Diskutera Naruto, manga, anime och annat i vårt forum!

9tails.se - En svensk sida om Naruto!
Välkommen till 9tails-forumen!

Alla kan läsa på forumen men bara medlemmar kan posta nya trådar och inlägg.

9tails.se .:. Forumtråd : PS3, Wii eller 360.
9tails.se  »  Forum  »  Spelsnack  »  PS3, Wii eller 360.

Datum/Författare Inlägg
Inlägg 31 till 60 av 789
...
Postades 2006-07-14 15:58#31
nonno

Kumi-san!
tro nog jag ska köpa wii först emn kommer nog köpa ps3 också efter ett tag :P
Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥
Postades 2006-07-14 17:32#32
Pundarquartis

Halo Kitty
Jag har aldrig stött på lagg i 360 och långa laddningstider beror helt på
1. Spelet i fråga
2. Skivans skick
3. Sparfilens storlek

Vad det sen gäller Oblivion har jag det själv, har spelat det i 200h+ och inte påträffat några problem. Två av mina vänner har också Xbox 360 och inte de heller har påträffat några problem....Xboxet som din brorsa lånade var antingen ett måndagsexemplar eller så ljuger du för att du hatar Microsoft...

+ Redigerades av Pundarquartis den 14/07 17:34.
Postades 2006-07-14 17:38#33
Deidara

God of the Lost
Anklagar du mig för att ljuga, ditt djävla pissnylle?

Passa dig djävligt noga.
Kinoko Nasu/Type-Moon is to the Anime/Manga community what Stephanie Myers/Twillight is to the Anne Rice fanbase
Postades 2006-07-14 17:42#34
Pundarquartis

Halo Kitty
Läs innan du skriver pucko...antingen är xboxet ett måndagsexemplar eller så ljuger du...med tanke på microsofts historia skulle jag gissa på det första alternativet...
Postades 2006-07-14 17:53#35
Johanzzon

What?
#34 Eller för att xbox 360 är en jävla beta-konsol? Det finns fel på den, och microsoft jobbar på att ta bort dem.
Postades 2006-07-14 17:54#36
nonno

Kumi-san!
eller så kanske du är så efter pundarn så du mä'rker inte när det laggar eller tar lång tid att ladda :P hehe näää men sånna fall har nästan alla mina kompisar måndags exemplar men min kompis som jag nämnde först hans är ju otroliggt dåligt. ha sålde det till nån blåst idiot :P
Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥
Postades 2006-07-14 17:57#37
Pundarquartis

Halo Kitty
Givetvis...det släpps uppdateringar stup i kvarten...men sant som det är sagt, jag har inte haft problem med mitt Xbox alls..
Postades 2006-07-14 18:10#38
Lando

Evergamer
MIN! XBOXEN
Ett sköld? En Svärd? Nej just det! Nyargh!
Anyways. Nej, det är självfallet inget som händer för alla. Men det händer för många, vilket tyder på rushad hårdvara producering. I Kina.
Woot.
Like lightnin´ man, I'm here and ready to strike...
Postades 2006-07-14 18:15#39
Deidara

God of the Lost
Att Microsoft släpper undermåliga produkter är inte direkt en nyhet. Nämn EN produkt som Microsoft skapat som fungerar felfritt då den släpps.
Att betala för skit som behöver patchas/uppdateras är ett sånt djävla mygel så jag dansar av glädje när jag läser om att B. Gates ska bötfällas på miljardbelopp av EU (Första gången de idioterna gör nåt vettigt).

Seriöst, i PC spelens värld har folk alltid fått finna sig i att betala fullpris för halvfärdiga skitprodukter som behöver patchas i all oändlighet för att ens fungera.
Nu försöker piss microsoft tvinga på oss samma skit i konsolvärlden, en värld som (Tack vare Nintendo) alltid hållit en oklanderlig standard.

Fuck them säger jag, jag uppmanar alla till bojkott av Xbox. Låt dem inte sabba konsolvärlden också!

I await your reply.
Kinoko Nasu/Type-Moon is to the Anime/Manga community what Stephanie Myers/Twillight is to the Anne Rice fanbase
Postades 2006-07-14 18:21#40
Lando

Evergamer
Jovisst. Jag anser också att MS inte har ett piss att göra i konsolvärlden.
Vi hade mått bättre om det beryktade Nintendo- och Sony-samarbetet hade blivit verklighet i början av 90-talet.
En konsol, med alla spel.
Fan va nice det hade varit.
Postades 2006-07-14 18:28#41
Deidara

God of the Lost
#40 Den ultimata konsolen, en dröm som aldrig(?) kommer uppfyllas?

