gör det bara mer skada än nytta... Eller vad säger du själv? Rpt följer ANIMEN, och inte mangan... After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2007-06-06 20:42 | #7 |
Soilworker
 生死 | #6 Asså han menar vapnet Sai + Redigerades av Soilworker den 06/06 20:48.Daisy, Daisy, give me your answer do. I'm half crazy all for the love of you. It won't be a stylish marriage, I can't afford a carriage. But you'll look sweet upon the seat of a bicycle built for two. |
| Postades 2007-06-06 20:46 | #8 |
Holydwarf
 ._. | #6 Jag menade vapnet :).. Kolla på länken som #7 Skickade så ser du hur dom ser ut Kanske borde lite mer förklarande och själv fixat fram en länk =/ sorry HardStyle <3 |
| Postades 2007-06-06 21:14 | #9 |
Cerec
 Jacked up and good to go | I så fall... Trodde ni menade... Ja, ni fattar... Men det/de vapnet/vapnen känns ganska tilltalande. Så varför inte? Har inget mer att säga om saken... After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2007-06-06 22:23 | #10 |
nonno
 Kumi-san! | Jag vill ha med det vapnet som Lee använder i avsnitt 13 vid 15 min 45 sekunder. Fast den behöver ju inte vara av bara trä =/ För att jag tycker det är ett bra närstridsvapen och finns säkert några som kommer köpa det ^^ + Redigerades av nonno den 06/06 22:29.Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥ |
| Postades 2007-06-06 22:26 | #11 |
Kronos
 Professional Alcoholic | #10 Det du menar är Tonfa...det är just vad det är...faktiskt, kanske lite store dew som Lee har...men jaja.
+ Redigerades av Kronos den 06/06 22:36.I'm not one to honk my own horn, but.. Beep beep. |
| Postades 2007-06-07 08:38 | #12 |
BBRS
 Half Active | Ja, som det står i vapen eller jutsu affärstråden så ska båda affärerna uppdateras ordentligt efter CE!... Konohas Skuggor: Undrar ni något? Läs reglerna eller skicka PM till någon av Crew! |
| Postades 2007-06-07 08:49 | #13 |
nonno
 Kumi-san! | #11 Kronos ja det är exakt dem jag menar ^^ Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥ |
| Postades 2007-06-08 13:18 | #14 |
sacrist
 Ung och Dum | Jag skulle vilja ha en OT tråd här i konohas skuggor, jag vet även att jag inte är ensammen om det. Eftersom i alla fall jag vill inte sitta o snacka OT med folk utifrån utan med er gajs( Och xinky ) X Japan är BÄST Infinity^Björn = 1 Xinky är för cool för oss, men är här ändå.( eller är hon?! ) |
| Postades 2007-06-08 16:06 | #15 |
Cerec
 Jacked up and good to go | Är i Övrigt, eller spamzonen i detta forumet otillräckliga, eller vadå? Sedan har vi och Msn. Räcker inte allt detta? En stor gruppkonveration på MSN är iofs bara... nej.
Men att lägga till en tråd för OT som inte ens har med rpt att göra? Är lite tveksam på det faktiskt, då det riskerar att dra ner/förstöra stämningen en aning (exo visade "bra" exempel på den typen av OT). Men om man bara väver in OTn snyggt i en post i spamzonen, eller om man chattar någonstans är det la okej, men annars... Tycker inte det här forumet skulle ha kvar sin charm om man gjorde så. Men det är iofs bara min åsikt. + Redigerades av Cerec den 08/06 16:17.After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2007-06-08 16:15 | #16 |
sacrist
 Ung och Dum | Mja, delet äratt jag ligger nära varning för OT i spamzonen, samt att vissa i crewn har ju gått ut med att de inte vill ha msn från folk utanför crewn.
menmen,om du säger så så fortsätter fi väll med OT och "ursäkta ot" i spamzonen då ^^ X Japan är BÄST Infinity^Björn = 1 Xinky är för cool för oss, men är här ändå.( eller är hon?! ) |
| Postades 2007-06-11 23:09 | #17 |
Cerec
 Jacked up and good to go | Nu är det så att några i crew reser bort under sommaren, samt alla är lediga från skolan under sommaren, så att mängden rpare kommer förmodligen att öka. Jag kan bara tala för mig själv, men jag varken kan, orkar, eller har lust att tillbringa hela min vakna tid på 9tails i sommar, och jag tvekar att de andra skulle vilja det heller.
