|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 23 av 23
|
| Postades 2012-02-08 08:48 | #1 |
Babyboysamu
 Questionable Content | Hej allihop, nytt kapitel ute! Diskutera och fundera. :]
Inga spoilers i denna tråd...
Edit: kapitlet: + Redigerades av Babyboysamu den 13/02 16:01. |
| Postades 2012-02-08 12:03 | #2 |
xelzy
 - | Tråkigt kapitel.
Flera sidor gick till inget Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
|
| Postades 2012-02-08 14:16 | #3 |
Babyboysamu
 Questionable Content | Jo, men nåt verkar riktigt konstigt med Tobi. Verkar som om han startade kriget bara för att powera upp Sasuke. Vad planerar han göra med Sasuke egentligen? |
| Postades 2012-02-08 14:34 | #4 |
Alucardina Medlem | Han vill väl att sasukes Rinnegan ska aktiveras så han kan ta dem och ersätta sina egna och på såvis få MANGEKYO SHARINNEGAN MED POWERLVL 9000!!!
(Eller något åt det hållet)
Han vill iaf att Sasuke och Naruto ska slåss, sen om han bara vill det för att han vill att Uchiha ska vara starkare än Senju (dvs han är barnslig) Eller så vill han sno något från Sasuke såklart. (Troligare)
Samtidigt kan man undra lite varför han ens bryr sig om Sasuke om han nu ska göra sin eternal Mangekyo, kanske för att Madara är död, och han själv inte kan = Han behöver Sasuke för att göra det? |
| Postades 2012-02-08 16:49 | #5 |
Great_Chaos
 Workin' hard or hardly workin? | gillade kapitlet, fast det är nog i nästa kapitel ALL HELL BREAKS LOOSE!!! ;D I got lost on the path of life *vissevissel*('U') (O) |
| Postades 2012-02-08 16:52 | #6 |
Uchihapower123 Messiah of LOL. | Nej, det var ett tråkigt kapitel. Alla sidor gick åt till att folk skulle snacka om hur de skulle hjälpa Naruto.
Men som sagt lär det bli bättre snart då Sasuke snart börjar fightas. Jag skulle själv tro att han attackerar de grupper som är på väg mot Naruto och Tobi.
Om vi har jäkligt med tur så dödar han kanske någon icke-fodder. I am the hand of The Great LOLer. He sent me to make the people LOL because the people forgot what LOL stands for. I profit all the LOLers of Universe and worlds laugh in my bootprints. - UP123, The Messiah of LOL. |
| Postades 2012-02-09 01:34 | #7 |
fuutonnaruto
 ✓ | Kan bara se det framför mig :(
Sasuke rape'ar all reinforcement nu när han kan spamma sönder med amaterasu och susanoo :/
Naruto kommer säkert lämna tobi åt bee för naruto vill inte att nån annan än honom ska slåss mot sasuke xD
sen blir väl naruto rape'ad också får han kan ju omöjligt ha mer chakra :O till och med QB borde vara helt slut vid detta laget :/ (han har ju fan hållt på enda sen början av kriget mot alla möjliga summons, kages, gudar, svansade-djur, träning(strax innan han gick ut ur grottan), legendariska ninjor, etc) "If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
| Postades 2012-02-09 10:03 | #8 |
Eldehage Medlem | Säg att Saskue har en bijuu i sig. Den som finns kvar är One-tail. Vad ska han göra med den? Ta chakra ifrån den? Naruto och stora grodan "besegrade" ju den själv för några år sen. Nu har Naruto med Karuma stått emot ett gäng Bijusar själva. Så om Saksue har One-tail i sig så kommer det inte vara värre för Naruto än att gå över en tröskel. = Totalt onödigt att Saskue har någon i sig. |
| Postades 2012-02-09 14:06 | #9 |
fuutonnaruto
 ✓ | Ahh, efter jag sett senaste episoden 248 (http://www.gogoanime.com/naruto-shippuden-248-naruto-shippuden-episode-248)
så kom det upp nåt jag inte märkt tidigare? itachi sägar att deras mamma och pappa är borta? med tanke på allt som flyger om kring om att nån måste sagt till tobi när kushina skulle föda.. det har nog en koppling tror jag :/ Är det bara jag som tror sasukes mamma berättade för tobi?
