Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : Sacrists träningstråd
9tails.se  »  Forum  »  RP: Konohas skuggor  »  Sacrists träningstråd

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 1 till 30 av 39
Postades 2007-03-21 23:54#1
sacrist

Ung och Dum
Namn: Sacrist Ginayame
Kön: Kille
Längd: 187 cm
Vikt: 83
Ålder: 19
Hår färg: Svart
Ögonfärg: Silver
Element: Vatten & el
Bloodline: Ginayame's bloodline ger personen i fråga i yttre egenskaper en silver iris. egenskaper som dessa medför är mörkerseende samt ökad motsåtnds kraft mot genjutsu. Användaren kan dock ibland känna av vissa nackdelar vid strider i skarpt dagsljus.
Rank: Chunnin
Clan: Ginayame klanen
Ursprung: konoha
Födelsedag: 13 December
Blodtyp: B

Klan: Ginayame klanen är en föredetta hidden mist klan som blivit förvisade från byn efter att ha tagit skarpt motstånd över hur genin utagningarna gick till i byn.
och har därefter levt ett väldigt tillbakadraget liv i konoha och nu för tiden så är det väldigt få kvar av denna klanen.

Biografi: En ung chunnin, som på grund av sin brist i samarbetsvilja med andra annu inte kommit så pass långt inom ninjans värld som hans familj kanske skulle vilja, han har dock skärpt till sig och har numera tagit sig upp till chunnin och börjar axla mer och mer av det ansvar han har mot sin klan.

UTSEENDE

Utseende:Kläder enl bilden ovan normalt på uppdrag, olika kläder vid hemma bruk. I hans panna så sitter det en seal som ser ut som en månskära i silver, och han har svart hår samt att på hans brstkorg sitter ytterligare en seal som går ner över hans vänstra arm.
Han har även på sin mage ett stort ärr efter ett mordförsök från hidden mist i hans yngre år.

Personlighet: Han är väldigt negativt inställd till hidden mist och alla därifrån efter all den terror hans släkt fått utstå från dem, han är även väldigt beskyddande kring konoha och nästan alla i byn, dock så tar detta sig i en form där han helst gör saker själv då han inte vill att någon annan ska bli skadad.
Och hans personliga motto stärker detta, och det går "Så länge jag står först på slagfältet, kan jag alltid göra mitt bästa för att skydda de som står bakom mig"

Taijutsu:

- Konoha Senpuu ( Leaf Spinning Wind )
- Senpuu Rendan

Jutsus:
- Bunshin no jutsu (Replication Technique)
- Henge no jutsu (Transformation Technique)
- Kawarimi no jutsu (Replacement Technique)
- Mizu Bunshin no Jutsu ( Water Clone Technique )
- Yoinokuchi Inochidzuna Rokkan no Jutsu ( Nightfall feline Six Senses )
- kai ( Release )
- Shunshin no jutsu ( Body Flicker )
- Suiton: Getsuei Dangan no Jutsu ( Water element: Moonlight bullet ) ( Under träning )

Övriga Kunskaper:

- Vattenutvinning ( Nästan färdig, behöver bara kunna öka hastigheten på det hela )

Fighter:

Fighter vunna: 5 ( +1 sten, sax & påse )
Fighter förlorade: 1
Fighter oavgjorda: 0

Uppdrag:

D-Rank:5
C-Rank:3
B-Rank:0
A-Rank:0
S-Rank:0

Vapen: 9 kunais, 5 skaftlösa kunais, 10 shurikens, 18 exploding notes, 16 rökbomber, 3 Stinkbomber, 1 Katana

Utrustning: 1 Kunaifäste, 1 Dogtag, 5 soldatpiller, 1 par Skyddshandskar

Pengar: 105$

+ Redigerades av sacrist den 20/06 00:00.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Xinky är för cool för oss, men är här ändå.( eller är hon?! )
Postades 2007-03-22 11:28#2
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag: 1

<< sacrist slog upp ögonen och tittade direkt ut genom fönstret, det han såg var en klarblå himmel och strålande sol >>

Fan! kommer inte kunna träna mycket idag, inte förrän solen gått i moln eller bara gått ner... men jag kan ju alltid träna i skogen, sensei berättade om hur jag kunde träna min chakra via att klättra i träd med hjälp av chakra.
Det är nog utmärkt träning att vara i skogen och slippa ljuset samtidigt som jag faktiskt förbereder mig inför strid.

<< Sacrist steg upp ur sängen och klädde på sig, sedan han hade fått på sig alla kläder masade han ner sig till köket som var helt tyst och öde >>

Jaså, ingen annan hemma, jaja jag äter frukost nu och gör i ordningen ett mat packet så jag slipper lämna senare för att gå in och äta.

<< Sacrist satte sig ner och åt frukosten medans han satt och tittade ut på himmelen och letade efter moln, men nej inga moln än på himlen.
så han plockade ihop sitt matpacket och drog upp huvan över huvudet så han skulle undkomma ljuset. Och så sprang han ut genom dörren och tog sikte mot skogen.
När han var framme vid en bra och skuggig plats tog han av sig huvan och gick runt och letade reda på ett bra träd >>

nej, för mycket grenar... för böjt... neej detta är inte bra.. här har vi ett, rakt och utan för många grenar ivägen, kommer kunna ta mig upp här lättare än vid de andra i alla fall

<< Sacrist tog sats och sprang emot trädet och lyckades komma upp två steg innan han ramlade ner på marken, han gav ifrån sig ett stött ljud när han träffade marken >>

ajfan, detta var inte så lätt som jag hade fått för mig. får lov att ta hela denna övningen mera seriöst.

<< han gick tillbaka till sin startposition och stannade en stund och fökuserade på undersidan av sina fötter, han började springa.
Nu träffade hans fötter träddet och de fäste, han kom ett steg, två.. fler och fler när han var ungefär fyra till fem meter upp så kände han hur hans fäste bärjade släppa, så han drog fram en kunai och gjorde ett märke i trädet innan han hoppade ner >>

sedär, alltsom krävdes var koncentration... nu gäller det bara att rensa huvudet från onödiga tankar och satsa fullt ut på detta

<< Han ställde sig igen upp på samma ställe och påbörjade att springa igen, denna gången så kände han att hans fäste vart bättre och bättre, nu var han uppe förbi sitt gamlamärke och kände att han fortfarande hade bra fäste, han kom upp ett par meter förbi det innan han satte ett nytt märke >>

detta går ju frammåt, innan kvällen är kommen kommer jag nog ha klarat av detta, ett par försök till nu så kanske det är dags att äta lite, min chakra börjar bli lite väl låg

<< Dagen gick förbi och han sprang upp och föll ner, men han kom upp mera för varje försök och efter sin lunch så fortsatte han att försöka, och frammåt kvällen så stog han äntligen högst uppe på trädet och flämtade >>

Nu är jag värkligen vid min gräns, men jag klarade detta i alla fall! nu ska jag gå ner till floden och testa på att gå lite på vatten innan jag går hem, ska inte sluta förräns jag kolapsar!

<< han gick trött ner till floden och hoppade ur de mesta av sina kläder innan han gick fram och testade sätta sin fot på vattnet, den gick rakt ner och landade på botten >>

Nej men! detta är Inte som att klättre på träd, måste nog testa att hålla ett chakra tryck ner mot vattnet och inte använda chakran fär att greppa tag i vattnet, så nu.. testa igen och ge ett jämt chakra tryck.

<< Och så steg han ut på vattnet igen, och vinglande sprang han ut över vattnet, vinglade och vinglade innan han till sist ramlade och fick sig ett bad >>

nej nu ger jag upp för idag, får fortsätta detta imorgon tror jag

Tillagt 2007-03-22 11:31:00

Chakra kontroll: Mycket Förbättrad
Chakra reserv: Förbättrad

Tillagt 2007-03-22 17:18:15

Träningsdag: 2

<< sacrist slog upp ögonen, tittade ut genom fönstret. Det var mulet och drå dassigt>>

Prefekt, idag kommer jag kunna träna riktigt bra tack vare solens frånvaro!

<< lycklig som han va så hoppade han snabbt ner i kläderna och sprangner i köket där hans föräldrar satt och drack te >>

hej mamma, hej pappa! har du gjort i ordning matpaketidag?

<< han satte sig ner brevid sin mamma och började äta av frukostmaten som stog framme, och så klart så hade hans mamma varitsnäll och gjortiordning ett paket med diverse godsaker. Så efter han ätit färdigtsåplockade han med sig paketet och började springa ner mot floden >>

Ahh, måste testa på igen att gå på vattnet, måste bli bra på detta om jag ska kunna kunna få en bra chakra kontroll, och kunna lära mig skapa vatten kloner effektivt

<< han stog nu äntligen vid floden och höll på att ta av sig sina kläder, han gick fram och kände på vattnet, det var inte specielt varmt så skulle han ramla i idag skulle han få frysa mycket. Så han tog sitt första steg ut på vattnet och kände att han lyckades få ut en bra jämn ström med chakra så han hölls stabil på vattnet >>

detta är inte lätt, måste koncentrera..jämn chakra ett steg till nu, såja båda fötterna på vattnet, går bra det här nu ju. Ett steg till nu så blir det test, öka chakra i höger fot så den kan hålla hela kroppen medans jag flyttar fram vänster, såja detta går ju bra ett steg till

<< Han gick ett par steg till innan han föll ner i vattnet, han kravlade sig upp ur vattnet och kände hur kallt det värkligen var, så han beslutade sig för att sluta med denna träningen och börja försöka på sin nya jutsu, Mizu Bunshin no Jutsu >>

fan va kallt vattnet var! jaja måste nog träna lite på mizu bunshin no jutsu om jag ska kunn lära mig den, den är väldigt komplicerad, så finns ingen tid att förlora

<< han öppnade upp scrollen som han ännu inte ens tittat på, han tittade igenom vilka hand seals som behövdes, och vad som den gick ut på i sitt utförande >>

så... seals, forma chakra... en tiondel av chakran tas av klonen... krävs vatten... ujuj, detta kommer ta tid innan jag kan använda denna i strid, eller bara kunna använda den effektivt

<< så han ställde sig brevid floden för att se till att allt vatten som behövdes fanns tillgängligt, han stälde sig till rätta och utförde alla handseals medans han försökte forma en tillräcklig mängd chakra för att lyckas >>

- MIZU BUNSHIN NO JUTSU!

<< han stog och blundade en liten stund innan han öppnade ögonen och tittade efter hur han hade lyckats med, när han äntligen öppnade ögonen så såg han sig runt och letade efter sitt resultat, han hade lyckats få till en permanent spegelbild i floden, han suckade och sparkade till en sten så den flög rakt ner i vattnet vid spegelbilden>>

jag klara nog att försöka igen innan jag måste äta, detta tog hårt på min chakra reserv

<< Han påbörjade att göra jutsun igen, han utförde handsealsen och började forma chakran >>

-MIZU BUNSHIN NO JUTSU!

<< Han stog även denna gången och blundande en stund, och när han tittade framför sig så blev han ytterst förvirrade. Framför honom var en mdedelstor svart klump med två silvriga prickar på. >>

FAN! skulle det där vara jag!? dettakommer nog ta mycket lång tid... jaja nu måste jag äta innan jag svimmar!

<< han satte sig ner och åt en stund och kände hur krafterna kom tillbaka, så återvände han ut och fortsatte att träna på sin mizu bunshin, han fick flera ytterst konstiga resultat som alla bara vart ännu mera konstiga eller abnormala emot hur hans eget utseende, men så kom kvällen och han stog där och flämtade och kunde knappt stå längre, >>

ja, jag lyckades inte något vidare med att få till en klon men jag har värkligen påbörjat att känna efter hur man skapar den, jaja nu måste jag hem och Sova!

<< Så han började dra sig hemmåt mot sängen och sömn >>

ChakraKontroll: lite förbättrad
Mizu bunshin no jutsu:Påbörjad
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-03-22 17:55#3
BBRS

Half Active
Träning godkänd! Bra jobbat hittils!
Konohas Skuggor: Undrar ni något? Läs reglerna eller skicka PM till någon av Crew!
Postades 2007-03-23 16:06#4
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:3

<< Medans Sacrist stog och tog på sig sina kläder, ivrig över att komma iväg och träna, så fick han syn på sitt ärr som gick över bröstkorgen, han slutade en stund med att klä på sig medans han stog och tittade på det >>

ärret, fortfarande kvar där som en gammal relik från svunna tider, det var riktigt nära för mig och hela familjen den gången, lönnmördaren han enbart utdela ett hug mot mig innan han själv föll. Men det får aldrig hända mig eller någon annan igen..

<< Sacrist slutade tvärt att drömma bort och drog på sig kläderna snabbt och sprang ner till det tomma köket där frukosten fortfarande stog framme >>

mamma och pappa måste redan ha gått ivg till jobbet redan, jaja jag får vällan äta lite snabbt och springa ut och träna

<< han åt en snabb frukost och tog med sig ett matpaket som stog färdig packat och sprang ut ur huset. när han närmade sig träningsområdet så började ett lätt regn strila ner långsamt >>

Detta är ju perfekt, regnet kommer säkert hjälpa mig med min Mizu bunshin litegrann, detta är ju väldig tur!

<< när han kommit fram till floden så letade han reda på en plats där de inte var så blött och la undan sin mat så den inte skulle bli förstörd i regnet. Så gick han ner till floden och drog bak huvan och började utföra sina handseals >>

MIZU BUNSHIN NO JUTSU!

<< Precis som tidigare gånger då han tränat denna jutsu så stog han och hade ögonen stängda, men när han öppnade ögonen fick han en chock. Där framför honom stog en kopia av han själv, inte perfekt visserligen men det var han. Men hans lycka var inte långvarig för efter ungefär 30 sekunder så kollapsade hans klon ner till rent vatten igen >>

Fan! trodde jag hade lyckats där, Måste föra in MERA chakra in i klonen och jutsun annars kommer jag få samma resultat igen. jag får inte släppa koncentrationen nu, Måste utnytja regnet så länge det varar.

<< Han gick återigen in i position, han stog och kände hur regnet rann ner för hans ansikte och han drömde för en stund bort in i en liten dagdröm, när han ruskade till huvudet och hoppade ur sin lilla dagdröm så gick han till sin position och Gjorde allt han kunde för att få ut så mycket chakra han kunde till sin jutsu medans han utförde handsealsen >>

MIZU BUNSHIN NO JUTSU!

<< Denna gången så var allt han hörde en stor smäll framför sig och att han fick mycket vatten över sig, mer än regnet orsakade i alla fall. Han undrade lite vad som hade hänt när han hade utfört sin jutsu, så han tittade sig runt för att få reda på vad som hänt, fram tills han fick syn på marken där klonen hade kommit fram förra gången >>

Marken är ju helt svedd, Kan jag ha fört in för mycket chakra så den exploderade, det bord eju inte kunna hända, tekniskt sätt trodde jag bara att den skulle ta upp så mycket chakra som den behövde sen skulle resten gå till spillo, men jag är nog inte tillräckligt bra på jutsun för att göra den tillräckligt stabil för att bara ta emot den mängd chakra som krävs och sen bilda klonen utan denna smällen. Jag måste träna mera

<< så han återgick till sin position och fokuserade allt han kunde för att inte tänka på något annat än just detta ögonblick och utförandet av jutsun, inte tänka på regnet, ärret, föräldrarna eller någonting. Han tg ett djup andetag och utförde handsealsen >>

Mizu bunshin no jutsu!

lyckades jag? är detta möjligt, han står där, och han kollapsar inte. Klar förbättring, han värkar hålla samman fortfarande.

Nå, kan du röra dig?

<< Klonen gick långsamt mot sacrist, men efter fyra steg, precis när hans femte landat så kolapsade han, sacrist var dock inte besviken. Han hade lyckats få till en klon som såg ut som han, som kunde röra sig och hålla sig samman i alla fall i stilla läge, mycket övning krävdes dock men han var ett stort steg på vägen. >>

hah, det går bra frammåt, men nu så behöver jag äta, tur att jag la undan maten. Sen så ska ajg nog träna lite mera på Suimen Hokou no Gyou.

<< Han satte sig ner och åt sin mat, när han va färdig så märkte han att regnet hade slutat, men så än en gång så tog han av sig sina kläder och gick mot floden. Och precis som förra gången så sa han för sig själv hur han skulle göra. Så tog han sitt första steg ut på vattnet, denna gången kändes det lite anorlunda, han lyckades ta flera steg ut innan han började vingla lite >>

Seså! fokusera, inte släppa fokus, släpp ut chakra, jämn mängd chakra genom fötterna, såja, nu blev det stabilt igen, peuh de va nära... Ska testa hoppa på vattnet och se efter hur jag klarar det

<< Så hade han bestämt sig för att testa hoppa, han lugnande ner sig en stund innan han tog sats och hoppade upp, men när han landade så hade han glömt bort att släppa ut extra chakra precis när han landade så han åkte ner så han fick vatten upp en bit över sina knän. men när han väl kommit upp på ytan igen efter lite strul så bestämde han sig för att träna vidare resten av dagen genom att gå fram och tillbaka över ån för att få in det värkligen i ryggraden. Så dagen gick och han gick fram och tillbaka, fram och tillbaka. Efter ett tag så börajde han känna hur hans chakra började bli låg >>

Heregud, börjar jag redan bli trött. Får inte sluta än, Idag ska jag pressa mig själv till min yttersta gräns medans jag håller på med min Suimen Hokou no Gyou träning.