Hade det handlat om Nintendo & Sega, så kanske. De hade troligtivs förr lr senare insett att det bästa sättet att tjäna pengar hade varit en gemensam konsol. Då hade företagen kunnat fokusera på kvalitéets spel, utan att orora sig för konkurrens och teknisk prestanda.

Men nu har vi ju tyvärr Sony och MIcrosoft på banan, som enbart bryr sig om pengar och som raserar hela den värld som Sega och Nintendo byggt upp.

Sure, Sony är egentligen inte lika illa som MS. Sony ger ut tonvis med spel, för att tillgodose allas behov (I första hand deras egna dock) på gott och ont. Sony har dock övertagit Segas roll som den hårde uppstickaren, som vågar vara annorlunda (Så annorlunda man nu blir genom att masspumpa ut spel av varierande kvalitéet för att tjäna pengar), men det är trevligt med spel som innehåler våld och blod.

Men Vad Fan tillför Microsoft? De ger ut en sketen dator i Konsolformat, med en handfull pissiga titlar, de flesta konverterade PC spel övriga är bara rena rip-offs på andra konsolers spel. Vem behöver MS?
Postades 2006-07-14 18:37#42
Lando

Evergamer
Amerikanerna, tydligen.
Och, förvånande nog, en jävla massa PC-spelare.

Nej fasen, Final Fantasy VII, Metal Gear Solid, Super Mario 64 och The Legend of Zelda: Ocarina of Time på SOny Nintendo Playstation.
Varför, VARFÖR, blev det inte verklighet ;_;
Det var ju så jäkla nära också. Jag har inte sett en enda "Nintendos biggest mistakes" utan den på nr.1.
Troligen blir generationen efter denna ett företag kortare. Mitt tips är att Big N gö spel til Ps4 och Xbox .. er.. 720 eller något. Wii är en bra idé. Det var Segas femtioelva kontroller för olika spel också. Och deras onlineläge.
Grejen är att de var före sin tid. Misstänker att Big N gör samma misstag i det här fallet.
Postades 2006-07-14 18:41#43
Johanzzon

What?
#42 Femtioelva? ;P

Finns ju nåra guldkorn hos xbox.
Postades 2006-07-14 18:45#44
Deidara

God of the Lost
Big N lär knappast ha samma äckliga überekonomi att konkurrera med, MS och Sony flexar musklerna och Nintendo flyger all världens väg. Sorgligt men sant.

Kommer vi få se Mario på Playstation 4, eller på den förhatliga Xbox 1080?

Det finns saker som talar för båda företagen.

Ack och ve, grymma öde. Nintendo Playstation hade kunnat dominera hela marknaden. Det hade vi tjänat på, vi hade haft alla super underbara spel på samma konsol...

Men nej, så kan vi ju inte ha det. Man ska behöva lägga ut 10 000 vart tredje år i konsolkostnader för att kunna spela spelen man är intresserad av.

Djeivla möög!

#43 Nämn ETT som inte finns till PC i bättre upplaga, borträknat Halo.

+ Redigerades av Deidara den 14/07 18:48.
Postades 2006-07-14 19:03#45
Pundarquartis

Halo Kitty
Man betalar inte för uppdateringarna...de laddas ner automatiskt när man går ut på nätet...man behöver inte ens Xbox live Guld för det heller...
Postades 2006-07-14 19:11#46
Deidara

God of the Lost
Jag hade gärna sett det Nintendo spelet som inte är färdigt när du köper det.

Hör du ens hur du sj låter? "Det är heeeelt ok att köpa spel som inte är färdigställda, de uppdateras ju genom internet".

Hur går det för dem som inte orkar fixa internet till sin keffa Xbox, lr de som inte har tillgång till det?
Va? Skiter MS i dem? Så klart de gör.

Fucking as, det är vad dem är.
Postades 2006-07-14 19:23#47
nonno

Kumi-san!
deidara du äger ju honom :D bli advokat och stäm B gates på ännu mer och se till så vara drömmar blir sanna ^^:D
Postades 2006-07-14 19:27#48
Pundarquartis

Halo Kitty
Jag pratar inte om ett spel, spelen är färdigställda...till spel kommer bara uppdateringar som nya banor/nya bilar/nya akraktärer etc...jag pratar om bug-updates på saker som man har märkt innan...det är fan bättre att MS fixar buggarna istället för att bara låta de vara...och hur svårt är det egentligen att koppla in sitt(happy now, Lando?) xbox i internetuttaget för ca 5 minuter Deidara?!

