|
| Datum/Författare |
Inlägg |
|
Inlägg 1 till 25 av 25
|
| Postades 2012-02-01 20:28 | #1 |
Mr.Andersson 
 9tailser | Jag har ingen aning om vad mangan handlar om. Om ni har det så kan ni diskutera det här.
Kapitlet hittar ni här:
Inga spoilers och endast saklig diskussion, tack! :] TYSSNAD ERA JÄVLAR!! |
| Postades 2012-02-01 22:10 | #2 |
Great_Chaos
 Workin' hard or hardly workin? | AWESOME!!!
1. Det som kommer hända nu, i guess?, är väl att naruto kommer kontrollera alla tailed beast och föra samman dem till Juubi? Antar att Bee får lämna över hachibi somehow... 2. Naruto spöar Tobi 3. Sasuke hoppar fram ur skogen 4. FINAL BATTLE ? ^^
Vad tror ni? :) + Redigerades av Great_Chaos den 01/02 22:10.I got lost on the path of life *vissevissel*('U') (O) |
| Postades 2012-02-01 23:09 | #3 |
Babyboysamu
 Questionable Content | Var är shukaku? Kanske Sasuke fick sin tailed beast after all.. ;) |
| Postades 2012-02-01 23:48 | #4 |
Nejifan
 It will not be another time | Tror inte naruto skulle vilja göra alla till juubi det skulle vara wierd eftersom han har fått ett speciellt bond nu med kurama+ alla andra jinchuurikens. Det ända logiska skulle vara att han sedan suger in sasuke inuti honom och sealar honom i en bur där de kan vara bästa vänner för alltid. |
| Postades 2012-02-02 15:48 | #5 |
Alucardina Medlem | #2 Det verkar som de ger "Något" till Naruto, men långt ifrån "allt" då deras kraft ägs av Tobi så kan de inte ge bort den hur som hellst. Får se vad som händer om han nu spöar Tobi, den killen har dock äss kvar då "This changes nothing"
#3 ELLER HUR?! Vart är Shukaku? |
| Postades 2012-02-02 17:12 | #6 |
TheUnknown
 - | Shukaku är sealad i Sasuke nu ju. Han skulle få en tailed beast av Tobi innan efter att de fångat 8tails. Eftersom Sasuke&Co redan stuckit iväg när Tobi märkte att det var fake så kan man anta att Sasuke fick den.
Mmmmmyeees. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2012-02-02 17:14 | #7 |
xelzy
 - | Är det bara jag. Eller känns det som att Tobi skulle vara starkare med att använda pains jutsus istället för bijus.. Through early morning fog I see, visions of the things to be, the pains that are withheld for me, I realize and I can see.
|
| Postades 2012-02-02 17:15 | #8 |
TheUnknown
Han har nog det i bakfickan nu när hans bijuus är besegrade!
Undrar lite hur många som minns min lilla vadslagning från typ förra året, om att Sasuke har en bijuu i sig. Kommer inte kännas lika tillfredsställande när det knappt är kvar några på sidan. + Redigerades av TheUnknown den 02/02 17:17.Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2012-02-02 20:45 | #9 |
Nejifan
 It will not be another time | humm, jag tycker inte det ser ut som shukaku... Men man vet aldrig xD
|
| Postades 2012-02-02 22:05 | #10 |
Wialan Medlem | Tror de e hans susanoo för den har ju 6 fingrar.
#6 om han hade fått den så hade han ju den när fighten mellan honom o raikage ägde rum, o där dog han ju nästan pga chakra brist... elr när han möte danzou... ahh kishi lägger säkert in de på något fiffit sätt=D |
| Postades 2012-02-02 23:12 | #11 |
nonno
 Kumi-san! | Om det skulle vara så att sasuke har en bijuu tycker jag det bara är fail. Då borde man fått se det tidigare under fighten. han kan ju inte komma nu och kunna kontrollera sin bijuu jätte bra bara för att han har sharingan. För då borde Konoha alltid använt en uchiha som jinchuriki :P
Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥ |
| Postades 2012-02-03 10:36 | #12 |
Alucardina Medlem | #8 Jag kommer ihåg, även om jag tyckte det verkade troligt då så tror jag verkligen inte det längre. Om det är inte plot för att tvinga naruto att "döda" sasuke så han kan föra samman alla Bijuus igen, typ ett ändamålen helgar medlen. Vilket vore skit imo.
Som redan nämnt, han borde kanske använt den i de fighter där han nästan redan dött? Som vs 5kages.