<< Så han tvingade sin kropp till det yttersta under väldigt många vändor över vattnet, men till sist så hade all träning tagit ut sin rätt och han föll ner igenom vatten ytan och vart klarvaken så han lyckades ta sig in till stranden. efter han legat ett tag och bara flämtat på stranden så tog han på sig sina kläder och masade sig hemmåt i mörkret av natten >>

Tillagt 2007-03-23 19:19:11

Chakrakontroll: Förbättrad
Chakrareserv: Förbättrad
Mizu bunshin no jutsu: Förbättrad ( Mycket långt kvar dock )

Tillagt 2007-03-23 21:52:46

Träningsdag:4

<< Sacrist slog upp ögonen, och tittade ut, himlen var grå men ändå inte regn grå. han klev långsamt upp ur sängen och kände sig fortfarande trött, chakra mässigt sedan gårdagens träning. Så medans han klädde på sig så kom han på att han värkligen hade glömt bort att träna sin taijutsu under en lång tid. så han bestämde sig kvickt för att träna på det. >>

Men att träna taijutsu är inte så lätt att göra helt själv, borde försöka hitta någon som jag kan träna tillsammans med, men vem... jaja, kan alltid börja med styrke träning själv medans ajg tänker.

<< så han kastade sig ner på golvet i sitt rum och började göra armhävningar, efter han gjort 75 stycken så kände han hur armarna började bli lite rangliga, men han vägrade ge upp och tvingade sig själv till att göra 25 till innan han föll ihop >>

vem, ska kunna hjälpa mig... finns det någon i familjen som skulle kunna hjälpa mig, nej alla är ute på uppdrag som är tillräckligt skickliga, men... har inte rock lee en dojo en bit ut i skogen, han borde finnas där och han om någon kan hjälpa mig med min taijutsu!

<< glad över sin bra ide så hoppade han i sina kläder och sprang ner till frukostbordet och började hugga in i maten som stog framdukad, Efter en snabb måltid så sprang han iväg ivrig mot där han trodde att rocks dojo låg. Och som han trodde, där låg den. Han sprang fram till dörren och tittade in, och han slog en glädjevolt inombords när han såg att rock va där inne och höll på med någon sorts träning. Men så han gick sakta in och gick ganska nära rock >>

Sacrist: Hej rock, Du kanske inte minns mig men vi träffades på akademin för ett tag sen då jag hade ett litet test mot dig och så.

Rock: Hej hej, sacrist. Jodå jag minns dig. vad kan jag göra för dig då nu när du har kommit ända hit, jag antar att du har en speciel anledning... Ska du anta min dojo utamaning!!

<< rock hoppade upp från golvet och lös av lycka >>

Sacrist: nej nej, jag kom inte för att utamana dig. Jag kom för att be dig om lite taijutsu träning, och vem är bättre att gå till än dig för hjälp inom det?

Rock: ja, jo jag kan ju inget annat så du har vällan kommit rätt, men om jag ska anta dig och träna dig lite här idag så vill jag att du visar dig värdig genom att springa runt min dojo 100 varv! och om du inte klarar det ska du göra 250 sittups hängade från taket! seså BÖRJA!

sacrist: Om du säger så...

<< sacrist började springa, och direkt efter kom rock och sprang med han, de båda pratade lite under de första 30-40 varven, men sedan började sacrist bli lite lätt trött och sparade på orden medans rock pratade mer än nog för de båda två. så efter de 100 avslutade varven så låg sacrist och flämtade på dojo golvet >>

Rock: Ahh! det va en uppfriskande joggingtur, Ingenting mot min egna träning men den var nog lagom för dig, så! dags att hoppa på nästa övning!

Sacrist: okej.. ska bara.. andas lite, vad blir.. nästa moment då?

Rock: vi ska sparras, jag kommer ju absolut inte gå fullt ut men du kommer bli träffad om du inte ger allt!

<< Så de började, saacrist gick värkligen för allt och öppnade med ett antal snabba slag och sparkar, vilka rock undvek med lätthet. sedan kom rock och gjorde sina utfall vilka sacrist lyckaes precis blockera eller undvika. Och i denna stil fortsatte de under en 20-25 minuter innan sacrist började bli väldigt trött och hans attack tempo vart lägre och lägre, och rock började atta ttackera mer och mer, och i och med det tvingade sacrist till att gå in på defensiven och använda huvudet ett tag mer än kanske bara musklerna. Men så efter 40 minuter så tog de sin första rast och sacrist nästan kollapsade på golvet medans rock sprang och hämtade vatten och lite att äta åt de båda >>

Rock: Seså! så trött kan du väll inte vara?

Sacrist: ...

Rock: Här ta lite vatten och en macka! du kommer känna att du får tillbaka dina krafter snabbare än du tror, Du skötte dig skapligt, men du måste bli snabbare. Så nästa runda så ska du satsa allt du kan på fart och kraft kombinerat, men komihåg att farten gör även att du kommer slå hårdare även om du inte anstränger dina muskler mera, farten kommer att i sig göra att det blir ett mera definitivt stopp på ditt slag vilket kommer helt enkelt skada din motståndare mer!

sacrist: ahaa, så lite mindre muskel styrka och slappna av lite så jag kan få upp högre hastighet på mina attacker och på min kropp.

Rock: Precis! men låt oss äta nu så vi kan återgå till träningen!

<< de började äta och fortsatte prata mer om fartens betydelse för taijutsu och när de hade ätit färdigt så kände sacrist värkligen sig som att mycket av hans krafter hade kommit tillbaka, så de ställde upp och påbörjade taijutsuträningen återigen. Denna gången så följde sacrist rocks instruktioner och slappnade av lite mer och satsade sin energi på fart. Och det vart en betydlig skillnad på hur pass han snabb han var, samtidigt som han kände att hans sparkar och slag vart hårdare i och med farten. Efter 45 minuter så var han något trött men eftersom han inte längre gick på rå styrka så sparade han sin energi via att han inte använde ens i närheten av lika mycket på varje slag och spark. Så efter en timmes mera taijutsu träning med rock så bröt de och började bege sig tillbaka till staden medans de gick och samtalade om träningspasset. >>

uthållighet: Förbättrad
Styrka Förbättrad
Taijutsu Mycket Förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 23/03 21:53.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-03-24 18:33#5
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Still going strong, bra jobbat. Godkänt!
Winners don't wait for chances, they take them.
Postades 2007-03-24 21:21#6
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag: 5

<< Sacrist stog vid floden, det var en tidigt morgon och solen hade inte gått upp än, daggen låg fortfarande på gräset som svajade i vinden.
och i morgonens tystnad så hördes helt plötsligt>>

-Mizu Bunshin no Jutsu!

<< Och han hade fått fram en klon, precis som förra gången han försökte, då han fått fram en ytterst ostabil verision, han var rädd för att denna gången skulle vara likadan, men klonen följde hans alla komandon gällande rörelser, han vart lättad över detta, så sa han till klonen att ge honom ett hårt slag i magen >>

måtte detta bara inte göra för ont...

<< men precis som slaget landade, så kände han bara en lätt stöt och såg hur hela klonen blev instabil och kollapsade >>

FAN! trodde jag hade fått till det där, men men, bara till att börja om

<< Han gick ner till vattnet och sköljde av vattnet innan han ställde sig redo för för att göra sin jutsu, han utförde snabbt sina handseals och formade sin chakra till jutsun >>

- Mizu Bunshin no Jutsu!

<< som tidigare så dök en klon upp som han stog och inspekterade lite med blicken innan han bad hono att gå och slå närmaste träd så hårt han kunde, klonen tittade sig lite runt och började springa, men till skillnad från föregåend slag så träffade detta med full kraft och klonen visade inget instabilitetstäcken förutom en lätt transparans precis när slaget träffade. Sacrist blev förtjust och bestämde sig för att träna sin taijutsu mot klonerna. >>

Vilken snilleblixt, slipper jag tvinga någon annan till att sparra med mig, nu kan jag ju träna tajutsu helt själv! samtidigt som jag tränar upp min mizu bunshin

<< så de sprang emot varandra, och började utdela slag emot varandra, efter inte så pass lång tid fick sacrsit själv in en bra träff på klonen som så klart gjorde att den splittrades, han blev lite irriterad på avbrottet men skyndade sig att göra en ny, denna klarade sig dock längre men ändå inte mer än ett par minuter längre. >>

nej dessa är inte stabila nog än för att klara att slåss jämt med en ninja, ska nog testa låta den göra en ninjutsu, måte ju testa det också

-Mizu bunshin no jutsu!

<< klonen dök upp framför honom och började som på signal forma chakra och förbereda sig för att göra en jutsu, men precis som han börjat så exploderade han, sacrist kastade sig bakåt och drog fram en kunai medans han letade ivrigt med blicken efter vad som attackerat hans mizu bunshin, sen såg han på marken och kände direkt igen den svedda marken från när han själv hade sprngt en klon i början av sin träning. >>

Klarade han inte av att forma chakra utan att på något sätt överfylla sin kropp och på så sätt spränga sig själv, ajaj.. detta måste jag träna på, men nu saknar jag chakra för att göra något så pass jobbigt, dags att dra sig hemmåt och umgås med familjen lite, har inte gjort det på länge nu.

<< så lade han tillbaka sin kunai som var framme och vände och började gå in mot konoha igen >>

Mizu Bunshin no jutsu: Klart förbättrad
taijutsu: Smått förbättrad

(( ooc: detta blev lite kortare på grund av att jag var tvungen att skriva om det efter att jag postat och det blev för långt och det blev itne sparat på nått sätt, så orkade inte kopiera ut och skriva av en exakt kopia som var lika lång ))

Tillagt 2007-03-24 23:18:27

Träningsdag:6

<< Sacrsit satt vid frukostbordet, och grublade över vad han skulle ägna dagen åt >>

Vad ska man hitta på idag, jag ska nog träna här hemma i klanens dojo idag,

<< Så efter tagit det beslutet så hoppade han snabbt upp från bordet och sprang mot dojon, väl framme så tittade han sig snabbt omkring, nere i kortändan av dojon satt tre stycken måltavlor, de skulle fungera jättrebra som pricktavlor för hans kunais >>

Hmm, känns ju lite väl simpelt att bara stå och kasta kunais på måltavlor, måste kunna göra det lite mera utmanande och givande, jag vet! jag kan träna min chakra genom att stå i taket medans jag tränar mig på att använda kunais.

<< Han satte upp foten mot väggen, och gick sakta upp på väggen, såg till att hela tiden hålla ett stadigt tag med sin chakra i väggen, så kom han fram till taket och han ökade mängden chakra han använde för att hålla sig kvar och så till sist så var han mitt i taket med ansiktet mot måltavlorna. han greppade snabbt tag om tre kunais med sin höger hand och medans han kastade dem så var han redan påväg med vänstern för 3 andra, när alla 10 hade blivit kastade så hoppade han ner från taket för att inspektera träffarna, och till sin besvikelse såvar de inget vidare, så han plockade med sig sina kunais och gick tillbakaföratt återupprepa övningen. Och detta gjorde han Flera gånger om, ända fram tills han lyckades få alla att träffa mitt i prick. Men i och med att han tränat sin chakra samtidigt så kända han att hans chakra började bli låg efter allt klättrande upp och ner på väggarna. till sist så varhan så svag att hans grepp om taket släpte och han föll ner i golvet och svimmade för att sedan vakna på kvällen i sin egna säng igen >>

Kunai färdighet: Lite Förbättrad
ChakraReserv: Förbättrad

(( OOC: Inga långa träningar idag, hoppas ni har överseende med det, kommer längre imorron på träningsdagar 7&8, dock är dessa 2 på tok för korta kan jag redigera dem och lägga in mer imorron samtidigt som jag skriver 7&8 ))

Tillagt 2007-03-25 18:54:14

----------------------------------------------------------------------------------------

Träningsdag:7

<< Sacrist satt och funderade över frukosten, och kom helt plötsligt på exakt hur sårbar han själv var i och med utövandet av vatten jutsus. Så han släppte frukosten halväten på bordet och sprang ut genom dörren. han sprang runt och letade i konoha och så plötsligt fick han syn på det han letade efter, Krukmakaren >>

Ja! jag visste väll att det fanns en här i krokarna, har aldrig varit här men nån gång ska vällan vara den första

<< han gick in i den lilla affären och tittade sig runt, efter en liten stund kom en liten äldre herre fram >>

Sacrist: hej hej! Jag är sacrist Ginayame.

Krukmakaren: hej hej, jag är stadens krukmakare, du kan kalla mig krukan, det har alla gjort sedan jag började med detta

Sacrist: hehe, okej, Krukan. Men jag är inte här för att prata, och jag antar att du inte heller bara kan stå och prata.

Krukan: Det har du helt rätt i, så hur kan jag hjälpa dig då?

Sacrist: Jag behöver en stor gourd som är vattentät.

Krukan: Ahh, du har tur idag, jag har en som nog skulle fungera perfekt som ligger i ungnen nu, den är färdig om en timme, något specielt tecken eller så du vill ha på eller något specifikt du vill kunna göra med den.

Sacrist: den ska ha bärselar så jag kan bära med den överallt samt att den ska ha Ginayame klanens märke målat på den.

Krukan: mhmm, bärselar och tecken, ja om du springer ett par ärenden åt mig så kan jag låta dig få goruden för bara 20$.

Sacrist: ja! det gör jag gärna, vilka ärenden gäller det?

Krukan: Spring ut i skogen i väst och hämta tillräckligt med trä så att jag kan hålla ugnen igång för resten av veckan, du ser trälagret på baksidan av min affär

Underbart! jag hade bara tänkt att köpa en gourd idag men nu får jag ju träning också!

<< Sacrist sprang snabbt ut ur äffären och tog sig till platsen krukan hade pratat om, han såg ett par andra fällda träd och en yxa som satt i en stubbe, och brevid den en gigantisk vedhög, han plockade upp 7 stycken ved stycken och sprang in mot staden igen, dock så blev han väldigt chockad när han kom tillabaa till affären och fick syn på vedlagret >>

Wohaa! ska jag fylla hela detta! jaja, jag måste sätta fart, jag ska nog testa använda min mizu bunshin till att hjälpabära.

<< så han la in veden in i lagret och sprang iväg till en brun och utförde ett par snabba handseals >>

- Mizu Bunshin no Jutsu!

<< klonen dök upp brevid honom och så satte de iväg båda två bort mot ved högen i skogen, nu sträckte klonen ut armarna och sacrist staplade upp hela 12 stycken vedstycken innan han plockade upp 8 stycken själv och så srang de iväg mot affären, Krukan höll på att ramla baklänges när han såg två stcken av sacrist springa förbi med ved, De staplade in veden snabbt och satte av mot skogen, men de han inte mer än utanför dörren när krukan skrek på dem att stanna >>

krukan: stopp, du har ju en klon! då ska du ju inte bära för hand, inne i vedförådet står en speciel anordning som hjälper en att bära ved när man är 2 personer, det blir dock mycket tyngre per gång eftersom man får med sig mycket mer ved, men det går snabbare

sacrist: tack tack, detta kommer underlätta mycket för mig!

<< Sacrist sprang snabbt in och hämtade anordnimgen som bestog av 2 långa pinnar och en tygbotten och tyg på sidorna som höll tag i pinnarna och såg till att veden inte skulle ramla av, och så sprang de iväg till vedhögen, de lastade på över 50 vedstycken på anordningen innan den blev full och de lyfte upp >>

Ajfan va tung den blev, detta blir en riktig träning, jaja dags att skynda på!

<< de skyndade sig, dock inte lika snabbt som tidigare rundor in till staden, när de va framme och hade lastat av all ved såg de att de att det var inte långtkvar innan de skulle vara färdiga inom två rundor, så de av denna vetskap sprang iväg för allt de orkade till skogen, de flyttade de sista av veden och när de var färdiga så låg sacrist inne i affären och bara flämtade av utmattning när krukan kom fram >>

Krukan: Din gourd är färdig, jag tog mig friheten att ge den en liten specialegenskap, den absorberar morgondagg vilket gör att den fylls på litegrann, inte mycket men alltid något. samt att eftersom jag har gjrt den så är leran den är gjord av fyldmedmin chakra vilket gör den mycket tåligare än vanlig lera och gör den mycket lättare att laga, du kan komma och laga den här när du vill.

Sacrist: tack, tack så jättemycket,

Krukan: Min andra uppgift jag har till dig kommer jag att kalla på dig när jag behöver gjord, så kom ihåg att du fortfarande har ett ärendekvar att göra åt mig, men så det blir 20$ precis som jag lovat

<< Sacrist sträckte ner handen i fickan och plockade upp 20$ och gav det till krukan, efter det så kände han på gourden en stund innan han hade upp den på ryggen >>

Sacrist: Tack så jätte mycket

Krukan: inga problem, välkommen åter

<< Sacrist lämnade affären nöjd över sitt bra köp och över sin fina träning han fått med samtidigt >>

-20$
Nytt Föremål: Vatten Gourd, tillåter att vatten tekniker används även på platser utan vatten i närheten
Styrka: Förbättrad
uthållighet lite förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 25/03 19:18.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-03-25 19:55#7
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Godkänt! Ska bli intressant att se hur du utvecklar det här :)
Postades 2007-03-25 23:50#8
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:8

<< Sacrist slog upp ögonen, tittade ut genom fönstret, det var mulet. Han gick upp ur sängen glad över det gråa vädret, han kastade på sig sina kläder och till sist sin nya gourd. När han kom ner till köket så tittade han sig om, där satt bara hans pappa och åt, så han slog sig ner brevidsin far och började äta också >>

Sacrist: hej pappa! Vart är mamma?

Far: Hon är och visar runt den nya, mazur hette han tror jag, en från den splittrade delen av familjen. Han ska bo här från och med nu eftersom han inte har någon familj här, du borde hälsa på han någon dag då du inte är ute på uppdrag eller tränar.

<< Efter att hans far slutat prata så hade sacrist redan hunnit äta färdigt >>

sacrist: javisst, får man vällan göra, men måste ut och träna lite nu så hinner inte sitta och prata!

<< Sacrist sprang ut genom dörren och sprang mot fontänen för att fylla sin gourd, när den väl var fylld så började han springa så fort han kunde mot bergen, där det inte fanns något vatten >>

Idag så ska jag testa min gourd och se efter hur stor kapacitet den igentligen har, man märker ju aldrig exakt vilken åtgång det är på vatten jutsus när man står vid en flod..