Skriv som du vill, jag är med dig!
..ja, på den punkten alltså...:D - Knaster

Yeah.... - Pundarn

+ Redigerades av Pundarquartis den 14/07 19:40.
Postades 2006-07-14 19:30#49
Meyer

True 9tailser
#48 jävligt svårt när man har modem
Do not compromise your safety.
Postades 2006-07-14 19:35#50
Deidara

God of the Lost
#48 Det är inte alla som sitter med bredbandsuppkoppling vettu.

Oblivion är ett rejält ofullständigt skitspel, det har hängt sig flera ggr när jag spelat det (Oftast mitt i ett hopp lr när man ska spara/ladda en ny scen) och vi kommer inte ifrån att Xboxen på eget bevåg raderade min sparning (Av skäl jag inte kan förstå) i ovan nämnda spel. 120 timmars spel, rätt åt Helvete.

och nej, det är inte bra att MS fixar några djävla buggar, det är bättre om de inte släpper halvfärdiga skitprodukter som kräver uppdateringar.

Ett spel släpps när det är klart, det är inget sketet PC spel, även om MS försöker få konsolspelarna att acceptera vilken skit som helst.

Bill Gates pissar alla Xboxägare i ansiktet och visar vad han egentligen tycker om folk som spelar spel, en attityd som han har med sig från PC världen.

"Här, köp den här skiten vi stressat för att färdigställa så vi kan tjäna mer pengar. Har du tur så släpper vi en uppdatering så det (kanske) fungerar som det ska om nån månad."

+ Redigerades av Deidara den 14/07 19:37.
Postades 2006-07-14 19:41#51
nonno

Kumi-san!
det sorgliga är att det är sant
Postades 2006-07-14 19:44#52
takaharu

han som styr upp
Wii makes you scream out for more!
Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth.
Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is the best.
Postades 2006-07-14 19:45#53
Pundarquartis

Halo Kitty
Oblivion hängde sig en gång för mig..detta löste jag genom att rensa cachen (vilken man gör genom att hålla in "A" medan spelet laddar)...att Xboxet raderade din sparning är väldigt underligt för mig..har inte hänt något liknande för mig...och själv tycker jag att det är bra att MS ger ut uppdateringar som inte bara fixar buggar (jag fann inte några fel på Xboxet även när jag inte hade uppdaterat det) utan också lägger till användbara funktioner. MS har enligt mig lyckats alldeles utmärkt med 360 och jag är nöjd.

PS: Man kan koppla upp sig mot live med modemuppkoppling med, lite krux är det visst, men det går...
Postades 2006-07-14 19:49#54
nonno

Kumi-san!
#53 du komemr säkert ångra dig för att du säger att 360 är bra så småning om vänta bara :P
Postades 2006-07-14 19:51#55
Pundarquartis

Halo Kitty
Varför det? Jag har använt det du i 7-8 månader och har inte upplevt några problem...spelen jag köper till det är bra och buggar sig inte de heller....jag ser ingen anledning varför jag skulle vara missnöjd!
Postades 2006-07-14 20:01#56
Deidara

God of the Lost
#53 Bara det faktumet att 360 är en Next Generation Consol som får stryk på grafik fronten av dagens datorer är nog bevis för att den är ett totalt misslyckande.
Postades 2006-07-14 20:05#57
Pundarquartis

Halo Kitty
Så djävla mycket stryk får den inte...dessutom har man inte sett de kommadne spelen...de första spelen för vilken konsol som helst utnyttjar aldrig den fulla potentialen...
Postades 2006-07-14 20:17#58
nonno

Kumi-san!
men skit du kanske ljuger för att du är så missnöjd för att du köpte 360 ^^
Postades 2006-07-14 20:28#59
Pundarquartis

Halo Kitty
Men skit jag ljuger inte för jag är inte missnöjd för att jag köpte 360 ^^
Postades 2006-07-14 20:29#60
nonno

Kumi-san!
ok men det borde du vara ^^
...
   VISAR INLÄGG 31 TILL 60 AV 789
Du måste vara inloggad för att skriva på forumet!
Ej medlem?
Registrera dig gratis!

9tails.se  »  Forum  »  Spelsnack  »  PS3, Wii eller 360.

Om sidan | Kontakta oss | Länka till oss | Länkvänner | Redaktion | Om cookies | Regler | Naruto online rpg

Copyright © 9tails.se 2004-2006. All rights reserved. Design, graphics & code by ahoy.
Naruto © Masashi Kishimoto/Shueisha/Viz. All images (c) their respective owners.