Därför behöver vi helt enkelt en till i vårat lilla team som sköter om rpt, eller åtminstone en stand-in i sommar. Har redan pratat med en i gänget, och han verkar intresserad. Vi i crew får prata lite om saken, för att se vem det blir, och om det ens är nödvändigt.
Kom ihåg: Vi pratar med er, ni pratar inte med oss. :P Iaf jag vill inte ha min pm-inkorg nerspammad med "välj mig!"-meddelanden. After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2007-06-28 11:56 | #18 |
Izak
 Medlem | #4 Kan man inte göra ett nunchuck liknande vapen av två kunais och en kedja? |
| Postades 2007-06-28 12:07 | #19 |
Kronos
 Professional Alcoholic | (Radera) + Redigerades av Kronos den 29/06 23:03.I'm not one to honk my own horn, but.. Beep beep. |
| Postades 2007-06-28 13:30 | #20 |
Izak
 Medlem | #19, Fånga? Om du menar var man håller på den, så kan man hålla i kunai-handtagen. Nunchux är inte till för att kastas, och om dom vore, så kan man blocka bort dom med en vanlig kunai. /\ \/ | <-- Handtag O
Ja, man kan göra en kunai av ett snöre och två kunais, men hur svårt är det för motståndaren att skära av snöret med en shuriken.. + Redigerades av Izak den 28/06 13:19. |
| Postades 2007-06-28 20:53 | #21 |
Kronos
 Professional Alcoholic | (Radera) + Redigerades av Kronos den 29/06 23:03.I'm not one to honk my own horn, but.. Beep beep. |
| Postades 2007-06-29 06:41 | #22 |
Izak
 Medlem | #21 om nunchucken kommer rakt, så förväntar jag mig att alla har reflexen och förståndet att ta ett steg åt sidan, och om den inte kommer för snabbt, så kan man alltid skära av snöret (om den är hemmagjord), Om den kommer snurrande, så kan du antingen hoppa undan, eller, om du har ett par slowmotionögon, så kan du springa emot den och stoppa den genom att ta sin kunai (en ninjas måste), och trycker SNABBT SOM FAN på det som binder vapnen ihop. Om du (som förväntat) inte har slowmotion ögon, så kan du 1: slänga en kunai mot den. 2: hoppa iväg och hoppas på att värmesökare inte har uppfunnits i narutovärlden. Eller nr 3: sparka ned den (iofs ganska svårt om den är byggd av två kunais.
en nunchuck med två kunais och ett snöre kan iofs vra svårt att träffa på LÅNG distans. men i närkamp så är det inte så svårt att skära av snöret med en Kunai.
btw, Nunchux är egentligen gjorda för närdistans. ;D |
| Postades 2007-06-29 13:43 | #23 |
Kronos
| Postades 2007-06-29 16:03 | #24 |
Izak
 Medlem | inte för att vara besserwiesser, men jag tror ärligt att jag har lite mer erfarenhet av hur en nunchuck fungerar än en datanörd -.- ja ffs klart att det är svårt att skära av "snöret" på nunchucken, om den snurrar runt kroppen. Men ffs, man använder inte nunchucks för att snurra den runt kroppen och se cool ut. Neh, diskutera inte då -.- |
| Postades 2007-07-28 19:22 | #25 |
link_hero
 Offline rp:are | ATT BI MEDLEM I EN KLAN
Flera gånger har jag sett att folk har postat i klantråderna och frågat om de får bli medlem där. En klan är ju som en släkt och du kan ju bara inte gå över till grannen Svensson(exempel) och be han/hon ställa ett par frågor och sen helt plötsligt har du bytt efternamn till Svensson. Jag tycker däremot att det kan vara ok om man letar upp en klan innan man "lanserat" sin char i rp:t. Dvs att man har postat i karaktärstråden men inte har varit i akademin än.