<< han var äntligen framme vid en plats som totalt saknade naturligt vatten, han pustade ut litegrann innan han ställde sig i ordning för att utföra sin jutsu. Han andades ut långsamt innan han snabbt utförde ett par handseals >>

- Mizu Bunshin no jutsu!

<< som vanligt så kom klonen fram, men denna gången hade han varigt ytterst observant på vikten av gourden >>

Intressant, kan nog göra minst 4-5 stycken mizu bunshin av vattnet i gourden, bra, den kommer fungera även vid längre uppdrag, men nu är det dags att träna ninjutsus med klonen

<< som på komando, så började klonen göra handseals och skrek ut >>

-Henge no jutsu!

<< klonen försvan för ett ögonblick in i ett moln rök och när han åter blev synlig så dök världens fulaste blonda, kossa upp. Det hade blond hår, ölmage, uni-brow, mustach och diverse övriga avskräckande ytligheter, dock så var klonen enbart så i ett par sekunder innan han ramlade isär. >>

Fan! Det måste varit de fulaste jag sett! Jaja, han klarade att göra en jutsu, även om den inte var långlivad, bara till att försöka igen. [/b]

<< Sacrist uförde sin mizu bunshin igen och åter igen stog en klon framför honom, och precis som förra gången så började han utföra sin jutsu och sa >>

- Henge no jutsu!

<<Precis som förra gången så försvann han i ett litet moln av rök, men denna gången när röken lagt sig såg det inte fullt så groteskt ut, nu såg man att han hade transformerat sig till hokagen även om det inte var direkt likt i och med de extremt stora läpparna och vissa andra störande yttre fenomen. Sacrist stog ett tag och väntade på om klonen skulle kollapsa, men det gjorde den inte. Den återgick enbart till sin ursprungliga form. >>

[i] haha! Jag har lyckats, den kan utföra jutsus, Inte effektivt men fortfarande, den föll inte sönder.
Dags att testa jutsu igen!

<< klonen gick in i redo läge utförde ett par handseals >>

- Henge no jutsu!

<< Precis som förut försvann klonen in i ett rökmoln, men denna gången så klev en bekant syn ut ur rökmolnet, där framför Sacrist stog en nästan perfekt kopia av tsunande, >>

ja! Perfekt... nu så tror jag att jag kan var färdig för idag, lätt träning. Ska nog leta reda på den där nya, Mazur nu

Mizu bunshin no jutsu: Förbättrad

Tillagt 2007-03-26 20:28:25

Träningsdag:9

<< Sacrist han inte mer än komma ut från sitt hus innan han vart omkullsprungen av en liten kille >>
Sacrist: Se dig för!

Okäntbarn: Förlåt...

Bah! De borde lära sig se sig för, vilda barn är värkligen en plåga!

<< sacrist borstade av dammet från sina kläder innan han vände blicken mot sten ansiktena som var inkarvade på bergssidan >>

Vilka otroliga krafter de där upp hade, shodai med otroliga skogs jutsus och kraften att kontrollera Bijuus, nidaime med sina underbara vatten jutsus. Sandaime, Den starkaste av shinobi och min förebild. Yondaime, den starke som gav sitt liv för konoha och så tsunande.

<< Sacrist upptäckte att han hade stått länge och tittat på stenansiktena. Han ruskade på sig innan han började gå igen, han gick långsamt genom staden och njöt av det varma vädret, det var väldigt soligt vilket gjorde att han hade huvan över huvudet och ansiktet för att underlätta för ögonen. Men så efter en stunds vandrande så vad han framme vid sin destination, Rock Lees dojo. Han klev in och tittade sig runt, ingen var där så rock var troligen ute på uppdrag. >>

Okej, ingen rock, men jag får vällan träna för mig själv idag då, jag börjar med 200 varv runt dojon, och om jag inte klarar det så gör jag.. 250 armhävningar, hoppas jag klarar de 200 varven, annars kommer jag ju att dö, men men rocks teknik lönar sig i slutändan

<< så började han i lugn takt att springa runt, under tiden han sprang så gick hans tankar tillbaka in till sina drömar om att någon dag vara lika stark som sandaime hokage, enabrt tillräckligt mycket kvar utaför sina dagdrömmar för att räkna varv, så gick de färbi en efter annat och han tänkte bara mer och mer på alla stora dåd han sjäkv skulle kunna göra om han bara hade den kraften som sandaime, och så började han närma sig 190 >>

191... 192... 193.. peuh, detta är tungt, borde ha sprungit utan gourden! 194... 195... 196..... Kom igen nu! Du blir aldrig som sandaime i denna takten!.. 197.... Snaaart där!!..... 198... 199... SNAART!

<< Precis som han skulle avsluta sitt 200:e varv så hoppade rock lee in i dojon och sparkade till sacrist >>

Sacrist: Aj! Vad gör du rock!

Rock: oj, förlåt sacrist! Trodde det var någon dojo utmanare som värmde upp

Sacrist: jaja, nu när du är här i alla fall kan du hjälpa mig med min träning, Tack vare dig nu så lyckades jag inte med 200 varv utan måste göra 250 armhävningar.

Rock: Lita på mig! Jag ska hjälpa dig, Som alltid.

<< Sacrist gick ner och påbörjade den stora mängden armhävningar han hade framför sig >>

Dumma rock, stör min träning med att avbryta springade innan jag var färdig så jag måste armhävning.. dumma.. roc..

<< han körde på, och körde sina armhävningar, de tog värkligen musten ur honom att utföra så pass många armhävning med sin tunga gourd på ryggen, efter han slagit 200 så kände han att hans armar inte klarade mer och föll ihop >>

Rock: orkar du inte mer va! Haha, lite klen kanske men men, ska vi gå på och träna lite taijutsu nu då?

Sacrist: låt mig dricka lite först sen så kan vi sätta igång.

Rock: Föresten, varför släpar du runt på den stora gour...

<< Sacrist utförde ett par snabba handseals >>

Sacrist: Mizu bunshinno jutsu

<< Och framför dem båda kom klonen fram och rock tittade lite på klonen sen på gourden >>

Rock: ahaa... därför. Ja men det är bra att du överkommer de hinder som vatten naturligt kan ha

Sacrist: jo, Analysera, Improvisera och vinn.

Rock: DU HAR UNGDOMMENS FLAMMA BRINNANDE I DIG, DEN BRINNER STARKT!

<< Sacrist och hans klon hoppade bakåt av chock över Rocks plötsliga utfall följt av glädjetårar >>

Sacrist: hur är det med dig? Mår du bra??

Rock: jadå! Låt oss slåss!

<< alla ställde sig i ordning för att börja sin tai träning. De började med att sacrist och hans klon gick till gemensam attack med var sin spark från höger och väntster sida, rock reagerade snabbt och undvek en av attackerna och blockerade den andra innan han gjorde en bakåtvolt och satte fart för en motattack. Sacrist reagerade snabbt och kastade sig bakåt för att undvika rocks spark medans han klon gick in för att försöka träffa en öppen punkt i rocks försvar, Rock såg sparken komma och visste att han behövde avsluta sin attack och hoppa undan för att inte bli träffad. Men precis när han hopapt undan kom nästa attack från sarist själv som kom med ett rakt slag mot rock som med nöd och nöppe klarade sig undan från en träff efter att han blockerat en andra spark från klonnen. Han hoppade snabbt undan till andra sidan av dojon. >>

Rock: Ahh, jag ser att du minns det jag lärde dig senast, tillsammans med din klon så ger du mig en lätt utmaning när jag inte använder några special attacker eller går in för att skada dig

Sacrist: ja, jag försöker ju ge dig lite utmaning i detta också.

<<Så fortsatte de i detta tempo, resten av dagen, och när solen började gå ner så tackade de varandra för bra träning och sacrist begav sig hemmåt igen >>

Uthållighet: Förbättrad
Taijutsu Förbättrad

Tillagt 2007-03-26 21:58:14

Träningsdag:10

<< Sacrist slog upp ögonen, han tittade upp och studerade träbalkarna i taket, han studerade balkarna och hur de växt innan han sakta satte sig upp i sängen och sakta drog sig upp och gick över och plockade upp sina kläder. Han tog sakta på sig kläderna och gick ner till köket, det var öde men det låg framme ett mat paket och frukost >>

ha, mamma glömmer aldrig, men fy va trött jag är, måste göra nån lätt träning idag..

<< Sacrist gick ut mot skogen, och tittade sig runt efter något träd med bra och fina grenar, det tog inte lång tid innan han hittade ett som fungerade för hans behov, han gick långsamt upp för trädet tills han kom fram till en grov och bra som han gick ut på ( undersidan ). han började känna sig lite piggare vid det här laget, vilket behövdes för det han skulle testa sig på nu. Han andades lugnt innan han utförde ett par snabba handseals >>

-Mizu bunshin no jutsu!

<< Precis som han utförde jutsun kände han hur han nästan tappade greppet om grenen, han såg fort till att ge tillräckligt chakra för att stanna kvar. När han kände att han hade ett stabilt grepp igen så började han och klonen utföra snabba handseals igen och i kör sa de >>

-Henge no Jutsu!

<< båda två transformerades direkt till två kopior av tsunande, efter röken lagt sig så blev de tillbaka till sitt normala utseende, och började utföra handseals igen >>

-Bunshin no Jutsu!

<< Direkt kom de fram totalt sex kopior av sacrist, han log litegrann innan alla klonerna försvann, nu så testade han att kasta sig ut ifrån trädet fallande mot marken, och i luften så började han utföra handseals igen >>

-Mizu bunshin no jutsu!

<< I luften brevid honom så kom det fram en mizu bunshin som direkt tog tag i sacrist och drog med all sin kraft in sacrist in mot trädet igen, Sacrist som börjat få upp hastighet fokuserade sig rejält på sina händer och fötter för att få grepp om trädet, han gled ett par meter innan han stannade och hade grepp, och han precis se sig om och se klonen förstöras mot marken >>

haha! Det funkade, jaja, det får vara nog för idag.

Ninjutsu timing: Förbättrad

Tillagt 2007-03-27 23:31:59

Träningsdag:11

Krukans uppdrag låter som de skulle kunna bli jobbigt, bäst jag går och ber rock om lite mera träning

<< Sacrist började gå mot rocks dojo, han gick i ett högt tempo för att få igång kroppen inför dagens träning, det tog inte lång tid för honom att komma fram till rocks dojo, när han stack in huvudet för att titta efter så såg han rock där inne precis som vanligt >>

Sacrist: Hej hej! Sacrist här

Rock: Hej hej, vad för dig hit idag då?

Sacrist: jag har en liten uppgift om ett par dagar i wind country, och behöver din hjälp att förbereda mig.

Rock: joo, jag antar eftersom du är här att det kan finnas en viss fara i din uppgift.

Sacrist: ja, tyvär så är det så. Men så jag behöver din hjälp med förberedelser.

Rock: Jag ska hjälpa dig! Men du måste vara redo för hårt job!

Sacrist: Ja! Alltid, nå ska vi börja?

Rock: Så! Börja springa 250 varv runt dojon! Sen tar vi nästa steg från det.

Sacrist: Bra!

<< Sacrist började springa runt och vart åtföljd av rock >>

Undra vad han har i åtanke för dagens träning, det lät på han som han var väldigt ivrig, mer ivirg än tidigare

<< De sprang på och sacrist kände hur svetten lackade ner i ansiktet när han kom runt på det sista varvet >>

Rock: Bra gjort! Du klarade alla varv, så! Nu vill jag att du gör armhävningar medans jag förklarar vad jag hade tänkt för specielt idag.

Sacrist: okej

<< sacrist la sig ner och började började göra armhävningar medans rock harklade sig och började prata >>

Rock: Så, eftersom du ska iväg på det här så hade jag tänkt att lära dig en liten speciel Taijutsu attack, Du kommer nog få stor nytta av denna och kanske nån dag i din framtid utvecklar något eget av den. Den attack jag tänker lära dig är, Konoha Senpuu , Leaf spinning wind.
Det är en stark taijutsu attack, den går ut på att du snurrar runt i luften och sparkar till din motståndaren hårt. Så du måste vara snabb för att få till denna bra, har du förstått?

Sacrist: Joo, jag tror jag har gjort det.

Rock: seså! Upp med dig, vi har träning framför oss!

<< Sacrist reste sig och ställde sig framför rock lee som väntade på at han såg ut att vara redo innan han visade först hur hans egna Konoha Senpuu blev i full hastighet. Sacrist stog och blinkade en stund >>

Så..snabb! Jag såg knappt hans rörelser, skulle han använda den mot mig skulle jag kanske inte ens hinna blockera.

<< Rock skrattade till och visade den en gång till fast denna gången i mycket lägre hastighet så sacrist kunde studera den noga >>

Rock: såja, nästa gång den utförs så är det du som gör den!

Sacrist: Okej, ska försöka, den värkar svår.

Rock: hah! Du kommer lära dig den på nolltid.

<< Sacrist ställde sig i ordning och hoppade in i spinnen han skulle få till, men istället för att leverera en stark taijutsu attack så fortsatte han bara spinna runt ett par varv innan hanramlade ner på golvet >>

Sacrist: Gah! Kommer aldrig lära mig det här.

Rock: Jodå, se bara till att all din spinns kraft ger utdelning till sparken och att du hela tiden kontrollerar varje steg av din attack, gör din attack mot mig, underlättar kanske om du har ett definerat mål.

Sacrist: Ja! Hur mycket ska jag spinna då?

Rock: Tills du känner att du har maximal kraft på kortast möjliga tid, du måste få ut attacken innan din motståndare hinner kontra den.

<< Sacrist påbörjade sin spinn igen och fick snabbt iväg en spark mot rock, dock så lyckades han inte få in någon kraft i sparken, så rock tog tag i hans fot och kastade runt sacrist >>

Rock: Nu ska jag iväg och träffa gai-sensei! Vi ses imorgon och tar det sista på denna tekniken!

Sacrist: Okej, låter bra.

Konoha Senpuu: Påbörjad
Styrka: förbättrad

Tillagt 2007-03-27 23:54:27

träningsdag:12

<< Sacrist satt och väntade i dojon när rock lee dök upp >>

Rock: Oj, har du varit här länge?

Sacrist: nån timme, har bara värmt upp än så länge idag så vi kan sätta igång direkt med senpuu träningen.

Rock; BRA! Låt oss börja!

Sacrist: Ja, jag tränade lite mer på min spinn igår så jag bör vara något bättre idag.

Rock: DIN FLAMMA BRINNER STARKT!

Sacrist: vad är det med dig och den här flamman?

Rock: Låt oss börja, VISA MIG DINA FRAMSTEG!

<< sacrist hoppade in i sin spinn och drog iväg en spark mot rock, han plockade den men han kände hur sparken nu hade fått ett rejält tryck i sig tack vare den lilla extra träning sacrist utfört tidigare >>

Rock: Mera fart! Minns du vad jag lärde dig om fartens relation till en attacks styrka, desto högre hastighet massan, i dettafall din fot, rör sig i desto mera rörelse energi överförs i träffen vilket kommer i slutändan gör din attack mer skadlig!

Sacrist: tack för påminnelsen, mera fart var det.

<< sacrist hoppade än en gång in i sin spinn, denna gången med högre hastighet, denna gången flög sparken ut väldigt snabbt och träffsäkert, Rock fångade även denna och han kände hur trycket i sparken nu var på en nivå då den skulle kunna skada vid en träff >>

Rock: Igen! Mera fart!

<< Sacrist spann än en gång i än högre hastighet, och utflög sparken mot rock, han blockerade dock denna gången istälet för att fånga foten >>

Vilken träff, det är väldig kraft i denna attack, detta kommer vara ytterst användbart under framtida uppdrag,

Rock: vilken träff! Du har allt tränat bra igår efter jag försvann, nu! Du har hastigheten, men nu ska du trycka i all din muskel styrka precis vid träffmomentet så du kan maximera skadan gjord, hastigheten du har är okej, du får dock lov att träna det själv senare.

<< Sacrist hoppade in i sin spinn och precis som förra sparken så kom det snabbt en spark flygande, men denna gången precis innan han skulle träffa rocks block så spände han alla muskler han hade och drog till, när träffen landade så kände han hur rock gled på golvet lite grann >>

Gjorde jag det! Nu måste jag bara testa denna i en ordentlig strid för att få reda mer på hur effektiv den är, måste dock träna hårt på denna så jag kan ge stora skador

konoha senpuu:Lärd, ( har ju dockingen erfarenhet från strid med denna och den är inte fullt så effektiv den kanvara än )

+ Redigerades av sacrist den 27/03 23:59.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-03-28 12:09#9
BBRS

Half Active
Godkänt! Verkligen bra! Fortsätt såhär! ^^
Konohas Skuggor: Undrar ni något? Läs reglerna eller skicka PM till någon av Crew!
Postades 2007-03-28 23:57#10
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag: 13

<< Sacrist var ute och funderade på vad han missat i sitt träningschema än så länge >>

Hmm, jag har tränat mycket på chakra, ninjutsu och taijutsu. Vad är min största svaghet... Genjutsu, jag har inget sätt att kontra genjutsus på! Visst, mina ögon ser lättare igenom genjutsus än normala ögon men en stark genjutsu har jag inget emot. Hmm, finns ju inte för många genjutsu användare i konoha, men det finns en, kurenai, hon borde kunna lära mig hur jag ska kunna kontra genjutsus.

<< Sacrist hoppade ner från räcket han satt på och började springa för att hitta henne, men så stannade han till nästan direkt igen >>

Ajuste, jag har ju inte en aning om vart hon finns jag kommer ju få leta resten av dagen om jag har otur om jag inte börjar leta systematiskt, det vill säga hittar någon som känner henne och vet vart hon kan finnas. Vad heter han stora skäggiga killen som alltid brukar vara i närheten av henne, hmm vad var det nu igen, va det inte...

<< Sacrist hade direkt efter han stannat börjat gå igen medans han var borta i sina drömmar, och helt plötsligt hade han gått in i någon och fallit bakåt >>

Sacrist: Asuma!

Asuma: ja? Känner jag dig?