Plot från röven om han hade en Bijuu då men inte använde den. Men samtidigt, vart fan är Shukaku? Jag gissar på att antingen är den i Sasuke, eller så är den i Tobi(fast jag tror inte på i Tobi egentligen för jag tror inte han är en människa) |
| Postades 2012-02-03 17:09 | #13 |
Linus_På_Linjen
 42 | han kan ju ha fått shukaku när han tog emot ögonen. efter det har han ju inte fightas än Jag heter INTE Glenn! |
| Postades 2012-02-04 01:38 | #14 |
Nejifan
 It will not be another time | #12 skulle inte förvåna mig ifall tobi är sasukes faras =) har tänkt på det ett tag. Tittar man på senaste anime avsnittet så var den enda som fick reda på narutos födsel sasukes mamma. Det sa hon till sasukes pappa som är tobi................................ |
| Postades 2012-02-04 04:30 | #15 |
fuutonnaruto
 ✓ | epic :D e de bara jag eller tror ni också tobi får dra sig tillbaka snart? xD naruto advancerar så snabbt så de skulle inte förvåna mig om han blir starkast i hela serien :O
Men något verkar konstigt :O varför har tobi väntat så långe innan han gett sig på naruto, varför har han kommit till honom innan för att prata när han kunde tagit honom till fånga eller nåt? de e precis som om tobi planerat att naruto ska advancera så tobi kan göra nåt :O
(ungefär som aizen i bleach på sätt o vis) "If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
| Postades 2012-02-04 11:53 | #16 |
nonno
 Kumi-san! | Kanske inte var Sasuke som fick Shikaku. Kan ju varit Juugo? :P Sasuke ville inte ha någon beast, och tobi skulle bara ge sasuke en om han kom med 8-tails. Efter ögonen visste tobi att sasuke inte hade fångat 8-tails, så varför skulle han få en ändå? Jag vill verkligen inte att sasuke skall ha någon.
TU Förklara att om Sasuke fick Shikaku efter han inlämnat "8-tails" varför har han inte då använt honom på något sätt? Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥ |
| Postades 2012-02-04 14:09 | #17 |
SmiloN
 Medlem | Förmodligen var inte Shikaku där för att Gaara överlevde och han inte hade någon edo-tenseihost för honom? |
| Postades 2012-02-04 14:19 | #18 |
fuutonnaruto
 ✓ | skulle varit episkt om tobi skickar shikaku på att döda gaara :D gaara vs 1tails :D det kommer nog bli det mest episka sandkriget i historien :D "If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
| Postades 2012-02-04 20:21 | #19 |
nonno
 Kumi-san! | TU? :S
Smilon: De tog ändå ut Shikaku ur gaara. Så han hade ju bara kunnat ge shikaku till någon anann gubbe. Fast tobi kanske har shikaku själv för att få lite mer chakra.. Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥ |
| Postades 2012-02-05 01:04 | #20 |
Great_Chaos
 Workin' hard or hardly workin? | Shikaku är väl sealad i gedo mazo(lr va nu statyn hette)?? Tobi behövde ju inte använda sig av alla bijuus utan bara ha en host till varje path, så förmodligen gick han väl efter teorin att ju fler svansar desto starkare och lämnade kvar den "svagaste" bijuun i gedo mazo?? så tänkte jag iaf. I got lost on the path of life *vissevissel*('U') (O) |
| Postades 2012-02-05 17:47 | #21 |
SmiloN
 Medlem | " Smilon: De tog ändå ut Shikaku ur gaara. Så han hade ju bara kunnat ge shikaku till någon anann gubbe. Fast tobi kanske har shikaku själv för att få lite mer chakra.." Finns nog en anledning till att han valt att stoppa bijuus i alla som redan haft det för att de redan är vana vid dom, förmodligen så hade han inte Shikaku att stoppa i någon annan just nu, om han nu inte som du sa stoppade den i sig själv. |
| Postades 2012-02-06 15:37 | #22 |
TheUnknown
 - | @Nonno
När han stred mot samurajerna precis innan kage-fighten så fick man se något mörkt runt honom som såg ut som en tailed beast. Han kanske inte kunde använda bijuun för att han inte lärt sig det än. Naruto tog ju en jävla lång tid på sig innan han kunde mata fram chakra.
Naruto sa att det var något inne i Sasuke som gjorde det omöjligt för honom att besegra Sasuke. Han kanske visste att om han skulle pressat mer, så hade bijuu-power släppts lös?
Hur som helst, time will tell. Världens mest lätt-ollade forum |
| Postades 2012-02-06 15:39 | #23 |
nonno
 Kumi-san! | @TU Så Sasuke pressades inte mot Danzo? Det kan ju ha varit hans chakra + susano? Varför skulle sasuke få shikaku av alla? :P Tycker det är en stor plot! Those who break the rules and codes of the ninja world are called trash... But you know what? Those who don't take care of their comrades are lower than trash ♠♥♠♥♠♥♠♥ |
| Postades 2012-02-07 18:43 | #24 |
Linus_På_Linjen
 42 | varför har sage of the six path horn? Jag heter INTE Glenn! |
| Postades 2012-02-08 01:22 | #25 |
fuutonnaruto
 ✓ | #24 Fråga Kishimoto :D Tror inte många fler än han vet, om ens han vet xD
iaf, kapitlet är ute! :D
+ Redigerades av fuutonnaruto den 08/02 07:42."If you're not happy with what you have now.. ..You can just find new things to add up" - Orochimaru |
|
| |
VISAR INLÄGG 1 TILL 25 AV 25 |
|
|
|
 |