Ett exempel är ju Ultimate_Naruto som precis blev en Nara fast hans char hette Saburo innan. Han har ju nu behållt namnet Saburo men på nåt sätt ändå fått en massa släktingar till... Och det sämsta med det här e ju att man helt plötsligt kan få en massa nya tekniker att träna gratis! Det är fuskigt....
Jag tycker att det är konstigt att man får göra så och om nån håller med mig kan ni pm:a mig så kan jag posta en namnlista på de som inte vill att det ska vara så här.
+ Redigerades av link_hero den 28/07 20:19.Dags å börja skriva igen...?
Ja fyfan!
Eller... Nae. |
| Postades 2007-07-28 19:55 | #26 |
Cerec
 Jacked up and good to go | Det systemet du vill ha är enbart bra i teorin, då det visst skapar en viss känsla av realism. Å andra sidan blir det väldigt krångligt, då de nya karaktärerna redan från början måste veta vilka klaner som finns och vilka jutsus och bloodlines den klanen har. Förstår du hur mycket krångel det blir. Visst skulle man kunna skapa en klistrad tråd där alla klanerna står, men frågan är om det är värt det.
Men sedan har du en poäng i att rollspelare bara går med i klanerna mest för deras jutsus skull och inte för att man genom att vara med i den klanen får den karaktären man strävar efter. Det må vara sant, men det problemet kvarstår, även om man känner till alla klanerna från start.
Sedan kan det givetvis också, som det förmodligen gick till i ultis fall, hända att man blir missnöjd med målet man ursprungligen strävade efter, och går med i en klan för att få ett nytt mål att sträva efter. Denna möjligheten tycker jag ska kvarstå, då vi alla trots allt är människor. Alla kan göra fel, och med din metod kommer det inte kunna gå att åtgärda de fel man gjort. Eller kan du, men 100% säkerhet säga att alla karaktärer från början blir det man först ville att de skulle bli? I så fall går jag med på ditt förslag.
Men vad sägs om det här: om du letar igenom forumsdelen efter alla klanerna kan jag tillåta dig skapa en tråd där du skriver upp dem, som jag sedan ber någon mod att klistra, mest för att göra det lättare för nybörjare. Sedan kan du bara ändra successivt med tiden. + Redigerades av Cerec den 28/07 19:45.After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2007-07-28 20:31 | #27 |
link_hero
 Offline rp:are | Det skulle jag kunna fixa, med länkar till klantråderna och så. Men gör det om nån timme eller så om det är okej? Dags å börja skriva igen...?
Ja fyfan!
Eller... Nae. |
| Postades 2007-07-28 20:42 | #28 |
Cerec
 Jacked up and good to go | Visst, gör så du. Men skriv någon kort sammanfattning av vad det är för typ av tekniker klanen använder sig av bara, så det går fortare att hitta rätt. Säg till över pm, så fixar jag det andra, om du inte vill fixa det själv, dvs. After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
| Postades 2007-07-28 20:44 | #29 |
-Teamer-
 Graffiti lifestyle | En ny tråd för dom som bor i andra byar? Eller kanske forum? Vill du kex till whinet? |
| Postades 2007-07-28 20:58 | #30 |
Cerec
 Jacked up and good to go | En ny tråd funkar nog inte. *hint*rollspelet heter "KONOHAS skuggor"*hint* Därför får du be Ahoy skapa en till forumsdel för det, något som nästan garanterat nekas om jag känner honom rätt. Han är inte den som jobbar om han inte måste. :P
Vill du rollspela i en annan by får vi nog tyvärr be dig att rollspela någon annan stans, förslagsvis det andra rollspels-forumet, eller kanske på en annan sida. Vart är helt upp till dig, men det här rollspelet utspelar sig som sagt i Konoha, och så kommer det att förbli. After three days, view a gentleman with new eyes. I'm off to work now! THE GAME. |
|
| | | | | | | ... | |
VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 186 |
|
|
|
 |