Sacrist: Hej hej, Nej du känner mig nog inte, Sacrist ginayame här.

Asuma: Hej hej, ja jag är ju som du värker veta Sarutobi Asuma.

Sacrist: Joo, men skulle jag kunna be om din hjälp?

Asuma: javisst, vad behöver du?

Sacrist: Jag behöver få tag på Kurenai

Asuma: Jaså du, det behöver du, Och hur kommer det sig då?

Sacrist: Jag behöver hjälp med att träna mig i att kontra genjutsus.

Asuma: Ahh, tyvär så är kurenai ute på uppdrag, men om du vill så kan jag hjälpa dig med det du vill.

Sacrist: Jaså? Ja jag tar gärna ditt anbud om hjälp, men har inte du något viktigt för dig?

Asuma: Jag kom just från BBQ buffen och tänkte gå och lägga och och sova i solen, men det värkar mycket bättre användning av tiden att hjälpa dig med detta.

Sacrist: Låter ju jättebra, Vart ska vi vara och träna då?

Asuma: Följ mig, jag vet en bra plats

<< Sacrist nickade och följde efter Asuma som började ta sig igenom stadens gator, efter ungefär fem, tio minuter var de framme vid en liten glänta. Den låg värkligen avskild och han vart förundrad över att han aldrig sett denna platsen förut >>

Asuma: Du kanske är förundrad över att du aldrig varit här förut

Sacrist: Ja, absolut.

Asuma: Det är för att vi är inne i en genjutsu nu, så nu ska vi träna dig i hur man kontrar detta.

Sacrist: Det låter ju.. jaja, lär mig hur jag tar mig ur detta.

Asuma: ja, det är en relativt simpel procedur, inte många handseals, enbart koncentration är nödvändigt, låt mig visa.

<< Asuma visade hur den gick till och nickade till sacrist att försöka, sacrist gjorde de få handseals och konsentrerade sig >>

Sacrist: Kai

<< Han såg hur allting runt omkring honom började bli blurrigt och falla isär innan de gick tillbaka ihop igen >>

Asuma: Försök igen

<< Sacrist utförde igen handsealsen >>

Sacrist: Kai

<< Denna gången så blev allting blurrigt och började falla isär, men denna gången så fortsatte allt falla isär fram till det han upptäckte att han var inne i en liten lokal i ninja akademin, Sacrist tittade sig om förvirrat >>

Sacrist: men? I akademin?

Asuma: japp, rummet har aldrig varit i användning så kurenai satte upp en genjutsu här så jag kunde smyga undan och lägga mig och sova, även om det är en genjutsu så är det fortfarande skönt att komma in och sova i.

Sacrist: Man tackar för hjälpen med detta, jag ska vällan dra mig hemmåt nu

Asuma: Gör så, jag ska vällan ta mig en lite tupplur, hejdå.

Kai: Lärd

Tillagt 2007-03-30 20:41:34

Träningsdag:14

<< Sacrist vaknade upp från sin dröm han hade haft när han legat och sovit under ett träd nära träningsområdet, han ryktes snabbt ur sina drömmar när han såg en kunai sitta i marken brevid honom och hur han hade fått en rispa i armen och en lite mängd blod rann ner för armen.
Han tittade sig runt om kring och undrade vad som hänt, strax efter så kom det en stor mängd vapen flygande. Han hann knappt reagera och lyckades precis undkomma vapnen, strax efter så kom en tjej springandes >>

Sacrist: Va gör du? Tänkte du döda mig här när jag ligger och sover!?

???: Förlåt, jag trodde inte någon var i närheten också hörde jag nått inne härifrån.

Sacrist: Kan varit mina snarkningar,

???: jooo, men så som du kanske märkte så tänkte jag jaga bort vem det än var om de skulle vara här och stjäla mina tekniker.

Sacrist: Lugn, jag är inte här för att stjäla någonting, Vad heter du föresten?

???: Jag heter Tenten

Sacrist: ah, Sacrist Ginayame här, men så du håller dig till vapen när du slåss märker jag.

Tenten: japp, men jag ber så hemskt mycket om ursäkt, finns det nått jag kan göra för dig?

Sacrist: Joo, det finns en sak jag skulle kunna behöva din hjälp med.

Tenten: Och det är?

Sacrist: Jag skulle behöva din hjälp i min träning,

Tenten: jaså? Du vill säkert att jag ska lära dig massa av mina vapen tekniker nu va?

Sacrist: Nej nej, vapen är inget för mig, Jag behöver hjälp gällande att träna min snabbhet och reaktionsförmåga.

Tenten: ja men det borde vi vällan kunna göra.

Sacrist: Bra, ska vi sätta igång då?

<< de båda gick ut på träningsområdet och förberedde sig, tenten hoppade upp i luften och började kasta mot sacrist >>

Sacrist: försök träffa mig, ska vara en insats i detta.

<< Han såg hur en stor mängd vapen kom flygande, de första som kom flygande var en kunai mot hans vänstra arm, vilken han flyttade ur vägen snabbt för att inte bli träffad, direkt efter kom ett par shurikens mot hans fötter.
Han såg dessa och kastade sig in i en bakåtvolt och undvek en del attacker, men direkt efter så kom nästa våg av vapen flygandes >>

Fan, kommer nog bli träffad nu, om inte...

<< Han utförde snabbt ett par handseals >>

Mizu Bunshin no jutsu!

<< Direkt kom det fram en klon som sattefram händerna så han klev upp i dem och vart uppkastad högt i luften, och såg hur klonen genonborrades och återgick till vatten. >>

Peuh, det var nära, men släpp inte fokus än

<< När han var på väg upp i luften så såg han hur tenten inte dragit ner på tempot av sina attacker, han såg hur de kom närmre och han i sista stund så gjorde han sin Konoha senpuu och sparkade undan de närmaste innan han dök in i en bakåtvolt, men mitt i volten kände han hur en kunai strök mot hans ben innan han landade >>

Sacrist: peuh, detta var jobbigt, kan vi fortsätta imorron kanske?

Tenten: jodå, bara roligt att träna på att träffa ett rörligt mål, men så vi ses imorron då!

Reaktionsförmåga: Förbättrad
Snabbhet: Förbättrad

Tillagt 2007-03-31 14:31:10

Träningsdag:15

<< Sacrist kom ut på träningsområdet och tittade sig runt >>

Hmm, tenten värkar inte ha kommit hit än, får vällan sätta mig ner i skuggan och vänta då

<< han han precis börja gå innan han precis såg i ögonvrån hur någonting kom flygande, han vart överaskad och kastade sig framåt för att undvika föremålet. När han kommit upp på fötter igen såg han en kunai sitta där i marken, han vände sin blick från där den kommit och såg tenten komma springande >>

Tenten: hoppas du inte vart för överaskad av min kunai jag kastade.

Sacrist: heh, nejdå, inte för överaskad.

Tenten: bra, ville bara testa dig och se efter om du skulle hinna reagera, den skulle inte ha träffat dig igentligen om du fortsatt gå heller

Sacrist: ahh, bra, trodde ett tag du försökte döda mig på riktigt

tenten: nejdå, men du ville ju att vi skulle träna på din reaktionsförmåga och snabbhet

Sacrist: jo det har du ju rätt i.

<< Tenten skrattade till >>

Tenten: Låt oss börja!

Sacrist: Absolut

<< tenten sprang undan en bit och hoppade upp i luften och drog iväg ett antal kunais, sacrist hoppade bakåt för att undvika den första attacken, tenten som reagerat direkt hade förutsett detta och hade redan agerat utifrån det. >>

Måste vara snabbare, hon ser ju hur jag rör mig och attckerar innan jag ens är färdig med mina rörelser! Snabbare, pressa kroppen!

<< Sacrist kastade sig in i en spinn och flög åt höger innan han landade på alla fyra. Han tittade upp och såg hur ett antal kunais kom flygande. Han gick upp på knä och lutade sig bakåt så han fick ner sin högerarm i marken och tröck ifrån med benen så han flög runt och hjulade över bakåt så han kom upp på fötter igen. Nu märkte han att han inte kunde ta sig mera bakåt utan att komma in i ett träd >>

Detta måste ha varit vad hon siktade in sig på, hur ska jag ta mig ur denna

<< Han tittade upp och såg att en stor gren var över honom, han tog sats och hoppade upp så han fick tag i grenen. Tenten svor till när hon såg att hon inte lyckats att få sacrist att ge sig. Sacrist klättrade upp i trädet med kunais och shurikens flyggande vilt omkring han, han utförde ett par handseals >>

Sacrist:-Bunshin no jutsu!

<< han fick fram tre andra kloner och han hoppade ut genom trädkronan med sina kloner, tenten som blev lite taget av detta drog iväg en stor mängd attacker för att försöka få bort klonerna och kanske få ett större övertag. >>

Shit! Nu måste jag agera snabbt ananrs kommer jag ju dö!

<< han utförde igen ett par handseals >>

Sacrist:Mizu Bunshin no jutsu!

<< precis som klonen kom fram så kom den stora vågen av diverse vapen mot sacrist, tack vare mizu bunshin så blen alla vapen som skulle träffat sacrist stoppade. >>

De var FÖR nära, får inte utsätta mig för nått sånt igen, dags att försöka ta mera kontroll över denna situationen!

<< Tenten började bli lite irriterad över att han vägrade ge upp så hon drog fram en mängdvapen som hon kontrollerade med hjälp av chakra, hon drog iväg dem i två olika riktningar så det inte skulle finnas något sätt att undkomma förutom att ge upp, hon skrattade för sig själv fram tills det hon såg hur alla vapen slog i sacrist med stor kraft. Hon blev först väldigt rädd över att hon dödat honom i sitt sista anfall, men så såg hon precis efter hur det blev ett rökmoln och hur alla hennes vapen satt fast i en stor trädstock och sacrist hoppade ner ifrån trädet >>

Sacrist: Lugnt, jag måste vila, jag orkar inte mer!

Tenten: bra, jag börjar bli trött jag med.

Sacrist: Men värst vad du gick på hårt nu,

Tenten: Jag ville pröva dig ordentligt, och desto mer du undkom desto mer ville jag få dig att ge upp, blev dock rädd när jag trodde jag träffat dig där under sista attacken, men hur lyckaddes du få av en Kawarimi?

Sacrist: Jag såg på dig redan i luften att du förberrede för något stort så jag satsade allt jag hade på att undkomma din final.

Tenten: Vad bra, annars hade du troligen blivit alvarligt träffad

Sacrist: Ja, men jag sa ju till dig att försöka träffa mig så, men jag börjar bli trött nu, ska vi tacka för idag?

Tenten: ja det låter nog bra, jag måste samla ihop alla vapen så.

Sacrist: Ja, tack för all din hjälp med att träna.

Tenten: Inga problem

Reaktionsförmåga: Förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 31/03 14:31.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-03-31 19:52#11
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Pjuh, du skriver långt och bra! Godkänt!
Postades 2007-04-01 00:18#12
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:16

<< Sacrist kom in i rocks dojo, precis när han stängt dörren så hörde han något bakom sig, han slog en sidovolt samtidigt som han spinde runt i luften så han kom med ansiktet innåt dojon.
Vad han såg direkt när han kommit runt var rock som kastat sig i en spark mot där han själv nyss stått, men nu i och med hans förflyttning så hade det blivit ett hål i dörren >>

Sacrist: Trevligt att träffa dig med Rock.

Rock: Haha, jag skulle bara testa dig om du blivit nått bättre, hörde att du tränat din reaktionsförmåga och snabbhet med tenten.

Sacrist: Ja, det stämmer, vilket du troligen redan märkt.

Rock: Ja, jag trodde inte du skulle hinna undvika sparken så pass bra.

Sacrist: nya överaskningar varje dag.

Rock: Det är bra att se dig att du går frammåt med din träning.

Sacrist: Ja värkligen, men nu hade jag tänkt mig lite mera tai träning,

Rock: Låter bra det, Något specielt eller bara ren fighting träning?

Sacrist: Jag vill fokusera mera på fart.

Rock: Fart var det beställt, kom ihåg nu, var avslappnad i musklerna hela tiden fram till smällen, då precis så tar du i allt du kan och gör dina slag hårda, och kom ihåg det jag lärt dig om fartens påvärkan på massan och att massans hastighet är samma som rörelse energi som överförs direkt i ditt slag.

Sacrist: nejdå, det ska jag inte glömma.

Rock: Låt oss börja!

<< Rock kastade sig emot sacrist och drog iväg en spark, Sacrist undvek lätt sparken och drog iväg ett slag mot rock, det vilket rock undvek samtidigt som han drog iväg en till spark rakt emot sacrist >>

Shit, hinner inte undan, måste blockera!

<< han höjde båda armarna för att blockera sparken, han kännde en lätt smärta i armarna när sparken träffade, och han såg hur en ny sidospark var påväg. Men nu så hoppade han upp i luften och undvek sparken samtidigt som han drog iväg en egen spark mot rock, han undvek den som beräknat, men nu direkt efter så kom ytterligare en spark mot rock och sedan en till och en till, rock undvek dem alla men sacrist fortsatte hagla sparkar och slag mot rock i ett allt högre tempo >>

Måste.. få... honom.. ur.. balans!

<< Han såg hur rock närmade sig en resning i dojons golv och såg direkt sin chans >>

Han får INTE upptäcka den där, jag pressa mig till det yttersta för att hålla hans koncentration på mig!

<< han lyckades höja tempot ganska mycket på sina sparkar och slag, han vart förvånad över sig själv att han lyckades slåss i en så pass hög hastighet när det gällde hans sparkar och slag, men precis när de nått fram till höjningen och rock kände den med sin fot så vände han på det hela. Han tog tag i Sacrists fot och ena hand och drog iväg en spark rakt in i sidan på sacrist så an flög över dojon. >>

Rock: Bra jobbat, Du lyckades värkligen höja din hastighet där i slutet, men som du förstog så tänkte jag inte gå med på att komma ur balans och ge dig en för stor chans, du kommer inte få ner mig förrän du är skickligare än mig!

<< Sacrist låg kvar och kände på sina ömma revben >>

Hmm, tror inte jag bröt nått, men fan va ont det där gjorde, och sen min hastighet, den var nästan skrämmande, rock lyckas värkligen få mig bättre genom min träning med han, men han ska inte få tro att han slagit ner mig helt än

<< Sacrist hoppade upp på golvet och satte av i all sin hast mot rock och påböjade sina attacker än en gång >>

Jag kan snabbare!, jag vet att jag kan!

<< Det blev inte en så pass stor skillnad i hans attack hastighet men det blev än en gång lite snabbare, men denna gången så började helt plötsligt rock gå på offensivt också, dock inte i högre hastighet än sacrist, så stog de där i åtminstonde 20-25 minuter och försökte slå och träffa och undvika eller blockera den andres attacker innan Rock avbröt allt med ytterligare en spark i revbenen på sacrist så att han flög iväg >>

Rock: Jag måste träffa Gai-sensei! Hejdå!

<< Och så var han försvunnen, sacrist låg kvar där på golvet och tittade förbryllat ut i luften där han nyss stått >>

Jag fattar inte direkt vad som just hände

Taijutsu:Förbättrad

Tillagt 2007-04-01 22:05:00

Träningsdag:17

<< Sacrist vart abrupt väckt av att hans pappa kommit in och börjat skaka om honom >>

Sacrist: vad gör du!?

<< hans far som stog och drack sitt kaffe gav honom en lapp >>

Rock vill att jag kommer till hans dojo, men kunde han inte bett någon lite mindre sadistisk än min pappa att lämna medelandet till mig..

<< Han drog sig upp ur sängen och tittade ut, månen var fortfarande uppe >>

Varför vill rock att jag ska komma så tidigt, det är värkligen något fel på han, men han är en bra lärare i alla fall

<< Han drog på sig sina kläder och gick ner i köket, tog lite grann att äta och la ner desto mera i ett stort matpaket vilket han var säker på att han skulle behöva >>

jag tar med mig två av soldatpillren jag fick av krukan också, jag är lite orolig över hur mycket jag kommer få gå igenom idag

<< Han påbörjade sin vandring genom den väldigt tidiga morgonen, han var ganska snart vid dojon och han klev in >>

Rock: Värst vad tid de tog för dig, Idag ska vi påbörja att förbereda dig.

Sacrist: Vaaa? Förbereda mig?

Rock: Ja! Vi ska utveckla en rendan för dig, men du måste bli starkare och snabbare innan vi ens kan gå in på delarna i din rendan.

Sacrist: Låt mig gissa, detta kommer bli en lång dag.

Rock: En lång underbar dag med träning!

Sacrist: Så vad har du för specielt planerat för idag.

<< Rock gick iväg till ett skrin och hämtade ett tygbylte och kom fram till sacrist, han tog bort tyget och visade ett par tyngder >>

Rock: Alla dagar vi tränar förberedelse ska du ha på dessa så vi får upp din benstyrka och snabbhet så mycket som möjligt under träningen.

<< han gav över vikterna till sacrist >>

Är han galen! Ska jag ha på mig de här och sen kunna röra mig!?

Rock: Seså, slöa inte, sätt på dig dem nu så vi kan börja. TIDEN GÅR!

<< Sacrist satte sig ner och spände på vikterna och ställde sig upp >>

Holy! Och detta ska jag träna med, kommer aldrig gå

Rock: Såja, Låt oss börja springa, vi ska ta ett varv runt konoha, nu får du allt träna ordentligt!

Sacrist: Jaja, låt oss börja, annars tar detta aldrig slut.

<< De började påbörjade att springa, och sacrist lyckades stapla in i något somliknade att springa trotts den nya känslan av att springa med vikter >>

Jag kommer aldrig klara detta om jag inte fördriver tiden, får se till att få igång en konversation eller nått

Sacrist: Varför måste jag springa med vikter medans du slipper?

Rock: jag har på mig vikter, jag har jämt på mig dem, dock så är dina inte lika tunga som mina, men å andra sidan så är ju jag fullt ut tai och måste hålla mig i topp för att kunna konkurera med alla andra som använder nin och genjutsus.