varför skulle kishi lägga in att hon berättade om att hon skulle föda, men bara för en person? måste vara hon, hon var säkert antingen hotad av tobi och tobi kanske kidnappa sasukes pappa eller nåt? eller, som jag tror, är tobi antingen sasukes pappa eller hans farfar eller nåt?
om man tänker på det så borde alla i familjen vara super starka, som itachi och sasuke blev, sen vet vi ju att danzo hade med det att göra.. izanagi, någon? xD(till att fake'a döden av sasukes pappa, kanske? :P) "If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
| Postades 2012-02-09 14:57 | #10 |
Alucardina Medlem | #9 Det är inte som att Kushina berättar det för henne, hon frågar bara om det är dags snart, vilket är relativt uppenbart då hennes mage är jättestor. Det är knappast som att någon i Konoha inte visste om det.
Jag tror han lade in det endast för att Kushina sade till Mitoko att hon hoppades att deras söner skulle bli vänner.
Tror verkligen inte på ideen om att Tobi är Sasukes pappa. |
| Postades 2012-02-09 18:55 | #11 |
Linus_På_Linjen
 42 | vet vi nåt om madaras pappa? kan det vara han som är tobi. kan det vara madaras pappa som är sonen till the sage of six path? Jag heter INTE Glenn! |
| Postades 2012-02-09 20:54 | #12 |
Fenrir
 Dazed And Confused | Hur skulle då Sharingan-genen spridit sig? Lois Griffin: This can be a great opportunity for you and Stewie to bond. Peter Griffin: Bond ... James Bond. I'll do it. |
| Postades 2012-02-10 11:03 | #13 |
xelzy
 - | Helt ärligt så har jag det svårt att se hur Sauske kan bli sista bossen i serien med tanke på hur jävla op naruto är just nu. Har också verkligen svårt att se vad Sauske kan göra för att toppa Path of pain eller tobis circus. Inte för att tala om Zombiemadara med rinegan.. Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
|
| Postades 2012-02-10 17:06 | #14 |
Linus_På_Linjen
 42 | #12 hur menar du?
Tillagt 2012-02-10 17:06:45
#12 hur menar du?
Tillagt 2012-02-10 17:07:27
#12 hur menar du? Jag heter INTE Glenn! |
| Postades 2012-02-10 17:30 | #15 |
fuutonnaruto
 ✓ | #13 tror nog sasuke kan äga sönder naruto nu med itachis ögon :P
en tsukuyomi one-shot och sen ligger väl naruto på sjukan i flera veckor som kakashi xD
tror inte naruto har mkt chakra kvar nu xD han borde inte vara helt op ;)
men nåt som stör mig är
ser ni vad tobi ser? tobi ser narutos chakra eller nåt runtom naruto som han blir ganska rädd för xD undrar vad detta är för nåt? :O han e ju helt tom på chakra, varför skulle nån så lugn som tobi bli så tveksam osv?
hmm.. nån som har en teori?
det ända som poppar upp i mitt huvud e att det ända som skulle få tobi så där e om naruto fick en sage of six path sak, kanske en av de där sakerna som inte har introducerats än? :O
kan ju bara vara nåt sånt som skulle få tobi så där jue?
skulle varit episkt också :D "If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
| Postades 2012-02-10 22:08 | #16 |
xelzy
Itachi's ögon är fortfarande EMS.
Åter igen. Det känns som att 6 paths >>> monster. Det deva pain gjorde mot Konoha är i klass om inte större en vad någon av svansarna gjorde här. Det med en immunitet emot ALLT (Då de har sharingan). Känns betydligt mycket bättre overall med Path of pain. Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
|
| Postades 2012-02-11 11:53 | #17 |
Linus_På_Linjen
 42 | Om ni kommer ihåg vad Bee sa till Sasuke under deras fight så var det att Sharingan inte funkar mot dom som är i tailsmode. sen har Naruto inte alls slut på Chakra. För det första så har han inte använd sin egen chakra än. Han har ju bara kört 9tails. Sen så gav ju Son chakra till honom, varför skulle inte dom andra svansarna ge honom chakra också? Jag heter INTE Glenn! |
| Postades 2012-02-11 15:25 | #18 |
fuutonnaruto
 ✓ | #16 du tycker att sage of six path är värdelös för att 9tails attackerade konoha? okej.. och du har också glömt att sasuke fick itachis ögon?..