Sacrist: Ahh, men så vad har du för planer för mig i och med den här träningen då?

Rock: Eftersom vi satsar mera på snabbhet för dig istället för att gå på rå styrka, så nu ska vi bygga upp din styrka samtidigt som om du lyckas komma upp i din vanliga hastighet med vikterna kommer du vara snabbare utan dem.

Sacrist: det låter ju logiskt, men så du nämnde något om att vi ska utveckla en rendan.

Rock: Ja, eftersom du hitils bara har gått på lite hur som helst i din taijutsu så har du bara utfyllnad men inte någon sprakande final, samt att en rendan kan inövas som ett mönster vilket gör att den kan utföras med mera styrka och snabbhet än vanliga attacker ibland.

Sacrist: ahh, det låter ju, bra...

<< Sacrist slutade prata efter detta på grund av att han kände hur energin inte räkte till båda, så de fortsatte att springa i tystnad. När de väl var tillbaka i rocks Dojo så låg sacrist en lång stund och bara flämtade på golvet >>

Rock: Ahh, var inte det skön morgon motion?

Sacrist: Du.. är.. galen...

Rock: Ahh, ska vi påbörja nästa moment?

Sacrist: Vänta, måste, hämta... piller..

Rock: Har du med dig ett par soldat piller? Bra, det underlättar nog för dig.

<< Sacrist sträckte sig trött ner i sin ficka och plockade upp ett piller som han snabbt kastade in i munnen, han kännde snabbt hur hans krafter komm tillbaka och han hoppade upp och ställde sig upp igen >>

Sacrist: Så vad ska vi göra härnäst?

Rock: Nu ska vi sparra lite

Ska jag lyckas sparka och slå med de här vikterna?

Sacrist: okej, låt oss börja!

<< Sacrist såg hur rock vinkade på han att komma, så han satte av i den hastighet han lyckades komma upp i med vikterna på, och när han var framme så drog han iväg en spark mot rock, vilken han undvek lätt >>

Rock: Kom igen, bättre kan du!

<< Sacrist testade att försöka med all sin kraft få iväg en spark mot rocks mage, denna sparken plockade han i luften och kastade omkull sacrist>>

Rock: Detta duger inte! Du får träna lite mera hemma och så fortsätter vi mer detta imorgon!

Sacrist: låter bra

Måste värkligen gå runt och hopa runt mycket hema sen senare...

Styrka: Mycket förbättrad
Snabbhet Mycket förbättrad

Tillagt 2007-04-01 23:23:38

Träningsdag: 18

<< Sacrist kom in i dojon och såg direkt rock i andra änden>>

Rock: Jag hoppas du tränat ordentligt hemma med lätta övningar.

Sacrist: Jadå, jag har inte tagit av vikterna än så, men ska vi sätta igång?

Rock: Spring runt här i dojon tills jag ärfärdig med lite papersarbete Gai-Sensei bad mig göra.

Sacrist: Okej

<< Han satte igång att springa runt i lokalen medans rock satte sig ner och började skriva, tiden gick och sacrist kände hur svetten lackade i ansiktet på honom, >>

Hur länge ska han bara sitta där och skriva? Jag kommer dö ju!

<< Han fortsatte ända fram tills rock heltplötsligt hoppade upp och sprang emot honom >>

vafan? Vad gör han, han menar nog att vi ska sparra nu!

<< Sacrist slutade springa och reagerade på sparken som rock precis hade dragit iväg genom att höjaarmarna in till en blockering, men så helt plötsligt bara försvan rock och direkt efter så kände han en spark i ryggen >>

Rock: Där ser du hur snabb du bör bli innan jag är färdig med dig

Sacrist: Ser jag? Jag lyckades inte ens följa dina rörelser!

Rock: När du själv kan röra dig så fort så kommer dina ögon ha vant sig. Men låt oss slåss ordentligt nu.

<< Sacrist började med att från sitt knäståående läge dra iväg en roundhouse mot rock, denna gången i en bra mycket högre hastighet än föregående dag, Rock höjde sin högerarm och blockerade träffen, Sacrist kände att även om hans hastighet var låg så fick han en mycket tyngre träff tack vare vikterna >>

Rock: Såja, du har fått till lite högre hastighet, nu vill jag att du pressar dig själv till ditt maximum!

<< Sacrist drog iväg en till snabb spark rakt emot rock, men innan den träffade så drog han ner foten i marken och tog i för allt han var värd för att snabbt få iväg högerbenet i hög hastighet, det lyckades och nu kände han att han fick till mycket högre hastighet än tidigare >>

Ja! Jag lyckades få upp hastigheten mera, dessa vikterna är inte så hemska när man väl börjar bli van med dem, och inte många dar kvar innan de kommer av

<< Sacrist såg hur rock undvek sparken så han drog ner en hand i golvet och drog iväg ytterligare en snabb spark med vänsterbenet, denna gången så såg rock nästan lite överaskad ut att han lyckats få iväg en spark så som han gjort, så han fick lov att hoppa undan. Sacrist använde kraften i sparken för att ta sig upp stående igen. >>

Rock: Bra jobbat, du har inte din vanliga hastighet men du bättrar dig, du kommer när vi väl tar av dem vara grymt snabb jämfört med en del andra genins, du kommer i alla fall få in mycket mera kraft i den rendan vi ska utveckla för dig.

Sacrist: Det låter bra, vill ju inte hålla på och arbeta så pass mycket för ingenting.

Rock: Men du får anfalla igen, och denna gången vill jag att alla dina sparkar ska komma lika snabbt som de två sista du gjorde nu.

<< Sacrist satte iväg igen mot Rock, denna gången så inledde han med att hoppa och sparka. Rock agerade snabbt på denna rörelse och tog tag i hans fot och drog ner den på foten, innan han besvarade med en egen spark. Sacrist drog snabbt upp armarna och blockerade samtidigt som han drog iväg en spark mot Rock, han drog undan sitt ben och undvek sacrists spark, så fortsatte de att utbyta sparkar och slag under resten av eftermiddagen innan Rock avslutade allting med att dra en spark rakt in i Sacrists bröstkorg så han flög över rummet >>

Rock: Jag måste gå och lämna in paprena till Gai-Sensei! Hejdå!

taijutsu: Förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 01/04 23:24.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-04-02 17:41#13
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Godkänt! :)
Postades 2007-04-02 20:40#14
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:19

<< Sacrist vaknade och öppnade ögonen, och tittade ut genom fönstret, himlen var grå och molning och samtidigt kände han en lätt värk från benen >>

Ahh, fortfarande lite öm i benen efter igår, men de går nog över bara jag får ut det ur kroppen.

<< Han drog sig upp ur sängen och klädde på sig, när han kom ner till köket så satt redan alla där, han vände sig mot den yngre killen som satt brevid hans mor >>

Sacrist: Du är mazur va?

Mazur: Japp, du är Sacrist antar jag.

Sacrist: Mhmm, det är jag.

<< Han satte sig ner vid bordet och började äta medans han samtalade lite lätt med de övriga vid bordet. När han var färdig så satte han av så fort han kunde mot rocks dojo, det tog inte lång tid inann han kommit fram nu när han vant sig vid vikterna runt benen, han såg att Rock stog utanför så han gick fram lugnt till rock >>

Rock: Vad bra att du kom, jag funderar på att lägga till en liten notis om att du även är utmanbar här i dojon, vad tycker du om det?

Sacrist: Ja, om du känner att du vill dela dojon med mig på sånt sätt så gärna för mig.

Rock: Du är ju min elev och när jag är färdig med dig så kommer du vara svårstoppad .

Sacrist: Det är bra att du tror så mycket på mig.

Rock:Ja, Men du kommer inte bli stark av att stå och prata här med mig, In och spring med dig!

Sacrist: Ja!

<< Han sprang in genom dörren och började springa runt i lokalen >>

hah, dessa vikterna är ju inget problem alls nu ju, jag kan ju värkligne röra mig obehindrat nu

<< Han började springa runt och Rock kom snabbt och följde på, de sprang runt i lokalen ganska många varv >>

Rock: Börjar du känna dig varm i kroppen?

Sacrist: Jadå

<< Han han precis avsluta ordet när han såg hur rock drog iväg en rundspark mot honom, han duckade snabbt och drog iväg en spark mot rocks ben på marken. Rock hoppade upp i luften och undvek sparken och besvarade direkt med att göra en yx spark rakt ner mot sacrist. Sacrist rullade undan sparken och gjorde en bakåtspark mot rock som plockade sparken >>

Rock: Snabbare kan du! Detta var så snabb som du var igår, du kan mera!

<< Sacrist tog i allt han förmådde efter att rock släppt hans fot att få iväg en spark så snabbt som möjligt mot rocks mage, denna gången gick det klart lite snabbare, men Rock hoppade bara undan och kastade iväg en spark mot sacrist som stog på alla fyra, Sacrist kastade upp benen i luften och voltade över sparken. >>

Rock: Duktigt, du kan ju snabbare, nå försök en gång tillinnan vi slutar för idag.

<< Sacrist nickade till och kastade sig iväg i en rakt på hoppspark som han samtidigt som Rock blockerade så gjorde han en rundspark mot Rocks huvud, Rock märkte attacken precis i tid och lyfte armarna i en andra blockering, och precis som sacrist landade på golvet så sparkade Rock till han som vanligt så han flögöver rummet >>

Rock: Bra, bra, nu ska jag springa iväg, men imorron har du en special träning med shikamaru innan vi fortsätter på din Taiträning.

Sacrist: Okej, då vet jag, jag hittar honom säkert lätt.

Rock: Bra, och bara så du vet, snart kan vi börja på din rendan!

<< Rock sprang ut genom dörren >>

Taijutsu:Förbättrad
Styrka:Förbättrad
Snabbhet:Förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 02/04 20:40.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-04-06 01:41#15
BBRS

Half Active
godkänt! ^^
Postades 2007-04-08 15:52#16
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:20

<< Sacrist vaknade och sträckte på siglite slött där han låg >>

Ahh, äntligen hemma efter det där uppdraget med bandit gänget, men så detta måste ha varigt vad rock menade med annan sorts träning med shikamaru, stridserfarenhet.

<< Han drog sig upp ur sängen och klädde raskt på sig, och sprang nertill frukostbordet, bara hans pappa satt där med huvudet nere i tidningen och en kopp kaffe i handen, Sacrist tig en snabb frukost och efter det så kastade han sig ut genom dörren på väg emot rocks dojo. Han var så ivrig att det kändes som evigheter att ta sig fram till dojon, men när han väl var där framme så såg han rock stå på en stegen utanför och hålla en burk färg i handen. >>

hmm, undrar vad han skriver på tavlan där utanför

<< Han slutade springa och började gå emot rock >>

Sacrist: Hej rock, hur är det?

Rock: Färdiglekt i sandlådan redan? Hah, synd att du inte var där lite längre, hade tänkt överaska dig.

Sacrist: Va? Hur menar du då?

<< Rock gick ner ifrån stegen och blottade texten: ROCKS DOJO! Lärling: Sacrist! Utmaningar sker i dojon där regler för utmaning finns. Han tänkte inte mycket på det först men sen såg han att det bara var ett stycke som var nymålat så han läste om: Lärlig: Sacrist, Och kom på att de var han själv som det var ett referat på. >>

Sacrist. Woaa, tack så hemskt mycket. Känns bra att du ser mig som en lärling.

Rock: klart jag gör det. DU HAR JU UNGDOMMENS FLAMMA STARKT INOM DIG!

Sacrist: Woaa, du måste lägga ner med de där flammor snacket!

<< Rock gav sacrist en hårt spark så han flög in i ett träd inte långt borta >>

Rock: Jag är din mästare, inte tvärt om!

Sacrist: Förlåt Rock-Sensei.

Rock: Det har en fin klang i sig, Rock-Sensei... Men men, nu ska vi se efter om du är redo för att påbörja träningen av din Rendan.

Shit, glömde helt bort om den under uppdraget, undra vad Rock har kokat ihop för något här då.

Rock: Nåja, nu ska vi inleda din rendan träning, du skall träna den på den stora stubben där borta, Börja med att värma upp med vanliga sparkar, sen går du över till Konoha Senpuu övningar, när du känner dig varm i kroppen och har fått upp bra nog hastighet säg till mig.

<< Han gick iväg till stubben och började sparka, det tog inte lång tid innan han kände värmen i kroppen och påbörjade spinna och utföra snabba Konoha Senpuu's, de gick inte överdrivet fort i början på grund av vikterna men efter en kvart eller så hade han fått kommit upp i en högre hastighet än han tidigare kommit upp i >>

Rock: Du har inte sagt till mig, men jag ser att du är redo för nästa steg.

Sacrist: Och vad är det?

Rock: Du skall göra en Konoha senpuu följd av en omvänd konoha senpuu*, så de går lika fort med båda två, säg till mig när du har lyckats, kom ihåg att det är ingen skamm om du inte klarar det idag.

Sacrist: Då vet jag, skall göra mitt bästa!

<< Han återgick till sin sparkplats och utförde sin första spark perfekt men när han skulle vända om till en omvänd senpuu så tappade han snabbt balansen och föll omkull >>

Fan, behöver mera koncentration för detta!

<< Han kom in i sin första spark och fick till den bra men precis som förra gången så gick inte den omvända något bra så han föll omkull, >>

Hmm, om jag använder sparkens och benets kraft till att trycka ifrån så jag får till tillräckligt moment för att komma runt.

<< Han utförde sin första spark och som han sagt till sig själv så tröck han ifrån ordentligt för att få tillräckligt moment i bakåtsparken för att få i kraft och hastighet samtidigt som han skulle hålla sig från att rammla. Denna gången så gick sparken bra, dock så fick han inte i samma kraft i den omvända som första sprken >>

Ahh, jag lyckades. Dock så krävs mera övning för att få till bra med styrka och hastighet

Rock: Bra, vi fortsätter med träningen imorgon, men du är inte så pass långt ifrån att lyckas utföra din rendan.

Sacrist: Det låter bra det.

Rock: Nu ska jag iväg till Gai-Sensei!

<< Precis som han sa det så försvann han i ett litet moln som revs upp när han sprangiväg i hög hastighet >>

Rock är värkligen konstig..

Taijutsu: Förbättrad
Senpuu Rendan: Påbörjad.

( * Omvänd konoha senpuu: En rundspark som går bakom ryggen och träffar med baksidan av foten. )

+ Redigerades av sacrist den 08/04 17:06.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-04-08 16:51#17
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Godkänt! :)
Postades 2007-04-08 16:52#18
sacrist

Ung och Dum
Trängsdag:21

<< Sacrist kom in i dojon, han såg rock ligga och göra armhävningar >>

Sacrist: Hej hej,

Rock: hej hej, ja du klarade ju att utföra en konoha senpuu och en omvänd senpuu i serie, du måste dock träna upp din hastighet senare, men innan du gör det så vill jag att du testar på att se efter hur länge du kan innan du tappar din hastighet och styrka i sparkarna. Efter det så ska vi testa sätta ihop hela din rendan.

Sacrist: Okej.

<< Rock tog fram ett litet block och satte sig redo för att anteckna. Sacrist gick fram till stocken som börjat bli nött av sparkar, han gjorde sin första senpuu och tröck ifrån i sin spark precis som han gjort dagen innan precis som då så fick han in även den omvända, men när han kom runt för den tredje sparken så kände han i träffen att han hade tappat mycket av sin hastighet och inte hade mycket kvar av kraften. >>

Hmm, måste trycka ifrån bra mycket mer i sparkarna så jag kan komma runt ordentligt o inte tappar kraft...

<< Han tog i så mycket han kunde för att få iväg den första sparken, och som han tänkt så tog han i för allt han var värd när han träck till med sparkarna för att få till mera hastighet och kraft i den förljande sparken, denna gången fick han bättre kraft och hastighet och fick till även sin tredje spark denna gången men tappade all hastighet och kraft inför den fjärde sparken. >>

Vad är det som tar ner hastigheten så mycket,

Rock: Nu undrar du säkert vad det är som håller tillbaka dig, Jag ska ge dig ett tips, Friktion.

Hmm, friktion, han har nog något i vad han säger. Men hur ska jag kunna motverka detta? Vänta här, vatten träningen gick ju ut på att man skulle använda chakra för att stå på vattenytan, undra om jag kan göra en variant av det och använda en liten mängd chakra för att lätta mig från golvet så friktionen blir mindre så jag inte blir stoppad av den

<< Han gick tillbaka till stocken och fokuserade lite chakra till undersidan av sina fötter och drog iväg den första sparken och när han tröck iväg nu så kände han något konstigt >>

Jag faktiskt ökar i hastighet, chakran måste värkligen ta bort all friktion,

<< Han gick runt till sin andra spark vilken han fick in en mycket större kraft och hastighet i än han fått tidigare, så han sköt ifrån den och kände hur han kom runt snabbare än tidiagre, han fick runt spark efter spark och det gick bara snabbare och snabbare för varje spark som landade, till sist så såg man inte ens hur han gick runt utan det såg mest ut som en tromb som skalade ner stocken framförhonom >>

Rock: Såja! Du har lyckats! Nu sammla all energi du har och sparka upp på den lilla grenen som sticker ut och avsluta med en stor final!

Rock: Jättebra! Du har lyckats!

wohaa, det där var läskigt, vilken hastighet jag kom upp i, det var läskigt, och vilken total kraft det blev i avslutningsparken, detta var minsan en rendan stark som få

<< Han kände i benet hur det bultade och var lite ömt på grund av all kraft i den avslutande sparken. >>

Rock: Bra, det behövs bara lite småsaker men annars så är din rendan färdig och redo för bruk.

Sacrist: Underbart, men jag måste nog gå till sjukhuset nu och se efter så jag inte bröt något där i sista sparken.

Senpuu Rendan: Färdig
Taijutsu: Förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 08/04 16:52.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-04-08 21:32#19
BBRS

Half Active
G
o
d
k
ä
n
t
!
Postades 2007-04-09 20:21#20
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:22

<< Sacrist vaknade till med ett ryck och kände hur hans far Sadamit drog upp honom ur sängen och kastade på honom hans kläder >>

Sadamit: Upp med dig, idag ska du bli en riktig Ginayame ninja.

Sacrist: Vaa, vad menar du?

<< Hans far tog av sig sin forheadprotector och visade sin panna, på den så var det en silvrig månskära >>

Sadamit: Har du aldrig undrat vad detta är?

Sacrist: Joo, det har man väll men har bara tänkt nån tatuering eller liknande.

Sadamit: Nej, detta är Getsueifuu, Källan till Ginayames styrka. Den öppnar upp så att du kan utföra alla våra klanjutsus, Den ges bara till en Ginayame som visat sig värdig nog att kunna klara sig utan, detta är så att ninjan inte ska förlita sig på sin klanstyrka utan att ha egen styrka i sig själv. Och efter ditt uppdrag i windcountry så anser jag dig vara värdig.

Sacrist: Man tackar, hur ska jag få den då?

Sadamit: Följ med mig, jag har förberett allt.

Sacrist: Om du säger så.

<< Han stövlade ut från sitt rum helt trött och vimmelkantig i bara sina byxor och följde efter sin far som gick före, när de var framme i rummet såg han att hela rummet var fyllt med ljus och rökelse samt att hela golvet var täckt med text som sträckte sig upp på väggarna också >>

Sacrist: Woaa, hur länge har du arbetat på det här?

Sadamit: jag började igår när du gick till läkaren med ditt ben.

Sacrist: Och nu är det 3 på morgonen, detta är inte en liten seal om jag förstår detta rätt,

Sadamit: Nej, detta är en ytterst komplicerad seal, men den ger även mycket styrka eller död i utbyte.

Sacrist: DÖD! Kan jag DÖ av de här?

Sadamit: Nej nej, men om någon som inte är av våran släkt skulle försöka sig på denna skulle de dö.

Sacrist: Ahaa, men så vad händer nu då?

Sadamit: Sätt dig i mitten, ja du ser väll vart det är jag menar.

<< Sacrist nickade och gick och satte sig där han blivit ombedd >>

Sadamit: Kom ihåg, detta kommer göra ont, det kan jag inte säga nått annat än men du får hålla ut eller backa ner.

Sacrist: Nej, jag ska inte backa ner, smärta går över, styrka består!

Sadamit: Om du säger så, nu är de snart för sent att backa ner.

<< Sadamit började utföra en lång, lång, lång serie handseals, han gjorde dem relativt fort men ändå tog det ett bra tag innan han var färdig, så svaldes hans högra hand i en silverflamma. Sadamit slog handen snabbt emot sacrist och tog handen över hans panna, och så helt plötsligt började hela rummet röra sig som det levde när alla tecken när de började röra sig emot Sacrists panna utmed väggarna och golvet. Sacrist skrek ut i smärta och efter ungefär en minut så var ritualen färdig och sacrist svimmade och föll ihop på golvet >>

resultat: Getsueifuu

Tillagt 2007-04-09 23:57:05

Träningsdag: 23

<< Sacrist vaknade upp och tittade ut, det var redan sen eftermiddag >>

Vad hände, sista jag minns är.. jag gick in i rummet, det luktade gott, och ljus.. mycket ljus överallt..

<< Han kände hur hela kroppen värkte, så lyfte han upp en arm och kliade sig i huvudet, och så råkade han röra pannan och kände hur han fick väldigt ont i hela kroppen >>

Nu minns jag! Sealen och allt.

<< Han skrek ut i smärta och hörde hur hans far strax efteråt kom in i rummet >>

Sadamit: Så, du är vaken nu, hur känner du dig?

Sacrist: Som att jag är redo att explodera.

Sadamit: Det är bara din kropp som inte har vant sig vid sealens lrafter och den plötsliga chakra ökningen, smärtan kommer försvinna så fort din kropp vant sig.

Sacrist: Och hur lång tid tar det?

Sadamit: Ja din kropp kommer ju vänja sig gradvis, samt att du kan slippa lite av smärtan om du lättar på mängden chakra, det är dock bara en tillfällig förbättring som drar ut på det lite extra dock.

Sacrist: Jag antar att du inte enbart är här för att håna och utbilda om varför jag har ont.

Sadamit: Nej nej nej, du har haft tillräcklig vila, nu ska du påbörja lära dig klanjutsus.

Sacrist: Bara jag inte måste träna Taijutsu idag så blir jag glad.

Sadamit: Nej nej, din träning idag går fullt ut på koncentration och viljestyrka.

Sacrist: jaså?

<< Hans far gick ut från hans rum och sacrist tog snabbt på sig sina kläder och följde efter ut i trädgården >>

Hmm, undrar varför dammen är torrlagd idag..

Sadamit: Så, nu vill jag att du fokuserar ordentligt och framställer vatten ur luften, här, ett glas... du får en timme på dig att fylla det.

<< Han räckte Sacrist glaset som såg ut att kunna inehålla ungefär en halvliter >>

Men herregud, vatten ur luften? Är det ens möjligt? Men så det var för att ajg inte skulle kunna fuska med dammen som den blivit torrlagd..

Sacrist: Är detta ens möjligt?

<< Hans far plockade fram ytterligare ett glas och medans sacrist tittade på så fyldes det väldigt snabbt >>

Sadamit: Jo, som du ser är det fullt möjligt. Detta är sealens största styrka.

Sacrist: Men ur pass effektiv är den? Fungerar den bara till att fylla på dricksglas eller göra dimma, eller kan den faktiskt användas till de starkaste teknikerna?

<< Hans far stälde sig och koncentrerade sig och utförde en serie handseals och förde handen till sin mun och från hans mun så kom en stor mängd vatten med en relativt hög kraft rakt emot sacrist så han flög bakåt >>

Sacrist: Okej! Du har besvarat frågan, du kunde ju igentligen bara sagt ja eller nej mer eller midnre och inte visat så här pass tydligt.

Sadamit: Jag ville bara att du skulle veta hur pass kraftig den kan bli efter mycket träning.

Sacrist: Ahh, finns alltid ett skäl för att tortera mig...

Sadamit: Ja, sluta klaga och börja fylla ditt glas, bara 55 minuter kvar.

Sacrist: Nej! Har tiden redan börjat gå!?

Sadamit: Mindre prat, mera fylla på.

<< Sacrist svor lite grann och satte sig ner och fokuserade på luften ikring sig och på glaset, han släppte alla medvetna tankar och gav detta sitt allt. När han öppnade ögonen så såg han att glaset hade lite vatten på botten och imma på sidorna >>

En kvart och jag är kanske uppe i en centiliter, måste kanske fokusera in chakra i detta.

<< Han fortsatte som förut men denna gången så fokuserade an in sin chakra i luften runt om sig och när han nästa gång öppnade ögonen så var det bara 20 minuter kvar men glaser var till mer än hälften fyllt >>

Såja, om jag bara lägger i lite mera chakra i detta så kan jag nog bli färdig snabbare

<< Han tog i lite extra och fokuserade ut mera chakra i luften, det tog inte mer än fem minuter innan han kände hur han själv var helt genom sur och att glaset började rinna över precis som hans far kom ut >>

Sadamit: Du värkar ha upptäckt vad som händer när man fokuserar för mycket chakra in i när man ska få fram vatten utan att kunna kontrollera det.

Sacrist: Joo, fick mera på mig själv än i glaset...

Sadamit: Sant, men du fyllde glaset så din uppgift för idag är färdig, gå och vila.

vattenutvinning:Påbörjad, extremt låg effektivitet.

Tillagt 2007-04-17 18:42:26

Träningsdag: 24

<< Sacrist vaknade och tittade ut genom fönstret, det var starkt solsken >>

Undrar vad Far låter mig träna på idag,

<< Han gick upp och drog sakta på sig sin kimono och gick ner till köket där hans far, mot och mazur satt och åt och drack >>

Sacrist: Godmorgon!

Övriga: Godmorgon

<< Han satte sig brevid sin far och började äta av det som stog framme >>

Sacrist: Far, vad ska vi träna på idag?

Sadamit: Du måste fortsätta öva på din vattenutvinning, Det är en av de mest grundläggade Ginayame färdigheterna och utan att ha lärt sig den kommer du få problem med större vattenjutsus!

Sacrist: Hai.

<< Han åt snabbt upp det han hade eftersom hans far redan ätit färdigt, och så gick de ut i trädgården >>

NANII!?

<< Framför honom stog ett tomt badkar mitt på tomten >>

Sacrist: Ett badkar?

Sadamit: Du har dagen på dig att fylla det, ha så kul.

Sacrist: Stop där! Du måste ge mig någon sorts hjälp i hur jag ska kunna fokusera och skapa vatten!

Sadamit: Okej, Du måste fokusera din chakra på luften runt om dig, efter ett tag gör du det utan att tänka, men gör det i alla fall. Och desto mera luft du fokuserar chakra i desto mera vatten kan du få ur luften, Sedan fokuserar du bara på vart du vill ha det, annars blir det som när du sneast försökte då du blev helt igenom blöt över hela kroppen

<< Sadamit skrattade och lämnade trädgården >>

Hur ska jag lyckas med detta!? Jaja fokusera chakra nu på luften runt om mig..

<< Han ställde sig bekvämt och började fokusera sin chakra på luften runt om honom samtidigt som han kämpade för att fokusera på en punkt i luften över badkaret, >>

Måste använda mera chakra!

<< Han koncentrerade sig ännu mer, och nu hörde han hur vatten slog emot botten av badkaret >>

MER CHAKRA!

<< Porlandet ökade och han log och tittade ner i karet, det var fyllt till ¼. Så han fortsatte koncentrera sig. Tiden gick och vatten nivån gick sakta men säkert uppåt. När han nästa gång han öppnade ögonen så var karet till hälften fyllt >>

Detta går ju bra! Men mera chakra!

<< Han fokuserade allt han kunde på så mycket av luften runt honom som bara var möjligt och hörde hur porlandet ökade mera och precis som han öppnade ögonen för att titta efter såg han hur det svartnade framför ögonen samtidigt som karet började rinna över >>

Resultat:

Vattenutvinning: Ökad kunskap, bättre effektivitet.

+ Redigerades av sacrist den 17/04 18:42.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-04-17 19:39#21
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Godkänt!
Postades 2007-04-27 22:18#22
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag 25

<< Sacrist kom ner till köksbordet där enbart hans far satt >>

Sadamit: Jag hörde att du blivigt antagen till att vara med i Chunnin Exam.

Sacrist: Ja

Sadamit: Så nu när du kommit tillbaka från ditt senaste uppdrag så måste vi börja träna dig inför CE

Sacrist: Har du något specielt i åtanke?

Sadamit: Ja, jag har en liten teknik från Ginayame klanen som du bör lära dig inför CE

Sacrist: Jaså? Ska vi börja?

Sadamit: Ja. Först av allt!

<< Han drog snabbt fram en katt från under bordet >>

Sacrist: NANI!?

Sadamit: Detta är steg ett i träningen.

Sacrist: ÄR EN KATT MIN FÖRSTA TRÄNING I DENNA NYA TEKNIK!?

Min farsa är seriöst sjuk... vad har en katt att göra med en teknik?

Sadamit: Denna är extremt viktig i och med att Yoinokuchi Inochidzuna Rokkan no Jutsu går ut på att imitera kattdjur

<< Sacrists ögon blev stora som tefat när han hörde detta >>

Ska jag... springa och... leka katt....

Sacrist: Förklara mera

Sadamit: Det du kommer göra med denna teknik är att, ändra dig själv så du blir mera kattlik, så kommer du få många fördelar i strid.

Sacrist: Så vad ska jag göra först?

Sadamit: Du kan sitta och blint stirra på katten i en timme

Sacrist: VARFÖR?!

Sadamit: Jag måste på muggen

<< Han fick en totalt tom blick medans han stirrade mot sin far >>

Min pappa är en idiot

<< Hans far sprang snabbt iväg och efter en timme kom han tillbaka >>

Sacrist: EN TIMME PÅ MUGGEN!?

Sadamit: Förlåt, förlåt, boken var ju så bra så jag fastnade

<< Han skrattade och höll upp ett exemplar av make out tactics och sacrist fick än en gång en tom blick >>

Sacrist: Pervo

Sadamit: Nu ska du inte vara sån!

Sacrist: Jo, men ska vi inte träna på tekniken? Börjar bli trött på att sitta och vänta nu

Sadamit: Nu ska du först av allt, fokusera din chakra ut i hela kroppen, och för att övervaka dig så har jag bett Hinata här att övervaka så din chakra blir jämt fördelad över kroppen.

<< Sacrist såg hinata komma in rummet han och hans far var i >>

Hinata: Hej Sacrist

Sacrist: Hej hej Hinata!

Hinata: Så, börja fokusera din chakra

Sacrist: Okej

<< han ställde sig till rätta och började fokusera på kroppen >>

Hinata: Din chakra börjar breda ut sig men du behöver koncentrera dig mera.

Men, jag fokuserar ju för allt jag kan, måste koncentera mig mera och stänga ute onödiga tankar!

<< Han började ta i ännu mera och han kände hur svetten började lacka i pannan >>

Hinata: Det är bra, nu börjar det likna något. Inte långt kvar nu.

<< Men så tappade han fokus och föll ner på knä >>

Sacrist: Jag klarar inte detta!

Sadamit: Du får vila i en halvtimme, sedan får du försöka igen!

Hinata: Sacrist, du var väldigt nära på att dela ut din chakra på hela kroppen.

Sacrist: Måste, äta eller något, är helt slut!

<< Han reste sig långsamt och tog sig ut i köket och tog sig ett kallt glas vatten och kände hur krafterna kom tillbaka. >>

Jag förstår bara inte hur de vill att jag ska göra, men det gäller bara till att fokusera mera och slappna av i kroppen

<< Han reste sig upp och gick in i rummet till Hinata och sin far >>

Sacrist: Jag är redo för ett nytt försök,

Hinata: Börja när du själv vill

<< Han började blunda och fokuserade på hela sin kropp och kände hur chakran började flöda när han slappnade av i kroppen >>

Såja, nu känns det mycket bättre, lite till så borde jag klara det

Hinata: Sacrist, Du klarar det ju!

Sadamit: Ja! Det är bra min son!

<< Sacrist slutade fokusera sig och föll ner på knä och tittade ner i marken >>

Sacrist: Bra, är detta allt för idag?

Sadamit: Nej, du skall få göra detta en gång till, då det kommer att bli lite anorlunda.

Sacrist: Så vad blir nästa steg?

<< Sadamit höll upp ett glas med en röd vätska i >>

Sadamit: Du skall dricka detta och än en gång fokusera din chakra.

Sacrist: Nani, är det blod?

Sadamit: Delvis ja, detta är för att du skall få igång din kropp för denna jutsun. När du druckit detta fokuserar du din chakra på hela kroppen så kommer du få gå igenom din första förvandling.

<< Sacrist tittade på sin far och kände plötsligt hur kroppen blev tung, han föll mot marken och kunde inte stoppa det.
Sadamit sprang snabbt fram och fångade honom >>

Sadamit: Tog detta så hårt? Vi får ta nästa steg imorgon då, det vore bra om du kunde komma imorgon också hinata

Hinata: Inga problem

<< Sadamit lyfte upp Sacrist och bar undan honom >>

Resultat:

Chakrakontroll: Mycket förbättrad
Yoinokuchi Inochidzuna Rokkan no Jutsu:Påbörjad ( Förträning avklarad för utövande av jutsu )

Tillagt 2007-04-29 01:39:47

Träningsdag: 26

<< Sacrist kom ner till matbordet och såg Hinata och hans far sitta där >>

Sadamit: Nåja, ibland får man vällan sova ut lite extra, men låt oss börja!

Sacrist: Som du vill.

<< Sadamit reste sig och vinkade på att Hinata och Sacrist skulle följa efter, när de var inne i rummet såg sacrist hur den lilla bägaren med blod stog på ett litet bord >>

Jag hade inte drömt det, jag ska visst dricka blod! Undrar vad far menade igår med att det bara var delvis blod

Sadamit: Så, är du redo och minns de vi gjorde igår?

Sacrist: Jodå, det gör jag, det borde inte vara så svårt att lyckas med chakran.

Sadamit: Kom bara ihåg en sak, Misslyckas du med chakran så kan det få stora konsekvenser.

<< han gjorde en handseal och ur golvet reste sig en pelare med kedjor som hängde ifrån den >>

Sacrist: VAD ÄR DET DÄR?!

Sadamit: Det är enbart här för din egna säkerhet, så du behöver inte oroa dig något.

Kedjor, handklovar, dricka blod, Vad är detta för konstig teknik? Jag vet inte ens om jag vill lära mig den ju!
Och sen om jag misslyckas med chakran så får det stora konsekvenser, det är ju ett bra sätt att inte pressa mig, jag undrar dock vad det är som händer med jutsun, allt jag vet än så länge är ju att man imiterar kattdjur.

Sacrist: nåja, om du säger så. Ska vi få detta överstökat?

<< Sacrist tittade på hur hans far spände fast hans händer innan han gick och hämtade bägaren. Hans far log mot honom och gav honom bägaren fylld med den mörkröda vätskan.
Han svalde hårt och tittade upp först mot sin far sedan mot hinata >>

Om jag inte klarar mig... nej ska inte tänka så! Klart jag klarar detta, det är ju självklart! Jag kommer inte kunna dö förräns min hämd mot hidden mist är avklarad

<< Han lyfte långsamt upp bägaren till munnen och började dricka, det smakade som blod och örter, han tvingade i sig allt och kände hur kväljningarna kom men lyckades undvika att spy upp allt >>

Sadamit: SÅJA! Fokusera din chakra nu.

<< Sacrist började känna sig yr och lite borta när han lyfte armarna och började fokusera ut sin chakra på hela kroppen, det gick lätt till en början men allt eftersom dryckens värkan satte in kände han att det bara blev svårare och svårare att hålla jämn chakra i hela kroppen >>

Sadamit: Såja! Håll ut, du måste hålla ut tills drycken kommit till sin fulla effekt!