#17 tycker du ska ta och komma ihåg vad bee sa till sasuke.. det funkar inte för om du kommer ihåg början av shippuden där den gamle tanten berättar hur man ska slåss mot genjutsu om att någon måste röra en osv.
Anledningen till varför det inte fungerade på bee är inte för att han var i nån chakra mode som endast är en chakra mode och inget annat som du borde märkt om du följt serien.. anledningen är att hachibi rör honom och försöker väcka honom från genjutsun.
vi alla vet hur svag genjutsu sasuke hade då jämfört med itachi? såg du inte danzo's fight? Nu så har ju sasuke itachis ögon, tror du att det kommer vara nån skit genjutsu han kan göra nu också? :O
Kommer ni ihåg kakashi vs itachi? itachi gjorde hans genjutsu och kakashi var i tortyr i 3 dagar medans dem brevid honom bara såg att han helt plöstligt var helt uttröttad osv? ingen, inte ens hachibi hinner väcka nåt sånt från sin host.. inte ens raikage i full speed hinner reagera ju..
Tycker du att naruto har massor med chakra kvar nu också? har du glömt att han var slut på chakra redan när han precis besegrat pain? hans cloak försvann ju.. sen har han ju krigat ett helt krig själv också? hans op mode försvann ju nu också, om han e full av chakra som du säger och har inte använt upp sin egen chakra alls så borde han inte varit så sjukt andfådd efter att han räddade de sista svansade djuren? makes sence.. xD
"If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
| Postades 2012-02-11 17:16 | #19 |
Hjalle
 Medlem | Naruto har chakra kvar, han ska ju fightas mot Sasuke så han är nog lika boostad nu som innan kriget började. Fast om Sasuke ska ha en chans så måste nästan Naruto har slut på chakra. Om inte sasuke fått någon random boost så kommer Naruto våldta han ganska snabbt. Spelar ingen roll om sasuke har Itachis ögon eller ej. |
| Postades 2012-02-11 17:52 | #20 |
fuutonnaruto
 ✓ | #19 tror nog itachis ögon kan göra sasuke op, kishimoto har ju sagt att han vill försöka hålla sasuke och naruto på samma nivå genom serien, ibland e den ena lite bättre men sen är det den andra.. om inte naruto kan besegra tobi utan att använda chakra så tror jag nog han blir rapead av sasuke, ska vi slå vad? :P
tror sasuke kommer äga sönder allt o alla som naruto om kishimoto verkligen ska hålla dem på samma nivå xD aja nåt som slog mig var att kishi kanske lirat skyrim? xD man kan ju få tiden att gå söligt där, om inte sasuke får en helt op speed som naruto(tror jag inte) så kan det ju bara vara nåt sånt som kan få honom att slåss mot naruto xD men hur fan ska han göra nåt sånt? "If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
| Postades 2012-02-11 22:38 | #21 |
Great_Chaos
 Workin' hard or hardly workin? | Naruto kan fortfarande köra på Sagemode ;P "no real chakra required" + Redigerades av Great_Chaos den 11/02 22:39.I got lost on the path of life *vissevissel*('U') (O) |
| Postades 2012-02-11 22:42 | #22 |
fuutonnaruto
 ✓ | men sagemode har ingen speed xD kvittar hur många rasengans han nu vill spamma, det kommer ju inte förstöra sasukes nya yata mirror på hans susanoo xD
aja, han kan väl krama sasuke och förvandla honom till en groda som han gjorde med en pain :D(om nu han får sasuke att absorbera hans chakra på nåt vänster xD) "If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
| Postades 2012-02-15 12:04 | #23 |
kiddy
 Medlem | ute dudes !
|
|
| |
VISAR INLÄGG 1 TILL 23 AV 23 |
|
|
|
 |