Mera? Jag har ju problem att hålla det som det är just nu, men jag får väll hålla ut, han påstog ju att jag skulle veta när jag inte längre kan hålla kvar jämn chakra

<< Han kände hur svetten lackade i pannan närhan stog och försökte kämpa emot sin egna kropp i försök till att behålla jämn chakra, men så helt plötsligt kände han hur en otrolig smärta sköt igenom kroppen och han släppte ut ett skrik medans han föll ner på marken.
Han tittade på sina händer och såg hur det rörde sig under skinnet och så plötsligt så började handen ändra sig och det växte ut klor och smärtan blev bara ännu mera intensiv, så kände han hur formen på hans tänder började ändra sig och blev mera och mera lika huggtänder.
Och så till sist såg han hur det började röra i ögonen >>

Jag måste ha misslyckats och nu så dör jag!

<< han kännde hur han började tappa kontrollen över kroppen och så kände han en stark smära flyga genom kroppen när det till känslan kändes om att alla ben i hans kropp splittrades och när han till sist svimmade han av den otroliga smärtan så nickade hans far och log>>

Sadamit: Lyckat

Hintata: V.. V.. V.. Vad hände med honom!

Sadamit: För att kunna göra denna tekniken krävs att man tvingas in i den första transformeringen, efter det så kan man göra tekniken utan drickan och smärtan. Det som måste tränas upp sedan är just att lyckas dels ransformera sig och samt att fortfarande ha full kontroll på kroppen.

<< Han log och tittade på Sacrist som höll på att rycka i kedjorna >>

Sadamit: Det är inte Sacrist själv som kontrollerar sin kropp ännu.

Träningsresultat:

Jutsu: Klart förbättrad, ( Första transformering färdig vilket öppnar tränandet av tekniken )
Tålighet: Förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 29/04 01:40.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-04-29 17:03#23
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Good job! Godkänt :)

Morr! Yoinokuchi Inochidzuna Rokkan no Jutsu låter precis som det jag haft i åtanke till Amaya >.<

:p

Något jag upptäckte nu är att du säger att du kan "kai" men du har bara tränat det en gång? :O Jag måste ha varit trött när jag godkände det. Den kräver mer träning, så du kan väl klämma in det nåndag? :)

+ Redigerades av Xinky den 29/04 17:06.
Postades 2007-05-06 13:11#24
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:27

<< Sacrist vaknade upp, han försökte sätta sig upp men kände hur kroppen fortfarande var öm.
Han såg hur dörren till hans rum öppnades och in kom hans mor som bad honom dricka lite vatten och vila, han drack snabbt upp vattnet men precis som han ställde ner glaset såg han sin vänster arm och såg ett mönster som gick på armen in på bröstkorgen och samtidigt kom hans far in >>

Sacrist: Vafan är detta? Tatuering?

Sadamit: Det är en seal för att du ska kunna ha kontroll medans du är i din transformering.

Sacrist: Va?

Sadamit: Ja, du tror säkert att du svimmade när du transformerade dig med det var bara dina djuriska instinkter som tog vid och koppplade bort ditt medvetande.

Sacrist: Nani

Sadamit: Ja, alltså när du tror att du svimmade så tog bara dina djuriska instinkter vid, det vill säga ett andra medvetande, vilket du måste ha kontroll över för, ja annars kan du ju gå på bärsärkargång genom hela konoha.

Sacrist: Aha... Men så du kunde inte förklarat att jag skulle få hela bröstkorgen fylld med ett stort seal? Samt att varför har inte DU en sådan här?

Sadamit: För att jag kan inte utföra jutsun, eller ja kan utföra jutsun men det finns ingen mer i Ginayame i konoha som är stark nog för att utföra den komlicerade sealen. Jag tränar dagligen för att kunna ha någon sorts kontroll, Men jag ska inte använda den förutom i nödsituationer.

Sacrist: Ahaa, Oroa dig inte! Jag ska bli så stark så jag kan göra den på dig!

Sadamit: Då måste du först lära dig utföra jutsun!

Sacrist: JA!

<< Sadamit vinkade med handen indikerande på att han ville att han skulle följa efter. De gick ner för trappen till köket och svängde av till höger in till träningsrummet >>

Sadamit: Sätt på dig bojorna.

<< Han gick över till där den stora pålen stog och började ta på sig bojorna >>

Hmpf, varför ska jag ha på mig dessa när jag har sealen där som skyddar mig?

Sadamit: Ifall du undrar så är det så att du kommer kunna höra din andra personlighet när du försöker komma åt din andra form.
Bli inte rädd, så länge du har kontroll så kommer det inte vara mer än en svag röst.

Sacrist: Varför sealas den inte helt?

Sadamit: Just för att när du tappar kontroll så är du oftast i en kris situation och då är det bra om man har ett litet äss i rockärmen, eftersom när ditt andra medvetande tar vid så ökar din styrka ochsnabbthet ytterligare.
Men nu, fokusera chakran på hela kroppen och skrik ut jutsunamnet så får vi ser hur det blir.

Läskigt, men fortfarande väldigt bra information att veta att om jag tapparkontrollen så kan jag bli starkare ändå, men så nu, rensa huvudet och börja fokusera.

<< Sacrist ställde sig redo och löst och började fokusera ut chakran jämt över kroppen och satte händerna i Hitsuji* och skrek ut >>

Sacrist:Yoinokuchi Inochidzuna Rokkan no Jutsu

<< Han kände hur det rörde sig lite under skinnet men inte mycket mera >>

???: Hej Hej sacrist

Sacrist: Vem är detta? Är du mitt andra medvetande?

???: Så du har blivigt informerad, haha.

Sacrist: jag trodde du skulle vara... mera primitiv.

???: Hah, din far vet inte vad han pratar om, mer än att han har rätt gällande din styrka ökar om du släpper fri mig.

Sacrist: Men varför sa han att du var så pass primitiv då?

???: Möjligen för att när vi föds, i och med den första transformationen så blir vi lite vilda och sedan blir vi direkt sealade.

Sacrist: Okej, men snälla försökvara lite tyst, jag försöker utföra jutsun nu

???: Visst, visst. Jag är väll tyst om du nu ber Sacrist-sama

Sadamit: Sacrist mår du bra?

Sacrist: Ja...

Sadamit: försök igen då!

Sacrist: ja...

<< Han ställde sig i ordning Spred chakran och satte händerna i Hitsuji och skrek >>

Sacrist: Yoinokuchi Inochidzuna Rokkan no Jutsu

<< Denna gången kände han hur något hände i sina händer och han såg hur klor började komma fram samtidigt som han kände hur något började röra sig i ansiktet och han kände runt i sin mun med sin tunga.

Han blev förstkräkt när han kände att alla hans tänder blivigt vassare och hans syn började bli blurrig. >>

Sacrist: Vafan, tappar jag synen!

???: Sacrist-sama, tappa inte kontrollen nu bara, du kommer snart att återfå Bättre syn, när du är i min form så kan du se bra i dagsljus.

Sacrist: Jaså? hur kommer det sig att du hjälper mig? Jag trodde du ville komma ut.

???: Så länge sealen sitter där så kommer du alltid att ha övertaget vilket gör att jag gör allt jag kan för att göra dig stark så du inte dödar mig.

Sacrist: Hmpf..

Sadamit: bra, du har fått kattliknande drag, även om dina muskler och skellet inte blivit utvecklade än, men det är bra att du kom så här pass långt.
Släpp jutsun när du vill, men träningen för idag är i alla fall slut.

Resultat:

Yoinokuchi Inochidzuna Rokkan no Jutsu: Förbättrad, ( yttre egenskaper framtagna även om det är mycet kvar "under ytan" )
Chakrakontroll: Något förbättrad
Okänd andra personlighet funnen

* - Hitsuij är en handseal, som heter fåret på svenska

Tillagt 2007-05-06 14:15:07

Träningsdag:28

<< Sacrist vaknade och hittade en liten lapp på sin panna, han lyfte på den och läste vad som stog på den >>

"Hej hej, du får träna med kakashi idag, du hade visst en dags tränining kvar att hämta från honom efter ett uppdrag.
Jag själv har fått ett uppdrag som tog mig från byn men jag kommer snart tillbaka
Han inväntar dig vid floden i skogen där du tränat tidigare.

Pappsen "

Sacrist: Ahh, kakashi, det kommer bli lite skoj att komma ut ur huset och träna, har inte lämnat hemma på ett bra tag på grund av all träning.

???: Sacrist-sama, Jag försöker faktiskt att sova!

Sacrist: HEY! Det är min kropp och mitt huvud så vi vaknar när jag vill!

???: Jaja, men så vem är denna kakashi person som du ska träna med?

Sacrist: Troligtvis Konohas starkaste ninja.

???: Låter som att du kan lära dig en hel del av denna

Sacrist: Ja, jag hoppas på det, jaja, måste iväg dit nu!

???: Bra, tänk inte så mycket så kan jag sova på vägen.

<< Han hoppade upp ur sängen och sprang och tog på sig sina kläder, men lämnade nu sin gourd hemma, han gick och skvätte lite vatten i sitt ansikte innan han sprang ut genom dörren och satte iväg mot sin mötesplats med kakashi.
När han var framme hittade han kakashi sittandes och läsa i sin bok >>

Sacrist: Så du läser fortfarande boken

<< Sacrist skrattade till >>

Kakashi: Godmorgon! Ja men det är klart, detta är ju bästa boken som finns!

Sacrist: Omd u säger det så...

kakashi: Ja, men nu ska vi gå på lite träning!

Sacrist: Vad har du i åtanke?

Kakashi: Ja, först och främst, Lagarbete är otroligt viktigt. Nu undrar du säkert vart jag vill komma med detta, men det är ju så att i ett lag så är det ju bra om de olika individerna komplimenterar varandra.

Sacrist: Om du säer så

Kakashi: Ja, så därför måste vi tänka lite utifrån vad är du bra på som inte alla är bra på?

Sacrist: Vet inte?

Kakashi: Du är med I Ginayame, och din bloodline hjälper dig otroligt mycket mot Visuella genjutsus vilket betyder att du bör bemästra dig själv i att bekmpa Genjutsus så att du kan hjälpa dina kamrater!

Sacrist: Har du rätt i

Sacrist: Alltid bra att kunna bekämpa genjutsus även om man går ensammen!

???: Ja, kämpa på ordentligt nu annars får du aldrig din hämd

Kakashi: Så, jag har förstått att du har lärt dig de absoluta grunderna till kai och sen inte brytt dig om att träna på den eftersom du har föritat dig på dina ögon... Men så det ska vi ändra på, för bara fr att du klarar av att bli av med lätta genjutsus betyder inte att du inte behöver bli starkare.
Så jag kommer att lägga genjutsus på dig så kommer du att få ta dig ur dem, okej?

Sacrist: visst, kör på!

<< Precis som han sade det så kom det en stor löv virvel runt honom och när den försvann så såg han inte kakashi längre >>

Sacrist: Vart tog han vägen? Jaja, han ska vällan kasta sina genjutsus från gömda positioner.

???: Kom ihåg att du ökar dina ögons effektivitet om du fokuserar chakra till ögonen. Då kommer du lättare att se igenom genjutsus

Sacrist: Tack för tipset!

???: Inga problem Sacrist-sama

<< Så helt plötsligt kom han fram till en glänta där han höll på att få hjärtattack, där såg han på marken alla i hans släkt ligga döda, tillsammans med en del av de genins han träffat >>

Sacrist: VAD?! Kin, Ryouta, Amaya, Far, Mor, mazur.... Vad har hänt?! De är döda för att jag är så svag!

???: SKÄRP DIG! Tappa inte kontrollen, Fokusera din chakra till ögonen!

Sacrist: Vad ska de hjälpa när de alla är döda!

<< Sacrist lydde dock och samlade sin chakra i ögonen och så helt plötsligt såg han hur de kropparna framför honom började fladdra lite lätt och han pustade ut samtidigt som han lyfte händerna och ansamlade lite mera chakra >>

Sacrist: KAI!

<< Det fladdrade till lite lätt innan det återgick som förut, så han förberedde sig igen >>

Sacrist: KAI!

<< inget resultat denna gången heller >>

Sacrsit: KAI!

???: SACRIST-SAMA! SLUTA! Du börjar bli desperat! Ta det lugnt och samla chakra ordentligt!

<< Han lugnade ner sig och ansamlade sin chakra och sade lugnt ut >>

Sacrist:kai

<< Han såg hur allt fladdrade till våldsamt innan de återgick till som hur det var innan, så han fokuserade mera chakra till sina ögon så det fladdrade lite mera i Genjutsun innan han än en gång lugnt samlade chakra och sade >>

Sacrist:Kai

<< Denna gången så fladdrade genjutsun bort och inga kroppar lågkvar på marken förutom Kakashi som hade legat där och läst sin bok och låtsas vara död >>

Sacrist: Hmpf, det där var en låg jutsu, Upp med dig nu kakashi.

Kakashi: Bra där, jag trodde först att du höll på att tappa kontrollen när du bara skrek kai hela tiden, men vad du än gjorde så blev det mycket bättre.

Sacrist: ja, jag intalade mig själv att jag skulle ta det lugnt

Kakashi: Ja, såja, men ska vi träna lite på Seal hastighet nu.

Sacrist: Låter bra det!

<< Kakashi utförde en 20 seal lång serie av hand seals >>

Kakashi: Försök göra de så snabbt som möjligt!

<< Sacrist börajde utföra sealsen >>

Sacrist: Mi... Uma... U... Tora.. Ne... Ushi... tora... Fan fel...

???: bara att göra om!

Sacrist: Mi... Uma... U... Tora.. Ne... Ushi... Hitsuji... Mi.. Tatsu... Inu... Saru.. I... Tori.. Tatsu... Tora... U... Ushi... Tatsu... Hitsuji... Saru! Färdig!

Kakashi: Såja, det var ju bra, försök göra det snabbare ändå nu!

Sacrist: Visst!

Sacrist: Mi, Uma, U, Tora, Ne, Ushi, Hitsuji, Mi, Tatsu, Inu, Saru, I,. Tori, Tatsu, Tora, U, Ushi, Tatsu, Hitsuji, Saru!

Kakashi: Såja, Du börjar få upp hastigheten, då lägger vi på fem till seals

<< Kakashi visade hela följden >

Sacrist: Mi, Uma, U, Tora, Ne, Ushi, Hitsuji, Mi, Tatsu, Inu, Saru, I,. Tori, Tatsu, Tora, U, Ushi, Tatsu, Hitsuji, Saru, Ne, Ushi.... FEL!

???: Kom ihåg, Tänk lugnt o coolt även om du ska göra det snabbt.

Sacrist Sacrist: Mi, Uma, U, Tora, Ne, Ushi, Hitsuji, Mi, Tatsu, Inu, Saru, I,. Tori, Tatsu, Tora, U, Ushi, Tatsu, Hitsuji, Saru, Ne, Mi, I, Tatsu, Tora!

Kakashi: Bra, nu kan du öva och bygga ut den ifrån denna listan.

<< Han räckte över till sacrist en scroll med alla de 25 seals i följd han just gjort med en vidare följning på många hundra seals på det >>

Kakashi: Klarar du att göra alla de i följd Snabbt så behöver du aldrig oroa dig för seals!

Sacrist: Tack så mycket kakashi

<< Han bugade lite lätt innan han gick och lade sig under ett träd och tittade upp i himmlen >>

Resultat:

kai: Förbättrad
Sealhastighet: Förbättrat
Bloodline: Ökad Kunskapp och förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 06/05 14:16.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-05-07 23:47#25
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Skelett stavas det damnit! >.<

Okej, jag tycker inte att det är något problem med dina två personligheter. Så länge du inte tar det till överdrift. Jag godkänner detta så länge - men om BBRS har andra åsikter så vet du vad som gäller :)

Inga dumheter nu :) Då blir smisk!
Postades 2007-05-20 22:43#26
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:29

<< Sacrist satt vid köksbordet när hans far kom in >>

Sacrist: Gomorron

Sadamit: Godmorgon. Idag ska vi gå igenom lite grunder, ingen hårdträning eftersom du ska iväg till chunnin exam imorgon.

Sacrist: Okej, så vad gör vi först?

Sadamit: Joggar! Så, hoppa i skorna!

<< Sacrist gick och tog på sig skorna samtidigt som hans far sprang förbi honom ut på gatan och började springa på stället.
När han fått på sig skorna så de satt bra så följdehan efter och de satte av mot skogen >>

Sadamit: Nu, kring Chunin exam, första delen är skrivprov stog det va?

Sacrist: Ja,

Sadamit: Jag hoppas att du har en plan fr hur du ska ta dig förbi det, du må vara snabbtänkt vad gäller strid och strategi, men du är inte skol-smart.

Sacrist: Jodå, en liten plan har jag, och tack för att du tycker jag är snabbtänkt i de viktiga aspekterna.

Sadamit: Underskatta inte bok smart du, det kan bränna dig någon dag.

Sacrist: Jag ska tänka på det.

Sacrist: Heh, så han är lite stolt över mig i alla fall.

Onryou: Hah, han kallade dig en idiot!

Sacrist: Håll käften

<< Sacrist såg hur hans far stannade så han stannade brevid honom >>

Sacrist: Varför stannar vi?

Sadamit: Jag tänkte vi kunde testa dig lite, det är alltid bra att veta vad ens gränser är.
Men så din teknik du använder mest är ju Mizu bunshin, så det du måste lära dig är hur långt kan du pressa dem.
Så först nu vill jag att du gör så många mizu bunshin du kan.

Sacrist: Okej,

<< Sacrist slog ihop händerna till hitsuji >>

Sacrist: Mizu bunshin no jutsu

<< Sacrist kände hur en stor mängd chakra drogs samtidigt, han var på väg att falla ner på knä men lyckades hålla sig uppe >>

Sadamit: Sex stycken, det är bra, du tjänade nog bra på chakra kontroll övningarna vi gjorde förut, men det vi nu kan se är att du kommer ur balans när du gr så här många, så jag skulle nog inte rekomendera att du gör mer än fyra, max fem stycken i en strids situation samtidigt.
Men nu ska vi se efter hur mycket stryk de kan ta innan de kollapsar.

<< När han sade detta så plockade han snabbt fram två kunais, den ena kastade han rakt in i magen på en mizu bunshin för att sedan kasta den andra så den bara touchade en annan mizu bunshins kind >>

Sadamit: Så de kan ta lite fysisk skada, bra att veta. Men så nu kasta en kunai mot mig, försök att få den så den skulle gå mitt mellan mina ögon.

<< Sacrist plockade upp en kunai och kastade iväg den mot sin far, som snabbt lyfte handen och plockade den i luften >>

Sacrist: Oj, kanske borde ge honom lite mera credit för att han är stark, kanske borde förlita mig på att han syddar familjen.

Onryou: HÅLLER DU PÅ ATT BLI VEK! Din far är en medelmåtta! Det är bara du som SUGER, Träna mera! Tänk annars när mist kommer och dödar din familj bara för att DU frlitat dig på att ANDRA ska göra DITT jobb!
Fattar du, du ska inte släppa allt ditt arbete och bli lat för att du tror att din vekling till far kan rädda dig!

Sadamit: Okej, ditt sikte är inte det bästa men du kan i alla fall träffa en person, men håll dig borta från avstånds fighting så mycket du kan. Nu få undan dina mizu bunshins.

<< Precis som han sade det så föll de kvarvarande mizu bunshins ihop och blev till vatten. >>

Sadamit: Gör så många du kan igen.

<< Sacrist tittade lite förvirrat på sin far samtidigt som han slog ihop händerna igen >>

Sacrist:Mizu bunshin no jutsu

<< Brevid sacrist dök det upp 4 nya mizu bunshin samtidigt som sacrist föll ner på knä när han än en gång blev av med så mycket chakra >>

Sadamit: Res dig upp

Sacrist: Låt mig, Hämta andan, Lågt med chakra.

Sadamit: Tror du att en fiende låter dig hämta andan!?

<< Precis som han sade detta så hoppade han upp i luften och kom mot honom med en hopp spark, precis när han var på väg så hoppade en Mizu bunshin in ivägen och blockerade sparken samtidigt.
Bunshinen föll ner i en vatten pöl samtidigt som Sadamit påbörjade en rundspark, som även den blev blockerad av en Mizu Bunshin.
Han skrattade lite lätt när han än en gång anföll rakt på och förstörde de kvavarande Bunshinsn och kastade iväg en Yx-spark mot sacrist där han satt.
Precis innan sparken skulle träfa så använde Sacrist de sista av sina krafter och hjde upp armarna och blockerade den, Sadamit klappade honom på axeln >>

Sadamit: Det är nog dags att vi börjar gå hemmåt.

Sacrist: Gärna...

<< Sacrist tog hjälp av sin far för att ställa sig upp innan de båda började gå hemmåt >>

Resultat:

Chakrakontroll:Förbättrad
Kunskap om egna gränser: Ökad

+ Redigerades av sacrist den 20/05 22:33.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-05-20 23:10#27
Xinky9tails - Moderatör

attentionwhore
Godkänt :)
Postades 2007-07-29 17:13#28
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:30

<< Sacrist kom in genom ytterdörren och tog av sig skorna, men innan han hann reagera så såg han något i ögonvrån som snabbt kom mot honom.
Han kände hur han ramlade bakåt när han kände vikten av hans mor slå in i honom från när hon hade hoppat på honom med en stor kram och så kände han golvet slå mot ryggen >>

Sacrist: Hej mamma...

Mitaden: Du är hemma! Hur gick det?! Är du skadad?!

Sacrist: Ja, jag är hemma, och nej jag tror till och med att du skadade mig mera nu än jag blev i hela FoD...

<< Han skrattade samtidigt som han fick en sur blick från hans mamma som vigt hoppade upp och sacrist reste sig också samtidigt som han såg sin pappa dyka upp >>

Mitaden: Ja, men det är ju bra att du mår bra i alla fall, jag ska låta er två vara ifred nu.

<< Hon skuttade lite glatt iväg medans hans far ställde sig framför honom >>

Sadamit: Vi måste börja träna dig inför del 3

Sacrist: Inte ens ett hej, hur mår du? Du har ju varit i FoD så du måste vara trött.. Ingenting, bara vi ska träna? Har du ens saknat mig?

Sadamit: Du är för blödig, du måste ju ta tag i din situation, Jag är en jounin och jag har fått direkt information om hur det gått för dig.
Men nu ska du in i en strid man mot man, det kommer krävas mera av dig, så kom nu.

Sacrist: han har en klar poäng i de han säger,

Onryou: Ja, du är svag.

Sacrist: Du är ju jag, så du anser dig själv vara svag också då?

Onryou: ... jag lämnar dig o din svaghet själva nu.

Sadamit: Av vad jag förstått så har du blivigt av med din gourd, så vi måste se till att du klarar att göra vatten jutsus även utan den.

Sacrist: Ja hur du får dina uppgifter vettetusan, men de stämmer. Och ja, att göra vatten är ju något som absolut står som prioritet just nu.

Sadamit: Men så vi har badkaret står kvar och det är bara till att fylla det, seså, sätt igång.

<< Sacrist nickade och gick fram till karet och började koncentrera sig på sin uppgift, han satte ut händerna.
Han koncentrerade sig och kände chakran flöda ut till hans händer och hörde hur vatten började slå mot botten på karet.>>

Sacrist: Detta går ju lättare, övning ger nog färdighet, hehe, jag är nog snart på en nivå så att jag klarar mig med detta utan att ta med mig vatten!

<< Vattnet fortsatte att porla ner i karet som fylldes klart snabbare än alla föregående försök, han sinne började kännas som rinnande vatten, han kände hur hans tankar blev klara som vatten samtidigt som de forsade fram genom hans medvetande, och han hörde hur det porlade än mer i karet.
Och så kände han hur han fick en klapp på axeln och han tittade upp och såg hur hans far stog där >>

Sadamit: De räcker, karet är fyllt, låt oss gå och äta. Du kan träna mera imorgon.

<< Sacrist tittade ner och blev chokad över att det redan var fyllt>>

Sacrist: Okej, om du säger så..

Träningsresultat

Vattenutvinning ( Element transformation ); Klart förbättrad.

+ Redigerades av sacrist den 29/07 17:02.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
Postades 2007-07-29 17:34#29
Shadowhunter

Skype-fyllo
Har du tränat på att kalla fram vatten tidigare? Jag vill dessutom veta exakt vart vattnet kommer ifrån, om du t.ex. utvinner det ur din egen kropp eller om vattnet liksom bara sätter igång att existera :P

Tilllagt eoner för sent
Godkänt.

+ Redigerades av Shadowhunter den 31/08 15:32.
If you are what you eat, does that mean cannibals are the only true humans?
Postades 2007-10-28 00:46#30
sacrist

Ung och Dum
Träningsdag:31

<< Sacrist satt och drack te i ro, och så helt plötsligt kom en smäll och han hoppade högt av överaskning.
Och så stog hans pappa där och skrattade högt och ljudligt>>

Sadamit: Hahaha, du skulle ha sett ditt utryck i ansiktet! Hahahaha.

Sacrist: Tänker du skrämma livet ur mig!!

Sadamit: Ta det lite lugnt vetja, ha lite kul för en gångs skull!

Sacrist: Bah!

Sacrist: Vatusan ska han hela tiden hålla på för..

<< Sacrist sjönk ner och satte sig igen och fortsatte dricka sitt te.
Hans far tittade ner på honom och muttrade lite innan han plockade fram ett paket från bakom ryggen. >>

Sadamit: Du bad mig att införskaffa dig detta, så öppna de vetja, jag vet att du betalat för allt själv, men alltid lite roligare att få det som en present.

Sacrist: Man tackar.

<< Sadamit skrattade och kliade sig i nacken samtidigt som Sacrist började öppna paketet långsamt och försiktigt.
Sadamit stod och hoppade av lycka i väntan på att få se sin sons lyckliga utryck vid att se sakerna i paketet.
Till sist så hade Sacrist tagit av pappret och lyft på locket och beskådade sakerna som låg däri, det som han först la ögonen på var ett långt objekt, som såg ut att vara kring 3 shaku* långt.
Det var en katana som låg i en silvrig skida som hade precis under handtaget Ginayames klansymbol ingraverat och målat i rött.
Sacrist plockade upp svärdet och reste sig, han drog ut svärdet och tittade utmed bladet innan han testade att svinga det lite försiktigt i luften.
Ett leende bredde sig i hans ansikte innan han satte tillbaka svärdet i skidan och la ner det på bordet och tittade ner i paketet igen, han såg att det även låg en scroll i lådan.
Han böjde sig ner och plockade upp den och läste på etiketten: ”shunshin no jutsu”
Än en gång så bredde sig leendet på hans läppar >>

Sacrist: Tack far, precis det jag hade bett om, eller, svärdet är absolut finare än jag kunnat förvänta mig.

Sacrist: Även om jag är säker på att han snodde min plånbok så har han fortfarande varit ute och införskaffat dessa saker åt mig, och svärdet är fint som få,

<< Sacrist lät fingrarna fallan ner i den röda månskäran som var inristad innan han reste sig upp.
Han gick upp till sitt rum med scrollen innan han gick ut på baksidan av huset tillsammans med sin pappa >>

Sadamit: Jag har ställt iordning här brevid karet ett litet område där du kan träna på att använda svärd, det är inte så lätt som det ser ut, i alla fall inte i strid.

Sacrist: Tack far!

<< Sacrist gick fram till där det låg massvis med meloner på stora stubbar, han drog sitt svärd och högg med all sin kraft mot den första melonen, svärdet gick rakt igenom.
Men i och med att han hade lagt all sin kraft och kropsvikt i slaget så kände han hur han tappade balansen och föll mot marken, och fick den övre delen av melonen på sig själv. >>

Sadamit: Jag hoppas att du vet att du inte måste använda ren brutal kraft för att komma igenom en melon.
Svärdskonst är allt om teknik, inte ren styrka som i taijutsu.
När du slår någon måste du ta i så att du överför kraften in i kroppen och på så sätt bryter eller krossar.
Men ett svärd kan skära dig även om de ligger stilla, och visst gör du mera skada om du tar i mera, men du lämnar även dig själv öppen för motattacker.
Om du hittar balans i din svärdskonst mellan styrka och teknik så kommer du vara en svårmotståndare, men kom alltid ihåg, ta inga dumma risker som kan lämna dig öppen för motattacker.

<< Sacrist nickade och gick mot nästa melon, han svingade svärdet lätt mot melonen.
Men när han såg resultatet vart han nästan ledsen, melonen satt kvar på katanan och var bara till hälften delad. >>

Sadamit: Och du kan inte tro att om du ska komme igenom ens en melon att de görs automatiskt, lite kraft får du allt lägga i.

<< Sacrist nickade skamset och sparkade av melonen från katanan innan han gick mot nästa melon, och högg mot melonen, och med stor lycka så såg han hur svärdet gick rakt igenom melonen.
Melonen ramlade ner på marken när han fortsatte mot nästa melon som även den efter ett snabbt hugg var delad itu.
Han vände sig om och gick till ett litet bord och plockade upp en trasa och torkade av bladet innan han förde tillbaka det i skidan igen. >>

Sadamit: Mmm, du har kommit på hur man dödar en melon nu i alla fall, hehe, men gå och träna på vattenutvinning lite innan vi går och äter middag.

Sacrist: Ja far.

<< Sacrist plockade upp en bit melon och tuggade på innan han gick över till karet som stod på gräsmattan, han slog ihop händerna innan han sträckte ut den över karet och lät chakran flöda ut genom armarna och ut i luften >>

Sacrist: Det är inte så fuktigt ute idag, får lov att försöka öka ännu mera för att visa ökad effekt.

Onryou: Bah, du är för klen, ge upp och börja med att odla blommor istället!

<< Sacrist kände hur det blev fuktigt i händerna samtidigt som vattnet började fylla karet >>

Sacrist: Det går klart snabbare, än tidigare. Det är nog snart nivå på denna så att jag kan använda den effektivt i strid. Kommer nog inte ta mer än 10 minuter att fylla upp nu.

Onryou: Nejmen lilla gubben har du börjat bli stor, vad puttenuttigt.....

<< Sacrist koncentrerade sig och kände hur ett par svettdroppar rann ner för hans panna samtidigt som karet fylldes, när det var fyllt så drog han ur propen i botten och gick in för att vila en stund.
Han gick in och gjorde iordning en macka som han tog med sig ut på baksidan igen och satte sig och tittade upp på himmlen.
Han lade märke till att ett par moln började segla in och att luftfuktigheten ökade.
Ett leende dök upp på hans ansikte samtidigt som han svalde den sista biten av sin macka och han lutade sig bakåt och fortsatte titta på molnen medans han väntade på att få tillbaka lite av sina krafter. >>

30 minuter senare

<< Sadamit kom ut på baksidan och såg sacrist ligga och snarka, så han gick fram till honom och sparkade till honom >>

Sadamit: Upp och hoppa nu! Du blir inte starkare av att ligga och sova.

Sacrist: Haha, måste ha somnat när jag tog en liten rast.

Sadamit: Jaja, tillbaka och träna med dig!

<< Sacrist nickade och gick tillbaka till karet som sedan ett tag varit tomt >>

Sacrist: Med högre luftfuktighet så borde detta gå i ett naffs.

<< Han slog ännu en gång ihop händerna och sträckte ut händerna och lät chakran flöda, han pressade på mera chakra än förut och kände hur det började värma lite i armarna, det blev vått i handflatorna samtidigt som det började forsa ner vatten i karet och det började fyllas på i hög hastighet och han log stort när han såg att karet var fyllt på en ny rekordtid.
Han vände sig om och skrattade och tittade mot sin far som gav honom en tumme upp >>

resultat:
Svärdskonst: Påbörjat
Vattenutvinning: Förbättrat
Chakrakontroll: Lite förbättrat
Chakrareserv: Lite förbättrat
Nya föremål: Katana och Shunshin no jutsu scroll

Träningsdag:32

<< Sacrist hade precis tagit en kopp te och hade gått och satt sig ute i trädgården, han plockade fram en scroll samtidigt som han tog en klunk av den varma drickan.
Han rullade ut scrollen och började läsa >>

"
"Shunshin no jutsu
Beskrivning: Shunshin no jutsu är en mycket vanlig teknik, praktiskt taget alla shinobi av nivån chuunin eller högre kan den. Tekniken är mycket varierad, och kan aldrig ses som riktigt fullfärd. Det är upp till användaren att bestämma vad man vill använda tekniken till, och där igenom även hur mycket den måste tränas.

Användningsområden: Teknikens främsta användningsområde är att snabbt försvinna, utan att visa åt vilket håll man försvann, eller lämna några tydliga spår efter sig. Detta kan användas till att förvirra fientliga ninjor, eller bara till att retas med akademielever.
Ett annat användningsområde är att snabbt förflytta sig in i, eller ut ur, närstrid, samt att höja kroppens och sinnenas förmåga att agera i högt tempo.

Utförande: Tekniken utförs genom koncentration av chakra till fötter och ben, genom… osv."
"

Sacrist: hmm, intressant... får ta att testa detta i praktiken

<< Sacrist tog en klunk te innan han ställde sig upp och gick undan ett par meter, han satte ihop händerna och började fokusera som han läst i instruktionerna.
När han kände att han var redo började han fokusera på en punkt ungefär två meter framför honom.>>

Sacrist: Shunshin no jutsu

<<Han började röra sig men kände hur hela hans kropp rörde sig helt ur sync, så det slutade med att han rammlade omkull och rullade en bit frammåt >>

Sacrist: heh, kom i alla fall i rätt riktning..

Onryou: VAFAAN!! DETTA ÄR INTE TID FÖR SKÄMT!!!

Sacrist: Helt klart, men nu vet jag att det kräver mera koncentration och att jag måste vara mera noga vad det gäller hur jag fördelar chakran, denna gången gick det så illa eftersom chakran var så pass ojämn vilket gjorde att allt rörde sig olika.
Men nu borde jag kunna klara detta något bättre

<< Sacrist reste sig upp och borstade av sig de gräs som fastnat på honom innan han ställde sig i sin meditiations ställning igen >>

Sacrist: Allt handlar om att få in det i ryggmärgen hur man gör så kommer detta gå lätt som tusan.

<< Sacrist öppnade ögonen ännu en gång och fokuserade på en plats ca 1,5 meter bort>>

<<Och så började han röra sig, och som förra gången kände han att hans kropp var ytterst ur takt, inte lika mycket som förra gången men fortfarande så han ramlade omkull.
Han svor ett par gånger innan han reste sig upp igen och ställde sig upp och lugnt började fokusera på att få jämn chakra över hela kroppen >>

Sacrist: Det är vällan som de säger, tredje gången gillt, föregående försöket visade ju på lite framsteg i alla fall, så borde kunna bättre nu.

<< Han kände sig redo och fokuserade på en punkt ungefär 1,5 meter bort igen, och så öppnade han ögonen och öppnade munnen långsamt och sade lugnt >>

<< Han kände när han började röra sig hur det kändes som hur hela världen saktades ner, även om bara för en liten stund innan han nått sin destination.
Han gick ner på knä och skrattade i lycka och rus efter den otroliga känslan av att utföra shunshin no jutsu >>

Träningsresultat:

Shunshin no jutsu: Påbörjad ( funkar på avstånd kring 1-2 meter )
Chakra kontroll: Förbättrad

+ Redigerades av sacrist den 28/10 00:46.
X Japan är BÄST
Infinity^Björn = 1
   VISAR INLÄGG 1 TILL 30 AV 39
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  RP: Konohas skuggor  »  Sacrists träningstråd

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.